Autor Wątek: Polonez i rywale  (Przeczytany 32753 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez i rywale
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 02, 2010, 13:24:54 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "BXMaster"
Fiat CC/SC w wersji 700 zdecydowanie brakuje mocy ale do sklepu po bułki daje radę, swego czasu nawet długie podróże dało radę wytrzymać.

Nooo. :) Potwierdzam. Mój kolega był CC 700 w Hiszpanii. To odległość około 4000 km. :) Droga zajęła mu 5 albo 6 dni.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Polonez i rywale
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 02, 2010, 16:44:44 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Mój kolega miał Opla Kadetta. Zalety to mało pali, tani w utrzymaniu. Wady - korozja, zapiekające się hamulce, hałas we wnętrzu i ciasne wnętrze.

Mój tata miał kiedyś Astre I i powiem, że auto tragedia - ciasne, gnijące, plastikowe wewnątrz i najgorsze - brak regulacji kierownicy  :P  Silnik miało nawet żwawy  :)

Sierra ( :mrgreen: ) mój tata miał i powiem, że to auto mi bardzo pasuję  :wink:  Sam planuje zmienić Poldka na Ścierę  :D
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Polonez i rywale
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 02, 2010, 16:51:10 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Pół Polski uparło się na Golfa 2 i 3 a zachodnich aut w dobrej kasie jest jeszcze Polo 86C w szczególności w ciekawych wersjach GT i G40 :mrgreen: i Audi 80 B3 które jest alternatywą w tej cenie dla Plusa
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Polonez i rywale
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 02, 2010, 17:37:44 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6627
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "Ukash"
zapiekające się hamulce


Nexia to Kadett... Mój kolega pół roku temu postanowił zrobić coś z zapieczonymi hamulcami. Był u kilku mechaników i kolejne interwencje nie dały rezultatów... Było gorzej. Za pierwszym razem chwilę było dobrze ,a potem strasznie się grzały. Z drugim zaciski się zapaliły co poznał po minach ludzi w mieście i musiał to gasić. Za trzecim hamulce przestały działać i musiał wpaść 140 na trawę żeby nie zderzyć się z betonowymi słupkami na zwężeniu jezdni.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Polonez i rywale
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 02, 2010, 19:33:22 pm »

Offline RzR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + Dżi Ti Aj
Konrad#1927, Bardziej chodziło mi o ciszę w mk3, wiem jak potrafią chodzić stare rechoty w dwójkach :D

Polonez i rywale
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 02, 2010, 19:36:52 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Cytat: "RzR"
Golf 2 to fajne auto pod warunkiem, że zadbane. Jest lepiej wykonany od mk3 (chodzi głównie o zabezpieczenia antykorozyjne)


I składa się też lepiej, Golf 2 to trumna
LOW & SLOW

Polonez i rywale
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 02, 2010, 19:41:18 pm »

Offline RzR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + Dżi Ti Aj
Wiadome, że auta z generacji na generacje miały podwyższany standard bezpieczeństwa. Ale takie pikaczento czy maluch to też trumny ;)

Polonez i rywale
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 02, 2010, 20:08:41 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Problem polega na tym, że Golfa nikt o to nie podejrzewa. Maluch to wiadomo, że jest słaby więc mało kto nim tak szarżuje...
Link do filmiku
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Polonez i rywale
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 02, 2010, 20:18:18 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Cytat: "Grzech#1938"
Problem polega na tym, że Golfa nikt o to nie podejrzewa. Maluch to wiadomo, że jest słaby więc mało kto nim tak szarżuje...
Link do filmiku

Na dodatek większość Golfów już była kilka razy przystankami, więc poskłada się jeszcze bardziej w razie wypadku.

Jeśli miałbym kupić coś do jeżdżenia, to poza Polonezem poszukałbym coś japońskiego, jakaś Toyota albo Honda, z tym, że przeznaczyłbym około 4-5tys pln, bo za mniej to chyba nic porządnego się nie kupi.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Polonez i rywale
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 02, 2010, 20:25:01 pm »

Offline Kapitan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • caronez 95r. 1.8 16V
a ja dodam od siebie renault 19 :)
bardzo mało pali (mi bierze 8l LPG na 100km), miejsca w środku nawet sporo ale do poldka mu troche brakuje, dobre wygłuszenie w środku. samochód dobry do jazdy codziennej, do tuningu się chyba nie nadaje :)

a swoją drogą też myślałem swojego czasu o sierce, ale znalazłem poldorovera.
czarna wołga :) już jeździ ale jeszce nie do końca:)

Polonez i rywale
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 02, 2010, 20:59:22 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Cytat: "RzR"
Wiadome, że auta z generacji na generacje miały podwyższany standard bezpieczeństwa. Ale takie pikaczento czy maluch to też trumny ;)


Ciekawe tylko czemu ten przestarzały, niedobry i głośny Polonez nie składa się jak młodsze wyroby ze stajni VW pokroju Golfa 2 i 3 :mrgreen:
LOW & SLOW

Polonez i rywale
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 02, 2010, 21:44:50 pm »

Offline show

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 745
    • FSO 1500
Cytat: "Jaro"
Golf 2 to trumna
większość aut z lat 90 i wcześniej to trumny :) wojna producentów o gwiazdki w crash testach zaczęła się nie aż tak dawno temu :),ale za autka w tej cenie trzeba się z tym liczyć

http://www.youtube.com/watch?v=K-eFHwcjUr4
http://www.youtube.com/watch?v=mZzeemJR128
http://www.youtube.com/watch?v=ZFxfAE4y0tg&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=8PcZ0dPBask&feature=relatedten najlepszy :D

Polonez i rywale
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 02, 2010, 22:13:09 pm »

Offline RzR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + Dżi Ti Aj
Jaro, Chyba tylko w crash testach Polonez się nie składa, teraz większość jeszcze jeżdżących poskładałaby się jak pudełko zapałek bo podłużnice wpierdzieliła ruda :mrgreen:. Powiedz mi proszę, że projektując Poloneza włosi mieli na uwadze głównie względy bezpieczeństwa. Wyszedł im po prostu całkiem udany, jeżeli o to chodzi samochód, który w razie wypadku łamie tylko nogi, no i dodatkowo cały zespół napędowy usztywnia budę podczas dzwona, no i masa tych aut jest trochę inna. Ja powiem tak: lubię jeździć polonezem, bo sprawia mi to więcej przyjemności niż Golfem czy każdym innym autem jakim udało mi się dotychczas jeździć. Golfa traktuje jako dupowóz, wygodny dupowóz. Ale w dłuższą trase? Sorry jestem wygodny, wybieram Golfa, wolę umrzeć zgnieciony niż od bólu pleców (niestety nie mam groków) i wolę ciszę w samochodzie - dojadę do celu mniej zmęczony.

Polonez i rywale
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 02, 2010, 22:17:21 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Cytat: "RzR"
Jaro, Chyba tylko w crash testach Polonez się nie składa, teraz większość jeszcze jeżdżących poskładałaby się jak pudełko zapałek bo podłużnice wpierdzieliła ruda :mrgreen:. Powiedz mi proszę, że projektując Poloneza włosi mieli na uwadze głównie względy bezpieczeństwa. Wyszedł im po prostu całkiem udany, jeżeli o to chodzi samochód, który w razie wypadku łamie tylko nogi, no i dodatkowo cały zespół napędowy usztywnia budę podczas dzwona, no i masa tych aut jest trochę inna.


Z tego co wiem, to Polonez ma nieco wspólnego z ESV, więc wiesz, poza tym nie wydaje mi się, że porządne, bezpieczne auta projektuje się przypadkiem :mrgreen: A co do rudego, jak dbasz tak masz, to nie jest wina konstrukcji samochodu.
LOW & SLOW

Polonez i rywale
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 02, 2010, 22:50:40 pm »

Michau

  • Gość
Cytat: "Elwood#1887"
Ciasne auto o katastrofalnie słabej konstrukcji. Do tego kupienie egzemplarza w normalnym stanie jest raczej trudne...

Powiem tak.
Kupiłem trochę ponad rok temu mk2 z przebiegiem 145tyś , znam calutką historię auta, jest bezwypadkowe i bez grama rdzy, wręcz nie osiągalne już w takim stanie.
Silnik 1.3 na wielopunktowym wtrysku. Wyposarzenie? prawie nic ale nie o to chodzi.
Dałem za ten samochód 2000zł.
Przez cały rok mogę stwierdzić kilka faktów:
+bardzo sprawne ogrzewanie
+mało pali - około 7-8litrów po mieście
+bardzo dobre wyciszenie wnętrza
Co do minusów
-brakuje mocy
-hamulce są jakie są
-kiepskie fotele.

Z auta ogólnie jestem zadowolony. Traktuje je jako dupowóz [w szczególności na zimę] co by poldka nie targać. Nie to żebym był zapalonym golfiarzem, ale nie narzekam na ten samochód, ot taki do toczenia się wystarcza. OC na rok 370zł przy pełnych zniżkach.

A polonez to polonez ;)

Polonez i rywale
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 02, 2010, 23:13:55 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "RzR"
Powiedz mi proszę, że projektując Poloneza włosi mieli na uwadze głównie względy bezpieczeństwa. Wyszedł im po prostu całkiem udany, jeżeli o to chodzi samochód, który w razie wypadku łamie tylko nogi, no i dodatkowo cały zespół napędowy usztywnia budę podczas dzwona, no i masa tych aut jest trochę inna.

Polonez został zaprojektowany ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa biernego. Zostały w nim zastosowane rozwiązania z prototypów ESV i jest to wyjątkowo bezpieczna konstrukcja spełniająca normy aż do 2004 roku z tego co pamiętam. Wzmocnienia w drzwiach, wielowarstwowe grube słupki i wielkie zderzaki tak znikąd się nie wzięły. W razie wypadku Polonez nic nie łamie nie wiem skąd bierzesz takie informacje? Niby w jaki sposób zespół napędowy miałby usztywniać konstrukcję w razie wypadku? Naprawdę dawno nie czytałem większych herezji.

Właśnie to m.in. różni Poloneza od większości "konkurencji". Kupujemy auto tanie i stare, które jest bezpieczniejsze niż większość z tamtego okresu, oraz różne od niego nowsze i dużo, dużo później zaprojektowane.

Link do testu Poloneza - nieźle się spisał. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Polonez i rywale
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 02, 2010, 23:24:53 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Cytat: "Michau"
+bardzo sprawne ogrzewanie



To muszę potwierdzić  :wink: W moim Poldku w zimę było OK, a w golfie kolegi upał  :P
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Polonez i rywale
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 03, 2010, 09:59:47 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Cytat: "RzR"
Jaro, Chyba tylko w crash testach Polonez się nie składa, teraz większość jeszcze jeżdżących poskładałaby się jak pudełko zapałek bo podłużnice wpierdzieliła ruda :mrgreen:. Powiedz mi proszę, że projektując Poloneza włosi mieli na uwadze głównie względy bezpieczeństwa. Wyszedł im po prostu całkiem udany, jeżeli o to chodzi samochód, który w razie wypadku łamie tylko nogi, no i dodatkowo cały zespół napędowy usztywnia budę podczas dzwona, no i masa tych aut jest trochę inna. Ja powiem tak: lubię jeździć polonezem, bo sprawia mi to więcej przyjemności niż Golfem czy każdym innym autem jakim udało mi się dotychczas jeździć. Golfa traktuje jako dupowóz, wygodny dupowóz. Ale w dłuższą trase? Sorry jestem wygodny, wybieram Golfa, wolę umrzeć zgnieciony niż od bólu pleców (niestety nie mam groków) i wolę ciszę w samochodzie - dojadę do celu mniej zmęczony.


Polonez jest bezpieczny, mimo że nie posiada tych wszystkich dupereli w postaci poduszek i napinaczy pasów. Zapytaj tych co mieli wypadek poldkiem i co jemu zawdzięczają.

Co do zgniłych podłużnic, to zapytam tylko, czy w innych autach nie ma korozji.

Polonez i rywale
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 03, 2010, 10:29:01 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Oj tak cieszę się że dowiedziałem się że podłużnica nie istnieje jak zacząłem remnt blacharki a nie jak w coś przydzwoniłem...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Polonez i rywale
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 03, 2010, 10:52:22 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1211
Ja przydzwoniłem w mostek w rowie tak, że samochód fiknął kozła przez lewy róg. Brak obrażeń.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9