Autor Wątek: Czy warto wymienić blok?  (Przeczytany 4468 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Czy warto wymienić blok?
« dnia: Wrzesień 20, 2010, 16:30:47 pm »

Offline damian9838

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4
Zdecydowanie lepiej jest kupić drugi silnik Nie wiem ile kosztował by blok ale do tego na pewno musiał byś wymienić uszczelkę pod głowicą a to koszt co najmniej 600zł z robotą A za około 800zł w niezłym stanie powinieneś kupić silnik

Czy warto wymienić blok?
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 20, 2010, 16:54:39 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
Niedarady tak sobie wymienic bloku, jesli to ma chodzic, trzeba to połączyc z remątem kapitalnym, bo elemety sie juz nie spasuja...
Powered by Lpg.

Czy warto wymienić blok?
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 20, 2010, 17:10:31 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
A ja bym jeszcze zapytał innego mechanika najpierw.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Czy warto wymienić blok?
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 20, 2010, 21:38:02 pm »

kumien

  • Gość
Ok. Dzięki za info. Koleś ma jeszcze sprawdzić czy na 100% jest krzywy. Jak tak to chyba sprzedam go z taką usterką, bo już siły nie mam do niego :(
A tak jeszcze o coś chciałbym jeszcze dopytać, czy możliwe jest, że koleś za bardzo dokręcił śruby i mogło wykrzywić trochę blok?

Czy warto wymienić blok?
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 20, 2010, 21:41:15 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1234
Gdzie krzywy? Na płaszczyźnie styku z głowicą? Do szlifu. Typ zbierze 5 moze 10 setek i cacy. Proste. Taką operacje warto robić nawet przy remoncie.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Czy warto wymienić blok?
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 20, 2010, 21:59:38 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
W roverku też? (Tylko się upewniam).
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Czy warto wymienić blok?
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 20, 2010, 22:21:56 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
W silniku Rovera oficjalnie maksymalny naddatek na ewentualne naprawy czoła głowicy to zaledwie 0.2 mm (200 mikronów).
Ten silnik jest tak spasowany, że przy większym "liźnięciu" czoła głowicy, czy też czoła bloku, może dojść do zderzenia się zaworów z tłokami, które i tak mają stosowne nisze na czoła grzybków zaworów.
Trzeba uważać z planowaniem głowicy i czoła bloku w tym silniku, bo tam tłoki i zaworki są praktycznie na styk. M.inn. dla tego niebezpiecznie jest w nim już wtedy, gdy pasek rozrządu jest przestawiony choćby o jeden ząb w tył czy w przód.
Nie powiem, silnik moc, dynamikę i ekonomię ma, a do tego jest lekki, ale kosztem ww.

Z racji tego, że ich producent nie przewidział ani tłoków nadwymiarowych, ani tulei cylindrowych, ani możliwości szlifowania wału (jest żeliwny, warstwa utwardzana w żeliwie jest o wiele cieńsza, niż w przypadku wałów kutych ze stali), generalnie można stwierdzić, że ten silnik jest pod względem większych napraw - po prostu jednorazowy.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Czy warto wymienić blok?
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 20, 2010, 23:17:21 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
0,05mm jeśli chodzi o ścisłość.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Czy warto wymienić blok?
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 20, 2010, 23:40:31 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1234
No tak. roverowego się nie planuje. Bo tuleje wyskoczą :)
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Czy warto wymienić blok?
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 20, 2010, 23:47:10 pm »

Offline hans

  • go hard or go home !
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 969
  • Płeć: Mężczyzna
    • ulep
Cytat: "kumien"
Jak tak to chyba sprzedam go z taką usterką, bo już siły nie mam do niego :(
no to witam w klubie :P jak chcesz mam ze 3 bloki :)
nie masz hebla w gazie?! To narazie!

Czy warto wymienić blok?
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 21, 2010, 14:05:12 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
0.05 mm (50 mikronów) - to jest maksymalna odchyłka niepłaskości czoła głowicy, którą dopuszcza producetnt.

A maksymalna wartość materiału, którą można splanować z jej czołą - to 0.2 mm (200 mikronów) - cztery razy więcej, niż ww odchyłka. Daje to teoretyczną możliwość czterokrotnego planowania czoła głowicy, oczywiście przy założeniu, że zdejmowany materiał jest nie większy, niż odchyłka niepłaskości.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Czy warto wymienić blok?
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 21, 2010, 14:51:11 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6721
  • Płeć: Mężczyzna
Ale mniej o 0.2 może być w ogóle? Bo ja mam splanowane o 0.12, grubszą uszczelkę i podkładkę. To można by mieć więcej niż 0.2 z takim zestawem?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Czy warto wymienić blok?
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 27, 2010, 09:20:55 am »

Offline Wojt@s

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 749
Cytat: "oprawca_1978"
W silniku Rovera oficjalnie maksymalny naddatek na ewentualne naprawy czoła głowicy to zaledwie 0.2 mm (200 mikronów).
Ten silnik jest tak spasowany, że przy większym "liźnięciu" czoła głowicy, czy też czoła bloku, może dojść do zderzenia się zaworów z tłokami, które i tak mają stosowne nisze na czoła grzybków zaworów.
Trzeba uważać z planowaniem głowicy i czoła bloku w tym silniku, bo tam tłoki i zaworki są praktycznie na styk. M.inn. dla tego niebezpiecznie jest w nim już wtedy, gdy pasek rozrządu jest przestawiony choćby o jeden ząb w tył czy w przód.
Nie powiem, silnik moc, dynamikę i ekonomię ma, a do tego jest lekki, ale kosztem ww.

Z racji tego, że ich producent nie przewidział ani tłoków nadwymiarowych, ani tulei cylindrowych, ani możliwości szlifowania wału (jest żeliwny, warstwa utwardzana w żeliwie jest o wiele cieńsza, niż w przypadku wałów kutych ze stali), generalnie można stwierdzić, że ten silnik jest pod względem większych napraw - po prostu jednorazowy.


3 razy planowana głowica, przebieg 214 kkm i nic się nie zderzyło :P
1.4 K16
1.6 K16
1.6 OHV
1.6 T  in progress...

Czy warto wymienić blok?
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 27, 2010, 14:45:08 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6721
  • Płeć: Mężczyzna
A po ile planowana? Bo ja miałem po 0.04 i 0.08 czyli w sumie 0.12 czyli 1-2 razy jeszcze można splanować. Albo i więcej przy grubej uszczelce i wypełnieniu.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Czy warto wymienić blok?
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 09, 2011, 13:06:21 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
ja planowałem 2 razy i też nic się nie stało ale nie wiem ile zostało zebrane a co do bloku to ja kupiłem cały blok z wałem i tłokami od 1.6 i zlożyłem to z głowicą od 1.4 którego zajechałem na tulejach i śmiga i nic sie nie zapowietrza (blok nie był planowany) a uszczelka jest standardowej grubości . To że układ sie zapowietrza od krzywego bloku jest dla mnie dziwne  :shock:
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe