Autor Wątek: Fabryka  (Przeczytany 145619 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #480 dnia: Grudzień 01, 2014, 22:35:57 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3150
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Ale ten jest bez ramy. Według mnie to nie analog, nie taki jakie znamy. To zwykły krótki Truck.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #481 dnia: Grudzień 01, 2014, 22:45:01 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3828
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Pierwszy Analog - taki przedprototyp powstał właśnie na bazie Trucka.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #482 dnia: Grudzień 01, 2014, 23:35:11 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #483 dnia: Grudzień 02, 2014, 01:59:31 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3150
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Fantastyczny.  <ok>
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #484 dnia: Grudzień 02, 2014, 07:55:28 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2646
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Polonez Analog był składanką części z różnych pojazdów. cytat z wiki- "Przednie zawieszenie zostało wzięte z Moskwicza Aleco, natomiast układ hamulcowy z Łady Samary, aczkolwiek zostało zmodyfikowane. Skrzynia biegów i przekładnia główna zostały zapożyczone z Subaru. Tylne zawieszenie było oparte na sztywnym moście na wahaczach wzdłużnych, wleczonych i sprężynach śrubowych, natomiast w zawieszeniu przednim zastosowano MacPhersona. Dodatkowo tylny most był wyposażony w blokadę mechanizmu różnicowego".
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #485 dnia: Grudzień 02, 2014, 14:53:20 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13955
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Fantastyczny.  <ok>
taaa ,wyglada jakby mial tone na pace - gdzie sie podzial przeswit trucka ?
po takich terenach to swoim C+ jezdzilem (dlatego wyglada jak wyglada) ,tylko ostrozniej bo jest prywatny,a nie sluzbowy ;]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #486 dnia: Grudzień 10, 2014, 12:58:01 pm »

Offline poldon82

  • Dawid
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 678
  • Płeć: Mężczyzna
    • to co w sygnaturce :)
    • mój "Borewicz" z 1982r
"...i oni się mogą obudzić z ręką w nocniku w pewnym momencie bo zostaną bez modelu i jeżeli jeszcze raz podwyższą cenę na Poloneza to już tego ścierwa nikt nie kupi..."
 0:35
http://youtu.be/YclqJNu5ZXw?t=2m27s


"...Telewizor, meble, mały fiat
Oto marzeń szczyt..."

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #487 dnia: Grudzień 10, 2014, 23:05:31 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6722
  • Płeć: Mężczyzna
"...i oni się mogą obudzić z ręką w nocniku w pewnym momencie bo zostaną bez modelu i jeżeli jeszcze raz podwyższą cenę na Poloneza to już tego ścierwa nikt nie kupi..."
 0:35

I to mówi człowiek który storpedował projekt Uno i wprowadził własny projekt którego Fiat nie chciał realizować. Pomijam już to, że w każdym normalnym kraju, za taki tekst byłby pozew sądowy względem pana ministra ze strony zarządu fabryki.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #488 dnia: Grudzień 11, 2014, 01:37:45 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13955
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wyrwany z kontekstu cytat ma inne znaczenie,
wydaje mi sie,ze on wypowiadal te slowa z perspektywy zarzadu,ktory zatwierdzilby klepanie tego Uno,ktore mialo juz 15lat - ale w sumie to nie jestem pewny,bo politycy to malo myslacy ludzie,
w kazdym razie racja z tym uno,niby klepali i po 2000roku ,ale to jakos Punto wyciagnelo Fiata z dolka finansowego,
nie ma sensu otwierac produkcji auta wiekowego, to juz nie byly te czasy,zeby na takim szajsie sie utrzymac,
jakby nie patrzec, to 125p byl nowoczesnym autem z zaszyta mechanika auta sprzed 5lat i potencjalem na jej evolucje,
pozniej Polonez tez mial nowoczesna bude i starsza mechanike ,ale te auta mialy przynajmniej nowoczesne nadwozia ,a to si glownie liczy u klienta,bo kupuje on oczami,
wprowadzanie do produkcji modelu ponad dekadowego po liftingu i klepanego w liczbie ponad 300k sztuk rocznie na roznych kontynentach nie zapewniloby ani eksportu ,ani kolosalnego zbytu na rynku wlasnym po otwarciu granic,

uniak z 0.9l pewnie nie bylby tanszy od CC900,bo i czemu mialby byc,a to kosztowalo tyle co Caro - bez sensu inwestowac kase w produkcje takiego modelu,
mozna go sobie skladac w CKD do woli w razie potrzeby,ale uruchomienie produkcji byloby zbyt kosztowne,
uruchomienie produkcji Beskida kosztowaloby praktycznie tyle samo (mam nadzieje,ze projekt byl w jakims stopniu zaawansowany i nie byl tylko wyklepana na kolanie blacha bez zawartosci)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #489 dnia: Grudzień 15, 2014, 18:56:19 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6722
  • Płeć: Mężczyzna
to kosztowalo tyle co Caro - bez sensu inwestowac kase w produkcje takiego modelu,

Na Uniaka by poszło mniej stali niż na Caro, jeżeli liczyć sam surowiec i siłę roboczą to Uniak powinien być tańszy, bo koszt siły roboczej ten sam, a surowca mniejszy.
Jeżeli produkcja Uniaka byłaby bez sensu, to znaczy że nie było żadnego sensownego projektu rozwoju. Można się zastanawiać nad sensem produkcji Poloneza- pod koniec lat 80tych, to był już samochód w którym jedyną dobrą rzeczą wydawała się relacja rozmiar-cena, bo prowadzenie i spalanie było już złe na tle konkurencji, a osiągi słabsze niż w lżejszych autach podobnej mocy. Na bezpieczeństwo nikt wtedy nie patrzył bo nie było NCAP, a marketing FSO do dobrych nie należał.
A jednak ktoś to auto za granicą kupował i to o dziwo na zachodzie, nawet w dużych ilościach.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #490 dnia: Grudzień 16, 2014, 08:51:35 am »

Offline poldon82

  • Dawid
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 678
  • Płeć: Mężczyzna
    • to co w sygnaturce :)
    • mój "Borewicz" z 1982r
Może i UNO było przestarzałe ale nie sądzicie że Fiat wtedy mógłby się bardziej zaangażować i za kilka lat nawet przejąć całe FSO tak jak to zrobił z FSM ? Może wtedy fabryka by przetrwała i ludzie mieliby zatrudnienie...  <marzyciel>

"...Telewizor, meble, mały fiat
Oto marzeń szczyt..."

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #491 dnia: Styczeń 17, 2016, 18:33:52 pm »

Offline poldon82

  • Dawid
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 678
  • Płeć: Mężczyzna
    • to co w sygnaturce :)
    • mój "Borewicz" z 1982r
No i pomału zbliża się 5-ta rocznica zakończenia produkcji aut w FSO.

Ostatni samochód z taśmy fabryki  zjechał 23 lutego 2011 roku.

http://www.rmf24.pl/ekonomia/news-ostatnie-auto-zjechalo-z-tasmy-fabryki-na-zeraniu,nId,325603


"...Telewizor, meble, mały fiat
Oto marzeń szczyt..."

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #492 dnia: Styczeń 18, 2016, 13:40:54 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
A juz niedlugo wielce prawdopodobne,  ze na żeraniu bedzie znow cos sie dzialo.
Oczywiscie w temacie moyoryzacyjnym.

Wysłane z mojego Lenovo A830 przy użyciu Tapatalka

  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #493 dnia: Styczeń 18, 2016, 14:00:01 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1791
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Jimo, mógłbyś rozwinąć myśl?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #494 dnia: Styczeń 18, 2016, 14:02:11 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5313
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Pewnie parking jakiś większy zrobią  :-) dla samochodów, oczywiście.
Daj Panie Boże, żeby tam coś produkowali i żeby to nie poszło w całości na zmarnowanie, ale szanse na to są chyba nikłe.

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #495 dnia: Czerwiec 15, 2016, 06:46:55 am »

Offline poldon82

  • Dawid
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 678
  • Płeć: Mężczyzna
    • to co w sygnaturce :)
    • mój "Borewicz" z 1982r
Syrena wraca na Żerań jako samochód elektryczny. Szef AK Motor i FSO już po spotkaniu w ministerstwie rozwoju.

W Ministerstwie Rozwoju odbyło się spotkanie z przedstawicielami AK Motor i FSO, gdzie zaprezentowana została strategia wprowadzenia na rynek ekologicznych pojazdów elektrycznych marki Syrena[...]

http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/523519,syrena-wroci-jako-samochod-elektryczny-ak-motor-i-fso-juz-po-spotkaniu-w-ministerstwie-rozwoju-wideo.html

"...Telewizor, meble, mały fiat
Oto marzeń szczyt..."

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #496 dnia: Czerwiec 15, 2016, 07:20:16 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6722
  • Płeć: Mężczyzna
"Komuna" z krzyżem w zębach jak się patrzy. Z podatków zasponsorujemy to przedsięwzięcie, a obłowią się jak zwykle ministrowie, urzędnicy i być może pan Kamiński zdoła coś zdefraudować zanim interes się sypnie.

Szefostwo FSO w ostatnich latach też zawalało sprawę. Nie zrobili NIC żeby wypromować to, czego fabryka się dorobiła do 94 roku. Wszystko wypromowało się "samo", wysiłkiem fanów, a oni odcinają kupony i sprzedają licencje na zegarki i markę przedsiębiorcy który jak dotąd też nie zrobił nic, poza zleceniem budowy rurowego auta na częściach z Lancera, firmie mieszczącej się w trochę większym warsztacie, która tylko tym się zajmuje.

A zresztą, proste porównanie: w pracy trzeba wykazać się umiejętnościami, na uniwersytecie napisać pracę i ją obronić przed komisją, w ośrodku badawczym, trochę jednego, trochę drugiego. A w polityce? Trzeba tylko ludzi którzy nie mają ani wiedzy ani czasu żeby zajmować się ekonomią, dyplomacją, prawem, etyką etc. przekonać że nie jest się aż tak złym, jak kontrkandydat.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 15, 2016, 07:33:13 am wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #497 dnia: Czerwiec 15, 2016, 12:44:58 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13955
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ta elektryczna Syrena to przelom w EV , jest to samochod permamentnie elektryczny - wyciagasz wtyczke, gasnie ekran, komputer nie dziala i samochod znika  <rotfl2>
a Kamiński, o ile nie jest kuzynem niewinnie ułaskawionego Kamińskiego to guzik dostanie i na dokladke podwyzszony rachunek za prad do swojej Syreny VV (virtual vehicle) o oplate abonamentowa na TVPis ;]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #498 dnia: Czerwiec 24, 2016, 20:50:30 pm »

Offline poldon82

  • Dawid
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 678
  • Płeć: Mężczyzna
    • to co w sygnaturce :)
    • mój "Borewicz" z 1982r
Ciekawy artykuł :)

FSO na Żeraniu. Ballada o syrenie, fiatach, lanosach i ostatnim aveo.

Cytuj (zaznaczone)
[...] Więcej życia jest w montażowni, która zmienia się w wielki magazyn. Przed wejściem zaparkowany samochód Dunkin' Donuts. Ta amerykańska firma wynajmuje część hali, w której kiedyś produkowano chevrolety. W drugim rogu ogromne powierzchnie zajęło PepsiCo. Trzymają tu stosy kartonów na chipsy. Idziemy dalej, widzę owinięte w folię automaty do darta i kręgli, na których zmarnowałem sporo czasu na studiach. Po wyprowadzce z BUW-u całe wyposażenie klubu przechowuje tu Hulakula. W kolejnym narożniku hali też gwar - tu zainstalował się Garmond Press, jeden z największych dystrybutorów prasy w Polsce. Wszyscy najemcy wiedzą jednak (i tak mają zapisane w umowach), że w każdej chwili mogą być poproszeni o opuszczenie hali.[...]

[...] Spółka FSO zajmuje 70 ha między ul. Jagiellońską, mostem Grota-Roweckiego, torami kolejowymi i ul. Kotsisa. Rola zarządu pod kierownictwem prezesa Janusza Woźniaka (jego podpisy na maskach historycznego lanosa i aveo są najwyraźniejsze) sprowadza się do zarządzania tym terenem i spółkami zależnymi (Grupa FSO to też 11 spółek, z czego 9 z większościowym udziałem FSO). A jest czym zarządzać.[...]

[...] Zakład ma własną bocznicę kolejową i sieć torów tak długą, że pociągi mogą na nich zawracać. Gdy kwitł eksport aut, na Ukrainę wyprawiano 150 pociągów miesięcznie. Wewnętrzny węzeł kolejowy obsługiwały trzy lokomotywy. Dziś tory to jedno z głównych źródeł utrzymania spółki i aorta zaopatrująca miasto. 17 tys. m kw. terenu wynajęto pod ogromny dworzec kolejowy cargo. Kontenery, jeszcze pachnące morzem, przyjeżdżają tu pociągami z Trójmiasta i są przeładowywane na ciężarówki. Na placu naliczyłem 40 naczep wielkich tirów. Piramidy kolorowych kontenerów mają po kilka pięter i niemal zrównują się z mostem Grota-Roweckiego.[...]

[...] A dworzec cargo, choć ogromny, to tylko mały fragment działki. Na zwiedzanie jedziemy autem, bo pieszo zajmie to pół dnia. - Tutaj był meczet, tu City Hall, a tu więzienie - wskazuje Dariusz Radzikowski.[...]

[...]Mowa o filmie "Karbala" Krzysztofa Łukaszewicza, na potrzeby którego w FSO zbudowano makietę irackiego miasta. Tuż obok stoi najstarsza hala, jeszcze z lat 50. Pamięta montowane w niej syreny i duże fiaty. Miała pójść do rozbiórki jak inne budynki z tej epoki, ale okazała się świetną scenografią do reklam. Wyburzono tylko niektóre ściany, żeby zapewnić lepsze światło, i wymieniono podłogę. Teraz jest gładka i śliska, co podoba się amatorom wyścigów samochodowych. Wynajmują halę na zawody, w weekendowe wieczory pisk opon słychać aż na Bródnie.[...]

[...]W paczkowni (prasowano tu niepotrzebne skrawki blachy i odsyłano na złom) Polski Związek Motorowy trzyma górę żużlu. Zabierają go na zawody motocyklowe na Stadionie Narodowym, po czym znowu składują tutaj. Siedzibę zakładowej straży pożarnej zajęła pozarządowa fundacja P1. W połowie maja wystartuje z działalnością kulturalną. W kolejnej hali jeszcze niedawno podwykonawcy czeskiego Metrostavu montowali elementy remontowanego mostu Grota-Roweckiego. Stąd na budowę był dosłownie rzut beretem. Za chwilę hala znowu może być zapleczem inwestycji - trwają rozmowy z włoskim Astaldi, który buduje metro na Targówek. Karta przetargowa pozostaje ta sama: tory kolejowe, którymi można przywieźć największe i najcięższe elementy.[...]

[...]Żerańska fabryka utrzymuje się więc z wynajmu przestrzeni magazynowej (35 tys. m kw.) oraz biurowej. O ile hale częściowo stoją puste, to z zapełnieniem biur nie ma problemu. To tu graficy tworzą potwory, z którymi walczy "Wiedźmin". Choć oficjalnie firma producenta gry mieści się w biurowcu bliżej ronda Starzyńskiego, wynajmuje tu dużą powierzchnię nad halą montażową.

Różne drobne firmy zajmują cały główny biurowiec przy Jagiellońskiej.[...]


http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,34862,20065325,fso-na-zeraniu-ballada-o-syrenie-fiatach-lanosach-i-ostatnim.html

"...Telewizor, meble, mały fiat
Oto marzeń szczyt..."

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #499 dnia: Czerwiec 25, 2016, 21:56:09 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6722
  • Płeć: Mężczyzna
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E