Autor Wątek: Remont rovera 1,8  (Przeczytany 40624 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Remont rovera 1,8
« dnia: Grudzień 08, 2010, 15:10:23 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Witam.

Po zdiagnozowaniu mojego silnika co mu jest (okazało się że panewki poszły) postanowiłem zrobić remont mojego roverka 1,8

Na początek sprawdziłem sprężanie w cylindrach które wyniosło odpowiednio (od 1 do 4 tłoka) 14   12,3    10,3   13. Głowica zostanie zdjęta i oddana do sprawdzenia ewentualnej regeneracji bo być może to jest przyczyną słabego sprężania.

W wyniku remontu mam parę pytań:

1. Jaka powinna być kolejność odkręcania szpilek w głowicy oraz jej dokręcania (siły z jakimi trzeba to zrobić są mi znane)?

2. Czy podczas odkręcania szpilek głowicy, jeżeli mi przeszkadza krzywka na wałku rozrządu to mogę przekręcić cały rozrząd czy muszę zdemontować wałki?

3. Pod miską olejową powinna być jakaś uszczelka? (w moim przypadku bark uszczelki, silikonu po prostu tak już było)?

4. Jaką grubość powinien mieć wał? Ponieważ panewki poszły i ciekawe czy nie trzeba będzie dać go do przetoczenia

5. Szpilki się sprawdza po przez wkręcenie do bloku i powinny ileś wystawać ponad niego, jaka to wartość?

Dzięki za wszelką pomoc i sory jeżeli coś nie fachowo nazwałem ponieważ do końca 100% mechanikiem nie jestem :)

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 08, 2010, 16:15:18 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

1. Jaka powinna być kolejność odkręcania szpilek w głowicy oraz jej dokręcania

Zgodnie z książką.

Cytuj (zaznaczone)

2. Czy podczas odkręcania szpilek głowicy, jeżeli mi przeszkadza krzywka na wałku rozrządu to mogę przekręcić cały rozrząd czy muszę zdemontować wałki?

Ustaw rozrząd na znaki , przy takim ustawieniu tloki sa w polowie wysokości cylindrów i możesz kręcic wałkami do woli - bez ryzyka uderzenia zaworem w tłok - Nie mniej jednak wygodniej jest jak zdejmiesz wałki.

UŻYWAJ TORXA E12 nie 14 !

Cytuj (zaznaczone)

3. Pod miską olejową powinna być jakaś uszczelka? (w moim przypadku bark uszczelki, silikonu po prostu tak już było)?


Ma być uszczelka. oko70zł

Cytuj (zaznaczone)


5. Szpilki się sprawdza po przez wkręcenie do bloku i powinny ileś wystawać ponad niego, jaka to wartość?


Wkrecasz w blok CZYSTE szpilki przy zdjętej głowicy ręką do oporu jeżeli wystają więcej niż 97mm są do wyrzucenia.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 08, 2010, 16:27:16 pm »

Offline Wojt@s

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 749
nowa uszczelka miski olejowej 38 zł
1.4 K16
1.6 K16
1.6 OHV
1.6 T  in progress...

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 08, 2010, 16:37:33 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Cytat: "Stingerek"
Zgodnie z książką.

Tylko że ja właśnie książki nie mam ;/ I czy ktoś mógł by mi to streścić, zrobić skany książki.
Zależy mi na czasie:)

Co do szpilek to wkręcam je ręką do oporu (do końca)

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 08, 2010, 16:49:49 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

nowa uszczelka miski olejowej 38 zł

Taką ceną mnie straszyli na miejscu . 65zł. Tańszej nie było.

Cytuj (zaznaczone)

Tylko że ja właśnie książki nie mam ;/ I czy ktoś mógł by mi to streścić, zrobić skany książki.
Zależy mi na czasie:)


:)

A - Odkręcanie
B - Dokręcanie







Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 08, 2010, 16:56:12 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Dzięki stingerek :)

Co do mojej kompresji to jeżeli po sprawdzeniu głowicy okaże się że jest ok to czeka mnie wymiana pierścieni? Bo chyba 10,3 oraz 12,3 to słaby wynik?

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 08, 2010, 17:01:57 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Kompresje sprawdź na zimnym silniku (jeśli jeszcze go nie rozebrałeś do reszty)

Po sprawdzonej kompresji zrób próbę olejową.

Porównaj wyniki.
 Jeżeli podskoczy znacznie - pierścienie - jeżeli bardzo nieznacznie lub wcale - zawory.

Głowicę po zdjęciu z auta odwracasz do góry nogami i zalewasz do pełna naftą - po 2-3 godzinach sprawdzasz czy nafty ubyło - jeśli nie - jest szczelna. U mnie po 4 godzinach leżenia nic nie wyciekło.

Do tego trzeba zdemontować wałki (żeby wszystkie zawory były zamknięte)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 08, 2010, 17:10:43 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Sprawdzałem właśnie na zimnym silniku, ale zapomniałem zrobić próby olejowej ;/

Więc sprawdzę ja jak pisałeś ale jak zdejmę wałki to i szklanki muszę wyjąć? A jak wyjdzie że głowica ok to pewnie pierścienie innej opcji już nie ma tyle że jaka średnica musi być w bloku żeby nie okazało się że trzeba blok szlifować.

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 08, 2010, 17:18:46 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Więc sprawdzę ja jak pisałeś ale jak zdejmę wałki to i szklanki muszę wyjąć

Nie ma takiej potrzeby... jednak jak ją odwrócisz do góry nogami celem sprawdzenia szczelności to mogą powypadać.

Szklanki mozesz powyjmowac - jeśli ich nie odoleisz to musisz włożyć na swoje miejsce - jeśli je wypłukasz i włożysz puste - możesz wkładać byle jak.
Bloku nie szlifujesz - głowicę oddaj tylko do planowania bo może bedzie to konieczne.

Jeżeli to pierścienie nie trzymają to poprostu wymieniasz pierścienie i tyle.
Chyba że masz ochotę na zakup nowych tulei i tłoków ? :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 08, 2010, 17:46:36 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Cytuj (zaznaczone)
Chyba że masz ochotę na zakup nowych tulei i tłoków ? :)

Aż takiego remontu nie przewiduję hehe :D

Dzięki wielkie za fachową poradę :D

A może mi ktoś podać przykładowe ceny:
- uszczelka pod głowicę
- miskę olejową (już wiem od stingerka ale ktoś jeszcze)
- pierścienie
- panewki
Chodzi mi o sprawdzenie "rynku" żeby nie kupić byle badziewia ani nie płacić nie wiadomo jakich pieniędzy za słabej jakości części.

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 08, 2010, 17:53:30 pm »

Michau

  • Gość
Na uszczelki to licz ok 300-400zł.
Co do panewek , to wystarczy tylko nowe wsadzić? Sprawdzałeś czy wał nie jest do szlifu? Ogólnie brniesz ostro...

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 08, 2010, 17:55:17 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Cytat: "myszaradom"
A może mi ktoś podać przykładowe ceny:
- uszczelka pod głowicę
- miskę olejową (już wiem od stingerka ale ktoś jeszcze)
- pierścienie
- panewki

Jutro Ci napiszę jak to się przedstawia w sieci sklepów FOTA.

Jeśli chodzi o uszczelki to tylko ELRING i GOETZE są wysokiej jakości i jeśli jednak nie sprzedajesz auta, to proponowałbym właśnie takie kupić.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 08, 2010, 18:01:20 pm »

Offline Pastor

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 97
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLi
Co do FOTY to spokojnie można szukać w ich katalogu on-line na stornie.

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 08, 2010, 18:01:59 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Dzisiaj wyciągnąłem silnik i wstępne oględziny, jutro zdejmuję głowicę i sprawdzę panewki.

Czy wał trzeba szlifować nie wiem nie sprawdziłem go lecz nie wiem nawet jaką grubość powinien mieć (oryginalnie)

Co do kosztów to jestem ich świadom, a silnik robię dla siebie (mam nadzieje że na lata), bo budę to jak by nie było można zmienić w każdej chwili, a tera kupować drugi silnik za np 1000zł to też nie wiadomo jaki się trafi (tak jak ten co mam teraz) a tak to wiem co zrobione i jak :)

Rafał czekam na info i dzięki :) Jak by co daj mi znać na telefon 725 542 104 ponieważ ja mogę być rzadko na internecie przez ten tydzień

Dzięki

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 08, 2010, 18:10:29 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Na uszczelki to licz ok 300-400zł.

Ciebie oczywiście jezus ze świebodzina przygniótł ?

Uszczelka pod głowicę FAI zestaw z tulejkami - 120zł
Uszczelka pod kolektor wydechowy FAI - 21zł
Uszczelka dolna kolektora ssącego FAI - 18zł
Uszczelka górna kolektora ssącego FAI - 18zł

Uszczelka pod miskę olejową (zgodnie z tym co na forum 35zł)
Uszczelniacze wałków rozrzadu 12zł /szt (wymiana nie jest konieczna jeśli nie ciekną)
Uszczelka pod dekiel jest metalowa - wymiana tej uszczelki nie jest konieczna jeśli nie cieknie - u mnie nie ciekła - ale ja wymyłem ją w benzynie ekstrakcyjnej i miejsca styku z pokrywą i sankami wałków "liznąłem" cienką warstwą czarnego silikonu i jest sucho.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 08, 2010, 18:27:22 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6690
  • Płeć: Mężczyzna
300 zł to kosztuje zestaw z Allegro z uszczelką wielowarstwową z hrabstwa Kent i wypełnieniem pod szlif głowicy i szpilkami Kamexa oraz masą innych uszczelek, w tym do wszystkich możliwych kolektorów i 16toma uszczelniaczami zaworowymi. Oczywiście również są w tym 4 uszczelniacze wałków.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 08, 2010, 20:30:27 pm »

Offline fafik

  • ostroyebak okolosyberyjsky
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 855
  • Płeć: Mężczyzna
  • nASO DREAM TEAM
    • caro gld
    • http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
Cytat: "myszaradom"
wymienię pierścienie na dwóch cylindrach
Łeeee chyba caly komplet. Potem moze byc analogiczna sytuacja, na tych remontowanych bedziesz miec cisnienie bdb a na starych sie wysypie i znowu od nowa. Dobrze mysle?
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
Mój polonez jest jak maybach- ręcznie składany :]
Gdyby w samochodach europosłów zamontować blokadę antydebilizmu z czujnikiem wykrywającym procent absurdu w procesie myślenia, musieliby wszędzie, biedactwa, zasuwać z buta.

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 08, 2010, 20:35:16 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Niby tak ale jak na tych teraz mam 14 a na drugim 13? więc nie ma tragedii (tak mi się wydaje), ale to przyszłość najpierw sprawdzę głowicę :) Zdjęcia będą już nie długo może się przydadzą innym na przyszłość:)

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 08, 2010, 20:49:40 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Pierścienie to nie duży koszt akurat więc jak robić to porządnie.
Zdjęcia rób - dokładne :) Ja już to przeżyłem i to nic strasznego - jakbyś miał problem albo pytania wal śmiało.
Fotki są w tym temacie :

http://forum.fsoptk.pl/viewtopic.php?t=24299&start=30
Może coś pomogą.

Aha i jak będziesz ściągał głowicę to NIE ODKRĘCAJ KOLEKTORA SSĄCEGO OD NIEJ (ciężki dostęp do śrub)

Kolektor wydechowy też odkręć od głowicy nie od rury ! Będzie łatwiej.

Przy wykręcaniu kolektora wydechowego może się zdarzyć że wykręcą się szpilki z głowicy - niczym się nie martw u mnie wykręciły się wszystkie :) Wkręciłem je później tak jak się wykręciły i jest OK.

[ Dodano: 2010-12-08, 20:50 ]
Aha - uszczelniaczy wałków nie musisz wymieniać - jeżeli nie są porozdzierane a guma zachowała elastyczność to wyjmij z nich sprężynki i skręć mocniej tak o 2-3 zwoje.
Ja przeprowadziłęm ten zabieg u siebie i uszczelniacze które wcześniej ciekły teraz są suchutkie.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 08, 2010, 21:38:23 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Wg Intercars
Panewki głowne 200zł. dostępne nominał i +0,25mm GLYCO
Pierścień dystansujący walu 60zł
Panewki korbowodowe (nominał i +0,25mm) 120zł firmy GLYCO. Widziałem tańsze (kraft?) za 90zł
Pierścienie-nie widzę w bazie IC, przykładowe znalazłem przez google- http://www.czesci-silnikowe.abc24.pl/default.asp?kat=-3&pro=277270
Na tej strone dostępne też nowe popychacze po 33zł, oraz inne potrzebne rzeczy, ale panewek głównych nie ma.

Wał to na pewno do szlifu trzeba oddać i kupić nowe panewy. Wymiana tylko panewek na nominały jest bez sensu. Nie masz co mierzyć- dostępny jest tylko jeden nadwymiar. kup panewy, zawieź do zakładu razem z wałem.

Podsumowując: 1000zł na same częsci i uszczelki. do tego trzeba doliczyć planowanie i szlify (ze250?), oraz może nowe zawory (są po naście złotych) Oleje, filtry, płyn i inne 1500 jak nic.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r