Autor Wątek: Remont rovera 1,8  (Przeczytany 40625 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 08, 2010, 21:49:51 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
1500zł.. ale ma silnik zicher - teraz to tylko kwestia kasy .... albo kupić drugi 1.8 a ten "sprzedać" na kawałki.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 08, 2010, 22:02:09 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Jak by te silniki latały po 800zł to był kupował drugi, ale za w miarę pewny egzemplarz trzeba dać ponad 1000, plus do tego prawie na bank HGF zaraz. Chyba lepiej zrobić ten i mieć spokój na 10lat.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 08, 2010, 22:03:00 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Dokładnie. Też jestem tego zdania.

Dziwi mnie fakt że 1.4 można dorwać za 500-600zł a 1.8 cieżko poniżej 1600zł znaleźć.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 08, 2010, 22:07:41 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Z tymi pierścieniami to też dałbym tuleje do mierzenia szlifierzowi, z resztą wał też do pomiaru u szlifierza, w domu nic nie zmierzysz, chyba że masz mikrometr i średnicówkę.

Sam teraz przerabiam temat kapitalki dołu z rozwiertem pod nadwymiarowe tłoki...
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 08, 2010, 23:01:42 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Wszystko wyjdzie w praniu, rozkręcę jutro silnik i się dowiem co i jak :)

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 08, 2010, 23:21:47 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
Ja tylko dodam, że nie ma uszczelki pod miskę olejową w 1.8. miska jest skręcona na klej. Tak jest według katalogu, zresztą niedawno rozebrałem takowy silnik i uszczelki nie stwierdziłem

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 08, 2010, 23:24:20 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Właśnie u mnie było to samo, chyba złoże na silikon i tyle

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 08, 2010, 23:30:44 pm »

Buszek

  • Gość
Większość samochodów ma teraz składane miski na silikon . Tu nie ma co się spuszczać , to ma nie cieknąc i tyle , a miski za często się nie ściąga .

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 09, 2010, 18:51:24 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Dzisiaj rozkręciłem silnik. Wszystko zrobione według poradnika

- Głowica sprawdzona metodą na nafte, tylko na 4 cylindrze lekki wyciek (po 3 godzinach leżenia), jutro zawiozę do speców do sprawdzenia i ewentualnego planowania.

- Szpilki, hmmm oczyszczone, wszystkie są sobie równe lecz niektóre wkręca się ręką głębiej w blok inne nie a gdy szpilkę (tą która wystawała dużo) wkręcam w inne miejsce (tam gdzie głęboko się wkręciła) wkręca się bez problemu, więc nie wiem jak to interpretować

- Przyczyną stukania była obrócona panewka na 3 cylindrze i tragicznie wybita a gdy rozkręcałem tą obejmę panewki, udało mi się to zrobić palcami!
Wyciągnąłem wał korbowy i jutro idzie do szlifu (mam nadzieje że wyda), jeżeli spece powiedzą że jest do du... szukam nowego.
I tu jest moja prośba czy wie ktoś jakie powinny być wymiary dobrego wału i ile można go szlifować/ toczyć

- Panewki zostaną wszystkie wymienione na nowe (główne jak i na tłokach)

-Tłoki hmm są lekkie luzy lecz wsadzę nowe pierścienie i musi wystarczyć

Wszystko zostaje oczyszczone, lecz nie wiem czym zdzierać pozostałości z kleju łączącego poszczególne części silnika. Nożykiem to zrobić, a może papierem ściernym (1500) i na mokro?
Co do składania silnika to składać go na silikon czy na jakiś specjalistyczny klej ( tam gdzie nie było uszczelek podczas rozkręcania)

Polerowanie kolektora ssacego, wydechu i zaworów

Chodzi mi o to czy i jak można spolerować kolektor ssący i wydechowy.
Co do zaworów to boje się że spece za ras powiedzą że są do wymiany itp (naciągnąć przecież mogą) i jeżeli nic nie zrobią to czy nie zrobić na tym 4 tłoku lekkiego szlifu drobnym papierem ściernym?

Proszę o ewentualnie poprawienie mnie jeżeli coś nie robię poprawnie :)

Foto (nie długo poukładam)

http://img189.imageshack.us/gal.php?g=dscf4298l.jpg
http://img138.imageshack.us/gal.php?g=dscf4330s.jpg

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 09, 2010, 19:50:38 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6690
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "myszaradom"
Chodzi mi o to czy i jak można spolerować kolektor ssący i wydechowy.


Ssący ma być porysowany, wydechowy na lustro.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 09, 2010, 19:58:13 pm »

Buszek

  • Gość
Polerka kanałów ściernicami większymi niż gradacja 80 nic nie daje , tzn więcej jak 80 nie poprawia przepływu , czyli polerka na "lustro" nie ma sensu .

Ssący nie musi być porysowany , to nie gaźnik czy monowtrysk .


Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 09, 2010, 21:10:13 pm »

Offline Pastor

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 97
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLi
Przy okazji tematu mam pytanie: wał w K16 można szlifować czy nie ?? W wielu miejscach można spotkać opinie, że silnik jest teoretycznie nie remontowy ponieważ wał ma zbyt cienką utwardzaną warstwę, aby go szlifować.

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 09, 2010, 22:34:17 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Skoro sprzedają panewy nadwymiarowe, to można
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 09, 2010, 22:42:13 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "myszaradom"
Co do zaworów to boje się że spece za ras powiedzą że są do wymiany itp (naciągnąć przecież mogą)


na tych zaworach na których ubyło nafty, bierzesz pastę do docierania zaworów (są trzy gradacje) i docierasz wiertarka, oczywiście przez wężyk, nie wkładaj zaworu w główkę wiertarki :!: aż do uzyskania zadowalającego efektu - nie będzie ciekło przez zawór - nafta oczywiście. Jeżeli zawory mają duże wżery, to trzeba będzie je wymienić i frezować gniazda.

Cytat: "myszaradom"
zrobić na tym 4 tłoku lekkiego szlifu drobnym papierem ściernym?


żadnym papierem ściernym, tuleje trzeba zwymiarować średnicówką, wtedy będzie wiadomo czy składać na pierścieniach nominalnych (nowych), czy większe tłoki (nadwymiarowe) lub nowe tuleje.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 09, 2010, 23:08:48 pm »

Offline Pastor

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 97
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLi
Cytat: "Zoltan#1930"
Skoro sprzedają panewy nadwymiarowe, to można



To prawda, ale nie oznacza to, że na pewno można szlifować. Panewki mogą nie być fabryczne tylko jakiegoś innego producenta. Z tego co wiem tak jest z pięciocylindrowymi silnikami Lancii, niby istnieją panewki nadwymiarowe, ale producent w nie przewiduje szlifu wału.

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 10, 2010, 11:03:31 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Byłem dzisiaj u szlifierza i tak;
Głowica bdb, To mnie cieszy :)

Wał, niestety do wyrzucenia za duże różnice między czopami (tak to się chyba fachowa nazywa), a co do szlifu producent podobno przewiduje 3 szlify lecz trudno dostępne są panewki (nad wymiarowe), a jeżeli nawet są to u mnie jest tak duża różnica że wał nie "wyda"

Jaka powinien być fabryczny wymiar czopów na wale? Będę teraz szukał nowego wału więc muszę to wiedzieć, a w internecie nie mogę znaleźć.

Cytuj (zaznaczone)
no to teraz kolego :) po remoncie silnika :) strzelaj z 5000obr/min :)


I tak nie raz ten silnik pewnie dostanie:)

Dzięki wszystkim za porady.

[ Dodano: 10 Gru 2010 11:39 ]
Udało mi się znaleźć te wartości :) wrzucam na przyszłość dla kogoś

A: 48.000 - 48.007mm , B: 47.993 - 48.000 mm, C: 47.986 - 47.993 mm .

[ Dodano: 11 Gru 2010 11:09 ]
Wczoraj zakupiłem nowy wał (stan idealny), dzisiaj zamówione panewki, Jak tylko wszystko przyjdzie składam silnik :)

Znacie taką firmę Opti? Facet mi polecił, silikon (płynna uszczelka) tej firmy do składania silnika...

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 11, 2010, 17:05:29 pm »

Pudels

  • Gość
a to nie ten sam pojazd ??
http://allegro.pl/polonez-caro-plus-rover-1-8-120km-pilnie-i1350503967.html

o kurcze... ciekawe jaka teraz cena i czy nabywca zna ten temacik  :roll:

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 11, 2010, 17:23:01 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
no to ten sam. Ale widzisz ze juz stoi kawal czasu  na allegro. Konczy sie za dzien aukcja, a te problemy ktore kolega przedstawił, czyli panewki itp wyszły dopiero niedawno.
pewnie kolega chcial obadać rynek :) za ile orientacyjnie móglby sie sprzedać

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 11, 2010, 21:47:38 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "myszaradom"
Głowica bdb, To mnie cieszy
bo jak skladalem sobie ten silnik to robilem remont glowicy  :roll:  az mnie serce boli ze obrociles panewke w tym silniku  :(  zmieniles nowy olej na jakies guwno, przestawiles dobrze ustawiony rozrzad, dojechales panewki... a wszystko to w silniku po przebiegu ok 85tys. Km... az sie serce kraja :cry:  tylko nierob nic z glowica. kanaly ssace sa po polerce. lepiej nie trzeba. kanaly wydechowe powiekszone do srednicy rurowego kol. wydechowego i dodatkowo spolerowane. nowe zawory wydechowe zakladalem ja sam osobiscie. skoro ciekna wystarczy je tylko poprawic docierajac je na nowo  :cry:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 12, 2010, 16:52:13 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Cytat: "bużka"
ALE NADAL PISZE BD ZAMIAST BĘDĘ

Sory koledzy za to moje będę "bd" staram się odzwyczaić

Cytat: "Pudels"
o kurcze... ciekawe jaka teraz cena i czy nabywca zna ten temacik


Auto zostało wystawione ponownie ponieważ miałem chwilowe załamanie nerwowe na to auto, lecz mi już przeszło :D

Cytat: "śledzik#1934"
az mnie serce boli ze obrociles panewke w tym silniku

Ten silnik to miał coś robione na wale (nie obwiniam ciebie broń Boże) ponieważ między czopem najlepszym najgorszym było aż 1mm różnicy (gdzie według serwisów-ki 1tysięczne mają znaczenie!!! To już dawno by się wyrobiły panewki, a na innych nie trzymał nigdzie serii.

Z głowicą nic nie robię oczywiście, dałem tylko do sprawdzenia dla świętego spokoju, to aż facet był zdziwiony że "nową" głowice daje hehe:D

Cytat: "śledzik#1934"
zmieniles nowy olej na jakies guwno,


Słyszałem że Lotos do roverka jest dobry, teraz planuje zmienić na Castrola czy nie warto?

Co do silnika.

Jest już przygotowany do złożenia, jak narazie problem jest z dostaniem panewek korbowodowych (nominał), lecz może uda mi się to zrobić do środy :)