Dzisiaj rozkręciłem silnik. Wszystko zrobione według poradnika
- Głowica sprawdzona metodą na nafte, tylko na 4 cylindrze lekki wyciek (po 3 godzinach leżenia), jutro zawiozę do speców do sprawdzenia i ewentualnego planowania.
- Szpilki, hmmm oczyszczone, wszystkie są sobie równe lecz niektóre wkręca się ręką głębiej w blok inne nie a gdy szpilkę (tą która wystawała dużo) wkręcam w inne miejsce (tam gdzie głęboko się wkręciła) wkręca się bez problemu, więc nie wiem jak to interpretować
- Przyczyną stukania była obrócona panewka na 3 cylindrze i tragicznie wybita a gdy rozkręcałem tą obejmę panewki, udało mi się to zrobić palcami!
Wyciągnąłem wał korbowy i jutro idzie do szlifu (mam nadzieje że wyda), jeżeli spece powiedzą że jest do du... szukam nowego.
I tu jest moja prośba czy wie ktoś jakie powinny być wymiary dobrego wału i ile można go szlifować/ toczyć
- Panewki zostaną wszystkie wymienione na nowe (główne jak i na tłokach)
-Tłoki hmm są lekkie luzy lecz wsadzę nowe pierścienie i musi wystarczyć
Wszystko zostaje oczyszczone, lecz nie wiem czym zdzierać pozostałości z kleju łączącego poszczególne części silnika. Nożykiem to zrobić, a może papierem ściernym (1500) i na mokro?
Co do składania silnika to składać go na silikon czy na jakiś specjalistyczny klej ( tam gdzie nie było uszczelek podczas rozkręcania)
Polerowanie kolektora ssacego, wydechu i zaworów
Chodzi mi o to czy i jak można spolerować kolektor ssący i wydechowy.
Co do zaworów to boje się że spece za ras powiedzą że są do wymiany itp (naciągnąć przecież mogą) i jeżeli nic nie zrobią to czy nie zrobić na tym 4 tłoku lekkiego szlifu drobnym papierem ściernym?
Proszę o ewentualnie poprawienie mnie jeżeli coś nie robię poprawnie
Foto (nie długo poukładam)
http://img189.imageshack.us/gal.php?g=dscf4298l.jpghttp://img138.imageshack.us/gal.php?g=dscf4330s.jpg