Autor Wątek: Remont rovera 1,8  (Przeczytany 37562 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #40 dnia: Grudzień 12, 2010, 20:21:01 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Cytat: "myszaradom"
teraz planuje zmienić na Castrola czy nie warto?

Castrol to olej z górnej półki, podobnie jak Valvoline. Zaletą Lotosa jest chyba tylko cena...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #41 dnia: Grudzień 12, 2010, 21:30:36 pm »

Buszek

  • Gość
yyy ,że co ?
Castrol to shit jakich mało , do kosiarki bym tego nie wlał ,a co do lotosa to bdb olej , ale jako ,że nasi kochani super kompetentni sprzedawcy w polsce twierdzą inaczej to i większość polaków podobnie myśli , ale faktycznie nie lejcie , nie zdrożeje  :lol:

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #42 dnia: Grudzień 12, 2010, 22:21:39 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Buszek"
Castrol to shit jakich mało
To chyba ten szit pozatykał mi szklanki bo po zalaniu castrola ucichły. A lotos nawet 15w40 testowałem w carusowym 1,4 i dawał radę...

Czasem cieszę się że mój 1,8 lata już 3-ci rok bez usterek :d. No ale może dlatego że ja nie katuję i ma zrobione raptem może ze 20kkm od swapu a silnik miał 100kkm na automacie wcześniej.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #43 dnia: Grudzień 13, 2010, 06:57:05 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Czyli widać że zdania podzielone co do oleju i znowu będzie dylemat co zalać do silnika.

Cytat: "Bocian_s#313"
że ja nie katuję


Mój dostanie czasem po du... ale nie róbcie ze mnie nie wiadomo jakiego kata bo wcześniej rok jazdy z 1,6 gli i bez problemu wytrzymał :D

W temacie

Poszukiwanie panewek ciąg dalszy...

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #44 dnia: Grudzień 13, 2010, 08:58:37 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
w nowym castrolu czuc przepalony olej :D lotos po rozgrzaniu jest jak woda :D  wolalbym wlac mobila ale polecam tez Agipa.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #45 dnia: Grudzień 14, 2010, 16:28:09 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
ja wlalem GM... polsyntetyk. 10W40. Wszystko cichutko. Popychacze sie nie odzywają.

wczesniej byl lany polsyntetyk Lotosa.

myszaradom, skad dokladnei ten wał wziales? :) z jakiego miasta

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #46 dnia: Grudzień 14, 2010, 17:06:02 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Jędrzejów



Uploaded with ImageShack.us
Mam pytanie.
Będę składał silnik, silikon mam dawać dokładnie obok otworów (kolor czerwony i niebieski) czy lekko "liznąć" po krawędzi (kolor żółty)

Oraz czy podczas składania uszczelki pod głowicą oprócz uszczelki daje się jakąś warstwę silikonu, jeżeli tak to gdzie?


Uploaded with ImageShack.us

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #47 dnia: Grudzień 15, 2010, 08:13:12 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Żadnego silikonu. Powierzchnie te wypadałoby dotrzeć na płycie traserskiej lub innym prawdziwym wzorcu płaskości a następnie złożyć na płynny środek do uszczelnień, np. Loctite.
Te połączenia są bezuszczelkowe, na idzie metal na metal i powierzchnie stykające się, muszą być perfekcyjnie płaskie oraz posiadające jak najmniejszą chropowatość. Dla tego ten silnik nie jest lubiany przez mechaników i innych naprawiaczy, gdyż nie dość, że posiada nietypową konstrukcję, to jeszcze wymaga iście kosmicznej dokładności przy jego składaniu.
Inaczej - będzie ciekło, nie ma co się oszukiwać.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #48 dnia: Grudzień 15, 2010, 08:55:26 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "myszaradom"
Oraz czy podczas składania uszczelki pod głowicą oprócz uszczelki daje się jakąś warstwę silikonu, jeżeli tak to gdzie?
 

Uploaded with ImageShack.us
moja piekna glowica... chyba za bogato bylo bo wszystko czarne  :|  przy glowicy zaden silikon  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  kup nowa uszczelke a glowice oddaj do pobielenia :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  a na blok silnika daje sie uszczelke w plynie (miedzy blok a magistrale z panewkami glownymi) a miedzy magistrale a miske powinna byc uszczelka. Uszczelka powinna pasowac z 1.4/1.6 z otworami na sruby M10 jak dobrze pamietam

[ Dodano: 15 Gru 2010 08:58 ]
a jak chcesz skladac magistrale na silikon to tylko delikatnie na krawedziach :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  przy zadnych otworach nic niczym nie smaruj bo potem moze byc problem. Zlozylem troche tych silnikow i wbrew opinii wielu osob na tym forum wiem co mowie...
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #49 dnia: Grudzień 15, 2010, 10:46:19 am »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
w katalogu nie ma uszczelki miski olejowej do 1.8 za to jest klej, specjalnie do tego przeznaczony. kosztuje chyba 25zł

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #50 dnia: Grudzień 15, 2010, 11:00:28 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
do 1.8 nie ma ale do mniejszych pojemnosci jest czyli mozna zastosowac uszczelke z 1.4/1.6 ale to jak juz kto woli
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #51 dnia: Grudzień 15, 2010, 12:02:42 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
czyli specjalna masa uszczelniająca do składania silników (płynna uszczelka) po krawędziach przy składaniu dołu a na głowicę nic tylko nowa uszczelka :D

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #52 dnia: Grudzień 15, 2010, 12:52:39 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
śledzik#1934, Ale 1,8 ma alu miskę i może dlatego nie ma tam uszczelki...

Osobiście odradzam stosowanie sylikonuw tym silniku gdziekolwiek. Już raz musiałemwdłubywać klucha z popychacza... Ja osobiście urzywałem uszczelki w płynie AFD200. jest fajna bo zastyga dopiero bez powietrza i tam gdzie wycieknie jest lepka jeszcze długi czas... Stosowałem to wszędzie gdzie nie było oddzielnej uszczelki a nawet pod deklem górnym jak z metalu zerwałem karton...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #53 dnia: Grudzień 15, 2010, 13:52:12 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Bocian_s#313,  zgoda ale w 1.6 tez sa alu miski i tam jest uszczelka. byly dwa rodzaje uszczelek. z otworami na sruby M8 i M10 i dodatkowo nie wiele roznily sie ksztaltem
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #54 dnia: Grudzień 18, 2010, 18:57:54 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
No panowie miałem troszkę czasu ostatnio i:
Złożyłem dół silnika, nowe panewki korbowodowe, nowy wał z panewkami
Góra silnika, założona głowica (oczywiście z nową uszczelką), śruby były ok. Do tego nowy pasek rozrządu wszystko chodzi ok
Silnik już w aucie, czeka na podpięcie osprzętu :D

Mam takie małe pytanie jak rozwiązać problem z czujnikiem ciśnienia oleju w roverze? Mam cały "uchwyt" (w ten co filtr oleju się wkręca) od rovera 1,8 a czujnik od niego jest chyba dwu przewodowy zaś wtyka od wiązki jedno (lub odwrotnie) więc to nie podejdzie i nie wiem czy wymienić sam czujnik czy cały "uchwyt" i czy ciśnienie oleju jest takie samo w 1,4 jak w 1,8

Z góry dzięki za wszelkie porady i pomoce :D
Temat ma wygasnąć czy zostawić?

[ Dodano: 18 Gru 2010 18:58 ]
No panowie miałem troszkę czasu ostatnio i:
Złożyłem dół silnika, nowe panewki korbowodowe, nowy wał z panewkami
Góra silnika, założona głowica (oczywiście z nową uszczelką), śruby były ok. Do tego nowy pasek rozrządu wszystko chodzi ok
Silnik już w aucie, czeka na podpięcie osprzętu :D

Mam takie małe pytanie jak rozwiązać problem z czujnikiem ciśnienia oleju w roverze? Mam cały "uchwyt" (w ten co filtr oleju się wkręca) od rovera 1,8 a czujnik od niego jest chyba dwu przewodowy zaś wtyka od wiązki jedno (lub odwrotnie) więc to nie podejdzie i nie wiem czy wymienić sam czujnik czy cały "uchwyt" i czy ciśnienie oleju jest takie samo w 1,4 jak w 1,8

Z góry dzięki za wszelkie porady i pomoce :D
Temat ma wygasnąć czy zostawić?

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #55 dnia: Grudzień 18, 2010, 21:19:28 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
myszaradom, podlicz ile kosztował cię remont bo też chcę się za to zabrać. co do czujnika ciśnienia oleju, to ja nie wymieniałem podstawki filtra, czujnik podpiąłem ten co jest (choć musze jutro sprawdzić, czy nie przekręcałem go od 1.4) i działa

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #56 dnia: Grudzień 19, 2010, 08:12:41 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
nowy wał 250zł (plus panewki główne w gratisie)
Za
panewki korbowodowe, pasek rozrządu, uszczelkę pod głowicę, uszczelka pod wydechowy, ssący 380zł
filtr oleju 28zł
Olej 90zł
sprawdzenie głowicy 0zł (miałem farta normalnie u mnie 30zł)
Płynna uszczelka 15zł
Uszczelka pod klawiaturę, szpilki nie musiałem wymieniać na szczęście
Warto sobie dorobić blokadkę wałków rozrządu (między koła) i blokade wału tu na kole zamachowym, Spawarka dwa płaskowniki i zrobione :) (jest na foto jak to wygląda )
Całkowity koszt
763zł czyli z 800zł jak nic trzeba szykować jeżeli chce się zrobić to dobrze (mam nadzieje że ja tak zrobiłem)
Do ceny warto doliczyć nowe paski od wspomagania i alternatora ja ich nie liczę bo z jakiś miesiąc temu je wymieniałem.

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #57 dnia: Grudzień 19, 2010, 10:44:58 am »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
myszaradom, to spoko bo już tyle mam odłożone. silnik chce zrobić na zicher. nie wiem tylko czy wał i panewki mam dobre, no ale wszystko wyjdzie w praniu.

powiedz jeszcze, czy kupowałeś części tańsze czy z lepszych firm? mam nadzieje, że uda mi się kupić wszystko na miejscu, bo na allegro jest biednie.
ja jeszcze chce wymienić pierścienie tłokowe

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #58 dnia: Grudzień 19, 2010, 12:06:09 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
nie ma roznicy w czujniku od 1.4 a 1.8 Jak nic tam nie grzebales po tym jak wziales ode mnie ten silnik to nie ruszaj. Jest OK
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #59 dnia: Grudzień 19, 2010, 14:54:07 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Wtyczka czujnika oleju wygląda jak dwuprzewodowa ale jest tam tylko jeden przewód. Czujnik działa na zasadzie zwierania do masy przy braku odpowiedniego ciśnienia. Podpięty jest pod kontrokę na desce rozdzielczej więc żadna filozofia w tym...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.