Witam
Z racji tego że mam trochę czasu postanowiłem opisać tak krok po kroku jak wyglądał remont w moim silniku
Powodem remontu było dziwne, bardzo głośne stukanie.
Najpierw rozkręciłem pokrywę zaworów według kolejności w książce
Uploaded with
ImageShack.usNastępnie zdjąłem pokrywę rozrządu
Uploaded with
ImageShack.usOraz dorobiłem sobie blokadę wałków
Na stąpnie ustawiłem rozrząd i dorobiłem blokadę na koło zamachowe
Uploaded with
ImageShack.usUploaded with
ImageShack.usZdjąłem pasek rozrządu, oraz pompę wspomagania
W końcu nadszedł czas na demontaż głowicy, którą odkręcałem według procedury zamieszczonej w książce
Uploaded with
ImageShack.usUploaded with
ImageShack.usGłowice odstawiłem na bok i przy okazji sprawdziłem jej szczelność próbą na naftę,
Uploaded with
ImageShack.usjak i zawiozłem do szlifierza by ją sprawdził czy jest prosta
Głowica na szczęście przeszła wszystkie próby śpiewająco
Nadszedł czas na szukanie przyczyny stukania,
Silnik został obrócony i zdjąłem miskę olejową
Uploaded with
ImageShack.usPo zdjęciu klawiatury rozprowadzającej olej, zacząłem sprawdzać śruby na korbowodzie i ku mojemu zdziwieniu na 3 tłoku śruby te odkręciły się palcami, a panewki wlazły jedna na drugą ;/
Uploaded with
ImageShack.usWięc musiałem wyjąć wał, zawieść do szlifierza który go sprawdził i powiedział krótko "to jest szmelc"
Po dwu dniowym szukaniu i wyprawy do Kielc udało mi się dorwać nowy wał w raz z panewkami głównymi.
Wał również sprawdziłem i był w stanie bdb
Uploaded with
ImageShack.usZaniepokoił mnie stan korbowodu na którym to panewka się obróciła, lecz po sprawdzeniu wymiarów przez szlifierza stwierdził że mieści się w normie, więc zakupiłem nowe panewki korbowodowe
Nadszedł czas na montaż, niestety z tego etapu zdjęć brak;/
Lecz wszystko robiłem zgodnie z instrukcją w książce itp.
Podczas zakładania panewek każda była posmarowana olejem, wszystko dokręcone z odpowiednią siła, jak i każde połączenie silnika odtłuszczone i odpowiednio posmarowane specjalną płynną uszczelką.
Założyłem nowy pasek rozrządu, uszczelkę pod głowicę oraz inne uszczelki
Oczywiście nie obyło się bez przygód bo gdy włożyłem silnik do auta i gdy podjąłem się próby pierwszego odpalenia silnik dziwnie pracował.
Przerywał, strzelał, kichał. Po przyjrzeniu się rozrządowi zauważyłem że źle (przez nie wiedzę ) założyłem koło rozrządu od wałka wydechowego. Obróciłem o 180stopni i auto odpaliło za 1 strzałem.
Do dzisiaj silnik jest na dotarciu, chodzi o niebo lepiej, ciszej, równiej, łatwiej odpala, jak i zmniejszyło się spalanie.
Po 500KM sprawdziłem ciśnienie sprężania której jest książkowe 14 bar na każdym gaże :D
Ogólnie jestem zadowolony ze swojej pracy a koszt jaki mnie poniósł to około 700-800zł dokładnie nie liczyłem
Pozdrawiam wszystkich