Autor Wątek: -= FOTKI =-  (Przeczytany 2849901 razy)

0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #8000 dnia: Listopad 08, 2021, 07:57:12 am »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 905
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Czy ja wiem czy tak słabo,do sportu ma być lekki ale mocny silnik a z tego co wiem to mocy tam jest pod dostatkiem  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #8001 dnia: Listopad 08, 2021, 20:14:28 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6844
  • Płeć: Mężczyzna
Zależy jeszcze do jakiego sportu. Do rajdów lekkie 4 cyl jest idealne. Nawet jak jest za lekkie, to lepiej sobie dołożyć balastu pod podłogą, jak Fiat 124 Spider który w wersji rajdowej miał pod tylnym dyfrem płytę z ołowiu.

W wyścigach już mniej,  a w drifcie z tego co widzę to właśnie panowie idą w jakieś chore moce, stąd wynalazki typu E30 z V8, choć w żadnej dyscyplinie do której ten samochód został przygotowany przez fabrykę, taka konfiguracja by się nie sprawdziła. Pierwsze M3 miało nawet silnik 4 cyl. chociaż były wersje sześciocylindrowe E30.

W sumie ciekaw jestem czy lepiej rozpracowany zawieszeniowo i lepiej wyważony z silnikiem 4 cyl turbo może wygrać zawody drifterskie z autem które ma ciężki silnik i np. 600KM. Zgaduję że o ile w przejeździe solo może wypaść lepiej bo będzie się łatwiej prowadzić, o tyle przy przejazdach w parach może być problem zarówno z ucieczką jak i pościgiem, bo moc jest zużyta na utrzymanie głębokiego kąta, i gwałtowne przyspieszenie przy takowym może wymagać znacznie więcej niż 300KM.

W ogóle czy w drifcie wykształcił się podział na klasy pojemnościowe?
« Ostatnia zmiana: Listopad 08, 2021, 20:16:00 pm wysłana przez banned »
"Dać Januszowi Rovera, to jak dać małpie zegarek."
- David Lloyd George

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #8002 dnia: Listopad 08, 2021, 21:01:06 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
W drifcie potrzebny jest duży i nisko zaczynający się moment obrotowy, który jest pod dostatkiem w całym zakresie obrotowym silnika. Dlatego nawet 2JZ zastępowane jest V8 gdzie koszta zrobić i z tego i z tego 600KM są bardzo podobne a Vka to jednak Vka a nie R6
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #8003 dnia: Listopad 08, 2021, 21:03:44 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6844
  • Płeć: Mężczyzna
To serio przydałaby się jakaś reforma tej dyscypliny z podziałem na klasy, skoro drift zaczynał się sprzętów typu AE86 z 1600cm3 pod maską.
"Dać Januszowi Rovera, to jak dać małpie zegarek."
- David Lloyd George

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #8004 dnia: Listopad 09, 2021, 09:02:36 am »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 508
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
W drifcie potrzebny jest duży i nisko zaczynający się moment obrotowy, który jest pod dostatkiem w całym zakresie obrotowym silnika. Dlatego nawet 2JZ zastępowane jest V8 gdzie koszta zrobić i z tego i z tego 600KM są bardzo podobne a Vka to jednak Vka a nie R6
Właśnie on jest do driftu przygotowany, więc dlatego uważam słabo że tam siedzi rover

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #8005 dnia: Listopad 09, 2021, 10:42:08 am »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3006
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Właśnie on jest do driftu przygotowany, więc dlatego uważam słabo że tam siedzi rover

Rover 1.8 turbo jeśli mowa o białym poldku Zombiepoxa.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #8006 dnia: Listopad 09, 2021, 11:24:11 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6844
  • Płeć: Mężczyzna
Skąd wiesz, taki pakiet aerodynamiczny sugeruje że przerzucił się na wyścigi torowe.
"Dać Januszowi Rovera, to jak dać małpie zegarek."
- David Lloyd George

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #8007 dnia: Listopad 09, 2021, 14:40:47 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Właściciel sam potwierdził że jest do driftu, więc nic się nie zmieniło https://youtu.be/LbDwTO-BDSw?t=3069

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #8008 dnia: Listopad 12, 2021, 16:07:26 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4931
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Taka ciekawostka.  :]

Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #8009 dnia: Listopad 12, 2021, 19:26:48 pm »

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 453
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
Taka ciekawostka.  :]



ciekawe czy taki silnik zamontowali do jakiegoś Poloneza.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #8010 dnia: Listopad 13, 2021, 04:36:21 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6844
  • Płeć: Mężczyzna
Ale ten dokument sugeruje że to jednak miał być samochód RWD.
"Dać Januszowi Rovera, to jak dać małpie zegarek."
- David Lloyd George

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #8011 dnia: Listopad 14, 2021, 08:55:59 am »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3006
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Ciekawe, słyszałem kiedyś o tym, że były takie przymiarki, ale byłem pewien, że to było zwykłe bajdurzenie mające swoje źródło jedynie w powtarzaniu plotek zasłyszanych gdzie indziej. W sumie nie dziwię się, bo Polonez na początku lat dwutysięcznych był już technologicznym dinozaurem z niemal każdej strony.

ciekawe czy taki silnik zamontowali do jakiegoś Poloneza.

Stawiam, że tak i stawiam, że oprócz takich ciekawych znalezisk jak powyżej nie znajdziesz o tym za wiele info. Archiwa FSO podejrzewam są już zniszczone przez samo FSO a auto/auta poszły w ręce prywatnych osób, które je po prostu wyeksploatowały i zezłomowały. :) Przecież tak skończyła większość innych "prototypów" i aut prospektowych - są w rękach prywatnych albo zniszczone. Z całej tej paczki najwięcej szczęścia mają chyba Analogi, bo jako jedyne przeżyły wszystkie. :)

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #8012 dnia: Listopad 14, 2021, 08:59:30 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6844
  • Płeć: Mężczyzna
KGB wspominał kiedyś że widział wiązkę do Poloneza z silnikiem Lanosa która była opracowana i wykonana. Ale niekoniecznie znaczy to że taki samochód powstał.
"Dać Januszowi Rovera, to jak dać małpie zegarek."
- David Lloyd George

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #8013 dnia: Listopad 14, 2021, 09:24:43 am »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3006
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Miało by to na pewno dużo sensu - SOHC Lanosa szło przecież równolegle na tej samej linii produkcyjnej więc było "pod ręką", miało podobną moc i tak na prawdę głównym wyzwaniem było opracowanie wiązki, akcesoriów (alternator itp) do montażu wzdłużnego i zrobienie nowego dzwona (i ewentualnie wałka) skrzyni. :)

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #8014 dnia: Listopad 14, 2021, 11:11:12 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3265
  • Płeć: Mężczyzna
    • Duster II 1,6 AWD
Myślę, że to byłoby trochę więcej przeróbek niż tylko w/w. Wymagałoby to jeszcze przekonstruowania co najmniej miski olejowej, albo większości elementów układu kierowniczego. Pytanie też jak osobna produkcja misek olejowych, smoków oleju itd. odbiłaby się na jednostkowej cenie silnika, a w konsekwencji na cenie całego samochodu. Poza tym, dla tych ~12 tys. egzemplarzy, które zjechały z taśmy od 2000-2002r. byłby to tzw. kwiatek do korzucha, bo i tak nie podniosłoby to poziomu sprzedaży PNa.
Cały wał pewnie polegał na tym, że trzeba było wyłudzić kasę ze spółki na premię za "pomysły racjonalizatorskie" i wiadomo, że i tak nic z tego nie mogło wyjść, ale premie się posypały i wszyscy byli happy.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #8015 dnia: Listopad 14, 2021, 11:25:04 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13976
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Ale ten dokument sugeruje że to jednak miał być samochód RWD.
KGB wspominał kiedyś że widział wiązkę do Poloneza z silnikiem Lanosa która była opracowana i wykonana. Ale niekoniecznie znaczy to że taki samochód powstał.
widzialem rok pozniej niz datowany jest ten dokument,
po wiazce oczywiscie nie bylo wiadac, jak silnik ma siedziec w komorze, ale ludzie z ZEM zarzekali sie, ze to wiazka do PN z silnikiem latynosa i napedem na przod,
z tego skanu wyraznie wynika, ze jest to RWD, wiec albo mylili sie co do FWD, albo byly rozne plany - chociaz przerobka na FWD jest bardzo malo prawdopodobna,

twierdzili rowniez, ze prototyp nie powstal, co jest juz bardzo prawdopodobne zważywszy na to, ze nikt wiazki z ZEM nie odebral
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #8016 dnia: Listopad 14, 2021, 12:53:42 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1487
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Zasadniczy problem był taki że Koreańczycy nie bardzo mieli ochotę inwestować w Poloneza. Zgodzili się tylko na jeden lifting który wynikał pewnie z jakiś umów. GSI to pewnie wymóg odnośnie norm spalin aby jakiś % produkcji spełniał normę bodajże Euro 2. Jeżeli Polonez miałby być głęboko modernizowany to takie zamiany miałyby sens w połowie lat 90-tych. Daewoo dysponowało niezłymi silnikami 1.5, 1.6, 1.8, 2.0 które fajnie mogłyby pasować do PN. Ale... Sentymenty na bok... W latach 90-tych to i tak był już techniczny dziadek (chociaż zewnątrznie wyglądał nieźle) i tylko głęboka modernizacja (zmiana podwozia) mogła zapewnić sens dalszej produkcji.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #8017 dnia: Listopad 14, 2021, 14:12:23 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6844
  • Płeć: Mężczyzna
Już była kiedyś długa dyskusja na forum, o tym że mieli pod ręką sporo części do podmiany choćby z Trucka, w połączeniu ze zmianą nastawów mogli przy prawie zerowym koszcie mocno poprawić właściwości jezdne i poprawić hamulce Poloneza, a tego nie zrobili... może więc taki był cel, zrobić modernizację bo wynika to z jakiejś umowy, ale zrobić tak żeby sprzedaż padła możliwie szybko.
Ostatnio coś wypłynęło że przez kilka ostatnich lat FSO traciła pieniądze na każdym Polonezie.
"Dać Januszowi Rovera, to jak dać małpie zegarek."
- David Lloyd George

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #8018 dnia: Listopad 14, 2021, 18:35:47 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3265
  • Płeć: Mężczyzna
    • Duster II 1,6 AWD
może więc taki był cel, zrobić modernizację bo wynika to z jakiejś umowy, ale zrobić tak żeby sprzedaż padła możliwie szybko.
Pytanie dlaczego solidarnościuchy tak bardzo chciały ciągnąć PNa w starej fromie, gdzie już nikt nie miał złudzeńa że to jest finansowy bezsens. Mogli przecież rządać nie modernizacji, a wpraowdzenia zupełnie nowego modelu pod nazwą Daewoo-FSO Polonez, np. to co obecnie znamy jako Nubirę.
Z innej strony, prawda jest taka, że FSO jako marka celująca w rynek lokalny nie miała prawa utrzymać się na rynku zbyt długo. Taka np. Skoda, która była w podobnej dupie co FSO, stała się tańszym VW o zasięgu globalnym i dlatego się utrzymała. Podobnie było z Dacią. FSO klaczycznie po polskiemu my panowie i władcy i albo tak jak my chcemy, albo w ogóle... To musiało skończyć się katastrofą.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #8019 dnia: Listopad 14, 2021, 19:27:17 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jest jeszcze jedno ale. Źle trafiony kooperant. VW czy renault do tej pory działają. Z Daewoo zostały wspomnienia i trochę sprzętu po ludziach... Jak firma matka padała to w pierwszej kolejności pozbywała się zamorskich kolonii.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.