Autor Wątek: -= LINKowisko =-  (Przeczytany 1306625 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9040 dnia: Styczeń 25, 2024, 18:32:10 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Ja myślę że błędnie porównujemy się do krajów które nie przeżyły 146 lat okupacji, Kulturkapfu, rusyfikacji, i nie zaliczyły 55 lat realnego socjalizmu w wydaniu sowieckim.

To że Japonia i Korea potrafiły się wybić przy relatywnym zacofaniu, to w dużej mierze zasługa ich unikalnego położenia geograficznego które pozwalało na prowadzenie bardzo agresywnej polityki protekcjonistycznej bez negatywnych konsekwencji, oraz etosu pracy jakiego u nas nikt nigdy nie widział. W obu tych krajach do tej pory jest normą że pracuje się 12-16 godzin dziennie 6 dni w tygodniu i nie bierze się urlopów, a u nas problemem było nawet to, żeby pracownicy zakładów produkcyjnych nie byli zanadto pijani w pracy.
Ani słowem nie wspomniałeś o poprawności politycznej, która jest rakiem (na dobrą sprawę, jednym z wielu) współczesnej Europy. U nich nie ma czegoś takiego, jak "rasizm" , "antysemityzm" czy inne wymysły europejskiego lewactwa.
Oni mają w dupie, czy ktoś ich uważa za tolerancyjnych, czy nie. Mają swoją kulturę i się jej trzymają. Kto do nich przyjedzie, ma się do nich dostosować, a kto zacznie drzeć japę o "skośnookich rasistach", dostanie knebel albo w najlepszym wypadku zostanie wzięty za zwykłego idiotę.
Tak, proszę państwa. Kraj, w którym dobro narodu ten kraj reprezentującego nie jest najważniejsze, nigdy nie będzie dobrym miejscem do życia.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9041 dnia: Styczeń 25, 2024, 18:44:59 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Cytuj (zaznaczone)
W obu tych krajach do tej pory jest normą że pracuje się 12-16 godzin dziennie 6 dni w tygodniu i nie bierze się urlopów,

Co skutkuje np. takim lasem samobójców w Japonii...
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9042 dnia: Styczeń 25, 2024, 20:00:02 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Niemożliwe a jednak

Na filmie widać po kształcie zacisku że z jednej strony mamy 2 małe tłoczki a z drugiej 1 duży (czemu tak nie mam pojęcia, ale taka to już osobliwa konstrukcja)
https://youtu.be/Ws_jabR3PJU?feature=shared&t=74
OK, dziwne to jest, ale prawdziwe,
i faktycznie wyglada na przeniesione z 1300/1500, co akurat zupelnie nie dziwi,  wbrew piewcom wybranego narodu skrzywdzonego nie dostalismy zadnej skrzywdzonej hybrydy 125 i 1500 w postaci 125p,
bo 125 jest oparty na plycie podlogowej z 1500 (a 124 na 1300) z modyfikacja tylnego zawiasu w postaci resorow 2-piora i drazkow reakcyjnych - w 125p od MR73,
dostalismy wiec praktycznie cale nadwozie nowego modelu,
czy od poczatku byl Bendix to teraz juz chyba nikt nie wie, bo powinien byc w 125, ale widac ze byly wersje ze starym ukladem,
moze do ameryki poludniowej szly wersje ze starym ukladem hamulcowym, zeby zapewnic lepsza dostepnosc czesci zamiennych
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9043 dnia: Styczeń 25, 2024, 20:35:01 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Fiat 1300 a 1500 to w sumie ten sam samochód różni się tylko detalami. Po drodze weszła jeszcze wersja 1500c z wydłużonym rozstawem osi z 2420mm (identyczna jak w fiacie 124/ładzie 2101-2107) do 2505mm (jak później w 125 i polonezie). Fiat 124 natomiast powstał od zera i nie ma nic wspólnego z fiatem 1300 (poza rozstawem osi i paroma detalami). W europie 124 i 125 na 100% od początku miały czterotarczowy bendix. Więc stary układ ekskluzywnie został w fiacie 1600/125 w ameryce południowej. Patrząc na historię z hamulcami to chyba lepiej byłoby zrobić tak samo w naszym 125p.

Jeszcze jako ciekawostka w ostatniej krótko produkowanej u nich modernizacji 125 (mirafiori) bendix pojawił się jednak z przodu, ale z tyłu zostały bębny (choć tu nie mam pewności)

https://www.instagram.com/ayrton.125/p/Bk_EbRSl1LZ/?next=%2Ffacefoundrie%2Ftagged%2F&ref=flujo_portada&hl=ne

Co śmieszne ruscy czasem płaczą że wykastrowali ich żyguli z tarcz z tyłu, ale jak pokazała praktyka to jednak była mądra decyzja o zmianie układu hamulcowego.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9044 dnia: Styczeń 25, 2024, 21:12:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Po drodze weszła jeszcze wersja 1500c z wydłużonym rozstawem osi
to byl lifting, po ktorym 1300 i 1500 zaczal sie roznic podwoziem, przed liftingiem byly 1300/1500, a po liftingu 1300 i 1500C - nie bylo juz 1500 z rozstawem 2.42m,
i na plycie 1500C postawili 125

Fiat 124 natomiast powstał od zera i nie ma nic wspólnego z fiatem 1300 (poza rozstawem osi i paroma detalami).
jednak nie od zera co sugeruje ten sam rozstaw osi jak w poprzedniku - po prostu 124 wyszedl pozniej niz 125, wiec mieli wiecej czasu i bardziej przerobili plyte podlogowa 1300, z tylu pod sprezyny, a z przodu pod uproszczone zawieszenie

Patrząc na historię z hamulcami to chyba lepiej byłoby zrobić tak samo w naszym 125p.
wlasciwie to nie, Bendix jest lepszy, chociaz wymaga wiekszej dbalosci - ale przeciez aspirowalismy do kultury zachodu (to ze wygrala mentalnosc wschodu to inna sprawa)

Co śmieszne ruscy czasem płaczą że wykastrowali ich żyguli z tarcz z tyłu, ale jak pokazała praktyka to jednak była mądra decyzja o zmianie układu hamulcowego.
wzieli uklad hamulcowy ze starszego modelu (ten zacisk trojtloczkowy to w dzialaniu to samo co dwutloczkowy w ladzie), bo byl bardziej adekwatny do ich warunkow cywilizaczyjnych
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9045 dnia: Styczeń 25, 2024, 22:59:47 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
po prostu 124 wyszedl pozniej niz 125
Odwrotnie 124 (1966) 125 (1967). To nie była przeróbka, 124 różni się diametralnie pod spodem.

1300
https://www.nettiauto.com/fiat/1300/13146599

Tutaj łada, ale z grubsza to to samo, podłoga

komora silnika






Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9046 dnia: Styczeń 26, 2024, 00:15:54 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
po prostu 124 wyszedl pozniej niz 125
Odwrotnie 124 (1966) 125 (1967). To nie była przeróbka, 124 różni się diametralnie pod spodem.
faktycznie, cos mi sie pomylilo - zawsze myslalem ze 68, ale wiki twierdzi ze 66

szkoda, ze ten 1300 z 64, bo nie wiadomo czy juz po liftingu,
jednak co do samej plyty 124/lada to wiem, ze wyglada na calkiem inna przez podluznice w innych miejscach, jednak to jest po prostu uproszczona konstrukcja poprzednika - wszystko w niej jest uproszczone: ksztalt podluznic, wytloczenie tunelu, podloga bagaznika, ksztalt komory silnika,

a spina taka sama karoserie przy masie ~100kg mniej dla kompletnego auta - zakladajac, ze wiekszosc tej masy oszczedzono na samej karoserii jest to bardzo duza roznica i rzeczywiscie wymagalo solidnego przeprojektowania,
rocznik 66 rzuca nowe swiatlo na 125, bo jezeli do bogatszego modelu uzyto kompletnej plyty podlogowej starszego modelu, zamiast nowki sztuki, to chyba stara ciezsza konstrukcja jest lepsza/sztywniejsza/mocniejsza
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9047 dnia: Styczeń 26, 2024, 11:40:32 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5098
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Jeszcze w temacie przeglądów.
https://motoryzacja.interia.pl/samochody-uzywane/news-1500-zl-mandatu-i-1-punkt-168-tys-kierowcow-to-gapy,nId,7288972
To jak to w końcu jest? Jest "sztywne" 1500, czy "do" 1500? Bo z artykułu wynika, że 1500 i ani centa mniej, a to już niemało. To apropo naszej niedawnej dyskusji i spierania się, jak to jest w rzeczywistości.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9048 dnia: Styczeń 26, 2024, 13:08:54 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1327
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9049 dnia: Styczeń 26, 2024, 14:03:44 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
po prostu 124 wyszedl pozniej niz 125
Odwrotnie 124 (1966) 125 (1967). To nie była przeróbka, 124 różni się diametralnie pod spodem.
faktycznie, cos mi sie pomylilo - zawsze myslalem ze 68, ale wiki twierdzi ze 66

szkoda, ze ten 1300 z 64, bo nie wiadomo czy juz po liftingu,
jednak co do samej plyty 124/lada to wiem, ze wyglada na calkiem inna przez podluznice w innych miejscach, jednak to jest po prostu uproszczona konstrukcja poprzednika - wszystko w niej jest uproszczone: ksztalt podluznic, wytloczenie tunelu, podloga bagaznika, ksztalt komory silnika,

a spina taka sama karoserie przy masie ~100kg mniej dla kompletnego auta - zakladajac, ze wiekszosc tej masy oszczedzono na samej karoserii jest to bardzo duza roznica i rzeczywiscie wymagalo solidnego przeprojektowania,
rocznik 66 rzuca nowe swiatlo na 125, bo jezeli do bogatszego modelu uzyto kompletnej plyty podlogowej starszego modelu, zamiast nowki sztuki, to chyba stara ciezsza konstrukcja jest lepsza/sztywniejsza/mocniejsza

Mogło być tak, a powód mógł być bardziej prozaiczny, że księgowych mniej bolała droższa płyta w droższym samochodzie.
Albo stwierdzili że 125s ma mocniejsze silniki więc może sobie być cięższy. Pewnie była to wypadkowa kilku czynników.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9050 dnia: Styczeń 26, 2024, 16:31:08 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
https://www.youtube.com/watch?v=M5wBHmHGlGs

Test aut z napędem 4x4 w terenie, w "starym" top gear, 1979. Dla każdego coś miłego, jest łada niva, są japońce, jeepy, francuz i range rover. Najzabawniejszy moment koło 22 minuty  :]
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9051 dnia: Styczeń 26, 2024, 22:50:29 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5098
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Ale odstawili Honkera.
https://www.youtube.com/watch?v=lvHV90-cfNg
W takiej konfiguracji, to bym go zrobił jednak na hardtop, bo to cabrio, to tak troszkę średnio na jeża w aucie tego typu. Wygląda dziwnie i niekompletnie.
Tyle robili, do ostatniej śrubki rozbierali, to jużbym jednak dał podświetlane przełączniki z poloneza, okrągłe zegary z obrotomierzem i na kierownicę bym dorobił żelową naklejkę FSR w dedykowanym miejscu, bo chyba przycisk klaksonu jest starego typu.Takie niby pierdoły, a zmieniłyby odbiór całości. To i tak przecież już nie jest oryginał, więc co komu szkodziło?

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9052 dnia: Styczeń 27, 2024, 12:49:07 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
No fakt, kawał dobrej roboty zrobili. Przyjemnie się patrzy na dbałość o detale.

Co chcesz od zegarów, kwadraty są ładniejsze, i obrotomierz jak widzę też jest :) Podświetlane przełączniki też bym wrzucił. Ciekawe, jak się jeździ tak zrobionym honkerem, jedyny kurs jaki miałem tym autem, był w po-strażackim, z 12 lat temu.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9053 dnia: Styczeń 27, 2024, 14:32:00 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5098
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Co chcesz od zegarów, kwadraty są ładniejsze
Kwestia gustu. Mi osobiście nigdy się nie podobały i tyle. Akurat po takich przeróbkach wnętrza, jakie tu zastosowano, które jakby nie patrzeć, trącą nieco bardziej nowoczesnością, okrągłe zegary były by dopełnieniem całości. A przecież zegary z caro i tak są archaiczne, mimo ze okrągłe. W plusie, to już co innego, więc minusowe by tu pasowały. Zresztą, są przecież gotowce z Lublina.
obrotomierz jak widzę też jest
No bo skoro to oryginał na Ivecu, to mogło tak być, bo dziwnym trafem, te wersie chyba je miały, a na Andorii- nie. Dziwne.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9054 dnia: Styczeń 27, 2024, 14:39:48 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
W mojej opinii zegary plusa to taki synonim brzydoty, bo są najuboższe we wskaźniki i nijakie, a kwadraciaki - chcę od dawna wstawić do caro. No fakt, o gustach się nie dyskutuje. Każdy zrobiłby po swojemu. W każdym razie, wyszło im naprawdę fajnie. Jakby ktoś jeszcze zrobił coś takiego z chyba bardziej chamskiego pod względem wykonania tarpana, to byłoby coś :)
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9055 dnia: Styczeń 27, 2024, 15:10:36 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5098
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
W mojej opinii zegary plusa to taki synonim brzydoty, bo są najuboższe we wskaźniki i nijakie
Przynajmniej mają wskaźnik temperatury, a nie sama kontrolkę, jak w Yarisce mam. To jest dopiero ubóstwo. A co najlepsze, były wersje analogowe i cyfrowe i w analogowych normalnie są wskaźniki, a w cyfrowych, kontrolka zimnego i przegrzanego silnika. Głupota.
Jakby ktoś jeszcze zrobił coś takiego z chyba bardziej chamskiego pod względem wykonania tarpana, to byłoby coś
Kwestia chętnego klienta z odpowiednim portfelem i zrobią. Mamy takie czasy, że jak masz kasę, to możesz nawet nie umieć żarówki w lampie zmienić, ale znajdą się tacy, którzy ci zrobią, co tylko będziesz chciał. Można powiedzieć że ludzie dzielą się na tych, którzy coś potrafią i tych, którzy mają pieniądze.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9056 dnia: Styczeń 28, 2024, 04:27:17 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Nie tylko dla sentymentalnych telewidzów:
https://m.teleman.pl/show/2340401

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9057 dnia: Styczeń 28, 2024, 08:43:08 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5098
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Pasowało by to nagrać i gdzieś wrzucić. Jak ktoś ma czym.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9058 dnia: Styczeń 28, 2024, 09:51:19 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Ja mam czym, ale rzadko w ogóle włączam telewizor w innym celu niż obejrzenie filmu zgranego na pendrive, więc nie mam kablówki, a tam tylko raczej jest kino polska... na antenie dipolowej pamiętam, że się tego kanału nie odbierze, bo akurat tam często lecą ciekawe programy.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9059 dnia: Styczeń 28, 2024, 11:39:16 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
W mojej sytuacji, gdy pół godziny przed emisją zobaczyłem, że w ogóle jest w programie, a dostęp do Kino Polska posiadam, głupio by było ten film przegapić...
Warto było oglądać do końca, bo najciekawsza dla mnie informacja wyświetliła się, o dziwo, dopiero pod koniec... Nie wiem, czy spoilerować więc na razie nie zdradzam... Dla wielu zapewne nie byłaby czymś zaskakującym.

PS. Jest na YouTube 😄
https://youtu.be/Xgq6tqk_HuQ?si=nVwHs3BmFJzBjqKe
« Ostatnia zmiana: Styczeń 28, 2024, 12:23:23 pm wysłana przez mp79 »