Autor Wątek: -= LINKowisko =-  (Przeczytany 1415575 razy)

0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9160 dnia: Sierpień 08, 2024, 21:50:08 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4782
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
« Ostatnia zmiana: Sierpień 08, 2024, 21:52:01 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9161 dnia: Sierpień 09, 2024, 20:52:20 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6633
  • Płeć: Mężczyzna
Kauczuk naturalny
"Zawiera dodatek kauczuku naturalnego"


To gorzej niż parówki sprzedawane 20 lat temu. One przynajmniej miały 50% mięsa, a nie tylko "dodatek"  <rotfl2>
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9162 dnia: Wrzesień 01, 2024, 23:34:36 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5209
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Z cyklu, gdy ma się za dużo wolnego czasu. Ktoś uturbił poczciwe seiczento.I to nawet biturbo.
https://www.youtube.com/shorts/jNCWdaovB50?feature=share

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9163 dnia: Wrzesień 04, 2024, 17:51:58 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5209
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9164 dnia: Wrzesień 06, 2024, 13:00:24 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3089
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Cytat z naszego forum na FB
Cytuj (zaznaczone)
Caro plus GSI turbo.
Silnik odprężony przekładką i dwiema uszczelkami morpaka, złożony na Loctite 3020.
Głowica dokręcona na 120 Nm
+ 2x90°
Zwalać pokrywę i sprawdzić dokręcenie czy olać?
Turbił ktoś ten silnik i może podpowiedzieć?


No to gościu sprawdzić wytrzymałość śrub :P

Ja bym chyba musiał 2m rure wziąć zeby te dwie ćwiartki obbrotu dowalić  <lol>
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9165 dnia: Wrzesień 06, 2024, 14:57:47 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1737
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Skąd tego giganta wytrzasnąłeś? :p Biorąc pod uwagę materiały to zacząłbym się zastanawiać czy głowica pod łbami śrub nie zacznie się ugniatać przy takim dopierdzieleniu. A w książce Januły i Szczecińskich ładnie opisują, że do zastosowań "wyczynowych" nie ma sensu dawać więcej niż +10% do bazowego momentu przewidzianego przez producenta.

Ogólnie po moich ostatnich zabawach jakoś nie widzę za bardzo sensu odprężania OHV bez jakiegoś hardkorowego dmuchania/pozostawienia seryjnego sterownika i zapłonu. Teraz testuję 1 bar na seryjnym stopniu sprężania i jakoś nie chce silnik wybuchnąć, stuku za bardzo nie słyszę, uszczelka pod głowicą też się na razie trzyma. Oleju nie gubi więc półki w tłokach prawdopodobnie też całe.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9166 dnia: Wrzesień 06, 2024, 15:53:13 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3089
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Jak te 1.5 bara dowali w komory to jeszcze się śruby o 1mm wydłużają hehe

BTW nie widać zdjęcia w poście? Coś mi się krzaczy ostatnio - na podglądzie posta było.

No z naszych doświadczeń wynikało że tak >0,7 bara to stukowe było, więc te tłoki cieliśmy trochę i również dalej żyją.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9167 dnia: Wrzesień 06, 2024, 16:10:58 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1737
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
No z naszych doświadczeń wynikało że tak >0,7 bara to stukowe było
Ale u was  był zapłon z GLE jak dobrze pamiętam, wiec miało prawo. U siebie przy takim zestawie i 0,8 bar też rozwalałem uszczelki i wyrywałem półki z tłoków. Więc jak ktoś chce pakować 1.5 bara na seryjnym sterowniku to nie dzine że mu wszystko rozwala. BTW. kiedyś xmaniekx opisywał, że idzie zrobić taką mapę zapłonu, żeby OHV przyjęło 1,4 bara bez odprężania.
Ciakawy jestem jaki CR wychodzi przy przekładce 2 mm. Kiedyś KGB wam chyba liczył jaki będzie stopień sprężania po zdjęciu 2 mm garba z tłoków?


BTW nie widać zdjęcia w poście?
Niestety nie.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9168 dnia: Wrzesień 07, 2024, 10:07:54 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13900
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
na pierwszy rzut oka dokrecenie glowicy wydaje sie absurdalne, ale nie sprawdzalem na uszczelce OHV przelozenia katow na moment - tutaj sa dwie uszczelki, wiec cholera wie jaki tu moment wyszedl...
... nie no, tak czy siak to dziwne, ze sruby sie nie urwaly i stawiam na to, ze sa plastycznie rozciagniete,
pomijajac juz fakt, ze robienie kanapki w OHV to glupota

Ale u was  był zapłon z GLE jak dobrze pamiętam, wiec miało prawo.
na abimexie to latalo i lata - rozdzielaczowy byl tylko na testy zwiazane z inna usterka


Ciakawy jestem jaki CR wychodzi przy przekładce 2 mm. Kiedyś KGB wam chyba liczył jaki będzie stopień sprężania po zdjęciu 2 mm garba z tłoków?
na przekladce 2mm epsilon bedzie nizszy niz po scieciu garbow i zdecydowanie latwiej sie to liczy (bo bez mierzenia tlokow) ;>


kiedyś xmaniekx opisywał, że idzie zrobić taką mapę zapłonu, żeby OHV przyjęło 1,4 bara bez odprężania.
mape pewnie da sie zrobic, ale zamiast "ognia na tloki" to puscisz ten ogien na zawory i wirnik turbiny, wiec slaby deal
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9169 dnia: Wrzesień 08, 2024, 15:03:03 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4782
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Panowie, a jak wy już tak tutaj dyskutujecie... Znalazłby się ktoś z forumowiczów dłubiących w modyfikowanych sterownikach, kto zechciałby na podstawie fabrycznych map zapłonu ustawić sterownik programowalny do silnika ZMZ-402 (wołga), i ewentualnie ustawić jakąś wstępną mapę dla wtryskiwaczy benzynowych/do jednopunktu z vectry 1.8 (zależnie od tego, co jest prostsze?)
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9170 dnia: Wrzesień 08, 2024, 18:19:52 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13900
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a czym chcesz edytowac wsad boscha SPI, cos takiego w ogole istnieje komercyjnie?
jak znajdziesz interface z programem do wolgi to sam sobie ustawisz skoro jest programowalny - tylko cos mi mowi, ze interface to spory problem,
chyba ze ruskie maja i dadza przepis
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9171 dnia: Wrzesień 08, 2024, 20:57:00 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3782
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Panowie, a jak wy już tak tutaj dyskutujecie... Znalazłby się ktoś z forumowiczów dłubiących w modyfikowanych sterownikach, kto zechciałby na podstawie fabrycznych map zapłonu ustawić sterownik programowalny do silnika ZMZ-402 (wołga), i ewentualnie ustawić jakąś wstępną mapę dla wtryskiwaczy benzynowych/do jednopunktu z vectry 1.8 (zależnie od tego, co jest prostsze?)

Napisz priv.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9172 dnia: Dzisiaj o 15:10:46 »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4782
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Sytuacja jest nieciekawa.

Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9173 dnia: Dzisiaj o 19:36:03 »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 597
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
O forum wróciło do żywych. Współczuję ludziom z południa, wygląda na powtórkę z 1997, a może nawet i gorzej. Ciekawe co będzie jak fala dotrze do Wrocławia.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9174 dnia: Dzisiaj o 20:26:39 »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5209
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
O forum wróciło do żywych.
Czas najwyższy. Człowiek się tak zżył z tą ekipą (choć właściwie, na oczy was nie widziałem) że jakoś tak pusto się w życiu zrobiło.
Współczuję ludziom z południa, wygląda na powtórkę z 1997, a może nawet i gorzej.
No co zrobisz? Przejebane, jednym słowem. A politycy sobie jak zawsze robią szopkę, bo licytują się, która ekipa więcej wałów wybudowała, a powinni się licytować, która więcej wałów zrobiła.
Ja w 97 tez mogłem pływać, gdyby Wisła wywaliła kilka kilometrów wczesniej, bo mieszkam niecałe 10 km od wału, w linii prostej, a pomiędzy nim praktycznie tylko łąki, pola i nieliczne zabudowania. Szczęście w nieszczęściu, wywaliła trochę dalej. Do dziś chodzą plotki, że wysadzili wał, by ratować elektrownię 20 km dalej, ale mój ojciec wtedy tam był i opowiadał, że towarzystwo, zamiast brać się ostro do pracy i pilnować wału, to siedzieli i pili. W sąsiedniej miejscowości, gdzie zapierdalali jak mrówki, 24/7, wału nie przerwało. Tak bywa. Ale wtedy też było "fajnie" bo pamiętam, że nas ojciec zabrał na taką sporą górkę, z której było widać kawał okolicy i powiedział, "przypatrzcie się, jak to wygląda, bo może w życiu już takiego czegoś nie dożyjecie i lepiej, żeby nie". A za 13 lat ponownie wywaliło wał na Wiśle, ale znów parę kilometrów dalej od tego miejsca z 97. Starsi ludzie opowiadali, że w latach 60 Wisła też wylała, ale wtedy woda była na naszym terenie i patrząc na dzień dzisiejszy, to bym pływał, choć może nie po okna. Póki co, człowieka oszczędza od takich atrakcji.