Autor Wątek: -= LINKowisko =-  (Przeczytany 1447846 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9160 dnia: Sierpień 08, 2024, 21:50:08 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
« Ostatnia zmiana: Sierpień 08, 2024, 21:52:01 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9161 dnia: Sierpień 09, 2024, 20:52:20 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Kauczuk naturalny
"Zawiera dodatek kauczuku naturalnego"


To gorzej niż parówki sprzedawane 20 lat temu. One przynajmniej miały 50% mięsa, a nie tylko "dodatek"  <rotfl2>
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9162 dnia: Wrzesień 01, 2024, 23:34:36 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Z cyklu, gdy ma się za dużo wolnego czasu. Ktoś uturbił poczciwe seiczento.I to nawet biturbo.
https://www.youtube.com/shorts/jNCWdaovB50?feature=share

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9163 dnia: Wrzesień 04, 2024, 17:51:58 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9164 dnia: Wrzesień 06, 2024, 13:00:24 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Cytat z naszego forum na FB
Cytuj (zaznaczone)
Caro plus GSI turbo.
Silnik odprężony przekładką i dwiema uszczelkami morpaka, złożony na Loctite 3020.
Głowica dokręcona na 120 Nm
+ 2x90°
Zwalać pokrywę i sprawdzić dokręcenie czy olać?
Turbił ktoś ten silnik i może podpowiedzieć?


No to gościu sprawdzić wytrzymałość śrub :P

Ja bym chyba musiał 2m rure wziąć zeby te dwie ćwiartki obbrotu dowalić  <lol>
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9165 dnia: Wrzesień 06, 2024, 14:57:47 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Skąd tego giganta wytrzasnąłeś? :p Biorąc pod uwagę materiały to zacząłbym się zastanawiać czy głowica pod łbami śrub nie zacznie się ugniatać przy takim dopierdzieleniu. A w książce Januły i Szczecińskich ładnie opisują, że do zastosowań "wyczynowych" nie ma sensu dawać więcej niż +10% do bazowego momentu przewidzianego przez producenta.

Ogólnie po moich ostatnich zabawach jakoś nie widzę za bardzo sensu odprężania OHV bez jakiegoś hardkorowego dmuchania/pozostawienia seryjnego sterownika i zapłonu. Teraz testuję 1 bar na seryjnym stopniu sprężania i jakoś nie chce silnik wybuchnąć, stuku za bardzo nie słyszę, uszczelka pod głowicą też się na razie trzyma. Oleju nie gubi więc półki w tłokach prawdopodobnie też całe.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9166 dnia: Wrzesień 06, 2024, 15:53:13 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Jak te 1.5 bara dowali w komory to jeszcze się śruby o 1mm wydłużają hehe

BTW nie widać zdjęcia w poście? Coś mi się krzaczy ostatnio - na podglądzie posta było.

No z naszych doświadczeń wynikało że tak >0,7 bara to stukowe było, więc te tłoki cieliśmy trochę i również dalej żyją.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9167 dnia: Wrzesień 06, 2024, 16:10:58 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
No z naszych doświadczeń wynikało że tak >0,7 bara to stukowe było
Ale u was  był zapłon z GLE jak dobrze pamiętam, wiec miało prawo. U siebie przy takim zestawie i 0,8 bar też rozwalałem uszczelki i wyrywałem półki z tłoków. Więc jak ktoś chce pakować 1.5 bara na seryjnym sterowniku to nie dzine że mu wszystko rozwala. BTW. kiedyś xmaniekx opisywał, że idzie zrobić taką mapę zapłonu, żeby OHV przyjęło 1,4 bara bez odprężania.
Ciakawy jestem jaki CR wychodzi przy przekładce 2 mm. Kiedyś KGB wam chyba liczył jaki będzie stopień sprężania po zdjęciu 2 mm garba z tłoków?


BTW nie widać zdjęcia w poście?
Niestety nie.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9168 dnia: Wrzesień 07, 2024, 10:07:54 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
na pierwszy rzut oka dokrecenie glowicy wydaje sie absurdalne, ale nie sprawdzalem na uszczelce OHV przelozenia katow na moment - tutaj sa dwie uszczelki, wiec cholera wie jaki tu moment wyszedl...
... nie no, tak czy siak to dziwne, ze sruby sie nie urwaly i stawiam na to, ze sa plastycznie rozciagniete,
pomijajac juz fakt, ze robienie kanapki w OHV to glupota

Ale u was  był zapłon z GLE jak dobrze pamiętam, wiec miało prawo.
na abimexie to latalo i lata - rozdzielaczowy byl tylko na testy zwiazane z inna usterka


Ciakawy jestem jaki CR wychodzi przy przekładce 2 mm. Kiedyś KGB wam chyba liczył jaki będzie stopień sprężania po zdjęciu 2 mm garba z tłoków?
na przekladce 2mm epsilon bedzie nizszy niz po scieciu garbow i zdecydowanie latwiej sie to liczy (bo bez mierzenia tlokow) ;>


kiedyś xmaniekx opisywał, że idzie zrobić taką mapę zapłonu, żeby OHV przyjęło 1,4 bara bez odprężania.
mape pewnie da sie zrobic, ale zamiast "ognia na tloki" to puscisz ten ogien na zawory i wirnik turbiny, wiec slaby deal
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9169 dnia: Wrzesień 08, 2024, 15:03:03 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Panowie, a jak wy już tak tutaj dyskutujecie... Znalazłby się ktoś z forumowiczów dłubiących w modyfikowanych sterownikach, kto zechciałby na podstawie fabrycznych map zapłonu ustawić sterownik programowalny do silnika ZMZ-402 (wołga), i ewentualnie ustawić jakąś wstępną mapę dla wtryskiwaczy benzynowych/do jednopunktu z vectry 1.8 (zależnie od tego, co jest prostsze?)
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9170 dnia: Wrzesień 08, 2024, 18:19:52 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a czym chcesz edytowac wsad boscha SPI, cos takiego w ogole istnieje komercyjnie?
jak znajdziesz interface z programem do wolgi to sam sobie ustawisz skoro jest programowalny - tylko cos mi mowi, ze interface to spory problem,
chyba ze ruskie maja i dadza przepis
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9171 dnia: Wrzesień 08, 2024, 20:57:00 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Panowie, a jak wy już tak tutaj dyskutujecie... Znalazłby się ktoś z forumowiczów dłubiących w modyfikowanych sterownikach, kto zechciałby na podstawie fabrycznych map zapłonu ustawić sterownik programowalny do silnika ZMZ-402 (wołga), i ewentualnie ustawić jakąś wstępną mapę dla wtryskiwaczy benzynowych/do jednopunktu z vectry 1.8 (zależnie od tego, co jest prostsze?)

Napisz priv.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9172 dnia: Listopad 07, 2024, 10:22:36 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9173 dnia: Listopad 14, 2024, 14:20:04 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Oglądałem jakiś czas temu, dobra wiadomość. Ciekawe, ile jeszcze takich sprzętów jest zadołowanych - już dawno uznanych za zezłomowane w czasach, kiedy nie były nic warte. Zdziwiło mnie to tym bardziej, że znalazła się na zachodzie.

Dzisiaj w sklepie w ciągu 5 minut stania w kolejce usłyszałem, jak tv ryczało o bandycie w samochodzie, który dostał 5000zł mandatu za niebezpieczne manewry na publicznym terenie. Wracam do domu, włączam kompa, szukam z ciekawości, i jak zwykle:

https://wiadomosci.wp.pl/drift-na-parkingu-mlody-tylko-sie-uczy-7092502302485472a

Afera warta nagłośnienia na cały kraj, do podania w którejś z publicznych tv (chyba to był polsat news, czy tam inny newsowy kanał). Gość stał się sławny, dostał mandat 5000zł (czyli 10x tyle, co za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym o 50km/h jeszcze 10 lat temu, sporo więcej niż średnia realna pensja w Polsce!), 10 punktów karnych, za... kręcenie bączków na całkowicie pustym i zamkniętym parkingu, w środku nocy. Policja/telewizja nawet pokwapiła się o materiał z monitoringu, żeby pokazać "bandytę" w telewizji.



Tak już się zastanowiłem, od kiedy k..wa staliśmy się tak zniewieściałym, trzęsącym dupami społeczeństwem, które nienawidzi jakiegokolwiek odstępstwa od normy za kierownicą? To od niedoboru jakichś poważnych incydentów w naszym kraju, braku zabójstw, mordobić, gansterów po prostu wyszukano nowego wroga publicznego, czy ta nagonka na kierowców np. na wykopie, popularność kanałów "stop cham" "uwaga pirat!", czy jest jeszcze jakaś inna przyczyna? Ilu z nas popełniło takie "przestępstwo" w życiu?

Normalnie bym machnął ręką, bo uznałbym to za chwilowe szukanie sensacji, ale to już któraś z kolei w tym roku taka wiadomość, o której słyszę, no i stopień ogólnego batożenia kierowców i stopniowego uznawania np. przekroczenia prędkości za coś gorszego od ciężkiego pobicia, czy ciekawsze do publikacji od morderstwa, mnie rozbraja. Co się stało, że to poszło w tą stronę?  <co>
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9174 dnia: Listopad 14, 2024, 17:11:41 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Co się stało, że to poszło w tą stronę?  <co>
Idiokracją połączona z aktywistami-krzykaczami typu Zboralski i koledzy. Niestety zgotuje to nam zamordyzm, że głowa mała.

kręcenie bączków na całkowicie pustym i zamkniętym parkingu, w środku nocy.
Ehh pamiętam Jak jeszcze dziesięć lat temu, panowie policjanci w stolicy dawali za taki coś pouczenie i kazali się przenieść tylko na cześć parkingu gdzie nikt  nie jeździł i nie były zaparkowane auta.

A że zaraz pierwsze śniegi to mam taki fajny fragmencik z książki S. Zasady "Szybkość bezpieczna" z lat '80:

I skonfrontujmy sobie to z obecnym podejściem "ekspertów" brd.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9175 dnia: Listopad 14, 2024, 18:29:55 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Dzisiaj w sklepie w ciągu 5 minut stania w kolejce usłyszałem, jak tv ryczało o bandycie w samochodzie, który dostał 5000zł mandatu za niebezpieczne manewry na publicznym terenie. Wracam do domu, włączam kompa, szukam z ciekawości, i jak zwykle:

Policja jest tresowana do zastraszania osób, wobec których prowadzone są postępowania mandatowe. Słynne "można iść do sądu, ALE sąd może nałożyć grzywnę do 30 tys. zł". A są prawdopodobnie oddaliłby ten wniosek, zwłaszcze gdyby młody skontaktował się z papugą i złożył wcześniej stosowne wyjaśnienie na piśmie - tj. udowadniał, że nie stanowił zagrożenia. Ale nasze społeczeństwo to generalnie jest tępe, więc dają się zastraszać przygłupą i tymsamym napędzają wypłatę mundurowym.

Tak już się zastanowiłem, od kiedy k..wa staliśmy się tak zniewieściałym, trzęsącym dupami społeczeństwem, które nienawidzi jakiegokolwiek odstępstwa od normy za kierownicą?

Od kiedy wyrosło pokolenie wychowane głównie przez madki p0lki. Czyli ludzie pokolenia lat 80 i 90, gdy madka w domu rządziła, a ojcowie zapierdalali jak bure osły po 12h na dobę, aby związać koniec z końcem. Obecnie w sumie wcale nie jest lepiej. Huopy zagranicą, a w kraju "uciemiężone" Drzesiki wychowujęce kolejne, jeszcze bardziej wypatrzone z męskich wzorców, pokolenie...
« Ostatnia zmiana: Listopad 14, 2024, 18:31:55 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9176 dnia: Listopad 14, 2024, 18:52:06 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Eh, to jest temat na dobrą książkę. Dopiero dziś mi kolega mówił, że przyjechało do niego dwóch chłopaczków, żeby im zmienił w aucie koła na zimowe. Koła, nie opony, czyli mieli drugie opony na felgach, tylko trzeba było podnieść auto, odkręcić śruby, zmienić koło i przykręcić. No i ewentualnie opuścić auto. niestety, chłopaków to przerosło. Na moje pytanie, co w tym skomplikowanego, podnieść auto itd, dowiedziałem się, że niby jeden z nich próbował to ogarnąć samemu, ale przerosło go to, bo próba podniesienia samochodu skończyła się skrzywieniem czegoś (nie pytałem, czego) a ich ojciec, (notabene, nie stary gość, bo młodszy ode mnie, przed 40) stwierdził, że "lepiej będzie, jeśli ty to zrobisz". No to pytam, czemu on tego nie zrobił, tylko zawraca ci dupę. No to on, że jego nigdy w domu niema, bo pracuje itd. dziękuję, dobranoc. O takich, którzy przyjeżdżają do niego, żeby im żarówkę zmienił, to nawet nie wspominam. Ja rozumiem, że nie każdy musi być mechanikiem, ale to są ku*wa, podstawowe sprawy, które każdy facet powinien umieć.
Społeczeństwo jest już takie niedojebane (albo leniwe), że niektórzy nie potrafią sobie włączyć wyszukiwania kanałów w tv. Poważnie, mam znajomego, który prowadzi szeroko rozumiany sklep komputerowy (nawiasem mówić, chłopaczek ze 26 lat, bardzo ogarnięty) i od jakiegoś czasu montuje też anteny tv, zakłada monitoring itd. No i mówił mi, że dzwonią mu regularnie, że "zniknęły im programy w tv" no to im mówi, żeby włączyć wyszukiwanie itd, no ale ci, że nie wiedza, nie potrafią i że najlepiej, jakby podjechał, bo "on od tego jest". Kasuje za taką przyjemność 4 dyszki, może 5, a oni i tak zadowoleni. I to wcale nie jakieś dziadki, tylko w miarę młodzi ludzie. Ktoś potrafi to wytłumaczyć? Za dużo chemii w żarciu i wodzie i się mózgi niektórym lasują,czy jaki uj?

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9177 dnia: Listopad 14, 2024, 19:37:47 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
A to to już akurat faktycznie temat rzeka. Dla mnie nawet lepiej, bo z tego żyję.  <lol> Niestety, ale mechanicy samochodowi też zauważyli to zdebilnienie, i zaczęli ceny windować do poziomu kosmosu...

Wracając jeszcze do "morderczego dryftyngu na pustym placu" i książki Zasady - nie tak dawno widziałem cytat z jakiegoś debilnego aktywistycznego profilu na FB, który powołał się na tą książkę, mówiąc, jak bardzo dużo szkód Zasada tą książką wyrządził, i przez to mamy teraz pokolenie "zapierdalaczy" (no chyba w innym kraju, bo jakoś ja jeżdżę po kraju zamulaczy, polonezem wyprzedzam praktycznie wszystkich dookoła, a nawet mój kumpel w maluchu to robi...). Mam nadzieję, że kiedyś do tego dotrę, bo na FB ciężko jest coś znaleźć, ale nie zostawili suchej nitki na tej książce. W sumie nic dziwnego, jak do fetyszysty bezpieczeństwa i antysamochodziarza trafi w ręce taka pozycja, to dopiero spowoduje ona wybuch, że jak w ogóle można było coś takiego pisać!  :d
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9178 dnia: Listopad 19, 2024, 01:55:17 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a ich ojciec, (notabene, nie stary gość, bo młodszy ode mnie, przed 40) stwierdził, że "lepiej będzie, jeśli ty to zrobisz". No to pytam, czemu on tego nie zrobił, tylko zawraca ci dupę. No to on, że jego nigdy w domu niema, bo pracuje itd. dziękuję, dobranoc.
skoro ma dziad lokaja to niech placi - wzial mechanik przynajmniej stowke za zmiane kol? ja bym chcial taka bezstresowa robote


to bedzie wiralem czy jakims tam innym relem czy tam CHGW:
https://www.youtube.com/watch?v=orpzGaOr-yM
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #9179 dnia: Listopad 19, 2024, 16:49:36 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
A to to już akurat faktycznie temat rzeka. Dla mnie nawet lepiej, bo z tego żyję.  <lol> Niestety, ale mechanicy samochodowi też zauważyli to zdebilnienie, i zaczęli ceny windować do poziomu kosmosu...

Wracając jeszcze do "morderczego dryftyngu na pustym placu" i książki Zasady - nie tak dawno widziałem cytat z jakiegoś debilnego aktywistycznego profilu na FB, który powołał się na tą książkę, mówiąc, jak bardzo dużo szkód Zasada tą książką wyrządził, i przez to mamy teraz pokolenie "zapierdalaczy" (no chyba w innym kraju, bo jakoś ja jeżdżę po kraju zamulaczy, polonezem wyprzedzam praktycznie wszystkich dookoła, a nawet mój kumpel w maluchu to robi...). Mam nadzieję, że kiedyś do tego dotrę, bo na FB ciężko jest coś znaleźć, ale nie zostawili suchej nitki na tej książce. W sumie nic dziwnego, jak do fetyszysty bezpieczeństwa i antysamochodziarza trafi w ręce taka pozycja, to dopiero spowoduje ona wybuch, że jak w ogóle można było coś takiego pisać!  :d

Zacząć trzeba od tego, że w latach 80 czy 90, kiedy większość samochodów na drogach to były Maluchy, DFy i Polonezy po prostu nie dało się jechać inaczej niż bokiem, zwłaszcza pod górę na śniegu, bo zwyczajnie by się nie wjechało, a skończyć na tym że wszyscy mają głęboko wywalone dzisiaj na auta leasingowe które spychają inne wozy ze swoich pasów, i zmieniają gwałtownie po trzy pasy bez kierunkowskazu, jadąc przy tym z dużą prędkością. Zwykła zasłona dymna podczas gdy prawdziwe problemy są ignorowane.

Ostatnio w pracy się śmialiśmy ze zgłoszenia z firmy skarżącej się że ubezpieczyciel nie chce im wypłacić całki z AC bo nie było policji. Zaglądamy do oświadczenia, a tam nowe BMW serii 3 leżące w trawie ze złamanym dachem!!! Jakaś pancia która bez asystenta parkowania nie zaparkuje, musiała jechać ze 180 i nie patrzeć na drogę żeby taki samochód wydachować. To jakoś niczyjej uwagi nie zwróciło.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E