Autor Wątek: Marian Bublewicz  (Przeczytany 8906 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Marian Bublewicz
« dnia: Luty 05, 2011, 00:24:26 am »

andrzej89031

  • Gość
 Drodzy klubowicze z okazji tej ze zbliza sie kolejna rocznica wielokrotnego mistrza rajdow polskich na autach ze stajni FSO chcialbym przytoczyn pewien artykol ktory znalazlem: Bublewicz jakiego pamiętamy
Na wiele lat po osiągnięciach Zasady, Marian Bublewicz na powrót wprowadził polski sport rajdowy na liczące się trasy Zachodnio - Europejskie. Zdobył też przychylność zachodnich firm, które uwierzyły w możliwości Polaka i nadały jego teamowi zawodowy charakter.
Zanim do tego doszło Bublewicz udowodnił, że można też jeździć na krajowym sprzęcie - bo swoją przygodę z samochodami rozpoczął od zajeżdżania Fiata 125p z silnikiem 1300 - swojego taty. Szczególnie efektownie wywijało się popularnemu Bublowi na rodzimych, szutrowych rajdach olsztyńskich, czym zwrócił na siebie uwagę szefa sportowego FSO Jacka Bartosia, który zaproponował mu starty w drużynie fabrycznej. Teraz olsztynianin miał dostęp do samochodów z wyższej półki, bo ekipa FSO posiadała specjalnie przygotowane samochody wyposażone w dwuwałkowe silniki 1.6 1.8 2.0 litra z Fiatów 132.
Na czołówkowy wynik w Monte Carlo (jak też nazwano jeden z tych modeli) było jeszcze za mało, ale w centalno-wschodniej Europie można już było namieszać. Mistrzowska jazda Bublewicza nie przypadła jednak do gustu organizatorom hermetycznego rajdu w NRD, który z zasady wygrywali zawodnicy niemieccy i zdyskwalifikowali Polaka za szybką jazdę, pozbawiając go zasłużonego pierwszego miejsca w całorocznym cyklu tzw. Pucharu Pokoju i Przyjaźni. Drugie miejsce nie satysfakcjonowało ambitnego zawodnika. W tym samym roku Bublewicz zdobywa pierwszy tytuł rajdowego Mistrza Polski. W ekipie FSO dochodzi też do pełnej konsolidacji z pilotem Ryszardem Żyszkowskim - nieodłącznym,poza nielicznymi przypadkami, partnerem Bubla i współautorem wielu zwycięstw na krajowych i zagranicznych trasach.
Nie sposób w krótkim przypomnieniu opisać wszystkie zwycięstwa Mariana Bublewicza. Jednakże z całą pewnością można powiedzieć, że przez wiele sezonów do tragicznego wypadku na piątym odcinku Zimowego Rajdu Dolnośląskiego w 1993 roku marian Bublewicz był najlepszym polskim zawodnikiem rajdowym. Zginął w samochodzie Ford Sierra Cosworth, który mu nie bardzo odpowiadał, bo posiadał inny stosunek napędu przedniej i tylnej osi, nie taki jak w Sierze, którą cały czas startował, zdobywając w 1992 roku tytuł wicemistrza Europy. W prognozach specjalistów na następny sezon typowany był na faworyta mistrzostw, bo z sezonu na sezon uzyskiwał lepsze rezultaty. Rajd Zimowy w którym zginął wygrywał uprzednio siedmiokrotnie.
Sylwetka Mariana Bublewicza była by niepełna bez przypomnienia jego nadzwyczajnej koleżeńskości, serdeczności i ujmującego uśmiechu, którym zjednywał sobie przyjaciół wśród innych zawodników, dziennikarzy i działaczy sportowych.
źródło:Auto Sport nr4 Kwiecień 2000
Z racji rocznicy tragicznie zmarlego rajdowca czy moze w te pamietna date chcialby ktos sie wybrac wieksza ekipa na pamietny odcinek rajdowy uczcic pamiec Mariana Bublewicza?

Odp: Marian Bublewicz
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 05, 2011, 10:36:15 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
A ja przytoczę dość ciekawy materiał filmowy:
http://www.youtube.com/watch?v=fVQw7EXIS6I

Z racji rocznicy tragicznie zmarlego rajdowca czy moze w te pamietna date chcialby ktos sie wybrac wieksza ekipa na pamietny odcinek rajdowy uczcic pamiec Mariana Bublewicza?
Ja bardzo chętnie.

Ciekawe czy uda nam się zebrać większą ekipę. Rocznica przypada w tym roku w niedzielę (20 luty jeśli ktoś nie kojarzy), więc można by się tam wybrać w sobotę, dzień wcześniej lub właśnie w niedzielę.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Marian Bublewicz
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 05, 2011, 14:20:32 pm »

andrzej89031

  • Gość
Dlatego zalozylem ten temat aby zebrac wieksza ekipe i pojechac wszyscy razem czy to bedzie w sobote czy w niedziele wybor zalezy od Was w ktory dzien

Odp: Marian Bublewicz
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 06, 2011, 13:15:40 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Widzę, że mamy stado chętnych w tej naszej pożal się boże sekcji... Poraz kolejny ktoś rzuca sensowny pomysł, chcąc żeby coś się działo, i poraz kolejny zero chętnych...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Marian Bublewicz
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 06, 2011, 14:33:28 pm »

andrzej89031

  • Gość
Jeszcze jest troche czasu moze ktos bedzie mial ochote pojechac czas pokaze. A wcale daleko nie jest na mapie jak patrzylem i mierzyłem to wychodzi 100 pare km tak wiec daleko to nie jest jak przypadkiem ktos nie wie to objasniam: planuje pojechac ja ferelny odcinek rajdowy gdzie zginal Marian Bublewicz 20 lutego 1993 roku. ten odcinek miesci sie kolo Ladka Zdroju w miejscowosci Orłowiec
« Ostatnia zmiana: Luty 06, 2011, 14:37:37 pm wysłana przez andrzej89031 »

Odp: Marian Bublewicz
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 06, 2011, 16:49:22 pm »

waszczo

  • Gość
Zna ktoś tą okolicę? Są tam jakieś "atrakcje turystyczne" ogólnie coś ciekawego, żeby oprócz wizyty w Orłowcu zaplanować coś na resztę dnia, bo jechać 100km żeby spotkać się w jednym miejscu i wrócić po 3 godzinach jest trochę bez sensu. Jeżeli jest tam co robić cały dzień to chętnie pojadę :)

Odp: Marian Bublewicz
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 06, 2011, 16:51:51 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
W Złotym Stoku masz do zwiedzania nieczynną Kopalnię Złota. Ale nie znam szczegółów, bo byłem tam z 6 lat temu.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Marian Bublewicz
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 06, 2011, 17:26:18 pm »

andrzej89031

  • Gość
zawsze mozna zajechac te 10km i to nie spelna do ladka a tam jest duzo do zwiedzania. Dla chcacego nic trudnego

Odp: Marian Bublewicz
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 06, 2011, 23:12:16 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Widzę, że mamy stado chętnych w tej naszej pożal się boże sekcji...
ten to się jak zwykle czepia...

jechać 100km żeby spotkać się w jednym miejscu i wrócić po 3 godzinach jest trochę bez sensu
ja tyle mam na spota we wrocku.
Oferuje się na spota w niedziele w orłowcu podajcie jakąś sensowną godzinę no i dokładne miejsce bo na samym zakręcie chyba nie ma za dużo miejsca.
« Ostatnia zmiana: Luty 06, 2011, 23:14:02 pm wysłana przez graczol1 »
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Odp: Marian Bublewicz
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 06, 2011, 23:18:44 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Widzę, że mamy stado chętnych w tej naszej pożal się boże sekcji...
ten to się jak zwykle czepia...
Ja tylko piszę jak jest :P

Ja mam 160km w jedną stronę i chętnie pojadę, bo jeszcze tam nie byłem, a od dawna planowałem...

Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Marian Bublewicz
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 06, 2011, 23:20:30 pm »

andrzej89031

  • Gość
ja tez od dawna planowalem przyjazd do Orłowca bo w Olsztynie juz bylem i na memoriale w wieliczne tez bylem a w niedzile 20 lutego mozna sie spotkac tylko na zakrecie nie zabrdzo bo miejsca za duzo nie ma ewentualnie sie podejdzie

Odp: Marian Bublewicz
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 08, 2011, 20:10:36 pm »

waszczo

  • Gość
Temat umarł?

Może zróbmy jakąś listę kto byłby chętny, żeby było wiadomo ile osób się spodziewać... Ja w tej chwili mogę powiedzieć, że jeżeli będzie chociaż kilka osób to mógłbym być tak na 60-70% :)

Odp: Marian Bublewicz
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 08, 2011, 20:13:30 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Na co komu te listy chętnych jak potem i tak połowa nie przyjedzie ?

Ustalmy czy spota robimy w sobotę czy niedzielę, ustalmy o której o godzinie i w którym miejscu. Chętni przyjadą.

Poza tym ja tam jadę zapalić świeczkę w miejscu gdzie zginął Marian Bublewicz, a spot to przy okazji.
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2011, 20:14:08 pm wysłana przez Rafał#1951 »
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Marian Bublewicz
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 08, 2011, 22:54:52 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Wojtas tez potwierdza swój przyjazd. Rafał podaj godzinę, ja się dostosuje.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Odp: Marian Bublewicz
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 08, 2011, 23:00:39 pm »

waszczo

  • Gość
Dla mnie obojętne czy sobota czy niedziela, jeżeli pojadę to na 2 dni z noclegiem gdzieś w okolicy bo już od dawna planuję jakiś wypad w góry, to na spota wpadnę.

Odp: Marian Bublewicz
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 09, 2011, 18:46:33 pm »

andrzej89031

  • Gość
ja tez jade na 100 pro. bo bardzo chce w koncu pojechac a spot moze sie przy okazji w orlowcu odbyc jak juz tam bedziemy wiec piszcie konkretnie czy jedziemy w sobote czy w niedziele i gdzie sie spotykamy i na ktora. Cieszy mnie fakt ze zaczelo sie cos ruszac w temacie ktory zalozylem bo myslalem ze pojade tylko z Rafal#1951
« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2011, 18:49:51 pm wysłana przez andrzej89031 »

Odp: Marian Bublewicz
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 09, 2011, 19:17:37 pm »

Offline Wojt@s

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 749
Tak jak Grzesiu napisał jestem na tak
1.4 K16
1.6 K16
1.6 OHV
1.6 T  in progress...

Odp: Marian Bublewicz
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 09, 2011, 19:27:34 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Rafał podaj godzinę, ja się dostosuje.
12 ? 13 ? 14 ? Nie wiem... Miejsce spota mogłby ustalić ktoś, kto już tam był...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Marian Bublewicz
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 09, 2011, 19:38:05 pm »

andrzej89031

  • Gość
Dobra ludzie bo widze ze kazdy pisze ja sie dostasuje. Co wy na to widzimy sie w Orłowcu o godzinie 12.00 wyjazd z Wrocka o godzinie 10.00 w niedziele spot mostu Milenijnego w NIEDZIELE Czy pasuje to wszsytkim jezeli nie to pisac konkretnie co i jak

Odp: Marian Bublewicz
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 09, 2011, 20:01:31 pm »

Offline Wojt@s

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 749
Dobra ludzie bo widze ze kazdy pisze ja sie dostasuje. Co wy na to widzimy sie w Orłowcu o godzinie 12.00 wyjazd z Wrocka o godzinie 10.00 w niedziele spot mostu Milenijnego w NIEDZIELE Czy pasuje to wszsytkim jezeli nie to pisac konkretnie co i jak

po co spod mostu jak można sieumówić na Bielanach bo i tak lecimy na Kłodzko/Kudowe zdr.
1.4 K16
1.6 K16
1.6 OHV
1.6 T  in progress...