Autor Wątek: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.  (Przeczytany 26949 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11309
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #120 dnia: Lipiec 15, 2014, 23:42:43 pm »
slaby gazownik,ze juz przy 4000rpm masz zamule ,bo jakby dobrze przysiasc,to mozna w GSI do odcinki dobrze ustawic,nawet na tych minivaltekach produkcji AC,
no ale nawet bez zbednego starania sie zrobic do 5000rpm to nie sztuka,
oczywiscie hana by pomogla, ale skoro to i tak jest Stag to najprosciej wlaczyc mnozenie wtryskow razy 2 (opcja w programie "polsekwencja") i wtedy bez problemow mozna ustawic dobrze w pelnym zakresie obrotow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1577
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #121 dnia: Sierpień 28, 2014, 21:58:54 pm »
Z racji dzwona Thalii wielce prawdopodobne jest że gaz z niej zostanie przełożony do mojego GTI. Stąd mam też pytanie. Instalacja to IV Gen, elektronika STAG4, parownika Alaska (do 100HP) i te nieszczęsne wtryski... czerwone valteki 3ohm.

Parownik jestem jakoś w stanie przeboleć, ale te wtryski prawdopodobnie trzeba będzie zmienić mimo że nie zrobiły jeszcze nawet 10 tys. km, bo z tego co czytam tutaj i nie tylko te valteki nie nadają się do rovera.

Potrzebuję konkretów jakie w miarę tanie wtryski do tego silnika? Wiem że najlepiej byłoby jebnąć z grubej rury i kupić Hany 2000, ale to troszkę ponad budżet, coś poniżej 200zł byłoby optymalne... tylko co? Słyszałem że od valteków lepsze są OMVL Reg (około 130-140zł na allegro), tylko jak to ma się do stanu faktycznego?
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 23E

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #122 dnia: Sierpień 29, 2014, 10:14:40 am »
Alaska to tak do 90 KM, więcej bym jej nie dał, będzię miała straszne skoki ciśnienia. Jak sie mocno postarasz to i na Valtekach to bedzie chodzić jako-tako.  Wtryski polecam Barracudy, ogarniają krótkie czasy i mają wymienne dysze w razie swapa. Cena ok 80zł/szt.  Jak masz kupować jakies OMVL to lepiej dozbieraj na coś lepszego. Reduktor też bym szukał jakiś inny. No, i obowiązkowo kabelek do tego jakis kup.

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3186
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #123 dnia: Sierpień 29, 2014, 11:49:12 am »
Alaska przy 1.4 daje rade, choć tyłka nie urywa, waldemary też jako tako mogą być. Jeśli masz to w dobrym stanie zamontuj, odłóż sobie kase na baracudy i jak sypną valteki to zmienisz-chwila roboty. Przy konwersji na IVgena najgorsze to ładnie zrobić wiązkę i wkrętki
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1577
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #124 dnia: Sierpień 29, 2014, 12:56:43 pm »
Powiem tak, widziałem już różne patenty i o parownik raczej jestem spokojny. Mój wujek wozi się Mondeo MK3 w kombi, motor 2.0 + LPG sekwencja właśnie stag4, alaska 100HP i te valteki i jakoś to jeździ, spalanie w normie, po mieście 11l, w trasie nawet poniżej 9. A przecież to jest prawie 150 konny silnik. Różnica między PB a LPG oczywiście jest zauważalna, ale kultura pracy na lpg w normie bez cyrków.

Cytuj (zaznaczone)
No, i obowiązkowo kabelek do tego jakis kup.
Masz na myśli interfejs do połączenia z PC? Jakieś polecane kabelki? Dodam że musi być na USB, bo mimo że mam w domu 2 lapki to żaden nie ma RS232. I czy da się taki interfejs zainstalować na nowszym systemie, konkretnie 8.1 ?

Cytuj (zaznaczone)
Jeśli masz to w dobrym stanie zamontuj
W sumie jak mam to można spróbować.

Pytanie jeszcze mam o podłączenie LPG do kolektora bo nie chciałbym wiercić dziur, słyszałem i widziałem adaptery pod wtryskiwacze do LPG. Jak to się fachowo nazywa, jak i gdzie tego szukać, bo na allegro nie widzę. Jest sens się w to pakować i czy może to wpłynąć na pracę na PB.

Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 23E

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11309
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #125 dnia: Sierpień 29, 2014, 16:58:11 pm »
do rovera musisz wtryski ustawic na polsekwencja ,czy jak tam zmienili nazwe opcji w stag4 i bedzie dzialac na valtekach jakis czas
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1577
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #126 dnia: Sierpień 29, 2014, 20:08:30 pm »
@KGB, trzeba to załatwić programowo czy fizycznie podłączyć wtryski jako pół-sekwencje?

Mam jeszcze jedno pytanie, otóż dzisiaj otworzyłem maskę w thali żeby popatrzeć jak to wygląda i jakoś zobrazować sobie jak to wypruć i rozmieścić w polonezie. Zauważyłem że sterownik to STAG4 z dopiskiem Eco.

W internetach piszą że jest kilka wersji stagów, między innymi Stag 4 Plus, Eco i bez dopisku. Jakie są różnice między tymi sterownikami i czy Eco w roverze wystarczy?
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 23E

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11309
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #127 dnia: Sierpień 29, 2014, 20:17:54 pm »
ECO nie ma ustawialnej korekty po temp. gazu, ale to niewielka wada dla amatora ,bo wlasnoreczne ustawienie korekty wymaga wprawy i kilkunastu testow po odpaleniu silnika,
oczywiscie wewnetrzna korekta jest zaszyta,

wtryskiwacze podlaczasz normalnie ,bo opcja sie nazywala tylko polsekwencja i fullgroup ,a faktycznie to jest sumowanie czasow dwa i cztery razy pomijajac co drugi wtrysk w przypadku sumowania dwa razy,
w ten sposob zamiast 2ms ,ktorych valtek nie przeniesie pojawiaja sie 4ms przy ktorych valtek zaczyna sie otwierac w przewidywalny sposob,
dzieki temu mozna pokryc caly zakres pracy silnika bez zapetlenia ,ale o odcince to zapomnij - ustaw przelaczanie na benzyne przy 6200rpm ,chyba ze alaska nie wyrobi to wczesniej
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3186
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #128 dnia: Sierpień 30, 2014, 08:59:29 am »
Zależy jakie oprogramowanie, mam staga eco z zeszlego roku, obsługuje go program 9.x wzwyż. Tam się to nazywa-typ ster. wtrysku standard lub podwajanie. Zamontowany jest w volvo, ale tam też full-grup i czasy benzyny, jak w roverze, bardzo krótkie (od 1,5 do 6ms) więc podwajanie jest właczone.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11309
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #129 dnia: Sierpień 30, 2014, 14:43:35 pm »
wiem,ze zmienili w ktoryms momencie nazwy ,ale nie bylem pewny na jakie,
kiedys byly : sekwencja (1x) ,polsekwencja (2x) ,fullgroup (4x) - nazwy mylace na pierwszy rzut oka,
jezeli zmienili na standard i podwajanie (niema poczwarzanie :> ? ) to tak jak w innych sterownikach
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1577
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #130 dnia: Wrzesień 05, 2014, 21:17:32 pm »
Mam pytanie co do przewodu do diagnostyki. Czy taki będzie odpowiedni (stag 4 eco) http://allegro.pl/interfejs-lpg-usb-do-gazu-kme-bingo-stag-zenit-brc-i4542611477.html

Czy może polecacie coś innego?
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 23E

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11309
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #131 dnia: Wrzesień 05, 2014, 21:30:23 pm »
wyglada solidnie,wiec mozesz brac z wtykiem nr 7

zobacz tez na stronie viaken.pl co maja i za ile (dawno nie zagladalem) bo moze byc taniej i sa dobre (nie uzywam USB ,ale mam ich fejsy na COM)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1577
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #132 dnia: Wrzesień 15, 2014, 13:37:34 pm »
LPG zainstalowane. Chodzi nawet w miarę, ale zawsze może być lepiej :jezyk2:
Na początek tak:
- na wolnych trochę nim rzuca,
- przy gwałtownym wciśnięciu gazu na postoju na chwile się zakrztusi i się wkręca
- przy pełnym bucie idzie bardzo dobrze, rzekłbym nawet że lepiej jak na PB :d

Po ustawieniu wszystkich parametrów zrobiłem autokalibrację (na ciepłym silniku). Potem zrobiłem około 15km na benzynie a potem już jakieś 110km na gazie.

Z obserwacji lambdy i odchyłki wychodzi że ma ubogo (?) na wolnych. Żeby to poprawić muszę w miejscach odchyłki na minusie mnożnik dać w górę a w miejscach na plusie w dół, dobrze rozumuję?

Poniżej wrzucam screeny z programu.





Osprzęt to jak wcześniej wspominałem już:
STAG 4 Eco (najnowszy firmware wgrany)
Tomasseto AT09 Alaska (wg. specyfikacji do 136km)
Czerwone Waldemary 3ohm.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 15, 2014, 13:40:25 pm wysłana przez Maćko »
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 23E

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11309
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #133 dnia: Wrzesień 16, 2014, 11:06:22 am »
wytnij dotryski,bo w tym silniku przy kazdej okazji ECU pluje dotryskami i stad masz szarpania przy dodawaniu gazu,
ustaw 1.9ms, bo z tego co pamietam to podczas pracy czasy wtryskow nie schodza ponizej 2.3ms ,a dotryski maja 1.5-1.7ms
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1577
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #134 dnia: Wrzesień 16, 2014, 11:55:47 am »
Czyli próg obcinania dotrysków ustawiam na 1.9ms. Na wolnych obrotach czas wtrysku na benzynie oscyluje przy 2.1~2.2, na gazie czas wtrysku PB wzrasta o 0.1.

A co z mnożnikiem? Zwiększyć w miejscach odchyłki na minusie?
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 23E

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11309
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #135 dnia: Wrzesień 16, 2014, 12:18:40 pm »
mozesz delikatnie zwiekszyc mnoznik ,ale generalnie to autokalibracja powinna ustawic mnoznik na wolnych tak,zeby czasy benzyny byly sobie rowne ,a roznice dla czasow wysokich mozesz recznie wyrownac, jednak dla ustawienia w petli otwartej to potrzebny jest podglad sondy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1577
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #136 dnia: Wrzesień 16, 2014, 12:32:41 pm »
No sonda na benzynie na wolnych ładnie faluje, a na gazie nie bardzo, raz na jakiś czas coś tam skoczy, ale generalnie większość czasu to ubogo.

Zobaczę po wycięciu dotrysków jak to będzie wyglądać.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 23E

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1577
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #137 dnia: Wrzesień 18, 2014, 16:20:27 pm »
Ustawiłem próg na 1.9 i niestety ale to nie przejdzie - gaśnie na wolnych. Ustawiłem na 1.7 i jest delikatna poprawa.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 23E

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11309
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #138 dnia: Wrzesień 18, 2014, 23:19:13 pm »
to poekspwrymentuj ,tak zeby wyciac dotryski i silnik nie gasl,
moze byc 1.7ms jezeli dziala
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.