Autor Wątek: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.  (Przeczytany 42482 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #80 dnia: Styczeń 31, 2012, 22:34:50 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
Panowie, podepnę się do tematu. Rozważam montaż instalacji sekwencyjnej do mojego 1.4 16v. Pojadę do gazowników rozeznać się z tematem,  ale jaki zestaw będzie odpowiedni do mojego auta?
Chcę na gazie jedynie jeździć normalnie, do "ścigania" będzie benzyna i tak :) Oczekuję odpowiedniej kultury pracy, rozsądnego spalania LPG i bez problemowość w użytkowaniu tej instalacji - wiadomo przeglądy itp obowiązkowe.
Słyszałem pozytywne opinie o stag 300 plus, bawić się w to? Budżet mam DO ok 2500zł niestety musze u gaziarzy zakladac bo nie mam LPG w dowodzie ;)
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #81 dnia: Styczeń 31, 2012, 22:47:55 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
sterownik praktycznie dowolny : stag4 ,agis mini ,diegoG3/novu ,LPGtech 214,
parownik AC r01 ,KME Silver , zavoli zeta N,
wtryski szybkie musza byc ,albo sterownik musi sumowac czasy : hana2000 czerwona ,matrix hd344 ,magicjet,
jezeli beda sumowane czasy ,czyli na stag4 ,LPGtech 214 lub diegoG3 (ten to roznie w tym dziala) to moga byctansze wolniejsze wtryski regFast lub AC W01,
z calych kitow dostepnych u gaziarzy to polecam stag4, ac r01, ac w01 albo KIT  LPGtecha z ich reduktorem i REGfastami,

agis nie potrafi sumowac czasow,bo dziala w czasie rzeczywistym (z poslizgiem) i jego musialbys zestawic z szybkimi wtryskami ,najlepiej z hana2000 ,bo maja najlepszy stosunek jakosci do ceny,
jezeli u jakiegos gaziarza  mialbys do wyboru KIT stag4 lub Agis mini z Hanami ,w tej samej cenie, to bierz agisa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #82 dnia: Luty 01, 2012, 03:14:25 am »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
ok pojeżdżę popytać zorientuje się w temacie i dam znać jakie mam oferty :)
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #83 dnia: Kwiecień 03, 2012, 15:03:34 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Czytałem że kilku ludzi ma już takowe instalacje. Może byście się pochwalili panowie.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #84 dnia: Kwiecień 04, 2012, 13:21:08 pm »

Offline markus

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez caro plus 1998 - 1,6 GSI mpi
Znalazłem na allegro uzywana listwe wtryskowa Valtek i reduktor Zavoli Zeta N:
http://allegro.pl/show_item.php?item=2225715123
 Mam  pytanie czy warto takie uzywane czesci  kupic  , gosciu w opisie podaje przebieg 85000km i twierdzi ze czesci sa 100% sprawne .  Czesci do  regeneracji parownika tj. nowe membrany  to koszt 60pln i zestw naprawczy do listwy Valtek 4 cylindry  to 30pln .
Teraz cena wynosi juz 63 pln , a do konca jeszcze pare dni....
Czy taki zakup ma sens? Chce sam zmontowac sekwencyjny wtrysk do plusa i rozwazam rożne mozliwosci  zakupu czesci .

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #85 dnia: Kwiecień 04, 2012, 13:58:09 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
valteki 3Ohm sa troche za wolne do polsekwencji,ale mozna probowac wbic sie w dobre ustawienia,
za uzywane walteki nie warto dawac wiecej niz 30pln ,za reduktor do regeneracji nie wiecej niz 50pln,
czyli z przesylka tak 1/3 nowych czesci i drugie 1/3 regeneracja,
przekroczenie 2/3 ceny powoduje,ze szkoda sobie doope zawracac

pamietaj ,ze valteki trzeba skalibrowac czujnikiem zegarowym
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #86 dnia: Kwiecień 04, 2012, 14:37:23 pm »

Offline markus

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez caro plus 1998 - 1,6 GSI mpi
KGB dzieki za info , Twoje doswiadczenie w temacie  procentuje .

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #87 dnia: Kwiecień 04, 2012, 21:12:26 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Ile chcesz wydać na tą listwę wtryskową? Niedługo będę miał do sprzedania listwę z wtryskiwaczami Magic Jet.

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #88 dnia: Kwiecień 13, 2012, 15:25:41 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Właściwie jestem (byłem?) zdecydowany co do montażu sekwencji w zestawieniu:
- sterownik AGIS MINI (4gas)
- reduktor Alaska
- wtryski OMVL Reg Fast
Zestaw Inter Cars kosztuje 690 zł, zaś w Megapolu 660 zł (+wysyłka),
http://www.drypa.pl/index.php?p=productsMore&iProduct=3082
 do tego interfejs za 130 zł, co daje już 8 stówek. Jest szansa gdzieś załatwić to taniej? Chodzi o nowe elementy, starocie montować, aby się potem z tym kopać - raczej nie wchodzi w grę.
Pacjentem ma być GSI...
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #89 dnia: Kwiecień 13, 2012, 20:18:26 pm »

Offline Dj. Illusion

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 535
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polski Fiat 125p 1980 zwany Boguś
Bocian_s#313 spytaj Wojt@sa jak mój Pushapek 1.4 GTI na sekwencji zap...ł :D Tyle też, że ja miałem zdrowy silnik.
Polonez wymaga miłości! Mści się jeśli jej nie dostaje!
Był FSO 1500 85 r swap na 1.6 GLI
Był FSO Polonez Atu 96 1.4 GLI
Był Pushapek 1.4 GTI 16V

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #90 dnia: Kwiecień 13, 2012, 20:23:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
interface nie kosztuje 130pln tylko juz od 25pln na alledrogo ,taki solidny z grubym przewodem 40pln,
jest tanszy zestaw ze scorpionem mini ,ale tanszy tylko 20pln ,a jednak scorpiony mialy swoje wpadki ,a do GSI alasca w zupelnosci wystarczy jest bardzo malo awaryjna

jest jeszcze opcja na alledrogo za 590pln Fenix ,
sam sterownik to pochodna agisa (przynajmniej tak udaje po programie) tylko troche zubozona ,
parownik jest nie najgorszy ,ale w zestawie zakamuflowane valteki,
http://moto.allegro.pl/instalacja-gazowa-fenix-mini-4-cyl-i2259550084.html
od biedy GSI na tym pojedzie i nie powinno zbytnio narzekac po dobrym wystrojeniu ,ale z drugiej strony to tylko 50pln taniej (wzgledem analogi z agisem i 70pln taniej niz wybrany zestaw) ,a produkt nie sprawdzony za bardzo,
jezeli wyznajesz zasade,ze bez ryzyka nie ma zabawy to mozesz sie skusic ,ale jezeli chcesz pewniaka ,to agis+alasca+regfasty musisz zakupic
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2012, 20:25:13 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #91 dnia: Maj 14, 2012, 21:17:53 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Kupiłem pewniaka!


Uploaded with ImageShack.us
Z wolna (niestety) kompletuję brakujące elementy, teraz konkretnie węże. mam też parę pytań:
1. Czy listwa wtryskowa ma jakieś specjalne wymagania względem montażu góra - dół?


Uploaded with ImageShack.us
Tak zamierzam ją zamontować, czy ma to wielkie znaczenie, ze cewki są odwrócone w dół?
2. Dysze wtryskiwaczy zamierzam umieścić w pobliżu wtryskiwaczy benzyny, w załamaniu odlewu, wiercąc w taki sposób,  aby wiertło nie uciekało, pod kątem kierując wylot w stronę zaworu ssącego.


Uploaded with ImageShack.us
Czy taki sposób jest poprawny? W literaturze spotkałem się z  opinią, by dysze montować prostopadle do rur kolektora. Co Wy na to?
3. Mam problem z czujnikiem.


Uploaded with ImageShack.us
 Jedno z wyjść daje prąd o napięciu zależnym od poziomu paliwa w zbiorniku. W programie ponoć można ustawić gradację napięcia, która pokazuje odpowiednią ilośc "swiatełek" na centralce i wskazuje na poziom paliwa,zgadza się? Myślałem, że manometr mierzy ciśnienie w zbiorniku, ale ma zasilanie elektryczne, wiec nie jest to manometr. W komplecie jest inny zestaw z zegarem,czy mogę pozostawić stary i podobnie podłączyć do wiązki?
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #92 dnia: Maj 14, 2012, 21:53:57 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a no pewniak nowka sztuka widze

nie radze tak zakladac wtryskiwaczy,bo trzpienie syfem ci zajada i sie zakleja niedlugo,
lepiej umiesc je pionowo do gory,
jedynie mozesz sobie pozwolic nato ,ze umiescisz je odchylone 30* od poziomu (oczywoscie do gory) ,ale wtedy wytra sie szybciej nzi przy pionowej pracy,
maja tloczki pokryte teflonem ,wiec wytrzymaja paredziesiat kkm w takiej pozycji

odpusc sobie takie wiercenie - przy listwie w GSI i tak nie da sie zastosowac krotkich wezy,
JA bym wiercil od spodu i listwe umiescil pod kolektorem,
a najlepiej dac podstawki pod wtryski to mniej roboty (ale trudno wlozyc na czwarty cylinder),
no ale przy listwie pod kolektorem to wezyki beda krotsze jak sie nawierci od spodu,
nawierty moga byc pionowe, ale bardziej szpanersko jest zrobic pod katem

na butli nie ma manometru,
wskaznik poziomu jest sprzegniety (magnesem) z plywakiem i pokazuje poziom cieczy w zbiorniku,
w programie da sie ustawic wskazania poziomu pod warunkiem zastosowania odpowiedniego czujnika - powinien byc dodany do instalacji
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #93 dnia: Maj 14, 2012, 22:34:40 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
wskaźnik poziomu, rozumiem,że to jest to:


Uploaded with ImageShack.us
Takie coś było w zestawie. Wystarczy wywalić stary i dać ten nowy z zestawu?
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #94 dnia: Maj 14, 2012, 23:07:13 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tak, trzeba zmienic wskaznik i przewod do wskaznika
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #95 dnia: Maj 21, 2012, 17:49:45 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Przygotowania zakończone niemal, adaptery pod wtryski będą montowane.

Czy ma znaczenie kierunek montażu króćca, na który będzie nasunięty wężyk? Wiadomo, ze powinny być w takim samym kierunku. Listwa montowana pod kolektorem, więc jeśli króćce będą zwrócone ko dołowi, wtedy wężyki będą krótsze.

W wiązce co idzie do butli w bagażniku jest kabel, w którym wg schematu ma być napięcie 12V po kluczyku. Do czego trzeba go podczepić? Adresem na schemacie jest X

Małe czarne przy centralce gazu (przełączniku) to zdaje się buzer. Wygląda na to, ze ma taśmę dwustronnie klejącą, ja to mocować? Gdzie przykleić?

Przepraszam, że naiwne pytana zadaję, mam stresa przed montażem tego ustrojstwa <uoee>
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #96 dnia: Maj 21, 2012, 21:40:07 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
obojetne w ktora strone skierujesz krocce

dziwne,ze masz a schemacie + po stacyjce ,bo do butli powinien dochodzic przewdo niebieski ,ktory ma + razem z elektrozaworem,
jezeli chodzi o wskazania ilosci gazu ,to +12v powinno wychodzic ze sterownika

buzer mozesz przykleic gdzie chcesz,nie ma to znaczenia
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #97 dnia: Maj 22, 2012, 07:56:12 am »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Oczywiście niebieski z zasilaniem cewki zaworu jest, no i masa, są kabelki do czujnika gazu, tylko ten + trochę dziwny...

No i już wiem! Jest to zasilanie czujnika Halla, który  można opcjonalnie zamontować. W przypadku czujnika, który jest dostarczony w zestawie, zasilanie jest niepotrzebne.
« Ostatnia zmiana: Maj 22, 2012, 08:39:16 am wysłana przez altowiolista »
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #98 dnia: Maj 22, 2012, 08:24:27 am »

Offline strowger#1983

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 145
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Heavy User
    • Polonez, Fiat, Chevrolet, Toyota
Panowie - krótko i zwięźle: nadszedł czas na gaz w moim nowym GSI, gazownik proponuje sterownik ESGI 2, reszta dowolna i chodzi o tą resztę - przeczytałem 5 stron tego tematu i nie do końca wiem co wybrać. Cena nie jest najważniejsza. Nie jestem również przekonany do sterownika ESGI, ale może się mylę?
Proszę o pomoc :).
Było:Polonez C+ 1.6GSI '99 - 437kkm - bez remontu: http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/69918
Jest:Polonez C+ 1.6GSI '01/02 - 216kkm: klimatyzacja
Chevrolet Nubira 1.8 CDX, 2007, 216kkm: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Chevrolet/Lacetti/147971
Toyota Auris 1.6, 2015, 93kkm
http://www.youtube.com/user/strowger79

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #99 dnia: Maj 22, 2012, 11:48:57 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
esgi 2 jest dosc slabym sterownikiem ,a cena wcale sutow nie urywa ,bo w tej samej cenie jest np. Agis mini ,ktory jest o niebo lepszy,
dowolny parownik i wtryski to raczej nie brzmi zachecajaco ,a kojarzy mi sie z najtanszym badziewiem,
o ile w GSI Alasca da rade ,to wtryski wypada dac troche lepsze niz najtansze Valteki,
najlepiej byloby dac pojedyncze wtryski ,czyli Hana2000 ,ktore sa jednak dosc drogie,
tansze sa magicjety,ktore swoje wady potrafia miec,
dalej juz tylko listwy zostaja ,najekonomiczniejsza opcja to RegFasty ,albo AC W01 w kicie ze Stagiem (ale na staga nie naklaniam ,bo szkoda kasy ,a mozliwosci nei wieksze niz konkurencja),
jednak na listwie beda dluzsze wezyki  do kolektora,
przy odrobinie pokombinowania mozna dac wezyki przyzwoitej dlugosci ,ale listwe trzeba umiescic pod kolektorem ,a kolektor nawiercic od dolu,
przy wtryskach pojedynczych najlepiej dac podstawki pod wtryski z dwoma oringami,

a najwazniejszy jest gaziarz - nie pozwol wiercic kolektora na aucie ,wpiac parownika na trojnikach i polozyc kilometra przewodow gazowych ,bo juz widzialem jak pieknie mozna spieprzyc montaz w GSI - kolega Adek ma pod maska wzor jak nie powinno sie tego robic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.