Autor Wątek: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.  (Przeczytany 27613 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6479
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #40 dnia: Maj 08, 2011, 17:29:30 pm »
No i założone.

Kilka fotek:





Uploaded with ImageShack.us

Krótki opis.
- Sterownik Diego G3 w wersji 30H - schowany pod deską rozdzielczą nad schowkiem  :d
- parownik MagicIII - zobaczymy jak będzie się spisywał bo lubi puścić bąka w wodę  ;-|
- wtryski Taurusy na wężykach 20cm - ale ciężko jest je zakładać i zdejmować więc może kiedyś się da dłuższe

Obecnie wszystko jest poskładane na szybkiego aby tylko auto jeździło. Na pewno muszę rozwiercić wtryski i jak już będą optymalne to będę się bawił w precyzyjne strojenie i ocenę pracy auta.

Na koniec dwa przykładowe zrzuty z ekranu:



Uploaded with ImageShack.us
« Ostatnia zmiana: Maj 08, 2011, 20:38:11 pm wysłana przez Bocian_s#313 »
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11495
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #41 dnia: Maj 11, 2011, 22:57:46 pm »
tak ,widac ,ze dysze za male i to sporo
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6479
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #42 dnia: Maj 12, 2011, 08:19:02 am »
Rozwierciłem dysze z 2.0 na 2.2 i nachylenie spadło z 35 na 10. Tyle że teraz mam większy problem z dodaniem gazu na wolnych obrotach. Jak silnik przeskoczy 1500 RPM to już idzie jak trza. Muszę zalutować na 2,1 i w końcu zebrać porządne mapy i zrobić solidne korekty.

Niestety najprawdopodobniej będzie problem z wtryskami bo mimo że producent deklaruje że zchodzą do 2ms to u mnie poniżej 3 już świruje i zalewa silnik na wolnych obrotach.

Będę relacjonował na bieżąco ...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11495
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #43 dnia: Maj 12, 2011, 11:12:36 am »
musisz wyciac dotryski ,bo prawdopodobnie one rozwalaja wolne obroty
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6479
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #44 dnia: Maj 12, 2011, 20:34:44 pm »
musisz wyciac dotryski
Dawno wycięte.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11495
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #45 dnia: Maj 12, 2011, 23:03:23 pm »
na mapie mnoznika to wyglada inaczej bo masz wartosci nadane (np. dla 1ms masz 2.2ms) ,
no ale jak wyiales i dlawi ,to kombinuj dalej,

dziwne ,ze taurusy ci ponizej 3ms zejsc nie chca - rozbierales je moze i czysciles ?
zamiast ciagle sie bawic w wiercenie dysz to pobaw sie cis. na parowniku - szybciej i wygodniej
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6479
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #46 dnia: Maj 12, 2011, 23:05:53 pm »
Wrócę do 2,1 i wtedy pobawię się ciśnieniem i korektami dokładniej...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6479
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #47 dnia: Maj 16, 2011, 09:59:01 am »
Mam z powrotem dysze 2.0 i podniesione ciśnienie na 1.1. Program wyświetla że dysze optymalne. Ogólnie auto jeździ ale ma tendencję do szarpania szczególnie przy dodawaniu gwałtownie gazu z wolnych obrotów. Jak się bawiłem w wycinanie dotrysków to przy 1,8 potrafił mi zgasnąć. Nie mam czasu na dopieszczenie tego wszystkiego ale obawiam się że część niedomagań może wiązać się z niedoskonałością zgrania ECU benzyny z silnikiem. Trzeba by najpierw to poprawić. tylko jak...

Może to autosugestia ale jakby silnik odetchnął nieco bardziej na wysokich obrotach po wyjęciu blosa. Już nie łapie takiej zamuły przy 160 jak poprzednio. Choć mam wrażenie że na PB zbiera się i tak gorzej przy tych prędkościach.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11495
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #48 dnia: Maj 18, 2011, 12:50:23 pm »
dotryski wytnij ponizej 1.5ms,
lam linie mnoznika izastosuj korekte po obrotach ,bo w tym twoim miksie ecu ,przepustnic i silnika to prostym nachyleniem nie ustawisz dobrze
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6479
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #49 dnia: Maj 20, 2011, 10:04:00 am »
dotryski wytnij ponizej 1.5ms,
W drodze powrotnej z warszawy stojac w korkach trochę się pobawiłem laptopem. W akcie desperacji ustawiłem dotryski na 1ms. Z rejestratora wynika że minimalny czas wtrysku benzyny to ok. 1,4-1,5ms co w przeliczeniu na LPG daje minimalny wtrysk gazu nieco poniżej 2ms. korekty po rpm robiłem już wcześniej ale dopiero te dotryski dały zadowalające efekty.
 Na chwilę obecną auto już nie łapie akiej zamuły przy wciśnięciu gazu na postoju. Przy ruszaniu szybciej się silnik wkręca niż zdążam puścić sprzęgło. niemniej jednak nadal sonda przestaje oscylować ja silnik zagrzeje za mocno gaz a korekty po temperaturze na chwilę obecną nic nei wnoszą...

jedynie został jeszcze drobny problem z jadą w okolicach 2000RPM przy delikatnym wachlowaniu gazem. Tyle że nie wiem czy to nie tyczy też benzyny.

Tak przy okazji to muszę przyznać że te TAURUS-y to całkiem dobre wtryski jak na razie . II bieg bez gazu, czas wtrysku LPG 2,3ms i auto toczy się jednostajnie bez żadnych szarpnięć czy kangurów.

Jak ogarnę to jeszcze trochę i znajdę chwilę czasu to zrobię ponowną kalibrację...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

loccos

  • Gość
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #50 dnia: Wrzesień 20, 2011, 14:56:49 pm »
Witam
Chciałby zmienić swoją instalację I generacji na sekwencyjną
tak naprawdę była to II generacja ale coś stało się z komputerem naprawiono to tak że wyleciał krokowy i zastąpiono go śrubą.

Interesuje mnie co było by potrzebne do przeróbki na sekwencję
Pacjent to caro plus GSI

myślałem nad KME Diego
http://allegro.pl/sekwencja-kme-diego-g3-valtek-alaska-slask-i1812502901.html
taki zestaw chyba by wystarczył butla i elektrozawór zostaje ze starego zestawu.
Czy będzie potrzebne coś jeszcze

Czy muszę wymieniać reduktor aktualnie mam BRC niedawno regenerowany napewno dobry, czy wymiana jest konieczna ?

Zostaje tylko kwestia wiercenia kolektora .

Wiem że wtryskiwacze Valtek są do bani nie chodzi mi o kwestie producentów bo to jest jeszcze do dogadania.
Tylko technicznie jak taki swap wykonać.
Jeśli ktoś ma GSI z sekwencją i mógł mi podesłać na email zdjęcia jak to jest poskładane bardzo by mi pomógł
loccos@wp.pl

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11495
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #51 dnia: Wrzesień 20, 2011, 15:52:12 pm »
valtek odpada ,ten zestaw z diego nie kalkuluje sie,
wejdz na strone inter cars i zobacz co maja w ofercie ,a maja:
- sterownik 4gasgreen za 295pln (w promocji)
- parownik alasca za 188pln ,ale nawet lepiej zetaN za 179pln
-  kiedys mieli Taurusy ,ale juz nie maja ,jest OMVL za 165pln ,choc moze na allegro da sie taniej

daje to razem 639pln ,a wiec oszczedzasz 100pln ,czyli mozesz to przeznaczyc na doplate do Magicjetow ,albo ciut  grosza jeszcze dorzucic i miec Hane2000 (obie opcje na allegro)

co do montażu to GSI na IVgen jak na lekarstwo ,a te co widzialem to do poprawki by poszly :P ,wiec raczej pytaj na biezaco,

na twoim miejscu kupilbym podstawki pod wtryskiwacze zamiast wiercic kolektor ,bo kosztuja 50pln a odpada troche roboty (jakby sie dobrze postarac to odpada wtedy demontaz kolektora)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

loccos

  • Gość
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #52 dnia: Wrzesień 20, 2011, 17:06:41 pm »
Dzięki KGB za szybką odpowiedź jestem w trakcie remontu i kolektor mam zdjęty te podstawki działają na zasadzie trójnika tak wkręcam je w listwe a od góry wtryskiwacze pb i lpg.  Czy trzeba dobrac jakis konkretny rozmiar czy sa uniwersalne ? Sterownik szukałem kme ze względu na łatwo dostępne oprogramowanie do ustawiania czasem w zestawach jest nawet płyta z programem. Jestem gotów dopłacić do magicjetów da się gdzieś skompletować taki zestaw żeby nie płacić dwa razy za wysyłkę.

« Ostatnia zmiana: Wrzesień 20, 2011, 17:08:55 pm wysłana przez loccos »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11495
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #53 dnia: Wrzesień 21, 2011, 00:10:32 am »
wszystkie polskie sterowniki maja latwo dostepne oprogramowanie ,wiec nie sugeruj sie dolaczona plytka,
4gasgreen to specjalna wersja AGIS obd/can robiona dla intercarsu i do niego tez mozna latwo pobrac sterownik (jakos mi w IC plytki nie dorzucili)
duza zaleta tego sterownika jest stosunek mozliwosci/cena i sprawdzona efektywnosc wieksza niz KME diegoG3 (mustang 4l mniej gazu na nim palil niz na KME),
same magicjety to nie sa super wtryski ,ale sa znacznie szybsze od valteka ,a w GSI jest polsekwencja ,wiec potrzebne sa szybsze wtryski ,zeby puscic je synchronicznie z benzynowymi,

 podstawki sa uniwersalne i choć do duzych silnikow sie za bardzo nie nadaja ,to GSI beda jak znalazl,
choc oczywiscie mozesz wywiercic dziorki i wkrecic dysze skoro masz kolektor na wierzchu ,ale trzeba to zrobic rowno i w dobrym miejscu,
zastosowanie magicjetow pozwoli zamontowac wtryskiwacze blisko (bo sa pojedyncze) ,wiec wez wersje z kroccami (a nie spiete w listwe)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6479
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #54 dnia: Wrzesień 21, 2011, 10:38:11 am »
Hany warto kupić w MEGAPOLu (www.drypa.pl) Są dużo tańsze jak na aledrogo...

duza zaleta tego sterownika jest stosunek mozliwosci/cena i sprawdzona efektywnosc wieksza niz KME diegoG3 (mustang 4l mniej gazu na nim palil niz na KME)
Tak piszesz... Musiałbym to kiedyś sprawdzić. Napisz mi na PW co potrafi ten "zielony agis". Może uruchomię swoje dojścia do IC ;).

Jak coś mam Taurusy (pochodna matrixa) mało używane więc mógłbym odsprzedać...

podstawki sa uniwersalne i choć do duzych silnikow sie za bardzo nie nadaja ,to GSI beda jak znalazl,
choc oczywiscie mozesz wywiercic dziorki i wkrecic dysze skoro masz kolektor na wierzchu ,ale trzeba to zrobic rowno i w dobrym miejscu,
Radziłbym jednak wiercić bo z podstawkami słyszałem że potrafiły się ułamać. A i nie pamiętam czy w GSI da radę przesunąć listwę wtryskową. U mnie w roverze raczej by się nie dało tego zrobić bo i bez podstawek wyjąć listwę jest ciężko...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6479
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #55 dnia: Wrzesień 21, 2011, 10:44:06 am »
- parownik alasca za 188pln ,ale nawet lepiej zetaN za 179pln
Podobno do aut do 90KM nie ma nic lepszego jak alaska... Niemniej jednak zawolik daje perspektywę na przyszłość pod potencjalnego SWAPa a coś mocniejszego...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 402
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #56 dnia: Wrzesień 21, 2011, 11:23:27 am »
ALASKA przy roverku wymiekala i to dosc fest , no ale silnik byl mega zdrowy :)
bierz zavoli zeta N
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11495
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #57 dnia: Wrzesień 21, 2011, 11:43:12 am »
tak,podobno alasca jest malo awaryjna i jest praktycznie najtansza - bo wlasnie sobie przypomnialem,ze alasca ma zintegrowany filtr ,a do zavoli trzeba dokupic obudowe filtra,
ale zavoli tez jest malo awaryjne, bo wlasciwie tylko sprezynki sie w nim brudza,
tylko ,ze zalepione sprezynki powoduja spadki wydajnosci jak silnik ma 130KM ,a przy 80KM to ten parownik przejezdzi tyle co alasca

Bocian,
o 4GG jest temat na lpgforum,wiec mozesz przeczytac co ma ,a ma praktycznie to wszystko co AGIS ,tylko czasami w innym miejscu,
az takim harcorem nie jestem,zeby namawiac na zmiane diego na agisa ,ale skoro masz dojscia w IC to moglbys sie dowiedziec ,czy na taki towar daja znizke ,bo cena wyjsciowa 295pln to juz bardzo nisko ,a jakby na to tez dawali 30% znizki dla warsztatow to by bylo juz po kosztach produkcji,

a co do podstawek ,to gdyby w GSI mialy sie nie zmiescic to bym nie proponowal,
akurat w GSI nie ma problemu z miejscem w zadna strone ,wiec mozna spokojnie wiercic dysze ,ale jako ze loccos pytal o poziom trudnosci w montazu IVgen ,to zaproponowalem podstawki jako rozwiazanie proste dla kazdego
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

loccos

  • Gość
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #58 dnia: Wrzesień 24, 2011, 19:10:51 pm »
Które rozwiązanie jest lepsze i skuteczniejsze podstawki czy wiercenie kolektor załóżmy że będą to wtryski matrix
Podstawki mógłbym założyć sam ale z okazji tego że mam wyjęty kolektor mógłbym podjechać do gaziarza żeby mi nawiercił chyba by dużo nie wziął
Resztę ze względu na koszty wolał bym robić sam.

Czy wiercenie jest dużo lepsze od podstawek ? (jaka różnica w KM  <lol2>)

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11495
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #59 dnia: Wrzesień 25, 2011, 01:51:47 am »
przy silniku o takiej mocy podstawki jej nie ograniczaja,
normalnie w sprzyjajacych warunkach lepsze jest wiercenie (gdy mozna wkretki umiescic idealnie tam gdzie powinny byc ,gdy podstawki ogranicylyby przeplyw gazu),
ale w tym przypadku to jest totalnie obojetne - wiercenie jest tansze ,ale gazownik moze to zrobic poprostu zle,
podstawki sa drozsze,ale sa wygodniejsze ,proces mozna latwo odwrocic,a gaz trafia dokladnie tam gdzie powinien,

a teraz przelicz sobie koszty - komplet podstawek jakies 60pln,
 ile wezmie gazownik za wiercenie i wkretki ? 20 ,czy 30 pln ?
jakby ci cos nie pasowalo ,to zawsze mozesz sprzedac podstawki, za nie mniej niz 1/3 ceny

matrixy to niezbyt dobry wybor - nie maja gwarancji, a lubia sie w nich palic cewki ,
ostatnio hany stanialy do tego stopnia ,ze matrix hd344 nawet cena nie jest w stanie konkurowac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.