Autor Wątek: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.  (Przeczytany 42589 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #60 dnia: Wrzesień 25, 2011, 11:03:24 am »

loccos

  • Gość
Właśnie zacząłem to sprawdzać i miałem napisać że jest to droższa opcja ciężko też dostać zestaw z pojedynczymi wtryskami i odpowiednim filtrem

http://instalacje.intercars.com.pl/?id=230&lang=PL&&od=&grut=100001&kod=283975&rzb=&leaf=&khkod=&n=&rootkod=100001

KGB rozumiem że proponowałeś taki zestaw

Kolektor dam do wiercenia.

U mnie stary parownik jest obok puszki filtra powietrza poniżej zawór z filtrem.Caro GSI
Węże wodne wyprowadzone z ogrzewania kolektora ssącego.
Czy takie umiejscowienie nowych elementów będzie dobre.
Długość rurek od listwy wtryskowej do kolektora ma znaczenie tzn. jak czy im krótsze tym lepiej, czy mają być tej samej długości.

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #61 dnia: Wrzesień 25, 2011, 15:28:50 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
z okazji tego że mam wyjęty kolektor mógłbym podjechać do gaziarza żeby mi nawiercił chyba by dużo nie wziął
To nie taka filozofia... Wkrętki to nic więcej jak 4 nagwintowane otwory i wkręcone w nie dysze. Ja robiłem to sam. Cała sztuka to znaleźc dobre miejsce. Szukaj miejsca na wysokości wylotu dysz benzynowych gdzie jest nieco więcej mięsa. W miejscu tym wywierć otwory  o podobnym kątem jak wtryskiwacze benzyny. Potem nagwintuj odpowiednim gwintownikiem i wkręć dysze. Tylko uważaj żeby dało się po wszystkim założyć na nie wężyki... Gazownicy też potrafią ostro spiiii nawierty więc jak masz jakieś pojęcie o mechanice to sobie poradzisz.

Niemniej jednak KGB ma rację. Z podstawkami jest mniej roboty.

Jeśli chodzi o wtryski to na chwilę obecną chyba bym wybrał Hany. Cenowo to już nie przepaść więc warto dołożyć kilka zł na jakby na to nie patrzeć najistotniejszy element instalacji  gazowej... No i mają zaletę bo można montować pojedyńczo...

W kwestii samego montażu to warto węże lotnego LPG warto dać jak najkrótsze. z tym że między wtryskiwaczami a kolektorem MUSZĄ być równej długości.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #62 dnia: Wrzesień 25, 2011, 15:38:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tak to ten sterownik,
widze,ze teraz to nawet w zestawie oferuja ,za niecale 480pln dorzucaja reduktor i wtryskiwacze (valtek),
nastepny hit cenowy ,
oplaca sie wziac ten KIT ,bo valteki wychodza gratis !! ,a nowe spokojnie za 50pln lub wiecej mozna sprzedac na alledrogo,
lepiej zestaw z alaska niz ze skorpionem,

co do nawiercania to przy GSI nie obedzie sie bez wiertla na trzpieniu podatnym,bo dojscie wiertarka jest kiepskie,
oczywiscie gazownicy-wiertacze-cwaniaki potrafia znacznie lepiej wiercic niz gazowac ,co juz BARTKowiCOM pokazalem w jego brata octawi :p ,
wiec szansa jest ze dobrze nawierca

co do podlaczenia parownika,to kolektor GSI nie jest ogrzewany - ma jedynie ogrzewana przepustnice ,a przekroje tych wezykow sa troche za male do parownika,
sprobowac mozna,ale trzeba bedzie sprawdzic ,czy temp. parownika nie spada przy obciazeniu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #63 dnia: Wrzesień 26, 2011, 10:49:31 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
co do nawiercania to przy GSI nie obedzie sie bez wiertla na trzpieniu podatnym,bo dojscie wiertarka jest kiepskie,
oczywiscie gazownicy-wiertacze-cwaniaki potrafia znacznie lepiej wiercic niz gazowac ,co juz BARTKowiCOM pokazalem w jego brata octawi :p ,
wiec szansa jest ze dobrze nawierca
Ja wierciłem na zdjętym kolektorze od strony głowicy celując dokładnie ze środka otworu na wysokości wylotu wtrysków benzynowych.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #64 dnia: Wrzesień 26, 2011, 20:03:58 pm »

loccos

  • Gość
Ja ma ogrzewanie reduktora właśnie podpięte szeregowo z tego wężyka do podgrzewania przepustnicy są tam co prawda po drodze dwie redukcje bo rurki faktycznie cienkie ale nigdy nie maiłem problemu z zamarzającym reduktorem trzyma temperatury równo z chłodnicą.

Wiercę u gaziarza nie wytrzymał bym presji jak by miał to zrobić sam

Proszę o konkretne propozycje zestawów muszę kupić na dniach komplet za około 600 zł  oczywiście im mniej tym lepiej

KGB rozumiem że proponujesz ten zestaw:
       
INDEKS: LPG 4GASG4-T
NAZWA: 4GAS GREEN KIT SEKWENCYJNY 4 CYL.
OPIS: 4GASGREEN KIT SEKWENCYJNY 4CYL DO MOCY OK. 90KM (red: Tomasetto, Wtryskiwacze Valtek 3ohm, w kompl. sensor PW)
PRODUCENT: 4GAS-GREEN   CENA NETTO:
385.00 zł
tylko sprzedać Valteki i kupić magic jety
http://www.drypa.pl/produkt934_WTRYSKIWACZE_-_4-cylindrowe_-__-_5.Listwa_wtryskowa_Magic_Jet_4cyl..htmlE

a może takie
http://www.phjacus.pl/Listwa-wtryskiwaczy-OMVL-REG-Dream-Fast-4-cylindrowa-p176.html

pytanie czy będą pasować wtyczki

w droższych zestawach są tajemnicze skróty : Mapa 3D, Korekcja temper i obrot.  - w opisach różnią się tylko tym a jest duża różnica w cenie
mógłby mnie ktoś olśnić
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2011, 20:36:31 pm wysłana przez loccos »

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #65 dnia: Październik 01, 2011, 22:16:01 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
w droższych zestawach są tajemnicze skróty : Mapa 3D, Korekcja temper i obrot.  - w opisach różnią się tylko tym a jest duża różnica w cenie
mógłby mnie ktoś olśnić
Oznacza to że sterowniki są bardziej zaawansowane i posiadają więcej funkcji. Wtryskiwaczy MJ raczej nie polecam bo różnie z nimi bywa. jak masz kasę to zaszalej i kup HANY. 50% wad sekwencji to dziadowskie wtryskiwacze...

Ja chyba bym brał samą elektronikę i komponenty typu lepszy parownik i wtryski. Bedize drożej ale w razie czego SWAP nie będzie ograniczony przez LPG.

Chyba że nie masz wielkich planów to bierz ten fullzestaw.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #66 dnia: Październik 01, 2011, 22:29:29 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Panowie, co mi poradzicie do Fiata? Silnik jest 2.0 powinien mieć ze 140KM.
myślałem najpierw założyć IIgen i zobaczyć jak będzie, ale niewiem, czy jest sens się bawić.
Ceny sekwencji już tak spadły, że nie jest to kosmiczny wydatek.
wtrysk benzyny mam pólsekwencyjny, więc wtryski nie muszą być tak szybkie jak do full grupy.
Wolę zapłacić trochę więcej, a mieć dobrze i na długo.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #67 dnia: Październik 01, 2011, 23:20:33 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Uderzaj do Senna. On ma sekwencję w 820 ZTCP Stag 300. Powie ci jak to się sprawuje ew. co może być lepsze...

Ale na wtryskach i tak nie warto oszczędzać ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #68 dnia: Październik 03, 2011, 20:01:11 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
loccos,
ten zestaw jest w dobrej cenie i wystarczy do GSI,
wiec tak czy siak oplaca sie go wziąć - jezeli w przyszlosci chcialbys wstawic mocniejszy silnik to elektronika ci zostanie ,jezeli wtryski beda magicjet to zmienic bedzie trzeba tylko parownik,
ale jezeli kase mozna dolozyc, to zawsze polecam dolozyc do hany2000

Zoltan,
jak bedziesz na spocie to przedyskutujemy sprawe jak chcesz,
generalnie taki sam zestaw jak jest tu podany ,ale na parowniku zavoli zeta N,
jednak jest sporo roznych opcji, ktore latwiej przedyskutowac niz opisac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #69 dnia: Październik 20, 2011, 17:01:23 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Kupiłem
4gasgreen- sam sterownik
Zavoli zeta N z elektrozaworem
Hana zielona razem z listwą.
Za wszystko zapłaciłem 850zł. Taki zestaw na megapolu wychodzi ponad 1000 (z agisem mini bez OBD, 4gas go ma)
Jutro montaż
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #70 dnia: Październik 20, 2011, 17:35:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to jedziemy z koksem,
listwa w hanie troche rozp...a idee pojedynczych wtryskow,ale juz trudno ,
hany zielone ,tak jak rozmawialismy ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #71 dnia: Październik 20, 2011, 18:18:34 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Tak zielone. Jutro będę to miał w łapie to zobacze jak z montażem listwy. patrzyłem i w sumie znalazłem dość dobre miejsce na listwę.
Pytanie-jeśli wąż parownik-listwa będzie długi (jakieś 80cm do metra) to żle?
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #72 dnia: Październik 21, 2011, 00:33:30 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezdzic oczywiscie to bedzie ,ale najlepiej jak waz jest krotki,
sprawa rozbija sie o roznice cisnien,
gdybys mial stale cis. w ukladzie to nim dluzszy ,tym lepiej ,bo robi za bufor,
ale nie masz jednopunkta :p ,wiec nie masz stalego cis.,
tak wiec nim dluzszy waz ,tym wiecej gazu trzeba wpuscic lub "wypuscic" ,zeby uzyskac odpowiednie cis. ,wiec dluzej to trwa,

a czy nie masz miejsca przy prawej podluznicy ?
gdybym widzial jak to masz upchane pod maska,to moglbym podpowiedziec jakies dobre miejsce na parownik
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #73 dnia: Październik 24, 2011, 08:57:18 am »

loccos

  • Gość
Mam problem z podłączeniem wiązki schemat zawarty w programie w linku

http://instalacje.intercars.com.pl/pliki/File/ic_gaz/4GAS_GREEN_v3.00.zip

1.Jak podłączyć przewody pod wtryskiwacze benzynowe w wiązce są przewody szary szaro-czarny, żółty żółto-czarny itd wg schematu
   w wiązce samochodu też dwa przewody tu już różne kolory ale jest prawidłowość też jeden jednokolorowy a drugi dwu kolorowy
   wg schematu jeden z tych przewodów powinienem przeciąć i wpiąć się szeregowo jeśli tak to który a może się mylę nie chce działać na oślep liczę na podpowiedź

2.Przewód brązowy czujnik prędkości obrotowej gdzie to podłączyć pod cewkę czy po silniczek krokowy (zostały mi takie opcje po starej instalacji) a może jeszcze gdzieś indziej

3.Czujnik ciśnienia map sensor tu pytanie o rurki map sensor ma dwa wejścia w zestawie jest jeszcze trójnik napewno z reduktora (tomasetto) napewno z filtra gazu kupiłem taki z wyjściem na pojedyncze wtryski i rozbroiłem listwę no i gdzieś z silnika chyba .Proszę o podpowiedź.
Czy ma znaczenie po którą końcówkę na map sensorze co podłącze

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #74 dnia: Październik 24, 2011, 15:59:28 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
2.brazowy to przewod obrotow - musisz sie podpiac pod sygnal obrotow - nie wiem ,gdzie wychodzi on w GSI ,
a jak sie nie wie,gdzie wychodzi ,to zawsze mozna wpiac sie w przewod wyzwalania cewki :D

3.
podcisnienie MAPsensora wpinasz do kolektora ssacego na trojniczku tam gdzie masz miejsce,
a cisnienie w MAPie wpinasz do listwy wtryskowej ,bo to jest cis. gazu

1.
musisz przeciac przewody sterujace wtryskiwaczem ,czyli w GSI beda to przewody z masa (sterowanie masa ,staly plus)
nie wiem jakiego sa koloru w GSI,
a przewody od sterownika musisz podlaczyc tak jak na schemacie - jak pomylisz kolejnosc to nie bedzie dzialal ani na gazie ani na benzynie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #75 dnia: Październik 24, 2011, 16:55:23 pm »

loccos

  • Gość
Kolejność przewodów znam tzn wiem która para na który cylinder minusowy przewód wtryskiwacza jest z paskiem więc kabelek szary w stronę wtryskiwacza szaro czarny w stronę ecu więc punkt 1 mamy załatwiony

co do punktu drugiego powinienem się wpiąć do tego samego przewodu który idzie na obrotomierz jak nie znajdę podepnę się do cewki

co do puntu 3 muszę obejrzeć dokładnie ten map sensor jeśli ma zaznaczone która końcówka jest od czego to jestem w domu

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #76 dnia: Październik 24, 2011, 18:34:55 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ma zaznaczone P i V,
p to presure,czyli cis. ,
v to vacue ,czyli podcis.
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #77 dnia: Październik 30, 2011, 01:47:13 am »

loccos

  • Gość
Jutro będę przecinał przewody więc chciałbym się upewnić przewody na wtryskiwaczach benzynowych wyglądają tak 1cylinder niebieski i biało-zielony 2cyl pomarańczowy i biało-zielony 3cyl pomarańczowy i biało-zielony 4cyl niebieski i biało-zielony
Założyłem że minus jest biało-zielony, ale skoro tu jest półsekwencja to sygnał powinien chyba być na niebieskim i pomarańczowym.
Silnik mam rozbrojony ale czy jak zakręcę rozrusznikiem to na wtryskach pojawi się sygnał żeby się upewnić ?

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #78 dnia: Październik 31, 2011, 21:33:13 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
bialo-zielony to bedzie +12v ,a niebieski i pomaranczowy to masy sterowane przez ECU,
zwarcie masy wlacza wtryskiwacz

Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Montaż sekwencyjnej instalacji LPG.
« Odpowiedź #79 dnia: Październik 31, 2011, 23:57:58 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Ja już wszystko spasowałem. Instalacje ladnie ułożyłem i wpiąłem w wiązkę przy kompie. Węże wyszły parownik listwa- 35cm listwa wkrętki ok20cm. kolektor zdemontowałem, kupiłem sobie długie wkrętki, wierce między wtryskiem a głowicą-będzie blisko i dobrze skierowany. Jak ładnie wszystko poukładam, to wrzuce foto
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r