Autor Wątek: Dodatkowa nagrzewnica powietrza  (Przeczytany 20158 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 27, 2011, 20:55:02 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
myslisz ,ze w innych samochodach odparowuja szyby odrazu ,czy nawet odmarzaja z marszu ?
Tak, właśnie tak myśle bo często, a nawet bardzo często śmigam samochodami nowszymi, i jakoś tam nie ma problemu z szybami.
to bardzo malo nimi smigasz ,albo wyjezdzasznimi z garazu ,
JA jezdze nowszymi ,starszymi ,wiekszymi i mniejszymi i sorki ,ale roznic nie widze za duzych,
tzn. roznice sa ,ale w autach przygotowanych na zimniejszy klimat ,gdzie jest np. elektryczna nakladka na nagrzewnice ,albo gdzie poprostu jest klimatyzacja

zwlaszcza ,ze masz ATU ,wiec z tym samym ogrzewaniem musisz miec lepsze efekty niz w CARO
Możemy tu dyskutować, miałem Mr'90 i jak tylko silnik sie nagrzał to z kratek (a raczej otworów) leciał żar i nie było problemu z szybami (tam pod nagrzewnicą był wiatrak i odrazu tłoczył do kratek. Czepiasz się?
tym stwierdzeniem sam udowadniasz ,ze masz zabita nagrzewnice

ale sa to samochody wieksze w srodku niz Polonez,
a kanaly wcale nie sa poukrywane ,czesto na tunelu srodkowym sa kratki wylotowe
Wcale nie większe, na podłodze są kanały, w tunelu środkowym kratki, a i często przez drzwi płynie ciepło.

Widzieliście może nagrzewnice w "normalnych" samochodach? jest tam tyle blaszek że cieżko przedmuchnąć powietrze...
konkretne przyklady kolego ,przyklady ,
ta "nienormalna" nagrzewnica w Plusie to nic innego jak nagrzewnica z jakiejs astry ,czy innego lanosa ,
nagrzewnice Harison stosowane glownie przez GM ,
jest podobno w Plusie tez inny rodzaj i klasycznej budowie lamelow i tez nie ma prawa byc gorsza ,

a nagrzwnice przez ktore ciezko dmuchnac to ... nie grzeja za dobrze :lol: ,ale za to latwo je wyprodukowac ,
najskuteczniejszym grzejnikiem jest miedziany blok z plaskimi lamelami i falbankowymi finami - nie najwieksza powierzchnia ,ale najmniejsze opory przeplywu obu czynnikow (jeden rodzaj nagrzewnic DF/PN) ,
najprostsza w budowie jest aluminiowy blok z rurkowymi lamelami i prostymi finami (twoj model "ciezkodmuchalny),
Harison to zintegrowanie lameli z finami w odpowiednio przetloczonych blachach zawsze na bazie miedzi (musza dac sie zlutowac) ,
ale konstrukcja nie ma najmniejszego znaczenia w skutecznosci nagrzewania wnetrza ,bo liczy sie odpowiednia wielkosc i droznosc,
PN Plus otrzymal poprawiony system wentylacji i nagrzewania wzgledem starszego modelu i to nie jest sprawa dyskusyjna ,
odbylo to sie kosztem wiekszego skomplikowania ukladu i budowy zabierajacej wiecej miejsca pod deska rozdzielcza,
mozna dyskutowac ,czy komus wystarcza stary system ,czy moze tylko nowy ,a moze i nowy jest za slaby ,bo fajnie miec 40C we wnetrzu ,gdy na zewnatrz jest -20C ,
ale jezeli odnosimy sprawe do innych samochodow ,to juz wypada operowac faktami i chcialbym sie dowiedziec ,ktory samochod segmentu C i ewentualnie D dysponuje kanalami rozprowadzajacymi cieple powietrze w tylnej czesci pojazdu ?
co ciekawe soporo aut s. C nie dysponuje nawet zabudowanym tunelem srodkowym ,a gdzie tu mowa o kanalach :lol:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 27, 2011, 21:06:04 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Mam w avensis kanały pod fotelami dla nóg pasażerów tylnej kanapy :P
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 27, 2011, 22:41:36 pm »

Larry075

  • Gość
tym stwierdzeniem sam udowadniasz ,ze masz zabita nagrzewnice
a czy ja powiedziałem że napewno nie mam? Wyraźnie napisałem że nie chce mi sie juz z tym bawić i szukać przyczyny a ty sam sobie szukasz problemu, tematów na temat naprawy ogrzewanie jest multum a nie tego się tyczy ten.

konkretne przyklady kolego ,przyklady ,
Tak nagrzewniczka którą w tym momencie posiadam z naszej rozbitej E36tki coupe (BMW) to ta o której pisałem, a naprawde chciałbyś jechać nią, gdy na dworze -17 za to określasz ją jako:
nie grzeja za dobrze  ,ale za to latwo je wyprodukowac
nie jest ona jakimś kawałkiem aluminium z czymśtam, miedź tylko że ma duużo więcej blaszek niż ta w polonezie. Weź to na logike, skoro powietrze przepływa bez większego oporu to nie pobiera ono z niej dużo temperatury, a gdy ciężej to powietrze leci wolno, ale jest gorące. To dlatego właśnie gdy chcesz nagrzać poloneza to piłujesz wentylator na pełnej mocy wywołując przy tym dźwięk niczym z sieczkarki, gdy tymczasem w samochodach typu volvo, bmw z nagrzewnicami powietrza o której pisze, ruch powietrza nie jest bardzo wyczuwalny ale za to jest cicho i ciepło (zimną rękę zagrzeje w chwile, a w poldku musisz trzymać ją przez kilka km i przetłoczyć tysiąc litrów powietrza).

najskuteczniejszym [...] mowa o kanalach
Wybacz, ale nie rozumiem o co Ci chodzi i co to sie ma do tematu, odchodzisz cały czas w jakiś daleki OT. Napisałeś że wq. Ciebie pomysł głupi, cenie to - w końcu każdy ma prawo do swojego zdania. Nie wiem natomiast dlaczego, próbujesz ubrać w słowa to, że nie masz nic do powiedzenie (przynajmniej nie na temat)?

Czekam na jakieś cenne rady zamiast nudnej czytanki.

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 28, 2011, 00:06:33 am »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Mam w avensis kanały pod fotelami dla nóg pasażerów tylnej kanapy :P
a w poldku nie potrzeba ,bo powietrze przeplywa pod fotelami :P

konkretne przyklady kolego ,przyklady ,
Tak nagrzewniczka którą w tym momencie posiadam z naszej rozbitej E36tki coupe (BMW) to ta o której pisałem, a naprawde chciałbyś jechać nią, gdy na dworze -17 za to określasz ją jako:
nie grzeja za dobrze  ,ale za to latwo je wyprodukowac
nie jest ona jakimś kawałkiem aluminium z czymśtam, miedź tylko że ma duużo więcej blaszek niż ta w polonezie. Weź to na logike, skoro powietrze przepływa bez większego oporu to nie pobiera ono z niej dużo temperatury, a gdy ciężej to powietrze leci wolno, ale jest gorące.
taa ,prawie jak konkret ,
wiem ,ze gdy powietrze wolniej przeplywa to sie bardziej ogrzeje ,ale tez musi przeplynac ,zeby pozniej ta porcje energii przetransportowac do miejsca docelowego,

To dlatego właśnie gdy chcesz nagrzać poloneza to piłujesz wentylator na pełnej mocy wywołując przy tym dźwięk niczym z sieczkarki, gdy tymczasem w samochodach typu volvo, bmw z nagrzewnicami powietrza o której pisze, ruch powietrza nie jest bardzo wyczuwalny ale za to jest cicho i ciepło (zimną rękę zagrzeje w chwile, a w poldku musisz trzymać ją przez kilka km i przetłoczyć tysiąc litrów powietrza).
i to jest konkretna bzdura ,czym podwazasz swoje stwierdzenie ,ze jezdzisz wieloma autami ,
primo - w kazdym aucie na najwyzszym biegu wentylatora tenże wyje,
nagrzewnica nad ktora sie zachwycasz byla w ładzie i DFie ,a Harison wyglada jakby wogole mial powietrza nie przepuszczac ,wiec dlaczego nie masz grzania i zimne raczki ?
secundo - podczas pewnej podrózy mialem dylemat ,bo nie moglem zostawic grzania na szybie ,gdyz pieklo mnie w czolo ,na przod nie moglem ,bo parzyly rece ,
w koncu puscilem na nogi i przod ,ale kratki odwrocilem max. na szyby ,
zmniejszyc grzania nie moglem ,bo mialem zaslonieta chlodnice i musialem utrzymac temp. ponizej 100C za pomoca ogrzewania ,gdy wyjezdzalem bylo -7C ,a jechalem w nocy

tak wiec ,twoje ogrzewanie jest spartolone ,a ty chcesz robic jakies wydumki - twoj samochod i twoja brocha ,
tylko nie rozsiewaj bzdur ,ze Polonez Plus (minus zreszta tez) ma slabe ogrzewanie ,bo nie ma kanalu na tyl ,czy nagrzewnicy z tylu  ,bo ktos przeczyta i bedzie powielal bzdury ,
fakty jednak sa takie ,ze gdy uklad jest sprawny, jak konstruktor przykazal ,to w srodku mozna zrobic ukrop przy -10C na zewnatrz

zycze powodzenia w modyfikacjach, choc podchodze sceptycznie do efektu ,
jakby co to zawsze mozesz powiesic po żeberku na tylnych drzwiach :]

« Ostatnia zmiana: Luty 28, 2011, 00:09:11 am wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 28, 2011, 11:15:28 am »

Larry075

  • Gość
i to jest konkretna bzdura ,czym podwazasz swoje stwierdzenie ,ze jezdzisz wieloma autami
Czytaj uważnie, nie chce się spierać jak dzieciaki co prowadze, no ale wezmę pod uwage volvo V70, audi A6 2.7 no może jeszcze kappe 2.4 i moge z pewnością powiedzieć, że jeśli grzeje dosyć mocno, spokojnie moge rozmawiać przez telefon i jest cicho, nie ma poprostu potrzeby pilować wentylator.

tylko nie rozsiewaj bzdur ,ze Polonez Plus (minus zreszta tez) ma slabe ogrzewanie ,bo nie ma kanalu na tyl ,czy nagrzewnicy z tylu  ,bo ktos przeczyta i bedzie powielal bzdury ,
Przeczytaj dokładnie kto, konkretnie to napisał, a później przpisz mi co powiedziałem. W moim plusie jest słabe ogrzewanie, innymi nie jeździłem i nie napisałem że jest tak we wszystkich. Wq. mnie gorszym druciarstwem jest zakrywanie chłodnicy i trzymanie temperatury przez nagrzewnice - od tego jest termoastat i taraz możemy zaczynać pisać dlaczego u Ciebie tak jest? Może masz termostat walnięty? Wymień a nie zalepiasz jakąś tekturą.

zycze powodzenia w modyfikacjach, choc podchodze sceptycznie do efektu ,
jakby co to zawsze mozesz powiesic po żeberku na tylnych drzwiach :]
Prosze o nie zabierania głosu w tym temacie jeśli masz pisać bzdury

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 28, 2011, 12:44:54 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
i to jest konkretna bzdura ,czym podwazasz swoje stwierdzenie ,ze jezdzisz wieloma autami
Czytaj uważnie, nie chce się spierać jak dzieciaki co prowadze, no ale wezmę pod uwage volvo V70, audi A6 2.7 no może jeszcze kappe 2.4 i moge z pewnością powiedzieć, że jeśli grzeje dosyć mocno, spokojnie moge rozmawiać przez telefon i jest cicho, nie ma poprostu potrzeby pilować wentylator.
tos walnal z grubej rury - samochody 2 rozmiary wieksze ,maja pelno kanalow do rozprowadzania ,ale o tym juz dawno pisalem ,
zdemonyuj w kappie maly plasticzek przy lusterku na drzwiach i zobaczysz jak ci szyby rozmrozi :lol: ,
w Kappie rowniez wentylator wyje tak samo jak w Polonezie na 4 biegu ,na nizszych jest tak samo cichy,
uwazam ponadto ,ze Kappa maslabe ogrzewanie jak na auto segmentu E - widac ,ze to włoski produkt,
wiem tez ze volvo z racji pochodzenia moze sluzyc za saune - jezdzilem 94(5) ,ale w nowszych gorzej pewnie nie bedzie,
ale to sa auta o duzej kabinie ,wiec potrzeba sztuczek ,a i tak jak pewnie zauwazyles ,zadne z nich nie ma dwoch nagrzewnic

tylko nie rozsiewaj bzdur ,ze Polonez Plus (minus zreszta tez) ma slabe ogrzewanie ,bo nie ma kanalu na tyl ,czy nagrzewnicy z tylu  ,bo ktos przeczyta i bedzie powielal bzdury ,
Przeczytaj dokładnie kto, konkretnie to napisał, a później przpisz mi co powiedziałem. W moim plusie jest słabe ogrzewanie, innymi nie jeździłem i nie napisałem że jest tak we wszystkich. Wq. mnie gorszym druciarstwem jest zakrywanie chłodnicy i trzymanie temperatury przez nagrzewnice - od tego jest termoastat i taraz możemy zaczynać pisać dlaczego u Ciebie tak jest? Może masz termostat walnięty? Wymień a nie zalepiasz jakąś tekturą.
z pewnoscia moj termostat nie jest sprawny i nalezy go wymienic ,
skoro chcesz o tym porozmawiac to moze odniesiemy problem do mojego ,moge zalozyc temat :
"mam uszkodzony termostat i nie dogrzewa mi silnika zima ,
nie chce mi sie go zmieniac ,wiec wymyslilem ,ze zatkam calkowicie doplyw chlodnicy i zamiast niej zaloze druga nagrzewnice ,zeby odprowadzac cieplo ,
zaloze ja w bagazniku ,bo tam chlodniej i przeprowadze szlaufy pod wykladzina,
ktos juz taka robil .dobry pomysl ? - czekam na podpowiedzi"
czy mialbym sie dziwic ,gdy juz by mie wysmialo polowe forum ??


zycze powodzenia w modyfikacjach, choc podchodze sceptycznie do efektu ,
jakby co to zawsze mozesz powiesic po żeberku na tylnych drzwiach :]
Prosze o nie zabierania głosu w tym temacie jeśli masz pisać bzdury
kilku chlopa siedzialo i wydumalo nowy system ogrzewania bez cieknacego zaworu i z porzadnym rozdzielaniem kanalow ,a ty chcesz ,zeby ktos ci powiedzial jak zamontowac kilka zaworow ?
zapomnij ,nie bede pisal bzdur :P
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 28, 2011, 13:25:09 pm »

Larry075

  • Gość
No tak masz racje, zakrywanie chłodnicy zamiast wymiany termostatu jest dużo bardziej sensownym rozwiązaniem niż zamontowanie drugiej nagrzewnicy.
zdemonyuj w kappie maly plasticzek przy lusterku na drzwiach i zobaczysz jak ci szyby rozmrozi  ,
Ten plasticzek to częsta przypdałość w kappie, jeździłem bez niego i jakos większej różnicy nie widziałem.
kilku chlopa siedzialo i wydumalo nowy system ogrzewania bez cieknacego zaworu i z porzadnym rozdzielaniem kanalow ,a ty chcesz ,zeby ktos ci powiedzial jak zamontowac kilka zaworow ?
Tak samo jak kilku chłopa siedziało nad wprowadzeniem hydraulicznej regulacji świateł, i co?  Tak samo jak tysiąc innych rozwiązań w polonezie.

Z tego co rozmawiałem na ten temat z poprzednim właścielem mojego PN-a i z tego co mówil wynikało że on zawsze miał kłopoty z ogrzewaniem i może być to związane z tym problemem - pękającą chlodnicą, dlatego juz nie chce się z tym bawić. W dodatku układ działa jak chce, sam się przełącza na 4tym biegu, więc moze i siłowniczki są do wymiany - wiesz gdzie takie dostać?

Chciałem uniknąć tej całej kłutni bo atmosfera robi sie nie przyjemna. Pokonuje swoim polonezem teraz do 1000km miesięcznie i taki mały defekt jest naprawde nie przyjemny. Szczególnie gdy czekasz gdzieś w samochodzie i juz marnujesz te 2l/h aby było ciepło i ciężko patrzeć jak w kabinie nie jest dostatecznie ciepło a wentylator  od chłodnicy chodzi jak oszalaly aby schłodzić silnik.

W moim fiacie tipo mimo że nie ma dodatkowych nawiewów, wentylator pracujący na 3cim biegu jest w stanie przez siatkę środkową w desce rozdzielczej wyrzucić powietrze z taką siłą, że spokojnie czujesz ruch powietrza siedząc z tyłu. W dodatku stojąc na parkingu z włączonym silnikiem i wentylatorem na 4ty bieg, widzisz jak spokojnie spada temperatura silnika.

A Ty KGB dziwisz się że odwalam takie manewry. Odrobine zrozumienia. Tonący brzytwy się chwyta

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 28, 2011, 14:55:40 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no wiec wlasnie ,
moze od tylu - u mnie przy zaslonietej chlodnicy na 2 biegu potrafi zbic temp. silnika ,ewentualnie na 3 ,zalezy to od temp. na zewnatrz ,
z 4 biegu nie korzystam praktycznie,
zeby nie bylo ,to mam gdzies nieszczelnosc i na nogi pasazera wieje zimne powietrze (niezalezne od wiatraka) i oczywiscie ,zeby z tym walczyc musze wlaczac nawiew cieplego na nogi ,gdy nie jade sam ,
ale tez mi sie nie chce tego robic ,bo w sumie jezdze za keirownica ,a problem jest do rozwiazania po jednym ruchu na jedno pokretlo

ty chcesz rozpruc pol samochodu i jesli to zrobisz to bedziesz parzyl w glowe pasazerow ,
co ciekawe musisz i tak rozpruc deske rozdzielcza ,zeby sie podlaczyc i bedziesz mial zajefajnie druciarskie zaworki pod deska ,bo przeciez nie podlaczysz ich pod istniejacy uklad ,
wymiana calej deski rozdzielczej to mniej roboty ,
nagrzewnice tez mozesz miec "niesprawna" ,
lubisz aluminiowe blaszki to mozesz taka sobie wstawic na seryjne miejsce ,bo tyle ich na rynku ,ze mozna cos podpasowac wymiarami

a moze nie silowniczki ,tylko kula spod maski do wymiany - 10pln zdaje sie kosztuje ,
jakby sie nawiewy nie przelaczaly czy przelaczaly ,to kierowaniem na nagrzewnice powietrza zajmuje sie pokretlo z linka ,wiec tak czy siak powino leciec cieple powietrze z ktorejs dziory - chyba ze cos zle poskladales,

JA proboje cie odwieść od pomyslu pracochlonnego i ewidentnie glupiego w naszej strefie klimatycznej ,
jestem w stanie zrozumiec ,ze ktos lubi miec cieplej ,ale nie trzeba do tego suszyc wlosow ,
zrob sobie test - zamontuj zarowke H4 na tylnej polce i zobacz jak bedzie grzala w glowe ,
taka zarowka pobiera 55W i nie odczujesz calej mocy w postaci ciepla ,
teraz wyobraz sobie 4x taka moc ,czyli 200W i lekki nawiew w strone kabiny ,
i zastanow sie ,czy dalej chce ci sie pruć pół samochodu ,czy moze elektryczna grzalka 200W z wiatraczkiem nie zalatwi sprawy dogrzwwania tylu,
bo chyba nie liczysz na to ,ze nagrzewnica z tylu nagrzeje ci rowniez przod auta ? a z tego co piszesz ,to ty nie masz zimno z tylu ,tylko poprostu zimno w srodku ,a wiec masz niesprawny uklad nagrzewania - jezeli go nie naprawisz ,to dalej bedziesz marzł

P.S.
ten plasticzek w Kappie to sprawia problem jedynie przy demontażu, wiec to nie znowu tak czestaprzypadlosc,
i mowie oczywiscie nie tylko o zaslepce ,ktorej mocowanie peka przy demontarzu (jak w wiekszosci aut ,w ktorej jest mocowana na wcisk - PN ma dwie srubki ,wiec nie peka :P ) ,ale o tej plastikowej dyszy kierujacej powietrze na szybe ,
JA zauwazylem duza roznice ,bo w prawych drzwiach jej nie mam ,a w lewych jest ,
musze to bratu poskladac do kupy ,ale dopiero gdy bedzie cieplo ,bo plastki zimna nie lubia :P
« Ostatnia zmiana: Luty 28, 2011, 14:58:50 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 28, 2011, 15:47:39 pm »

ukil91

  • Gość
"eby nie bylo ,to mam gdzies nieszczelnosc i na nogi pasazera wieje zimne powietrze"
a jak zamkniesz dopływ powietrza z zewnątrz to też?
« Ostatnia zmiana: Luty 28, 2011, 15:48:27 pm wysłana przez ukil91 »

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 28, 2011, 15:49:05 pm »

Larry075

  • Gość
U mnie jest tak, że jak włącze np. na kratki to wieje ok ale tylko 2gim biegu, na trzecim lekko mniej (mimo że wentylator ma większe obroty) na na 4czwartym po chwili przestaje w ogóle, wtedy trzeba przełączyć nawiewy (pobawić się pokrętłem) i wraca. W dodatku na szybe działa tylko od strony kierowcy, a z kratek ciepłe powietrze leci z lewej kratki, na środkowej letnie a na ostatniej średnio zimne. Długo mógłbym o tym opowiadać i raczej musiał bym wymienić cały układ.

Ogólnie nie do końca mnie zrozumiałeś, (być może tak mi się tylko wydaje). Nagrzewnice będą dwie, jedna tak jak teraz będzie grzała normalnie, a za nią w szeregu będzie ta dodatkowa (elektrozawory będą pod maską). Na małych trasach nie będzie napięcia na elektrozaworach wiec ciecz będzie płyneła jak do tej pory. Dopiero gdy silnik się nagrzeje otworze elektrozawór na 30% itp.

Kratki już rozmieściłem, pamiętasz jakie były w tych starych polonezach? Takie okrągłe, obracane, środek dzielony na pół?


ten plasticzek
No ja mam juz drugą w rodzinie i w tej praktycznie te same drobne defekty więc uznalliśmy to za typowe. Jaką tę kappe macie? ;>

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #50 dnia: Luty 28, 2011, 17:01:50 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to ty masz zwalony caly uklad i jak chcesz miec z przodu cieplo to bedziesz musial go naprawic,
jezeli podepniesz druga nagrzewnice szeregowo to sporo musisz dac tych elektrozaworow - jeden bedzie sie zamykal ,drugi otwieral ,
na jednym nie zrobisz ,bo odetniesz obie nagrzewnice ,
co najmniej dwa elektrozawory i dwa trojniki

co do Kappy to mam 2.0 VIS na skrzyni "power" w specjalnej wersji bez klimatyzacji :lol: i z szyber dachem ,
do kanalikow w dachu tez ciezko sie dostac ,a sie chyba zapchaly ,bo w mocnej ulewie zbiera sie woda na podlodze (najbardziej pod przednimi spupkami),
ostatnio nawet zauwazylem ,ze nawiew na przod nie dziala - dziala tylko na szybe i na nogi ,czyli jakis silowniczek przestawiajacy na przod musial pasc (na 90% jest elektryczny) ,
co do odparownia szyb to nie porównuj nawet auta z klimatyzacja i bez ,bo to bez sensu




"eby nie bylo ,to mam gdzies nieszczelnosc i na nogi pasazera wieje zimne powietrze"
a jak zamkniesz dopływ powietrza z zewnątrz to też?
musze to sprawdzic ,bo nie pamietam
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #51 dnia: Luty 28, 2011, 18:02:57 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
A czy koledze nie pęka też często zbiornik wyrównawczy?

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #52 dnia: Luty 28, 2011, 18:33:31 pm »

Larry075

  • Gość
jezeli podepniesz druga nagrzewnice szeregowo to sporo musisz dac tych elektrozaworow - jeden bedzie sie zamykal ,drugi otwieral ,
na jednym nie zrobisz ,bo odetniesz obie nagrzewnice ,
Mialem się zamknąć w trzech elektorzaworach i dwóch trójnikach, lub dwóch zaworach i jednym zaworze zwrotnym. Przede wszystkim chciałbym nagrzać wnętrze, nie ważne gdzie, chodzi bardziej o postoje i długie trasy wtedy nie ma znaczenia gdzie dmucha - ważne że Ciepło.

co do Kappy to mam 2.0 VIS
My mamy 2,4 w tylko benzynie, teraz praktycznie jest jak z fabryki, wszystko działa i jest naprawione (prócz foteli). Co do wody z słupków, to sprawdź czy czasem uszczelka Ci sie nie odkształciła, też częsta przypadłość widoczna szczególnie na myjkach.

A czy koledze nie pęka też często zbiornik wyrównawczy?
Raczej chłodnice, pękły już cztery a ostatnia jest złatana a korek poluzowany.

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #53 dnia: Luty 28, 2011, 18:53:27 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
brat obklejal uszczelki drzwi tasma izolacyjna ,zeby mu nie cieklo ,ale to tylko ozdobne uszczelki sa ,
zreszta udowodnilem mu ,ze i tak nalecialo na zaklejonych uszczelkach ,
nie sadze ,by lecialo przez przednia szybe bo to musialby byc niezly przypal ,
jestem na 80% pewny ,ze to przez szyber dach ,co zamierzam sprawdzic w lato - zakleje tasma szyber i juz nie bedzie sie braciszek nim bawil,
przez zabawe gadzetami juz jedno lusterko sie nie sklada,bo kiedys chcial je rozlozyc na mrozie ,po nocnych opadach :] ,
nie wiem co to za moda ,zeby bez klimy montowac szyber - 4 szyby elektryczne wystarcza do wietrzenia ,a szyber jak nie cieknie to i tak powyzej 100 zaczyna byc slyszalny (w Polonezie taki sam szyber by nie byl slyszalny przy 100 :P )
a jak tam termostat w Kappie ? JA mam dwa silniki i w obu termostat nie trzyma - cena nowego przerazajaca 180pln ,skutecznosc niepewna ,wiec mysle nad jakims patentem

masz gaz w Polonezie ,prawda ?
zauwazylem ,ze trzeba trzymac poziom plynu na styk z wejsciem zbiorniczka ,
MIN na zbiorniku to za duzo ,jezeli jest podpiety parownik ,
jezeli zalozysz dodatkowa nagrzewnice to musisz trzymac poziom poza zbiorniczkiem ,
mowa o poziomie na zimno ,tak w 10C (na mrozie plyn "ucieka" ze zbiornka i wcale nie nalezy dolewac)
« Ostatnia zmiana: Luty 28, 2011, 18:55:31 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #54 dnia: Luty 28, 2011, 19:12:18 pm »

Larry075

  • Gość
a jak tam termostat w Kappie ? JA mam dwa silniki i w obu termostat nie trzyma - cena nowego przerazajaca 180pln ,skutecznosc niepewna ,wiec mysle nad jakims patentem
No niestety, nie wiem jak w silniku 2.0 ale w naszych dwóch 2,4 było to walnięte, ciesz się że tylko 180zł bo do naszej to koszt 300 w dodatku trzeba kupić cały bo tam nie ma takiego czegoś jak wkład. Tektura na chłodnice mało pomaga, przynajmniej w naszej wersji (klima).

masz gaz w Polonezie ,prawda ?
Mam gaź II gen. i jak naleje więcej niż min/max to po chwili nie ma tego płynu (wywala przez korek) i sam sobie normuje na poziomie tego łączenia dwóch połówek zbiorniczka (co jest lekko wyżej od parownika).

to musisz trzymac poziom poza zbiorniczkiem ,
Możesz opisać dlaczego? Postaram sie aby nagrzewnica była niżej niż zbiorniczek.

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #55 dnia: Luty 28, 2011, 20:38:16 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to ty sie ciesz ,bo jednak 180pln kosztuje Behr ,a juz za 130pln mozna jkais kupic ,
silniki benzynowe 2.0 i 2.4 to ten sam silnik o roznej pojemnosci ,a sa pochodnymi typoszeregu 1.6-2.0 TS z alfy,
ten termostat to ni tylko brak wkladu ,ale w obudowie sa dwa termostaty - duzy główny i maly od nagrzewnicy,
szukalem silnika 2.4 ,ale nie moglem znalezc - gdybym znalazl to by siedzial teraz 2.4 pod maska na kompie od 2.0 ,
ale w 2.4 jeszcze bardziej sie panewki sypia niz w 2.0,
a tektura na chlodnicy rzeczywiscie malo pomaga - w miescie trzeba zakryc cala chlodnice ,
najgorzej ,ze w lato na trasie trzyma 70C zamiast 90C ,a glupio jezdzic latem z tektura :P ,
ale cos wymysle ,w ostatecznosci zrobie patent z termostatem od łady (zakladany na waz chlodnicy)

a poziom w Polonezie (w Kppie zreszta tez obserwuje ile trzeba odlac ) musisz trzymac nizszy poziom ,bo jest wiecej plynu w ikladzie ,gdy jest parownik ,
moze niewiele wiecej tego plynu ,ale jednak poziom w zbiorniczku rosnie sporo ,a wiec i cis. wieksze po nagrzaniu ,
sam zauwazyles ,ze ci plyn wywala ,
to teraz policz sobie ile wicej plynu bedziesz mial z dodatkowa nagrzewnica ?
bedziez musial nagrzac silnik i ustalic MAX na goracym zbiorniczku ,
jak to wystygnie to poziom zatrzyma ci sie w dolnej rurze chlodnicy :P ,
jak masz parownik wysoko to bedziesz mial poblem z jego zapowietrzaniem sie,
korek jak juz zauwazyles - nie warto dokrecac mocno ,
JA dokrecam go do oporu (lekko) i cofam 15* co zabezpiecza przed zbyt wysokim cis. jak uklad sie mocniej nagrzeje,
bedziesz mial problem ze zbiorniczkiem jak zalozysz druga nagrzewnice ,wiec odrazu pomysl o dodatkowym zbiorniczku (np. starego typu) i przerobieniu korka ,by mozna bylo ten zbiorniczek podpiac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #56 dnia: Luty 28, 2011, 22:25:48 pm »

Larry075

  • Gość
to ty sie ciesz ,bo jednak 180pln kosztuje Behr ,a juz za 130pln mozna jkais kupic ,
U nas był problem bo nie działał wentylator chłodzący, więc kupiliśmy termostat, czujniki i wizyta u fachowca ( a na końcu tak wynikło, że zamontowali nam guzik)
ale w 2.4 jeszcze bardziej sie panewki sypia niz w 2.0,
I tu z moge powiedzieć, że to prawda, wystarczy raz nie dopilnować poziomu oleju poniżej min/max i panewki ugotowane (co właśnie nam się stało), mówią że 2.0 jest twardszy, a czy czasem też nie mocniejszy?

to teraz policz sobie ile wicej plynu bedziesz mial z dodatkowa nagrzewnica ?
Nagrzewnica od mr90 jakiej jest pojemności + ew. 250ml w przewodach, to niby nie tak wiele ale %towo dosyć sporo, siedział u mnie już zbiorniczek starego typu (razem z chłodnicą) więc można by też do niego powrócić. Do jutra powinienem skończyć puche z nagrzewnicą,  która mi wyszła nawet w estetycznie... z resztą może jeszcze dziś prześle jakies fotki. Będę sie nad tym poziomem płynu zastanawiał.

ps. Wiesz po ile teraz chodzą lancie?


Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #57 dnia: Luty 28, 2011, 22:53:58 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no wlasnie mialem sprawdzic jaka jest roznica w pojemnosciach zbiorniczkow i zapomnialem jak bylem w domu :/

co do kappy ,to chodza jak na allegro - jakas w lux stanie to i 10-12kpln potrafi stac ,nim gorsza tym taniej ,
mysle ,ze latwo nie jest sprzedac  ; te auta to tak jak Polonez - oplaca sie kupic ,ale nie oplaca sie sprzedawac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #58 dnia: Luty 28, 2011, 23:39:30 pm »

Larry075

  • Gość



Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #59 dnia: Marzec 01, 2011, 10:57:28 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
W dawnych Nyskach była dodatkowa nagrzewnica pod prawym przednim fotelem. W Nysach było trochę więcej przestrzeni do ogrzewania niż w polonezie. Nagrzewnica ta jednak umieszczona była na podłodze a nie pod sufitem...
Zaprawdę chyba nigdy porządnie nie zmarzły Ci nogi jeśli uważasz, że suszenie włosów coś pomoże...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.