Autor Wątek: słabe ładowanie ...  (Przeczytany 15567 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

słabe ładowanie ...
« dnia: Kwiecień 03, 2011, 21:42:47 pm »

Offline m4rlb0r0

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSI Kombi 2000
    • gniazdka elektryczne
Późnym latem wymieniłem regulator na nowy, wsadziłem taki co ogranicza ładowanie do 14v.
Wszystko było ok ładował prądem 13.9 - 14.1 V przy włączonych odbiornikach.
Ostatnio założyłem sobie miniaturowy wskaźnik ładowania w postaci diody zmieniającej odpowiednio kolor.


Stwierdziłem, że słabo ładuje gdyż na zielono się nie chciała zaświecić :)

Podłączyłem woltomierz i ku mojemu zdziwieniu ładowanie przy wyłączonych odbiornikach 13.5v a przy włączonych spada nawet poniżej 12.7V :/
Czyżby regulator znowu był do wymiany ??

Odp: słabe ładowanie ...
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 03, 2011, 21:47:40 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
możliwe, albo może szczotki się kończą.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: słabe ładowanie ...
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 03, 2011, 21:52:47 pm »

Offline m4rlb0r0

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSI Kombi 2000
    • gniazdka elektryczne
no ale przecież szczotki jako, że są częścią regulatora też są nowe... w 8 miesięcy by się zużyły ??

Odp: słabe ładowanie ...
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 03, 2011, 22:13:04 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
mogły niestety materiały z jakich teraz robią części to jedna wielka lipa... sprawdz
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: słabe ładowanie ...
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 03, 2011, 23:28:32 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1804
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Podepnę się.
W moim boschu kontrolka ładowania gaśnie po odpaleniu dopiero po przygazówce (silnik wejdzie powyżej 1500 rpm). Czy to normalne?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: słabe ładowanie ...
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 03, 2011, 23:30:25 pm »

Larry075

  • Gość
Tak! To normalne, myśle że to jakiś, system, aby nie obciążać alternatora podczas rozruchu, przynajmniej u mnie tak jest.

Odp: słabe ładowanie ...
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 03, 2011, 23:38:11 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1804
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Hmmm ale to chyba tylko w plusach jest bo kiedyś abimexa miałem i nic takiego nie było.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: słabe ładowanie ...
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 03, 2011, 23:46:47 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie jest to normalne ,ze trzeba przegazowac zeby wzbudzic altka ,ale dopóki dobrze laduje po wzbudzeniu to nie ma co sie przejmowac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: słabe ładowanie ...
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 04, 2011, 02:29:51 am »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
W moim boschu kontrolka ładowania gaśnie po odpaleniu dopiero po przygazówce (silnik wejdzie powyżej 1500 rpm). Czy to normalne?
Przerabiałem to w alternatorze 80A u siebie ale zamiast robić to wsadziłem do auta drugi identyczny który miałem.
Do wymiany są diody wzbudzenia. A co do obrotów kiedy się załącza to uważaj bo to się z czasem zmieni nawet do tego stopnia że raz odpalisz i będzie ładowanie a innym razem nawet pałowanie do odcinki nic nie da. Więc te 1500 rpm to do czasu. Miałem u siebie to samo.

Tak! To normalne,
Absolutnie nie.
myśle że to jakiś, system, aby nie obciążać alternatora podczas rozruchu
Myślał indor o niedzieli a w sobotę łeb ucięli. :lol: Wprowadzasz go w błąd i gość pojedzie na drugi koniec kraju a tu naglę nie ma ładowania.

ale dopóki dobrze laduje po wzbudzeniu to nie ma co sie przejmowac
Byłem podobnego zdania aż się rozsypał jak byłem na szczęście blisko domu. Potem już nie zadziałał. Lepiej zrobić żeby było dobrze i mieć spokojną głowę. ;)
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: słabe ładowanie ...
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 04, 2011, 09:10:33 am »

Offline m4rlb0r0

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSI Kombi 2000
    • gniazdka elektryczne
A możliwe, że w moim wypadku do wymiany są te diody wzbudzenia ??

Odp: słabe ładowanie ...
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 04, 2011, 09:16:12 am »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
Jeśli po włączeniu silnika jest jakiekolwiek ładowanie i kontrolka się nie świeci to nie są to diody wzbudzenia.
U Ciebie podejrzewałbym wadliwy regulator napięcia.  ::)
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: słabe ładowanie ...
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 04, 2011, 09:27:30 am »

Offline m4rlb0r0

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSI Kombi 2000
    • gniazdka elektryczne
No nic trzeba będzie się spiąć i wymienić :)
tylko kurde muszę poszukać i kupić coś lepszego, bo nie ukrywam, że wsadziłem jakiś NoName pierwszy lepszy :P
magneti marelli może być ??
 

Odp: słabe ładowanie ...
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 04, 2011, 11:57:38 am »

Offline Łukasz_ERW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 371
  • Płeć: Mężczyzna
Podepnę się.
W moim boschu kontrolka ładowania gaśnie po odpaleniu dopiero po przygazówce (silnik wejdzie powyżej 1500 rpm). Czy to normalne?
Masz żarówkę za słabą (za mała moc). Mały prąd wzbudzenia = potrzebne wyższe obroty do wzbudzenia. Ja tak mam odkąd przypadkiem żarówki zamieniłem w liczniku. Zauważ, że żaróweczka od ładowania ma inną oprawkę niż pozostałe (chyba niebieską, a inne są białe lub na odwrót).

Diody wzbudzenia też mogą być winne. Jeśli nie było nic grzebane przy liczniku to będą te diody raczej.

Odp: słabe ładowanie ...
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 04, 2011, 12:18:33 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
Najprędzej będą to diody. Znam ten problem, dotyczył i mnie ale zamiast wymieniać diody wstawiłem drugi alternator a tamten czeka na wymianę diód. Przy zegarach nic nie kombinowałem, a inna żarówka niż ta jedyna dedykowana do tej oprawki raczej nie wejdzie. ::)
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: słabe ładowanie ...
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 04, 2011, 13:43:33 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ale dopóki dobrze laduje po wzbudzeniu to nie ma co sie przejmowac
Byłem podobnego zdania aż się rozsypał jak byłem na szczęście blisko domu. Potem już nie zadziałał. Lepiej zrobić żeby było dobrze i mieć spokojną głowę. ;)
zgadzam sie ,ze najlepiej miec wszystko cacy ,ale powodow takiego stanu moze byc kilka :
- za duza rezystancja ukladu wzbudzenia
- umierajace diody wzbudzenia
- regulator napiecia
- czynniki nie zwiazane ze wzbudzeniem

jak ma sie wysypac to i tak sie wysypie ,praw Murphego sie nei przeskoczy ,
zwlaszcza ,ze regulator nowy, a nie pracuje jak nalezy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: słabe ładowanie ...
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 05, 2011, 10:29:13 am »

Offline Łukasz_ERW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 371
  • Płeć: Mężczyzna
a inna żarówka niż ta jedyna dedykowana do tej oprawki raczej nie wejdzie.
Oczywiście, że wejdzie, i to normalnie bez żadnego problemu. Zamieniłem dlatego, że ta od ładowania jakoś luźno wchodziła mimo przygięcia styków i przez to czasem nie miałem wcale ładowania. Dałem ją w jakieś mało ważne miejsce, już nie wiem - chyba od zużycia klocków.

Odp: słabe ładowanie ...
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 05, 2011, 20:05:57 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1804
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Jeśli nie było nic grzebane przy liczniku to będą te diody raczej.
Zajrzę do licznika bo facet od którego go kupiłem miał zamiłowanie do led-ów itp.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: słabe ładowanie ...
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 06, 2011, 04:12:31 am »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Masz żarówkę za słabą (za mała moc). Mały prąd wzbudzenia = potrzebne wyższe obroty do wzbudzenia. Ja tak mam odkąd przypadkiem żarówki zamieniłem w liczniku. Zauważ, że żaróweczka od ładowania ma inną oprawkę niż pozostałe (chyba niebieską, a inne są białe lub na odwrót).

Nie wiedziec czemu mój C- miał na odwrót:) kiedys sie tym zainteresowalem, wsadzilem 3w zarowke i gasła dopiero po solidnym bucie, wsadzilem z powrotem 1.2 i bylo lepiej.

Odp: słabe ładowanie ...
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 10, 2011, 00:15:21 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
No nic trzeba będzie się spiąć i wymienić :)
tylko kurde muszę poszukać i kupić coś lepszego, bo nie ukrywam, że wsadziłem jakiś NoName pierwszy lepszy :P
magneti marelli może być ??
 

Nie.

Szukaj ELMOT RNa 12A

Odp: słabe ładowanie ...
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 23, 2011, 19:49:01 pm »

Offline fafik

  • ostroyebak okolosyberyjsky
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 855
  • Płeć: Mężczyzna
  • nASO DREAM TEAM
    • caro gld
    • http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
Masz żarówkę za słabą (za mała moc). Mały prąd wzbudzenia = potrzebne wyższe obroty do wzbudzenia. Ja tak mam odkąd przypadkiem żarówki zamieniłem w liczniku. Zauważ, że żaróweczka od ładowania ma inną oprawkę niż pozostałe (chyba niebieską, a inne są białe lub na odwrót).

Nie wiedziec czemu mój C- miał na odwrót:) kiedys sie tym zainteresowalem, wsadzilem 3w zarowke i gasła dopiero po solidnym bucie, wsadzilem z powrotem 1.2 i bylo lepiej.
jak ty tam 3watty upchnales? :D
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
Mój polonez jest jak maybach- ręcznie składany :]
Gdyby w samochodach europosłów zamontować blokadę antydebilizmu z czujnikiem wykrywającym procent absurdu w procesie myślenia, musieliby wszędzie, biedactwa, zasuwać z buta.