Fiata kupiłem jakoś w zeszłym roku. Wtedy jeszcze było tam 1.5 ohv.
No i sie zaczeło.. Czyszczenie modzenie i ta cała reszta..
Na pierwszy odstrzał poszły felgi. Znalazłem oplowskie krzyże które mi sie bardzo spodobały.
Więc zostały troszke poszerzone na szerokość Przednie 8,5cala tylne 9,5
Lekkie ogarnięcie środka
No i wyglądał bandzior tak:
No ale nawet jakoś za bardzo mi sie nie zbierało na jazde tym silnikiem i odrazu zakupiłem od znajomego roverka
Wiec nadeszła pora na swapa. Pierwsze przymiarka i w końcu zaryczał
http://www.youtube.com/watch?v=0hCPqKpRSSI Pare prezentów. . Nowy rozrząd, pompa wody uszczelki, układ wydechowy, paski itp..
I dostał troche spokoju na zime
No w czasie zimy pewnego wiczoru okazało sie ze nie woda nie zeszła do konca i prawdopodobnie pusciła uszczelka
Wiecej opisane bylo tu:
http://forum.fsoptk.imshosting.pl/index.php?topic=29559.0Fiat został jeszcze w miedzy czasie posadzony na wiekszej glebie i zostały pomalowane drzwi
wiec mały up:
Klucze poszły w ruch i troche pomajstrowałem ale moj zapał zatrzymał brak torxów do odkręcenia śrub od głowicy.. Jutro dalsza kontynuacja
Chce jeszcze pomalowac na jakiś kolor pokrywe zaworów silnia tylko teraz nei wiem na jaki. . Macie jakieś propozycje? Czerwono czarny?
I koła od rozrządu będą w kolorzei bez osłony
i z dziś
głowica odkręcona i czeka w aucie :D jutro rano zaworze ją do planowania i w południe odbieram gotową.. Po drodze odbieram uszczelke pod glowice uszczelniacze i inne gumki i lece składać.. Może jutro skończe to sie okaże czy to uszczelka.. Mam taką nadzieje..
Pokrywa zaworów dostała nowy kolorek:
Rozrząd i kolektor ssacy na biało :D Rozrząd na wierzchu tylko teraz myślę jak go zabezpieczyć..
(Turbo?)Jako że silnik ma już wiele części nowych to może pora go troszkę podkręcić?
Przestudiowałem już chyba większość tematów na tym forum dotyczących turbo i myślę że to bardzo fajna opcja. Na początku może zacznę od tego że fiacior ma być do jazdy na codzień. . Druga sprawa to że jeździ tylko i wyłącznie na LPG z racji tego że chce wymontowac bak i go przez to lekko odciążyć. No i przy swapie nie przewidywałem podłączania benzyny. Miło by było gdybym z niego wyrwał jakieś 130 kucy przy nie tak wielkim zurzyciu częsci. po trzecie to pewnie wyjdzie pełne made in home.. Coś w stylu początkowego projektu uzytkownia niuton21 z poloneza 1.6 przerobionego na turbo. Macie jakieś ciekawe propozycje? Z częsci jakie doczytałem to powoli zacznę szukać:
garrett td25 z bmw 525tds bądź coś co znajde w okolicy..
intercoler audi a4 tdi
weber z lancii delty reg. cis. oleju
zawór upustowy 1.8T VW
Teraz główne podzespoły jakie jeszcze będą mi potrzbne?
Ze tak powiem dopiero sie ucze. Lecz jeśli chodzi o wykonanie to na pomoc fachową nie moge narzekać