Autor Wątek: Barracuda FSO 125p 86r 1.4 rover  (Przeczytany 39753 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Barracuda FSO 125p 86r 1.4 rover
« dnia: Kwiecień 07, 2011, 03:49:05 am »

barracuda

  • Gość
Fiata kupiłem jakoś w zeszłym roku. Wtedy jeszcze było tam 1.5 ohv.






 
No i sie zaczeło.. Czyszczenie modzenie i ta cała reszta..
Na pierwszy odstrzał poszły felgi. Znalazłem oplowskie krzyże które mi sie bardzo spodobały.



Więc zostały troszke poszerzone na szerokość Przednie 8,5cala tylne 9,5






Lekkie ogarnięcie środka



No i wyglądał bandzior tak:


No ale nawet  jakoś za bardzo mi sie nie zbierało na jazde tym silnikiem i odrazu zakupiłem od znajomego roverka





Wiec nadeszła pora na swapa. Pierwsze przymiarka i w końcu zaryczał

http://www.youtube.com/watch?v=0hCPqKpRSSI

Pare prezentów. . Nowy rozrząd, pompa wody uszczelki, układ wydechowy, paski itp..



I dostał troche spokoju na zime





No w czasie zimy pewnego wiczoru okazało sie ze nie woda nie zeszła do konca i prawdopodobnie pusciła uszczelka
Wiecej opisane bylo tu:
http://forum.fsoptk.imshosting.pl/index.php?topic=29559.0

Fiat został jeszcze w miedzy czasie posadzony na wiekszej glebie i zostały pomalowane drzwi







wiec mały up:
Klucze poszły w ruch i troche pomajstrowałem ale moj zapał zatrzymał brak torxów do odkręcenia śrub od głowicy.. Jutro dalsza kontynuacja


Chce jeszcze pomalowac na jakiś kolor pokrywe zaworów silnia tylko teraz nei wiem na jaki. . Macie jakieś propozycje? Czerwono czarny?
I koła od rozrządu będą w kolorzei bez osłony

i z dziś

głowica odkręcona i czeka w aucie :D jutro rano zaworze ją do planowania i w południe odbieram gotową.. Po drodze odbieram uszczelke pod glowice uszczelniacze i inne gumki i lece składać.. Może jutro skończe to sie okaże czy to uszczelka.. Mam taką nadzieje..


Pokrywa zaworów dostała nowy kolorek:

 

Rozrząd i kolektor ssacy na biało :D Rozrząd na wierzchu tylko teraz myślę jak go zabezpieczyć..



(Turbo?)
Jako że silnik ma już wiele części nowych to może pora go troszkę podkręcić?
Przestudiowałem już chyba większość tematów na tym forum dotyczących turbo i myślę że to bardzo fajna opcja. Na początku może zacznę od tego że fiacior ma być do jazdy na codzień. . Druga sprawa to że jeździ tylko i wyłącznie na LPG z racji tego że chce wymontowac bak i go przez to lekko odciążyć. No i przy swapie nie przewidywałem podłączania benzyny. Miło by było gdybym z niego wyrwał jakieś 130 kucy przy nie tak wielkim zurzyciu częsci. po trzecie to pewnie wyjdzie pełne made in home.. Coś w stylu początkowego projektu uzytkownia niuton21 z poloneza 1.6 przerobionego na turbo. Macie jakieś ciekawe propozycje? Z częsci jakie doczytałem to powoli zacznę szukać:
garrett td25 z bmw 525tds bądź coś co znajde w okolicy..
intercoler audi a4 tdi
weber z lancii delty reg. cis. oleju
zawór upustowy 1.8T VW
Teraz główne podzespoły jakie jeszcze będą mi potrzbne?
Ze tak powiem dopiero sie ucze. Lecz jeśli chodzi o wykonanie to na pomoc fachową nie moge narzekać :)
« Ostatnia zmiana: Maj 05, 2011, 00:17:08 am wysłana przez barracuda »

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 07, 2011, 20:36:26 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
turbo i lpg only ? słabo to widze ... nie lepiej ealtona m62 i jakąś porządną sekwencje ? bedzie chodzić lepiej i dużo mniejsza szansa ze wybuchnie ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 07, 2011, 22:31:29 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
na lpg będzie problem z jakimkolwiek wysterowaniem tego tak mi się wydaje...
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 07, 2011, 22:59:09 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Na początku może zacznę od tego że fiacior ma być do jazdy na codzień.
To posluchaj dobrej rady i zacznij odkladac na 1.8 ktore zainstalujesz w miejsce tego co masz -to i tak juz jest przerost nad mozliwosciami seryjnego zawieszenia i hamulcow. Turbo owszem jest fajne ale w projektach homemade zawsze cos wyskoczy, cos trzeba doregulowac itd wiec zamiast jezdzic bedziesz naprawial i poprawial zeby bylo ok. Dodatkowo przy turbo nalezy odpowiednio schlodzic silnika a watpie aby 20 letna zakamieniona chlodnica dala rade, a w jej miejsce za bardzo nic innego nie wejdzie
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 07, 2011, 23:00:59 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 08, 2011, 13:02:58 pm »

barracuda

  • Gość
jakoś te 1.8 mnie nei przekonuje i wolał bym zmontować komplet na turbienie.. Benzyne jeszcze moge zamontowac tyle że myślałem że łatwiej jest zmontować to z gazem niz z benzą.. No bo benzyny trzba jeszcze dokupować dodatkowe rzeczy.

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 08, 2011, 13:27:25 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
No to 1.8 VVC ... około 150KM...

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 08, 2011, 14:07:22 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
145KM w bidniejszej wersji. 160KM wymaga przerzucenia kompletnego MEMSa 3 razem z fajnym immo.
W ogóle tuning 1.4 to marny pomysł, już nawet podstawowe 1.8 po kilku modach może fajnie jeździć i kręcić się równie ochoczo do odcinki. Kwestia znalezienia odpowiednich części w odpowiedniej cenie. :D
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 08, 2011, 15:41:25 pm »

barracuda

  • Gość
no też własnie a ja mam swap świeżo za sobą. Nie chce pakować 1.8 bo to następne problemy i wiele wieksze koszta. Za sam goly silnik trzeba wyłożyć pare K. A jesli mi uturbienie nie wyjdzie to tak czy inaczej silnik stoi na swoim miejscu i zawsze można w prosty sposób powrócić do serii :)

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 08, 2011, 16:07:07 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Za sam goly silnik trzeba wyłożyć pare K
No a na uturbienie nie wydasz pare K...?
Przecież żeby włożyć 1,8 (jak już się ma 1,4) to bajecznie prosta sprawa:D

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 08, 2011, 17:36:40 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
na lpg będzie problem z jakimkolwiek wysterowaniem tego tak mi się wydaje...
bzdura, dobra sekwencja i kumaty typ Ci to wysteruje

łatwiej jest zmontować to z gazem niz z benzą.. No bo benzyny trzba jeszcze dokupować dodatkowe rzeczy.
przepraszm Cie bardzo, jak ty chcesz to zasilać z lpg ? jedyna opcja w lpg + turbo która bedzie dobrze chulać to sekwencja, to nie jest ohv w którym można by sie pokusić o drawthrow, co do "dokupywania" to ecu master, dobre wytyski i tyle z zakupów ...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 08, 2011, 22:28:07 pm »

barracuda

  • Gość
drawthrow tzn?
No dobra niby 1.8 i benzyna. . Ale jeśli się upre na to 1.4 z sekwencją to nie da rady? A i właśnie sekwencja bedzie chodzić bez benzyny?

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 08, 2011, 22:31:04 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
drawthrow
gaźnik przed turbo

i właśnie sekwencja bedzie chodzić bez benzyny?
nie spotkałem sie jeszcze z takim wypadkiem, ale nie wydaje mi sie by działała, pozatym jak chcesz sie zabrać za turbienie polecam najpier usiąść, poczytać, a potem wysadzać silniki ( bo tym sie skończy pakowanie "na pałe"), pozatym rover to dość mierny wybór pod turbo ...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 08, 2011, 22:41:06 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Bez sensu męczyć i tak mocno wyżyłowany 1.4 ... wrzuć 1.6 albo 1.8 i będziesz miał o wiele lepszy efekt i za mniejsze pieniądze ... a zawsze pozostanie Ci miejsce na dalsze modyfikacje ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 08, 2011, 22:46:17 pm »

barracuda

  • Gość
czytam ale i próbuje sie dowiedziec to czego nie wyczytam. Chce w niego wsadzić to turbo by troche go podkręcić ale nie żyłować. Wyciągnąć te max 20-30 kucy wiecej. Turbo w przyszłości wyląduje w innym aucie a na razie chce na jakimś je złożyć. A i fanie było by usłyszeć pod maską ten świst powietrza i wiekszego kuca pod pedałem. Wiec z tego co czytałem z ohv sie coś wyciągneło to stwierdziłem że może na tej samej zasadzie da się coś więcej wyciągnąć z rovera. I proszę nie patrzeć na to tak że jest rover to i muszą być nowsze technologie bo jeśli da sie np zrobić to na gazie z II generacji a i na sekwencji to wolał bym na gazie II generacji. Po pierwsze dla tego że wiem że sam to mogę wyregulować a po drugie jest owiele mniej awaryjny.. Tak sekwencja jest fajna ale w aucie powyżej 2000r i wtedy ma to sens. Sam wiem na przykładzie takim że mam accorda 2.0 94r i jest na gazie II generacji. jest dobrze wyregulowany i idzie równo jak mazda kolegi 2.0 626 99r i wmontowaną sekwencją..  

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 08, 2011, 22:49:59 pm »

barracuda

  • Gość
Bez sensu męczyć i tak mocno wyżyłowany 1.4 ... wrzuć 1.6 albo 1.8 i będziesz miał o wiele lepszy efekt i za mniejsze pieniądze ... a zawsze pozostanie Ci miejsce na dalsze modyfikacje ...
wsadzić jak wsadzić ale musiał bym takto jeszcze bardziej sie meczyć z upchaniem tego 1.8 do i tak dość małej komory jaka mam we fiacie. W turbo zawsze gdzieś upchnie. ten silnik juz mam praktycznie gotowy.. Kupie takie 1.8 i mam znowu kotwa w worku.. I co teraz znowu w nim wszystko wymieniac? Nie widze sensu. A tak moge sobie powoli kładać to turbo i jak już bedzie gotowy zestaw to wszystko ładnie zmontować.

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 08, 2011, 22:50:07 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
kolego ty chyba nie rozumiesz jednej rzeczy, jeżeli wrzucisz 1,8 to nawet jak afr bedzie słaby to nic strasznego sie nie stanie od razu, jak wrzucisz turbo to zabijesz silnik jeżeli afr nie bedzie odpowiedni, dlatego ja jestem za sekwencją i dobrym strojonkiem, w takich projektach nie ma miejsca na gaz II generacni ...
a i 1,8 jest dokłądnie takich samych wymiarów jak 1,4 ;)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 08, 2011, 22:50:46 pm wysłana przez Leonek1321 »
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 08, 2011, 23:00:47 pm »

barracuda

  • Gość
kolektory i cała reszta też pasuje? Czyli kupuje goły silnik 1.8 wyciągam swoj i wsadzam 1.4 i 1.8 wchodzi w jego miejsce? Kiedyś czytałem na ten temat ze niby coś tam pasuje ale trzeba też znaleść odpowiedni ten 1.8.. Bo niby są takie same a jednak czymś się różnią od siebie. I jak ze skrzynią?

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 08, 2011, 23:01:59 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
zmieniasz wtryski na większe i jechana, ale moge sie mylić ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 08, 2011, 23:16:04 pm »

barracuda

  • Gość
a kolektor ssacy i wydechowy normalnie podchodzi? Pompa wody?