Autor Wątek: Włącznik haka.  (Przeczytany 3626 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline CzaroT-11

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 813
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.6 GSI '99 74E
Włącznik haka.
« dnia: Kwiecień 25, 2011, 21:19:25 pm »
Witam! Ja wyciągnę włącznik haka to widzę 3 kable. Pomarańczowy, biało-czarny i czarny. Czarny i biało-czarny wiem od czego są ale pomarańczowy już nie. Liczę na informację.

Offline wawrzyniec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 127
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 2.0 DOHC 1998
Odp: Włącznik haka.
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 25, 2011, 21:22:47 pm »
Tak na chłopski rozum (czyli nie poparte schematem) to do tego włącznika idzie +, -  i sygnał zwrotny - przełącznik zwarty.  Plus i minus potrzebne są do podświetlenia przycisku.
- To jesteś fanem polsko - włosko - koreańskiej motoryzacji

Offline CzaroT-11

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 813
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.6 GSI '99 74E
Odp: Włącznik haka.
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 26, 2011, 01:42:09 am »
W Roverze nie mam haka. Chciałem pod włącznik napięcia w haku podpiąć podświetlenie pod nogi. Podłączyłem i świeci... cały czas. Dodatkowo Na desce również cały czas pali się kontrolka włączonego haka. Na wyłączonym przełączniku listwa z diodami świeci mocniej niż po naciśnięciu guzika :/ Ponadto razem z tym świeci się kontrolka hamulca (pedałek) i kierunkowskazy zaczęły pieruńsko szybko mrugać.. Co może być przyczyną takich zachowań?

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3389
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: Włącznik haka.
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 26, 2011, 02:35:19 am »
Co może być przyczyną takich zachowań?

Złe podłączenie.  ;D Proponuję wziąć zasilanie, np. z przewodów podświetlenie włącznika świateł (dwa dolne przewody, zielony i czarny chyba, zielony to oczywiście +12V po stacyjce).

Offline CzaroT-11

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 813
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.6 GSI '99 74E
Odp: Włącznik haka.
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 26, 2011, 19:13:08 pm »
W tym samym przycisku? Zielonego nie ma. Jest pomarańczowy czarny i biało-czarny. Pasek LED podłączyłem do pomarańczowego i biało-czarnego.

Offline McPacky

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro+ GLI
Odp: Włącznik haka.
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 26, 2011, 20:01:50 pm »
Patrząc od góry kolejno czarny, biało-czarny, puste miejsce i na dole pomarańczowy
Optymista widzi światełko w tunelu, pesymista widzi nadjeżdżający pociąg, ślepy nie widzi nic, a maszynista widzi trzech idiotów na torach...

oƃǝuɹɐuoɾɔɐʇs po ʎzsɾǝıuɾɐɟ ʇsǝɾ doʇdɐl oƃǝzɔɐlp oʇo

Offline CzaroT-11

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 813
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.6 GSI '99 74E
Odp: Włącznik haka.
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 29, 2011, 21:22:05 pm »
Kiepski ze mnie elektryk :/ Jeszcze raz i z fachową pomocą... Mam nie używany do niczego przycisk od haka w desce. Chcę go wykorzystać. Chcę podłączyć do niego diody led. Chciałbym aby wyłączony przycisk wyłączył diody i adekwatnie z włączonym guzikiem. Do jakich przewodów podłączyć diody?

Offline timi0709

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 74
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.6GSi '98, Caro 1.6GLE '95- weteran
Odp: Włącznik haka.
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 05, 2011, 22:17:07 pm »
Podepnę się pod temat, choć z nieco innym pytaniem.
Po co właściwie montowali w plusach włącznik haka? U mnie jak podepnę przyczepę to wszystkie światła razem z kierunkowskazami działają normalnie bez uruchomienia tego przycisku. Włączenie go nie powoduje żadnej zmiany w pracy świateł, jedyna zmiana jest wtedy gdy przyczepa nie jest podłączona a włączy się ten przycisk, to kierunki wtedy szybciej migają. Co jest na celu tego przycisku?
Polonez Caro Plus 1.6GSi

Offline damian9838

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4
Odp: Włącznik haka.
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 05, 2011, 22:21:53 pm »
Właśnie to żeby kierunki nie migały szybko, zamyka obieg.

Offline timi0709

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 74
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.6GSi '98, Caro 1.6GLE '95- weteran
Odp: Włącznik haka.
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 05, 2011, 22:24:47 pm »
ale kierunki migają normalnie niezależnie czy przycisk jest włączony czy nie, właściwie mogło by go nie być i by wszystko działało
Polonez Caro Plus 1.6GSi

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3389
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: Włącznik haka.
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 05, 2011, 22:28:21 pm »
Po to żeby się kontrolka od spalonej żarówki nie świeciła.

Offline timi0709

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 74
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.6GSi '98, Caro 1.6GLE '95- weteran
Odp: Włącznik haka.
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 05, 2011, 22:29:56 pm »
nie pali się kontrolka od spalonej żarówki, czy włączone czy wyłączone to się nie pali takowa kontrolka
Polonez Caro Plus 1.6GSi

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1729
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Odp: Włącznik haka.
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 07, 2011, 10:11:35 am »
Włącznik haka jest po to żeby po podłączeniu przyczepy w razie uszkodzenia w niej żarówki było to sygnalizowane.Dlatego jak nie masz podłączonej przyczepy i włączysz przełącznik haka to kierunkowskazy szybciej migają sygnalizując przepalenie żarówki(brakuję tych które są po podłączeniu przyczepy)

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2884
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Odp: Włącznik haka.
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 07, 2011, 10:20:16 am »
Dlatego jak nie masz podłączonej przyczepy i włączysz przełącznik haka to kierunkowskazy szybciej migają sygnalizując przepalenie żarówki

A teraz weź miernik, włącz przyczepkę i sprawdźe napięcie w instalacji a dowiesz się, czemu kierunki szybciej migają. ;)
Jest: Caro '96 Rover Orciari - L146 :)
Był: Caro '97 diesel - L128
http://polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/141401
"EL" w dowodzie, "EJ" w sercu. :D
http://sekcja-slask.pl

Offline timi0709

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 74
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.6GSi '98, Caro 1.6GLE '95- weteran
Odp: Włącznik haka.
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 07, 2011, 22:09:16 pm »
Ja wiem dlaczego szybciej mrygają jak włączony jest przycisk bez podpiętej przyczepy. Chodzi o to że przełącznik jest włączony i przyczepa podpięta to kierunki mrygają normalnie. Wyłączasz przełącznik (przyczepa nadal podpięta) a kierunki mrygają tak samo. A powinno chyba być  tak że jak przyczepa jest podpięta bez właczenia przycisku to kierunki mrygają wolniej.

Nie wiem czemu ale u mnie nie jest sygnalizowane przepalenie żarówki od przyczepy. Dziś celowo to sprawdziłem wyjmując żarówkę przy przyczepie na włączonych światłach a kontrolka się nie zapaliła, bez względu na to czy przełącznik haka był właczony czy nie.
Polonez Caro Plus 1.6GSi

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1729
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Odp: Włącznik haka.
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 07, 2011, 22:59:18 pm »
Patrząc na schemat urządzenia mikroprocesorowego kontrola świateł w przyczepie dotyczy tylko stopu i kierunkowskazów

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2884
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Odp: Włącznik haka.
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 26, 2011, 20:28:08 pm »
A ja mam taki pomysł: podciągnij tam 12v, kabelek od lamp i puść wszystko przez przekaźnik - oszukasz w ten sposób urządzenie mikroprocesorowe. ;)

BTW. nie we wszystkich Atu był trzeci stop, może akurat trafiłeś na urządzenie z tego bez (bo firma Hybrid jak najbardziej robiła elektronikę do poldków).
Jest: Caro '96 Rover Orciari - L146 :)
Był: Caro '97 diesel - L128
http://polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/141401
"EL" w dowodzie, "EJ" w sercu. :D
http://sekcja-slask.pl

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2698
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Odp: Włącznik haka.
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 28, 2011, 20:18:10 pm »
A próbowałeś na starym urządzeniu? U mnie po podpięciu 3-go stopu kontrolka nie świrowała.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Offline motomaciey

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 28
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jestem hardocerem!
    • Polonez Cargo Ambulans 1994r.
    • EMS
Brak włącznika haka Cargo 94
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 14, 2017, 00:17:26 am »
Odkopię temat. W Cargo 94' nie mam włącznika haka, po podpięciu przyczepy i włączeniu świateł grzeje się ich włącznik (bardzo mocno). Czy to wina braku urządzenia mikroprocesorowego?

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2016
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: Włącznik haka.
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 14, 2017, 00:37:26 am »
Włącznik haka nie ma tutaj nic do rzeczy, ponieważ on tylko zmienia nastawienia układu wykrywania przepalonych żarówek. Jeśli mocno grzeje się włącznik to pewnie hak jest podłączony nie tak jak powinien być. Poza tym od MR'93 każdy poldek miał mikroklocek.
Jeżdżę FSO:
Cytat: "?"
BO MNIE KU*WA STAĆ.