Autor Wątek: Ściąga w bok  (Przeczytany 5328 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ściąga w bok
« dnia: Sierpień 26, 2011, 20:58:59 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Cześć, taki problem mam od dłuższego czasu, na początek dodam, że zaciski regenerowane jakieś 1000KM temu - nowe tłoczki i gumki. Układ typu spowalniacze :]

Po przejechaniu około 10km w mieście (przyspieszanie, hamowanie, itd.) zaczyna ściągać mocniej w lewo. Mam takie pytanie: czy to może być wina tarcz hamulcowych? Klocki zmieniane - 1000km, tarcze swoje już przeszły, ale jeszcze powinny dać radę na najbliższe 5000km. Nie wiem czy jest sens teraz w nie inwestować, bo jest kilka innych wydatków. Wymiana przewodów elastycznych może poprawić sytuację? Po dłuższej jeździe oba przednie koło są dość ciepłe, a śruby trochę parzą.

Zmieniać tarcze, czy przewody elastyczne?
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Ściąga w bok
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 26, 2011, 21:04:15 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Zmieniać tarcze, czy przewody elastyczne?
Zrobić regenerację zacisków.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Ściąga w bok
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 26, 2011, 21:58:14 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Zrobić regenerację zacisków.
Już robiona, nie ma jeszcze 1000KM przejechanych od regeneracji zacisków.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Ściąga w bok
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 26, 2011, 22:24:20 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
sprawdź temperaturę piast kół przednich. obie piasty powinny być tak samo ciepłe. po skończonej jeździe podnieś przód do góry- sprawdź czy koła dają się obrócić przy użyciu takiej samej siły. przyczyną może być zbyt mocne dokręcenie łożysk koła lewego, grzeją się i zaczynają się zaciskać jeszcze mocniej. po złożeniu hamulców dobrze odpowietrzyłeś zaciski hamulcowe? zdejmowałeś serwo?
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Ściąga w bok
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 26, 2011, 22:36:29 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
sprawdź temperaturę piast kół przednich. obie piasty powinny być tak samo ciepłe. po skończonej jeździe podnieś przód do góry- sprawdź czy koła dają się obrócić przy użyciu takiej samej siły. przyczyną może być zbyt mocne dokręcenie łożysk koła lewego, grzeją się i zaczynają się zaciskać jeszcze mocniej. po złożeniu hamulców dobrze odpowietrzyłeś zaciski hamulcowe? zdejmowałeś serwo?
odpowietrzone są dobrze, serwo nie było zdejmowane.

Co do temperatury po obu stronach - jutro sprawdzę.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Ściąga w bok
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 27, 2011, 01:45:24 am »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 542
    • polonez 1500 88r.
z tego co napisałeś rozumiem ze ściąga w lewo podczas hamowania, tak? Przyczyną tego jest to, że lewe koło mocniej hamuje niż prawe. Zatem albo lewe nie odbija albo prawe nie zaciska. Skoro zaciski regenerowałeś to zostaje pompka hamulcowa.

Na każde przednie koło jest osobna sekcja w pompce i jak się płyn nagrzeje (zrobi się rzadszy) to zacznie przeciekać przez nieszczelności w leciwej sekcji przez co nie ma takiego samego ciśnienia płynu w obu kołach. Efekt, jedno hamuje mocniej, drugie słabiej, a to objawia się ściąganiem w którąś ze stron.

Może to być też, tak jak pisał  kolega wrb, za mocno skręcone łożysko lewego koła

Odp: Ściąga w bok
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 27, 2011, 02:33:40 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
pompa hamulcowa w polonezie ma dwie sekcje- jedna zasila zaciski kół tylnych a druga zaciski kół przednich. nie ma rozdziału między kołami przednimi. zaciski kół przednich zasilane są dwoma przewodami ale wychodzącymi z jednej sekcji.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 27, 2011, 02:43:20 am wysłana przez wrb »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Ściąga w bok
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 27, 2011, 12:06:03 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Dobra, temperatura obu kół jest mniej więcej taka sama (mniej więcej, dokładnie na dotyk się określić nie da). Po podniesieniu przodu oba koła można obrócić jedną ręką bez użycia siły. Po naciśnięciu hamulca i puszczeniu go zaciski (tłoczki) odbijają bo kołami można nadal obracać używając takiej samej siły jak wcześniej. Koła robią jakieś 2~3 obroty, lewe jakieś 1/6 obrotu więcej <co>
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Ściąga w bok
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 27, 2011, 15:34:44 pm »

myambo

  • Gość
Mnie też długo nosiło na lewo, kierownice prawie wyrywało z rąk. Ostatnio zabrałem się za to, szczota druciana, papier w rękę. Pościągałem jarzma, tarcze, klocki, zaciski  wszystko dokładnie oczyściłem.
Pozakładałem to co było na prawym kole na lewe, a to co na lewym na prawe i przestało ściągać  :d. Spróbuj jeszcze zmienić koła z lewego na prawe, sprawdź ciśnienie czy jednakowe.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 27, 2011, 15:37:38 pm wysłana przez myambo »

Odp: Ściąga w bok
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 27, 2011, 16:12:28 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
ciśnienie jednakowe, wczoraj przed jazdą "testową" byłem na stacji i dobijałem na równo po obu stronach. Najpierw pobujałem się trochę po mieście żeby zagrzać hamulce, a potem wyskoczyłem za miasto żeby trochę przycisnąć. No i tak przy 140 jak zacząłem hamować to dość mocno szarpnęło i trochę się niebezpiecznie zrobiło, prawie że na przeciwny pas mnie wyrzuciło.

@myambo, zamieniałeś tylko zaciski, czy wszystko co związane z hamulcami stronami?

Słyszałem że stare przewody elastyczne mogą się rozwarstwiać i może być to przyczyną hamowania jednej ze stron mocniej/słabiej, przewody to nie taki duży wydatek, więc wydaje mi się że można by wymienić, tylko czy to coś da? (dodam że elastyczne nie wymieniane były od nowości).
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Ściąga w bok
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 27, 2011, 16:16:33 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
To wymień te przewody elastyczne i zobacz czy się poprawi.
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Ściąga w bok
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 27, 2011, 16:19:31 pm »

myambo

  • Gość
Wymień przewody, koszt znikomy, a jak od nowości nie wymieniane, to może być z nimi rożnie.
A zaciski są niezmienne stronami ;).

Odp: Ściąga w bok
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 27, 2011, 16:51:07 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Fakt, jakoś wtedy o tym nie pomyślałem <lol>

Na dniach zaopatrzę się w te przewody, zobaczymy.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Ściąga w bok
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 27, 2011, 18:50:29 pm »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 542
    • polonez 1500 88r.
jak juz kupujesz elastyki to kup i sztywne, drogie nie sa a bedziesz mial pewnosc ze nie sa pozapychane :)

Odp: Ściąga w bok
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 27, 2011, 19:02:38 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
jak juz kupujesz elastyki to kup i sztywne, drogie nie sa a bedziesz mial pewnosc ze nie sa pozapychane :)
wymieniane były... w lutym chyba podczas remontu silnika.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Ściąga w bok
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 27, 2011, 20:56:25 pm »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 542
    • polonez 1500 88r.
w takim razie zostaja Ci tylko elastyki i wszystko dobrze wyczyscic  :-)

Odp: Ściąga w bok
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 28, 2011, 10:43:09 am »

Offline Ślimak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V, Polonez Atu 1.6 16V
Miałem ten sam problem i też nie mogłem dojść co było nie tak... Wszystko wymieniłem i wyczyściłem i dalej to samo ściągało na lewą strone... Skończyło się tym że zmieniłem pompkę na nową i po kłopocie :)
Polonez 1.4 16V DOHC

Odp: Ściąga w bok
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 29, 2011, 18:01:42 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Dzisiaj przy okazji kasowania luzu na przekładni kierowniczej i luzu w łożysku w przednim lewym kole odkryłem że górny przegub jest uwalony - ma potworny luz i na pewno jest do wymiany, czy on również może być przyczyną ściągania?
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Ściąga w bok
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 29, 2011, 18:26:36 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
Oczywiście że tak, bo zmienia sie geometria. Zapytam jeszcze czy aby napewno drązki reakcyjne masz ok? Mocowanie nie pęka? Nie przestawiło sie tam nic? Gumy wporządku? Bo umnie tez tak było jak sie odkręciła nakrętka po wymianie gum, jak jechałem to ok było, a przy hamowaniu kierownice z rąk wyrywało..
Powered by Lpg.