Autor Wątek: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..  (Przeczytany 17116 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« dnia: Wrzesień 08, 2011, 21:22:53 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
Jako że powoli zagłębiam się w temat uturbienia silnika ohv tylko na gazie mam pare pytań. uprzedzając - tak wiem ze na jest temat niutona ale dokładnie nie dowiedziałem się tego co chciałbym wiedzieć.
1. Jak dorobić kompensacje do zwykłego parownika (i co to wogóle do cholery jest ta kompensacja) i jak to podpiać by było dobrze
2. Turbo może być ze zwykłym mikserem i regulacją na śrubkach czy musi być blos? Bo raz pisza tak raz tak...
3. Jakiej średnicy przepustnica do dolotu przy 1.6 ohv?
Dodam że turbo bedzie beż żadnego gaźnika czy innych benzynowych dodatków a dopływ gazu bedzie za turbiną
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 08, 2011, 21:35:01 pm »

Offline wawrzyniec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 2.0 DOHC 1998
- To jesteś fanem polsko - włosko - koreańskiej motoryzacji

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 08, 2011, 21:57:04 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
Przestudiowałem tą stronę lecz nie ma tam dokładnych odpowiedzi na moje pytania, a chciałbym uzyskać pewne informacje żeby jakas gafa nie spowodowała nieoczekiwanych wydarzeń
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 08, 2011, 22:17:36 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
po twoich pytaniach widac, ze jestes zielony ,
ale tez leniwy,bo odpowidzi na nie juz sie przetaczaly,
masz jednak szczescie i uzyskasz czesciowe odpowiedzi,
1. co to jest kompensacja to sobie znajdz ja ci to do szczescia potrzebne - nie jest to istotne ,nie chce mi sie tlumaczyc po raz kolejny ,
moge ci powiedziec jak zrobic kompensacje ,jezeli podasz mi model parownika ,
jednak nie kazdy parownik nadaje sie do turbo (choc kompensowac mozna praktycznie kazdy)
2. tak na BLOSie - jak ci sie uda to zrobic to daj znac , jednak z posiadanej przeze mnie wiedzy blos nie nadaje sie pod doladowanie,
zwykly mikser szczelinowy lub palnikowy da rade,
co do sruby to jednak nie radze ,jednak kontrola mieszanki jest potrzebna ,wiec conajmniej prosty kontroler StagXL lub bardziej zaawansowany Stag50 sie przyda
3. a coz to za pytanie ? z tego co mi wiadomo ,to w OHVce sa przepustnice 38mm (abimex i bosch) i 46mm (multec),
nie ma co kombinowac z innymi ,zwlaszcza ze uklad benzynowy przyda sie do odpalania i w razie braku gazu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 08, 2011, 22:43:45 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
Parownik mam taki jak ten:
http://allegro.pl/reduktor-gazu-lpg-lovato-88800211-0-67r-0092006-i1775937113.html
Co do kontrolera można podłączyć go pod instalacje która jest w polonezie gaźnikowym? Jestem zielony w temacie elektroniki LPG tak.
3. Takie pytanie iż nie bedzie gaźnika tylko przejściówka z przepustnicą prosto do kolektora :-) Na benzynie i tak nie jeżdzę bo nie mam pompki a to bedzie po prostu doświadczenie. Rozdmuchamy tą ohv-ke by sprawdzić max moc by się nic nie zesrało. Taką granicę bezawaryjności. A jak bedzie jeździc dobrze to bedzie wozic tyłek po mieście do czasu swapa
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 08, 2011, 22:45:27 pm wysłana przez Pablo 92 »
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 08, 2011, 23:11:45 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
gaznikowy powiadasz,
czyli masz zaplon zorganizowany ,a brakuje palika,
w takim razie radze ci dorwac kolektor z GLI - zalezy ktory znajdziesz taniej,
do tego oczywiscie potrzebujesz odpowiedniej przepustnicy ,wiec chodzi o komplet koletor + przepustnica,
nie potrzebujesz wtryskiwacza ,ale bedzie trzeba dobrac mikser niestandardowo (bo brak wtryskiwacza) i/lub wymyslic jakis bonus - ale to sie policzy i cos wymysli ,jak juz bedziesz mial przepustnice

co do parownika ,to ten jest prosto kompensowac ,ale wymaga to troche recznej roboty ,czyli spawania ,wiercenia i lutowania,
trzeba zaspawac dwie łuski ,wywiercic dwa otwory (jeden powiekszyc) i wlutowac dwie rurki na przewod
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 11, 2011, 15:33:43 pm »

toudy

  • Gość
a możesz rozwinąć temat tej 'kompensacji' ??

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 11, 2011, 17:37:26 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ale w ktora strone rozwinac ?
na tym parowniku to trzeba rowiercic dziorke od I komory widoczna na zdjeciu i zamocowac krociec (np. przylutowac),
nastepnie zalatac "łuski" widoczne na deklu II komory (np. zaspawac) i wywiercic dzirke w deklu i zamocowac krociec,
w tym parowniku kompensowac trzeba obie komory ,wiec podlaczyc trzeba przewody pod oba krocce i te oba przewody podlaczyc w jednym miejscu przed przepustnica (przed mikserem)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 13, 2011, 01:13:24 am »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
mógłbys zaznaczyc na zdjęciu które to te dziurki? bo ja nie moge pojąć a nie chciał bym czegos popsuć ;p
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 13, 2011, 17:02:16 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 29, 2011, 21:22:04 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
prosty kontroler StagXL lub bardziej zaawansowany Stag50
kolego czy ten sterowniki gazu są do sekwencji tylko czy moge zastosować je u siebie zamiast Bingo S4? Oczywiście nie mam turbiny jeszcze <lol>
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 30, 2011, 01:43:16 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: KGB w Wrzesień 08, 2011, 22:17:36

    prosty kontroler StagXL lub bardziej zaawansowany Stag50

kolego czy ten sterowniki gazu są do sekwencji tylko czy moge zastosować je u siebie zamiast Bingo S4? Oczywiście nie mam turbiny jeszcze
omg
do jakiej sekwencji ?
stagXL to sterownik krokowca,
zamiast bingo S4 to nie radze ,bo jest slabszy,
zamiast bingo mozesz zalozyc Stag50 ,100 ,150 - bo te sa lepsze,
ale jezeli masz sprawne bingo ,to nie warto zmieniac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 05, 2011, 16:04:45 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
ok dzieki za info . No moje bingo przy 5500 rpm odcina dopływ gazu na krokowcu . Byłem u gazowników , zwiekszyli kroki , i odcinkę  i nic nie pomogło. Na śrubie ciągnie do 7000 prawie , Co może być przyczyną padnięty krokowiec?
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 05, 2011, 17:29:19 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ciezko wyrokowac  a,el mozliwe ,ze gubi sygnal obrotow i przelacza na gaz,
tylko pytanie ,czy to samo bingo na srubie pozwala wejsc na obroty 7k ,a na krokowcu tylko 5.5k ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 05, 2011, 20:46:49 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
tak to samo jeśli chodzi o sterownik . Zastanawiam się czy nie przełożyć innego sterownika ,mam jeszcze lovtec albo jakos tak się nazywa nie pamiętam w tej chwili dokładnie
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 05, 2011, 21:04:40 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to dziwne zjawisko ,albo rzeczywiscie cos nie tak z silnikiem krokowym ,albo cos nie tak w ustawieniach
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 06, 2011, 23:38:07 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
sprubuje pozmieniać silniki krokowe ,a powiedz mi czy nie działająca sonda lambda miała by jakiś wpływ na krokowca? W tedy co u gaziarzy byłem to nie działała, teraz mam sprawną . Jeszcze jedno jakbym zakupił nowego krokowca pomoże?
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 07, 2011, 01:04:50 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak sonda nie dziala to chyba logiczne,ze krokowiec tez nie bedzie chodzil ,bo program nie bedzie nim starowal ,tylko ustawi na dana pozycje i tyle,
bedzie jak sruba
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 07, 2011, 23:21:28 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
no to ponowne pruby trzeba zrobić i zobaczymy. Myślałem że krokowiec sterowany jest tylko z czujnika położenia przepustnicy
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 07, 2011, 23:32:12 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a jakby mial pilnowac mieszanki bez sprzezenai z sonda ?
oczywiscie ,ze musi latac jak mu sonda zagra ,jezeli oczywiscie jest sprawna
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.