Autor Wątek: Hamulce (stary typ)  (Przeczytany 19055 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 20, 2011, 23:07:23 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Powiedzcie bo mam 2 zaciski obecnie w domu które właściwe :

http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-fiat-125p-125-polonez-fso-przod-i1816751872.html

I mam jeszcze 2 dłuższe też niby na przód, dłuższe o 2 cm, ta prowadnica na całej długości i lekko szersze. Które właściwe?

 
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 20, 2011, 23:31:42 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
te drugie, takie jak na aukcji są do uno.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #42 dnia: Wrzesień 21, 2011, 19:27:27 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Mam takie :

Przód :

             

Tył:

             

Inne zaciski przód:



Któren prawidłowy?

I gdzie zdobyć te podkładki miedzane co idą pod wężyk? bo stare raczej nie zamontuje?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 21, 2011, 21:35:43 pm wysłana przez Speed024 »
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #43 dnia: Wrzesień 21, 2011, 22:41:26 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Nie pomyślałeś żeby zejść do garażu i na kole porównać do którego wlezie na grubość 2x klocek + tarcza? :P

I gdzie zdobyć te podkładki miedzane co idą pod wężyk? bo stare raczej nie zamontuje?

W każdym sklepie motoryzacyjnym, ja mimo wszystko dałem na starych podkładkach i nie cieknie. ;)

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #44 dnia: Wrzesień 21, 2011, 22:44:23 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Garaż mam 17 km ode mnie więc nie bardzo... jakbym miał jak sprawdzić to bym nie pytał
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 21, 2011, 22:57:04 pm wysłana przez Speed024 »
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #45 dnia: Wrzesień 21, 2011, 22:52:20 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Zobacz w internecie grubość klocków, tarcz, centymetr w łapę i mierz. :P

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #46 dnia: Wrzesień 21, 2011, 22:55:04 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #47 dnia: Wrzesień 21, 2011, 23:02:14 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
maciejowski - wielkie dzięki ;) , będę musiał oddać te zaciski.

I te zaciski na przód mają 3 dziury: 1 odpowietrznik i 1 wąż od hamulców, ale jest też 1 mała dziurka do czego ona?

I raczej nic nie zrobi z tym że klocki nie trą na całej powierzchni tylko zostawiają 1,2 cm od dołu, bo po jakimś czasie na tym pasku od dołu nie ścieranym zostaje brzydki pasek rdzy (bo tam klocki nie jeżdżą)?
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #48 dnia: Wrzesień 21, 2011, 23:09:09 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
jest też 1 mała dziurka do czego ona?
na śrubkę, która trzyma blaszkę zabezpieczającą śrubę przewodu hamulcowego przed odkręceniem.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #49 dnia: Wrzesień 21, 2011, 23:11:47 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Aha, a jak z odpowietrzeniem tego? Co i jak trzeba robić?
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #50 dnia: Wrzesień 21, 2011, 23:29:38 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Po skręceniu wszystkiego odkręcasz odpowietrzniki (wszystkie) i jedna osoba od góry leje płyn do zbiorników a Ty zakręcasz jak zacznie się wylewać z odpowietrzników, zakręcanie robimy w kolejności PT -> LT -> PP -> LP czyli zaczynamy od zacisku najdalej pompy.

Jak już będzie to bierzesz pojemniczek, wężyk który będzie pasował na odpowietrznik, jedna osoba pompuje pedał hamulca aż się zrobi troche sztywniejszy, trzyma a Ty w tym czasie luzujesz odpowietrznik i patrzysz czy płyn ma jeszcze pęcherzyki powietrza. Zakręcasz, osoba z góry puszcza dopiero po zakręceniu i pompuje od nowa, co chwile sprawdza czy nie brakuje płynu w pojemniku przy pompie.  I tak w kółko aż pęcherzyki powietrza znikną, z każdym kołem po kolei tak jak wyżej (PT -> LT -> PP -> LP). Najlepiej odpowietrzanie zrobić ze 2-3 razy i po kilku dniach jeżdżenia powtórzyć.

Są też nieco inne sposoby odpowietrzania, polecam szukajkę. ;)
Jeżeli przeczytasz gdzieś, że należy podnieść tylną oś na lewary celem lepszego odpowietrzenia to szukaj krzesełka i palnij autorowi takiemu tekstu w łeb. :P Odpowietrzanie robimy na tylnych kołach NIE odciążonych!

Ostrzegam, że pierwsza przejażdżka na nowych hamulcach (tarcze+klocki+nie do końca odpowietrzone hamulce) będzie super, prawie zero hamowania. :P
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 22, 2011, 07:28:32 am wysłana przez kuba92 »

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #51 dnia: Wrzesień 21, 2011, 23:50:27 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
A nie prościej dać przód z łady 252mm(wejdą pod 13) i zaciski wielotłoczkowe i do kompletu dopasować pompę z Fiata Argenty.
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #52 dnia: Wrzesień 22, 2011, 00:54:21 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Jeszcze nikt nie dał pełnego opisu.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #53 dnia: Wrzesień 22, 2011, 16:41:00 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4120
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Żeby dać przód z Łady trzeba mieć jeszcze od niej jarzma i zdaje się, że również zwrotnice. Natomiast z tego co pamiętam, to nie trzeba dawać pompy od Argenty, bo w Ładzie jest taka jak w 125p.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #54 dnia: Wrzesień 22, 2011, 19:15:05 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Da radę zrobić coś z tym by klocki tarły mniej więcej na całej powierzchni tarczy, a nie zostało te 1,2 cm wolnego miejsca na której nie trą klocki i po pewnym czasie tam rdza się tworzy i brzydko to wygląda, ale i wydajność spada.
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #55 dnia: Wrzesień 22, 2011, 19:21:20 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
ale i wydajność spada.

Czemu wydajność spada? Skoro po tej rdzy klocek nie jeździ to w niczym nie przeszkadza. :)

Pewnie by trzeba było zwiększyć powierzchnie klocka co jest niemożliwe...

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #56 dnia: Październik 21, 2011, 15:47:57 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Hamulce zrobione, przód blokuje ładnie koła nawet przy 90 km/h ale tył nie chce...
Podejrzewam że padł korektorem hamulca, ale powiedzcie mi czy kupować go bez dźwigni (bo w moim sklepie mają bez dźwigni)  za 60 zł czy szukać z dźwignią
I czy by korektora z lucasa nie zamontował do bendix-a? .
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #57 dnia: Październik 21, 2011, 18:21:06 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Ale korektor tak działa, żeby się właśnie nie blokowały tylne koła...

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #58 dnia: Październik 21, 2011, 18:34:55 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Mi się zawsze blokowały gdy wciskałem do pełna.
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #59 dnia: Październik 21, 2011, 20:39:02 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
korektor nie powala zablokowac tylnych kol - tam ma dzialac i tak dziala jak jest sprawny ,

co do korektora bezwladnosciowego z Lucasa to oczywiscie mozna go zamontowac do Bendixa ,ale trzeba bedzie dorobic przewody z roznymi gwintami (grubszy do pompy i drobniejszy do korektora oraz analogicznie za korektorem)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.