Autor Wątek: Hamulce (stary typ)  (Przeczytany 19131 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Hamulce (stary typ)
« dnia: Wrzesień 09, 2011, 21:53:41 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Mam problem z hamulcami, w pewien dzień po wyjeździe z garażu i objechaniu z 10 km  hamulce dały o sobie znać, przyhamowaliśmy przed zakrętem , skręciliśmy i po przejechaniu zakrętu silnik zaczął tracić moc, redukcja z 3>2>1 (już było wiadomo co jest nie tak skoro tylne koła boksują a samochód nie chcę jechać) hamulce przednie zablokowały się, ale po 5,6 x pod pompowania pedałem w miarę odpuściły i tak w kółko.
I przy okazji jak go robił blacharz to podreperował te hamulce, że teraz tak się nie blokują ale słabo hamują (pedał miękki ) a układ odpowietrzony. I podniosłem przód, ściągnąłem zaciski i tarcze i zamówiłem tarczę wentylowane+nacinane Mikody (GT) system lucas. I teraz następujące pytania do was:
1. Czy te tarczę podejdą do samochodu (mam stary typ, nie mam lucasa) ?
2. Podobno na tyle mam pęknięty zacisk i wolał tamtego nie ruszać, i czy kombinować coś z zmienianiem zacisku?

No nie potrafię ułożyć pytań, po prostu poradźcie mi co robić , bo jak założę te tarcze czy znowu się nie okażę że zaciski itd. nie będą pasować do tarcz, lub czy z zaciskami z tyłu coś nie kombinować by ręczny chodził prawidłowo. Mam podobno do wymiany tłoczki w zaciskach bo się zapiekły, klocki hamulcowe, tarczę .
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 09, 2011, 21:56:18 pm wysłana przez Speed024 »
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 09, 2011, 22:17:38 pm »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 542
    • polonez 1500 88r.
tłoczki w zaciskach bo się zapiekły
i Ty sie dziwisz ze sie hamulce blokuja.
rozbierz wszystko, wyczyść i wymień co trzeba. Bedzie śmigać aż miło:P
Nie ma co kombinować z hamulcami, muszą działać, dobrze działać, w końcu to Twoje i Twoich pasażerów bezpieczeństwo

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 09, 2011, 22:21:29 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Tarcze lucasa nie bedas pasować, mają większą średnicę. Jeśli ten zacisk jest pęknięty to go wymień, nie wiadomo czy sie nie rozpadnie przy hamowaniu. Koszt na szrocie znikomy, zobacz tylko czy odpowietrznik daje się odkręcić. Wypchnij tłoczki z przednich zacisków, zobacz czy gładź tłoczka nie jest skorodowana, nie ma ubytków. Jak sa małe to przeleć wodnym papierem sciernym, jeśli sa duże to wymień tłoczek. Najlepiej powymieniań też uszczelki dla świętego spokoju. Jak pedał miękki to zobacz czy nie wychodzą bąble z przewodów elastycznych, jeśli tak, koniecznie do wymiany.

oo, ktoś mnie wyprzedził ;p

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 09, 2011, 23:11:33 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Odkręć zaciski, rozbierz, wyczyść, wymień wszystkie uszczelki gumowe (uszczelki tłoka i zewnętrzne przeciwpyłowe), przewody elastyczne jeżeli będą zużyte (popękane).
Jeżeli zacisk pękł to jak kolega wyżej pisał wymień go jak najszybciej.
Jeżeli tłoczki mają wżery i ogólnie są w złym stanie to też je wymień...

Co do tarcz lucasa: mają większą średnicę i nie wejdą, opcje masz dwie: zmiana przodu na Lucasy (musisz kupić zaciski, nowe uszczelki do nich, klocki i dorobić przewody) albo kupić tarcze do starego systemu (jeżeli Cię to interesuje to mam takowe Delphi na sprzedaż).

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 09, 2011, 23:12:15 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Tarcze zamówiłem bez odwrotu ... i co teraz kombinować by to działało...
Lucas tarcze zamówiłem na 4 koła, klocki to nie problem kupic TRW na lucasa, tylko chodzi mi o sam system dużo to roboty z zmienianiem go? bo jeszcze gdy przyciskam hamulec to słychać głośno pompę , i czy jest teraz sens na zmienianie na lucasa i czy poczuje różnicę?
I jeżeli wychodzi na to że miałbym zmieniać na Lucasa, to przeprowadźcie mnie krok za krokiem (jak do zielonej osoby mówić) a układ hamulcowy, przewody itd. chyba raczej nigdy nie były wymieniane.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 09, 2011, 23:16:43 pm wysłana przez Speed024 »
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 09, 2011, 23:32:24 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5095
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Cholera,wykosztowałeś się trochę niepotrzebnie,a skoro nie możesz zwrócić,to klops.Pozostaje Ci albo je komuś odsprzedać i naprawić stare hamulce,albo robić na tych.Jak wyglądają Twoje tarcze,bardzo zjechane?Co do montażu lucasa,to z przodu musisz się zaopatrzyć w zwrotnice pod lucasa z płytami kotwicznymi,jarzma zacisku i same zaciski.Do tego pewnie nowe przewody,bo stare raczej nie będą miały ochoty się odkręcić  <smutny>  do tego redukcje gwintu,albo dorobienie przewodów pod dane gwinty (różne z obu końców) albo niestety wymiana pompy na lucasa,ale to większy kłopot,bo pedały itd.  <smutny> Na tyle musiałbyś zostawić orginalne hamulce,ale jeśli masz zjechane tarcze,to znowu wydatek z kupnem orginałów  <smutny> Lucas z tyłu ma bębny,więc te tarcze nie podejdą,chyba,że robić patent jak u mnie,ale to w chooj zabawy.Szkoda,że mieszkasz daleko,bo bym Ci chętnie w tym pomógł,nawet by zrobił full lucasa jak u mnie,gdybyś chciał,bo wiadomo,koszty  <smutny>
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 09, 2011, 23:34:51 pm wysłana przez Buźka »

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 09, 2011, 23:58:02 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Z 500,600 zł jeszcze dołożyć mogę nie wliczam w to tarczę, i tylko chciałbym tarczę wszędzie. Te tarcze co mam obecnie to maja 2,3 lata max. ale po tym jak je zapiekło to jakby się odkształciły lekko.
Szczere mówiąc zależało by mi na lucasie , ale skoro miałbym do niego dokładać jeszcze z 800,900 zł to nie...  a co gdyby tarcze te założył co zamówiłem, i na to zaciski z lucasa a do zacisków z lucasa podłączyć stare przewody wraz z starą pompą.
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 10, 2011, 00:09:07 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5095
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Oczywiście,pompy zmieniać nie musisz,jeśli jest sprawna.Trzeba wtedy tylko dokupić takie redukcje gwintu z M10x1,25 na M10 x1,żeby połączyć stare przewody z lucasowymi.Pisałem o nowych przewodach,ponieważ stare z reguły po tylu latach się ukręcają.Co do  500-600 pln,to nie wiem,co by musiało tyle uczynić  :] Kwestia tylko tego,za ile zdołasz wyciągnąć na szrocie potrzebne części (zaciski itp)Z tarczami na tył jest kłopot,bo musiałbyś zostawiać orginalne,bo lucas jak pisałem, ma bębny i musiałbyś znowu dokupywać części.Tarcze idzie założyć,ale sam sobie z tym nie poradzisz.

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 10, 2011, 00:10:04 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
lukas ma inne gwinty niz bendix,
jak podlaczysz przez przejsciowke z gwintem zaciski i zalozysz piasty ze zwrotnicami lucasa ,a reszte ukladu pozostawisz z bendixa to bedzie to chodzic zupelnie normalnie,
az sie dziwie ,ze FSO nie robilo tak seryjnie w Dieslach i Truckach z dieslem,
tloczek przedni w lucasie i bendixie maja ten sam rozmiar fi 48mm ,a wiec potrzebuja ta sama ilosc plynu ,
wiec obie pompy obsluguja oba zaciski zastepczo
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 10, 2011, 00:21:25 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5095
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Tak dla ścisłości,to ja mam tak zrobione,ale do tego jest hydrołapa

Tarcza lucas z dwoma zaciskami  <lol>

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 10, 2011, 00:35:45 am »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Truckach z dieslem,

A w truckach dieslach to co było jak nie lucasy?

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 10, 2011, 00:48:59 am »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Czyli co radzicie najlepiej robić? bo zależy mi na tym by były te tarcze Mikody
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 10, 2011, 00:54:23 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5095
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Więc najpierw zrób sobie przód.Może się okaże,że ten drugi komplet komuś sprzedasz?Wtedy zreanimujesz sobie tylne hamulce i będzie git.Jeśli chcesz wszędzie tarcze,to to jest najprostszy sposób.Nie będę Ci tu wciskał ciemnoty z przeróbką tyłu na lucasy,bo tego nie zrobi się w pięć minut  <smutny>

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 10, 2011, 00:56:13 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
kuba92,
byl uklad bendixa ,tylko z tylu bebny

speed024,
jak masz ju tarcze lucasa to jedz na szrot i kup zwrotnice lucasa ,a w sklepie kup tulejki redukcyjne ,zeby polaczyc rozne gwinty,
troche sie wyzyjesz silowo przy zmianie zwrotnic i bedziesz mial z przodu lucasa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 10, 2011, 01:02:05 am »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Czyli ściągać tarcze, założyć te nowe , zakupić na szrocie zaciski do lucasa i klocki TRW i coś jeszcze?   Pompę wymieniać też?  tzn. bo nie wiem czy stara jest dobra skoro ją tak słychać
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 10, 2011, 01:08:10 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5095
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Dokładnie potrzebujesz całe zwrotnice,płyty kotwiczne(dokręcane do zwrotnic) jarzma zacisków,zaciski,klocki,nowe przewody,jeśli stare się ukręcą i tutaj by trzeba było dać te redukcje,w zależności,czy dasz przewody do lucasa,czy do spowalniaczy,bo wtedy redukcje muszą być albo wkręcane w wyjścia pompy,albo pomiędzy przewodem giętkim zacisku,a metalowym.Co do pompy,to zobaczysz,jeśli będzie hamować,to nie ruszaj,a jeśli zaczną się problemy,to wymień na taka samą
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 10, 2011, 01:09:48 am wysłana przez Buźka »

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 10, 2011, 01:18:28 am »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Na lucasa pompę nie warto wymieniać?   Jaka będzie różnica przodu na Lucasie z pompa Lucas, a zwyklym ukladem z zwykłą pompą. I co do przewodó to kupować jakie, takie do starego typu układu czy Lucasa
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 10, 2011, 01:23:47 am »

Offline jasso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 625
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSM-BB 126p '95
Pompy nie musisz wymieniać na Lucasa, bo stara pompa spokojnie obsłuży Ci przód na Lucasie, a przewody musisz kupić Lucasa, ale tylko elastyczne i połączyć redukcją z metalowymi przewodami od starego systemu. Jeżeli wymieniałbyś pompę na Lucasa to więcej rzeźby.
"вор есть вор, мент есть мент"
Były:
2x PN C+ '98 GSI
 126p '87
Pn Caro 1.5 GLE '93

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 10, 2011, 01:33:02 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5095
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
.Przy wymianie pompy konieczna jest raczej wymiana wszystkiego,czyli serwa i pedałów ze wspornikiem,bo to wszystko jest inne.Dodatkowo za pompą montowany jest korektor siły hamowania kół tylnych,inny niż u Ciebie,bo tamten jest montowany z tyłu nad mostem.Gdybyś się zaczął bawić w wymianę wszystkiego,to już najlepiej by było dać na tył bębny razem z półosiami (jeśli masz szeroki zawias,a chyba masz?) Wtedy odkręcasz tylko półosie i wkładasz te z bębnami.Podłączasz linkę i masz ręczny.Ale tak jak tu Ci piszą,najpierw zajmij się przodem.Przełóż wszystko i dopiero się okaże dalej,co trzeba poprawić,najwyżej zmienisz pompę na sprawną.Wymiana wszystkiego trochę wyniesie,chyba,że załatwisz sobie wszystkie potrzebne fanty za przysłowiowe "grosze"

Odp: Hamulce (stary typ)
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 11, 2011, 14:17:14 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Ze zmianą zwrotnic (piast) będzie potrzebna konieczna zmiany z 13 alufelg na 14,15 ?
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/