Autor Wątek: Wariujące "wolne" obroty Rover.  (Przeczytany 17173 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Wariujące "wolne" obroty Rover.
« dnia: Wrzesień 20, 2011, 21:07:10 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Sprawa jest taka:
Na zimnym silniku jest elegancko obroty są książkowe, czy to na LPG czy benzynie nie ma różnicy. Auto się nagrzewa jedziemy spokojnie nie przekraczając 3tyś. obr./min. też jest dobrze problem zaczyna się jak przeciągnę powyżej 3tyś. obr./min. wtedy auto zaczyna trzymać "wolne" obroty na poziomie 3.5tyś. obr./min. a jak przeciągnę go np. przy wyprzedzaniu na 3 biegu do 4-5tyś. to już jest masakra potrafi nawet ponad 4tyś. trzymać. Przepustnica razem potencjometrem wymieniona na drugą nie pomogło, pozamieniałem krokowce w obydwu nie pomogło. Dodam że jak się opisana rzecz stanie, zatrzymam się zrobię reset przepustnicy jest spoko obroty są znowu książkowe jedno wyprzedzanie i dupa...
Teraz mam odpięty i krokowy i potencjometr jest dobrze, jechałem zaczął głupieć zatrzymałem się odpiąłem potencjometr zrobiłem reset to samo, zatrzymałem się podpiąłem potencjometr odpiąłem krokowca (najpierw robiąc reset to samo), odpiąłem jedno i drugie jest dobrze.

Linka odpada bo jest już luźna, przepustnice wymyte obydwie dokładnie nie wiem co może już być. Idzie zima wolałbym żeby jednak było wszytko jak należy.

Pomożecie?
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 20, 2011, 21:12:55 pm »

nethero

  • Gość
Wiem, że wydaje się luźna, ale weź ja zdejmij i przegazuj ręką powoli wypuszczając.
Na ogół nie problem jest w napiętej lince, tylko w oporach przy powolnym puszczaniu, tak że sprężyny nie chcą do końca jej zamykać.

Dlatego zdejmij linkę, wkręć na wysokie obroty i delikatnie puszczaj (nie skokowo).
Jak będzie zawsze się domykać to znana sprawa oporów linki/przepustnicy i słabych sprężyn.

Ogólnie mam to samo i mycie i smarowanie krokowca itp niewiele pomagało, za to zawsze dopchniecie ręką.
Będę szukał jakiegoś rozwiązania w postaci innych mocnych sprężyn.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 20, 2011, 21:17:28 pm wysłana przez nethero »

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 20, 2011, 21:22:45 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
jest to samo czy linka podpięta czy nie. I cofnięcie ręką nie pomaga, tylko reset pomoże ale nie na długo.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 20, 2011, 21:38:58 pm »

nethero

  • Gość
Czyli jak rozumiem odłączenie TPSu nie poprawia sytuacji, tylko odpięcie krokowca?
Skoro nie możesz cofnąć ręką to znaczy, że krokowy się wyciąga na wychyłkę na te 2-3 tys. obrotów
i blokuje jej powrót?

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 20, 2011, 21:48:51 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
musi być odpięty i TPS i krokowy wtedy tylko jest dobrze.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 16, 2011, 21:36:58 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
odgrzewam swojego kotleta. Po wymianie termostatu obroty znowu wariują... Nikt nie miał takiego przypadku jak ja? ;-|
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 16, 2011, 21:45:34 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Zobacz czujnik temp silnika (pod kopułką) mi nie łączył i miałem dokładnie to samo ... brązowa wtyczka
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 16, 2011, 21:52:14 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
podpięty odpięty to samo... Przepustnica odbija na pewno bo odciśnięcia ręką nic nie daje, linka luźna. odpięty krokowiec i TPS trzyma w granicach 2tyś. i na benzynie i na LPG. Podepnę wszystko robi się 3tyś. i nie ma zamiaru spadać...
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 16, 2011, 21:57:41 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
zrób tak ... podepnij wszystko ...
odepnij klemę ... rozkręć krokowca i wyjmij go ze środka ...
podepnij krokowca (gdzieś na jakiejś gazecie żeby nie zrobić zwarcia z masą)
podepnij klemę i odpal auto ...

termostat nie ma nic do rzeczy ... sprawdź czy we wszystkich wtyczkach piny dochodzą ... może zapinasz wtyczkę a piny się wysuwają ...
odpięcie krokowca powinno zrzucić obroty na dogrzanym na około 700
odpięcie tpsu przy dodaniu gazu dławi silnik i autko gaśnie
czujnik temp silnika jak odpięty podnosi obroty do około 3000

być może komp już nałapał błędów (np jeśli odpinasz te wtyczki pod prądem) i teraz to już albo kasowanie błędów u Sena, albo inny komp ...
« Ostatnia zmiana: Październik 16, 2011, 22:01:11 pm wysłana przez Szakal_FSO »
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 16, 2011, 22:03:04 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
czyli wyjąć go z obudowy przepustnicy i odpalić? Bo zrobienia resetu przepustnicy nie pomaga...
Jutro spróbuje odpiąć akumulator może coś pomoże?
« Ostatnia zmiana: Październik 16, 2011, 22:04:53 pm wysłana przez RSilak »
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 16, 2011, 22:08:03 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
tak ... wyjąć go z obudowy i odpalić autko ...
zdjęcie klemy nie kasuje błędów w kompie roverka (nawet po długich latach) są one zapisywane na stałe i trzeba kasować testerem.
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 16, 2011, 22:10:21 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
spróbuję... albo się przejadę po szrotach i poszukam kompa 103
kurde po swapie było wszystko ok a jak zima idzie zaczyna się chrzanić :/
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 16, 2011, 22:18:44 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Ja mam kompa do sprzedani ... ale to jest 101 ... nie czyta skraplacza ... sprawny 100% (testowany na czerniewicach przez Sena) ...
Niektórzy twierdzą, że 101 są mniej awaryjne ;p
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 16, 2011, 22:27:52 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
ja mam skraplacz (pochłaniacz) wyrzucony. Z tego co czytam na forum to 101 mają problemy z odcięciem a ja czasem kręcę auto odcinki więc nie chciał bym żeby mi się "przekręcił" bo nie stać mnie na razie na kolejnego swap'a
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 16, 2011, 22:33:20 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
He he ... nawet sobie nie wyobrażasz ile razy moje autko widziało już odcinkę ;p
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 16, 2011, 22:49:06 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
pewnie nie :p jutro po kombinuje jeszcze...
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 20, 2011, 20:49:34 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
po walczyłem dziś z tymi obrotami. Rozebrałem krokowca, silniczek chodzi ale jak jest słabo dociśnięty to nie przesuwa grzebienia. Po odginałem blaszki na tej koronce pod silniczkiem, jak by trochę lepiej ale nie ma szału. Wkręcałem go po woli na 5tyś. po woli odpuszczałem, wolne były w granicy ~800-850obr. ale jak docisnąłem przepustnicę ręką gasł. I później miał ciężko zapalić. Jak zapalił to obroty były koło ~900 no to dobre ale później spadały na ~500-550obr. może pod regulować je jeszcze tą śrubką?
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 12, 2011, 23:00:21 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
U mnie obecnie jest to samo. Odpalam zimnego, trzyma 1600, w miare rozgrzewania obroty rosną do 2000, czasem spadając na chwilę na 1600. Rozpoczynam jazdę, dojeżdżam do skrzyżowania, wysprzęglam i obroty rosną do 3000, czasem 3500, a czasem nawet 4000. Krokowiec wyciągany, czyszczony i nic się nie zmienia. Nawet ręką nie da się cofnąć klapki przepustnicy tak, żeby trzymał te 850-900.

Czy jest możliwe, że TPS nowego może niechcieć współpracować z kompem 101610 ? Wcześniej była przepustnica z TPSem starego typu, ale niestety uległa uszkodzeniu... I na chwilę obecną nie mam jak podmienić.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 13, 2011, 20:15:22 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
cofnij śrubę od krokowca. Zagrzej dobrze auto i ustaw na 1000RPM. Zobaczysz co będzie potem...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Wariujące "wolne" obroty Rover.
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 13, 2011, 20:19:41 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
cofnij śrubę od krokowca
Masz na myśli ta śrubkę na kluczyk 7, która to śrubka styka się z trzpieniem krokowca i uchyla przepustnice ?

Dziś sie nia bawilem i wolne obroty ustawilem jak należy. Przyczyna w trzymaniu wysokich tkwi w zużytych spreżynach. Po delikatnym dodaniu gazu sprezyny nie sa w stanie cofnac klapki przepustnicy. Przy używaniu pedału gazu w trybie ON/OFF wszystko jest w porzadku.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+