Autor Wątek: Żelazny dzeszcz?!  (Przeczytany 23818 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Żelazny dzeszcz?!
« dnia: Październik 02, 2011, 16:53:53 pm »

kipketer1

  • Gość
Witam,
wszystkich patriotów  <lol> motoryzacyjnych. Jestem nowy na tym forum , poszukuje informacji  na temat polonezów turbo (żelazny deszcz). Chciałbym je zebrać w jednym miejscu dla potomnych. Nie znalazłem do tej pory w jednym miejscu wielu informacji na ten temat. linkujcie i piszcie co wiecie. Pozdawiam

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 02, 2011, 17:02:46 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 02, 2011, 22:10:30 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
A żelazny deszcz wziął się od tego w jaki sposób kończył silnik?
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 02, 2011, 22:44:32 pm »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
Najczęściej wybuchał

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 03, 2011, 14:03:26 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
A żelazny deszcz wziął się od tego w jaki sposób kończył silnik?

Krzysztof Hołowczyc wymyślił tę ksywę i kpił że to się powinno prowadzić w kolczudze. 190KM na trzech panewkach 1.5 OHV plus zacinający się zawór upustowy turbo. Wywalało panewkę albo wybuchało turbo. Przybylski mówił w wywiadzie że raz coś się zepsuło, ładowanie było za duże i miał 300KM ale silnik padł po kilku kilometrach.

Najczęściej wybuchał

N grupowy nie tak często bo Sadowski zdobył na nim nawet tytuł mistrza polski w grupie N. Nka miała 106KM

Był jeszcze Polonez 2000 Turbo na dohcu, ponoć było tam podwójne doładowanie kompresorem i turbo ale tego nie wiem na pewno. Bublewicz nim jeździł i przeważnie auto było w nadwoziu Coupe z przerobionym przodem borewicza ale nie zdobył tytułu mistrza bo auto musiało się zepsuć kilka razy na sezon, więc zajmował drugie miejsce. W jednym roku zestaw był chyba taki: uszczelka pod głowicą, tylny most, wypadek, pęknięcie przewodu olejowego
« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2011, 14:05:52 pm wysłana przez Sparrow »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 04, 2011, 02:49:00 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Wywalało panewkę albo wybuchało turbo.
Albo pekał wał korbowy na srodkowym czopie- po srodku kanału olejowego. Ja osobiscie cos nie bardzo wierze w te 190Km przy silniku z plasteliny oraz głowicy z OHV nawet poprawionej -ten kto miał w reku glowice od OHV i DOHC 1600 wie o czym mówie. Pomijam fakt ze np Camaro ma mocno poprawiony motor turbo i wycisnał ciut ponad 120Km wiec nie wiem gdzie sa inne mody zeby wycisnac pozostałe 70KM przy mniejszej pojemnosci  <co> skoro nawet dzisiaj ciezko tyle wydłubac z tej pojemnosci a nie oszukujmy sie - sami majac 15 tys w reku mamy WIEKSZE mozliwosci dzisiaj niz cała fabryka 25 czy 30 lat temu(jezeli chodzi o silnik ) ze o wtrysku czy lepszych materiałach oraz komputerze nie wspomne
« Ostatnia zmiana: Październik 04, 2011, 02:57:08 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 04, 2011, 12:26:36 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
. Ja osobiscie cos nie bardzo wierze w te 190Km przy silniku z plasteliny oraz głowicy z OHV nawet poprawionej -ten kto miał w reku glowice od OHV i DOHC 1600 wie o czym mówie.

1.6 OHV bez turbo robili pod 120-130KM i to potwierdził Artur Wodniak. Gdyby 1.5 Turbo nie był wyraźnie mocniejszy od 1.6 N/A to by go raczej nie wystawiali bo wiedzieli że szanse na ukończenie rajdu są małe. OBR raczej mógł przebierać w częściach które FSO było w stanie wyprodukować lub zakupić w kraju i potrafili wszystko obrobić jak trzeba. Nie bez powodu wybrali do modu silnik 1.5 zapewne chodziło o mocniejszą głowicę i uszczelkę. Wysilenie jakie uzyskali to raptem 126KM z litra. Zważywszy że z DOHCa można bez takich problemów wycisnąć 220KM z litra pojemności to by na papierze się zgadzało z twoimi obserwacjami.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 06, 2011, 20:23:23 pm »

kipketer1

  • Gość
Witam  z tego co rozumie to te silniki wybuchały wtedy gdy się zawór upustowy zaciął i pompowało na maksa pod 300 km... czyli gdy wszystko działało poprawnie nie zacinał sie ten zawór  i miał te 190 km to jezdził by w miare bez awaryjnie i nie dostał by tytułowej ksywki?

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 06, 2011, 20:41:35 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
Nie myśl że 190km dla 1.5 OHV to pikuś.

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 06, 2011, 20:46:02 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Witam  z tego co rozumie

Źle zrozumiałeś. Awaria na 300km zdarzyła się raz. Silnik miał za słabą konstrukcję na takie wysilenie i często nie wytrzymywał ,a nawet jakby dał radę to było jeszcze ryzyko że zawór się zatnie i albo powrotna fala nadciśnienia rozwali turbosprężarkę (pół biedy bo można ją łatwo wymienić choć teoretycznie miał tam niby być jakiś zawór awaryjny) albo się mógł zaciąć tak że moc rosła i tego już silnik nie mógł przeżyć.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 06, 2011, 20:48:47 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Zależy co dla kogo jest "w miarę bezawaryjnie"
Camaro włożył sporo kasy w swoje ohv, zestroił je tak, że można nim normalnie jeżdzić, ale i tak trzeba na taki silnik uważać i dbać. On ma ok120KM z silnika 1600 i to uważam jest bezpieczny max.
Czuje, że następny kolega jest chętny na turbo ohv za 1000zł i jeszcze żeby miało +150Km i zrobiło ze 100tyskm-takie rzeczy nie istnieją.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 06, 2011, 21:04:21 pm »

kipketer1

  • Gość
Nie ukrywam ze cos mi przeszło przez mysl o tym ohv turbo... :] ale tylko po to aby łoić skórę beemek golfów calibrów itp. z pod swiateł i zobaczyc ich miny co polskie auto potrafi BEZCENNE <lol> (pomarzyć można)

A tak bardziej poważnie to bardzo mnie ciekawi historia tego silnika i w ogóle polskich konstrukcji rajdowych fotki filmiki itp

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 06, 2011, 22:06:35 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Nie ukrywam ze cos mi przeszło przez mysl o tym ohv turbo... :] ale tylko po to aby łoić skórę beemek golfów calibrów itp. z pod swiateł i zobaczyc ich miny co polskie auto potrafi BEZCENNE <lol> (pomarzyć można)

Spoko, Golf 1.4 w ogóle nie przyspiesza.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 07, 2011, 21:30:16 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
moj znajomy ma golfa 1.4 i sobie go chwali ma najechane prawie 400tyś a zbiera sie ładnie jeździ tylko na benzynie i wogole
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 08, 2011, 00:11:25 am »

Offline jasso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 625
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSM-BB 126p '95
Każdy chwali to co ma ;)
"вор есть вор, мент есть мент"
Były:
2x PN C+ '98 GSI
 126p '87
Pn Caro 1.5 GLE '93

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 08, 2011, 10:37:57 am »

Offline Aetius

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1691
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI L-202 Polonez Atu+ 1.6 GSI 92U
a dajcie spokój, mój GLE  po dociśnięciu do oporu i otwarciu drugiego przelotu dostaje sporego kopa i niejeden samochód tak wyprzedziłem. Nawet na LPG się dobrze zbiera szczególnie wieczorem ale oczywiście spora częśc kierowców wyprzedzi mnie z prawej strony i potem wraca na lewy pas i jedzie wolniej niż ja... ciężko znieść że polonez może więcej niż wygląda.. ;)
Był:
1.6 GLE L115 Pn Caro
Jest:
1.4 GLI 16v L202 Pn Caro orciari / 1.6 GSI 92U Atu+ / Mazda 2.5 V6 / Saab 900i 2.0 LPG

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 08, 2011, 15:37:15 pm »

Offline jasso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 625
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSM-BB 126p '95
Większości kierowców w ogóle ciężko znieść, że polonez mógł ich wyprzedzić.
"вор есть вор, мент есть мент"
Były:
2x PN C+ '98 GSI
 126p '87
Pn Caro 1.5 GLE '93

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 08, 2011, 18:10:00 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
120 kuni to sie ma z 1600 bez turbiny :P ale 1,6 16v rovera
Mina wyprzedzanych bezcenna to fakt
Chcielismy swego czasu zbudowac ohv turbo z Ajkiem by Wysadzic je na hamowni w czerniewicach. Nawet uspawalem specjalna dostawke do kolektora wydechowego i przebudowalem pompe olejowa. Ale jakos braklo czasu,checi funduszy i samozaparcia by projekt dokonczyc

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 08, 2011, 20:42:38 pm »

Offline jasso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 625
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSM-BB 126p '95
Jak z 1,6 OHV wyciśniesz 120kuni nawet z turbo i silnik wytrzyma 100tyś i nie wybuchnie to masz u mnie kratę browca xD
"вор есть вор, мент есть мент"
Były:
2x PN C+ '98 GSI
 126p '87
Pn Caro 1.5 GLE '93

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 08, 2011, 22:19:10 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Van, jeszcze nie wszystko stracone :) jest DF z ohvałą i będzie swap, ale może wcześniej to turbo dla jaj założymy :P
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r