Autor Wątek: Żelazny dzeszcz?!  (Przeczytany 23893 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 08, 2011, 22:19:48 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Elwood,
zauwaz ,ze silnik osiagal 190KM przy 7000rpm ,co daje 190Nm przy mocy maksymalnej,
w szczycie bylo grubo ponad 200Nm ,a w jakims artykule czytalem,ze doladowanie wynosilo 0.7 czy 0.8bara ,co jest raczej informacja nieprawdziwa ,bo sprezara musiala dymac 1bara ,a moze i 1.1 w piku,
moc wziela sie wiec z obrotow i tu wielki respekt ,ze przystosowali OHVke do pracy ciaglej na 7000rpm,
z pewnoscia walek byl przefazowany ,by moc osiagnac takie wyniki ,ale silnik mogl wogole nie miec dolu,
tego sie nie dowiemy ,bo nikt o tym nawet nie mowil ,ale na dzien dzisiejszy rajdowki maja wolne obroty na 2000rpm lub wiecej i nikt z tego sensacji nie robi

wszyscy sie jaraja i prorokuja,ze jak OHVka bedzie miala 120KM to szybko zdechnie i wogole,
a 120KM przy 5500rpm to raptem 153Nm,
takie wartosci osiaga sie ladujac 0.5bara,
w normalnym uzytkowaniu nie ma przeszkod by taki silnik przejechal 100kkm lub wiecej - droga to nie tor rajdowy ,zwlaszcza jak sie nie jest wlascicielem stacji benzynowej
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 08, 2011, 22:57:47 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
ale silnik mogl wogole nie miec dolu,
tego sie nie dowiemy
kto wie ;)
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 09, 2011, 12:09:50 pm »

Offline gerfur

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj
    • BMW E46
W okolicach włoszczowy mieszka sobie gość co uturbił OHV i pokazuje swoje filmiki jako Vspec01(bodaj taki nick nie jestem 100% pewien) podpytajcie czy już był na hamowni co wypluło wiem że gość stworzył to dla zabawy ew. do "driftu" projekt powinien mieć już z 1,5 roku. Pozdrawiam Gerfur.
Był Caro `95 abimex L-122
Był Caro `97 abimex L-146
Był Atu+ `98 boschowtrysk L-74E --> 1.4 GTI Rover ltd

Jest BMW E46`98 2.5 Pb/LPG Cosmoshwarz

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 09, 2011, 12:18:15 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
podrzuć jakiś link
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 09, 2011, 12:35:30 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
« Ostatnia zmiana: Październik 09, 2011, 12:37:13 pm wysłana przez Rafał#1951 »
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 09, 2011, 12:59:37 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
ale silnik mogl wogole nie miec dolu,
tego sie nie dowiemy ,bo nikt o tym nawet nie mowil

Ale wiemy że ta turbina pochodziła z Autosana (ustaliłem po oznaczeniu) więc raczej nie była to sprężarka pompująca od samego dołu bo silnik Autobusu potrzebował konkretnego rozmiaru. Chyba że się mylę, mamy zdjęcia, jak ona rozmiarem się przedstawia w stosunku do turbin montowanych seryjnie w benzyniakach teraz?

tak bardziej poważnie to bardzo mnie ciekawi historia tego silnika i w ogóle polskich konstrukcji rajdowych fotki filmiki itp

Rajdowe Polonezy miały takie fajne trzy diody które pokazywały kiedy zmienić bieg. Zapalały się jedna po drugiej. Albo precyzyjniej: przygotowany przez OBR Polonez 1600 który jeździł jako rajdówka klubowa i został odsprzedany Arturowi Wodniakowi miał takie diody. Nawet na onboardach Wodniaków jak się przyjrzeć to te diody się zapalają. A wodniak części do kłowej skrzyni kupił od Krzysztofa Godwoda, były to części projektu Colotti ale podobno wyprodukowane przez OBR. Inny mniej znany fakt to to że auta z OBRu miały szybszą przekładnię kierowniczą o czym wspominał Krzysztof Hołowczyc, i widać to nawet na filmie FSO Rally Team że jak Szerla obraca kierownicą na starcie to koła ruszają się prawie równo z kierą.

Mnie natomiast ciekawi konstrukcja silnika 2000 Turbo bo informacja jakoby był on doładowany Holsetem i Volumexem wskazuje na podwójne doladowanie bo Holset był turbosprężarką, a Volumex to kompresor mechaniczny. Ciekawe jest też to że na zdjęciach nie widać klatki bezpieczeństwa ,a tylna część kabiny jest oddzielona od reszty ścianą z płyty auluminiowej, która odgradza jakgdyby bagażnik na wysokości oparcia kanapy i tylnej półki.
« Ostatnia zmiana: Październik 09, 2011, 13:04:50 pm wysłana przez Sparrow »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 09, 2011, 13:36:12 pm »

piciek

  • Gość
Vspec01
a to nie jest przyapdkiem Kolegi Multec nick na youtube? ten sam avatar

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 09, 2011, 14:12:11 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ja mam VSpec04, ten typ ma MrVspec1. Plagiat... :P
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 09, 2011, 15:07:01 pm »

Offline gerfur

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj
    • BMW E46
Właśnie o te filmy chodziło, pisałem już kiedyś z gościem bo w tamtych rejonach mam rodzinę ale nigdy się nie zdołałem umówić i obejrzeć.
Był Caro `95 abimex L-122
Był Caro `97 abimex L-146
Był Atu+ `98 boschowtrysk L-74E --> 1.4 GTI Rover ltd

Jest BMW E46`98 2.5 Pb/LPG Cosmoshwarz

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 09, 2011, 15:30:45 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
z tego co wiem to po Radomiu również jeździła jakaś turboOhv'ka, widziałem nawet kiedyś na żywo...
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 09, 2011, 16:27:20 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Kolegi niuton21 z mojej miejscowości. Nie wiem czy jeszcze jeździ, ale użytkowała go jego żona/dziewczyna, a on śmiga Hondą.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 10, 2011, 20:26:20 pm »

kipketer1

  • Gość
A wiec jednak jeździ kilka turbopoldków po Polsce ciekawe czy wszystkie są hamowane, i jaki wynik wykręciły. A tak swoja droga to kto wymyślił te 3 podpory na wale. I chodziło o oszczędność materiału? Czy może coś innego? I skoro słabym punktem tego silnika był dół to nie mogli tego zmodernizować, OBR miał wielkie możliwości.

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 10, 2011, 20:30:34 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
I skoro słabym punktem tego silnika był dół to nie mogli tego zmodernizować, OBR miał wielkie możliwości.

Zastanów się co piszesz, dołożenie dodatkowych dwóch podpór równa się skonstruowanie od zera nowego bloku, wału korbowego i pozostałych przyległości.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 10, 2011, 20:31:31 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
I skoro słabym punktem tego silnika był dół to nie mogli tego zmodernizować, OBR miał wielkie możliwości.
Ktoś tu chyba myśli, że to jest jak układanie klocków LEGO :d
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 10, 2011, 21:07:02 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
I chodziło o oszczędność materiału? Czy może coś innego? I skoro słabym punktem tego silnika był dół to nie mogli tego zmodernizować, OBR miał wielkie możliwości.

Opracowanie nowego silnika wymagałoby ogromu pracy. Ostatni silnik robiony przez FSO to był diesel 2.0 i to przy konsultacji z Ricardo. Tylko dla potrzeb sportowych zrobienie nowego silnika od podstaw też było wykluczone bo samochód rajdowy wymagał homologacji od międzynarodowej federacji i regulamin mówił że ma to być zrobione na tym co siedzi w serii. Czyli wracam do problemu zrobienia i wdrożenia nowego silnika. O ile FSO było zdolne do zaprojektowania silnika o tyle nie było zdolne do uruchomienia produkcji bo nie miało własnego hajsu.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 10, 2011, 21:52:25 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Problem był nawet z uruchomieniem produkcji silników dohc fiata na które licencje były zakupione...
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 28, 2011, 20:59:08 pm »

Offline Olek#1979

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 378
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1994 1.4 Gli ;) Caro Plus 1.6 Gsi :) Polonez Truck Dc 1.6 :) Polonez Atu 1.6 Gsi;) Fiat 125p :P

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 29, 2011, 18:49:47 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
panowie ja powoli zbieram graty do ohv turbo dla jaj, brakuje w sumie jedynie kolektora wydechowego, turbo t25 0,6 bara. Silnik w lipnym stanie, plan jest by zajeździć go duzym doładowaniem, w garazu stoi gołe 1.6 igiełka, beedzie odprezony 2 uszczelkami i złożone tak by jezdziło bezawaryjnie. Wszystko tylko na gazie, zamiast gaźnika przepustnica z omegi 2.0 z flanszą. Na przepustnicyb było nawet pierwsze odpalenie :D
http://www.youtube.com/watch?v=rDeXwPYe_ts
http://www.youtube.com/watch?v=aoHdBlILA28
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 29, 2011, 19:20:27 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
zawory czy panewki... strasznie to chodzi na wolnych obrotach :d :P
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Żelazny dzeszcz?!
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 29, 2011, 19:38:22 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
sworzen tłokowy lub tłok, na trzeciem jest 7 komprechy :D
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar