Elwood,
zauwaz ,ze silnik osiagal 190KM przy 7000rpm ,co daje 190Nm przy mocy maksymalnej,
w szczycie bylo grubo ponad 200Nm ,a w jakims artykule czytalem,ze doladowanie wynosilo 0.7 czy 0.8bara ,co jest raczej informacja nieprawdziwa ,bo sprezara musiala dymac 1bara ,a moze i 1.1 w piku,
moc wziela sie wiec z obrotow i tu wielki respekt ,ze przystosowali OHVke do pracy ciaglej na 7000rpm,
z pewnoscia walek byl przefazowany ,by moc osiagnac takie wyniki ,ale silnik mogl wogole nie miec dolu,
tego sie nie dowiemy ,bo nikt o tym nawet nie mowil ,ale na dzien dzisiejszy rajdowki maja wolne obroty na 2000rpm lub wiecej i nikt z tego sensacji nie robi
wszyscy sie jaraja i prorokuja,ze jak OHVka bedzie miala 120KM to szybko zdechnie i wogole,
a 120KM przy 5500rpm to raptem 153Nm,
takie wartosci osiaga sie ladujac 0.5bara,
w normalnym uzytkowaniu nie ma przeszkod by taki silnik przejechal 100kkm lub wiecej - droga to nie tor rajdowy ,zwlaszcza jak sie nie jest wlascicielem stacji benzynowej