Autor Wątek: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?  (Przeczytany 16848 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 06, 2011, 14:03:08 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
posiada 75A, łapę mam oryginalną od freelandera, pod poldorovera nie wejdzie w żaden sposób. Na oryginalnej łapie pasuje bez problemu, ma przewód ładowania na kluczyk, wzbudzenia już na kość ale można to ominąć. Koło pasowe 5 rowkowe czyli podpasuje nawet do 1.4 bez wypomagania. Mój egzemplarz już trochę ma ale przy włączonym wszystkim co się da mam 14V więc jest dobrze. 

Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 06, 2011, 14:32:36 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Łapa górna musi być z freelandera/rovera, gdyż w altku nie ma dwóch po zewnątrz tylko jedna wchodząca wewnątrz łapy.

http://www.obrgarages.pl/ciecie-i-krzesanie-iskier/
« Ostatnia zmiana: Październik 06, 2011, 15:23:42 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 06, 2011, 18:16:20 pm »

Offline kuuuba777

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.4 16V
ma przewód ładowania na kluczyk, wzbudzenia już na kość ale można to ominąć.
Dużo kombinacji przy tym będzie?
Ogólnie to rozejrzałem się na allegro i ceny wahają się od 50zł do nawet 250... ciężko się na coś zdecydować:) Macie jakieś rady co do tego? Najlepiej jakby altek jeszcze w aucie siedział niż tak z jakiegoś pudełka, nie? W mojej okolicy jest kilkunastu sprzedawców chyba muszę obskoczyć paru i popytać czy z łapą od razu taki altek mają.

Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 06, 2011, 21:36:50 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
jeżeli dorwiesz oryginalną kość to prosty temat jest a jeżeli nie to lutujesz przewodziki i na końcu robisz na wsówki i tyle. Ja to bym kupił gdzieś na szrocie gdzie możliwość jest zwrotu, potem pojechał do specjalistycznego warsztatu i sprawdził go, u mnie takie sprawdzenie to 30zł, a koszt remontu to 120zł. Ja swojego już kupiłem razem z silnikiem:)

Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 06, 2011, 22:53:42 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Dodam tylko ze altek orginał do rovera(taki sam jak w PN) po regeneracji gdzie stara zostaje własciwie tylko wypiaskowana obudowa i korpus uzwojen to koszt okolo 300zł i jak ktos wczesniej pisal kołko do zmiany bo zazwyczaj jest na pasek klinowy, ale do zmiany jest tez polozenie obudowy przedniej ! -trzeba odkrecic 3 sruby, przekrecic obudowe o 180 stopni i skrecic oraz po skreceniu uciac profilaktycznie jedna wystajaca szpilke -ta przy srubie gdzie dokrecasz kabel plusowy. W uzywki za 100 zł nie ma sie co bawic moim zdaniem bo nie wiadomo jak długo to pochodzi a to 1/3 ceny nowego i swietego spokoju na kilka lat
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 07, 2011, 18:56:41 pm »

Offline krzychumy4

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 829
Po dłuższej rozmowie z kolegą Multec stwierdziłem że montaż takiego alternatora od Opla zafiry jest banalnie proste więc zadecydowałem kupić używany alternator BOSCH o natężeniu prądu 100 Amper który będzie wystarczający dla mojego akumulatora 55 ah ;)
Po zamontowaniu takiego alternatora w moim Poldku postaram się zamieścić informacje na forum co zrobiłem po kolei żeby go zamontować w poldoroverze ;)
« Ostatnia zmiana: Październik 07, 2011, 18:59:52 pm wysłana przez krzychumy4 »

Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 07, 2011, 19:22:17 pm »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
krzychumy4 było by super... :)
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 11, 2011, 21:18:15 pm »

Offline kuuuba777

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.4 16V
zadecydowałem kupić używany alternator BOSCH o natężeniu prądu 100 Amper
100A? to od czego on jest? te od roverów miały 85A z tego co mi wiadomo
postaram się zamieścić informacje na forum co zrobiłem po kolei żeby go zamontować
I jak? już po? nie żebym popędzał ale ciekawi mnie ta operacja.

A co do altka 85A boscha, grzebał ktoś przy nim może? Chodzi mi o elektrykę. Wiem że trzeba tą wtyczkę zlikwidować ale ciekawią mnie konkrety ponieważ zamierzam wstawić sobie taki na weekend do swojego poldka a z elektryki mocny nie jestem... Poza tym tam gdzie będę to robił nie będę miał dostęp do internetu (forum) a więc i do waszych porad:/

Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 12, 2011, 19:06:17 pm »

Offline krzychumy4

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 829
I jak? już po? nie żebym popędzał ale ciekawi mnie ta operacja.

Jak na razie przyszedł do mnie dzisiaj alternator pocztą :) Dokładnie ten alternator pochodzi Opla Vectry 2.0 DTI 2001r. Jeszcze czekam na nowy pasek do alternatora GATES 4PK738. Teraz idę modzić tulejki na mocowanie alternatora ponieważ przy alternatorze jest M10 a do łapy od Poldorovera wypadałoby dać na M8 jak bozia przykazała :)
Połączenie między alternatorem wykonam tak aby nie niszczyć oryginalnej instalacji czyli tzw przejściówka na alternator do OPLA (vektry, zafiry, astra).

Montaż alternatora od OPLA (zafira, vektra,astra) w poldoroverze
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 16, 2011, 16:00:33 pm »

Offline krzychumy4

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 829
Dzięki zdobytym informacją od kolegi Multec i ze strony http://www.obrgarages.pl/ciecie-i-krzesanie-iskier/ który wykonał i zamieścił SebaOBR zamontowałem alternator Bosha 100A w swoim polonezie.  :-)

Do montażu altka zaopatrzyłem się i wykonałem następujące kroki...

-Alternator BOSCH (dostępne są 70A , 100A, 120A, 140A) mój wybór padł na 100A


-Pasek wieloklinowy 4PK738 (polecam firmę GATES)

-Przewód 4 mm połączenie ładowania (końcówka śrubowa M8) bezpośrednio do plusa akumulatora (końcówka śrubowa M6)

-trzy tulejki (dwie na łape i jedną na napinacz) na śrubę M8 polecam tulejki z kołków rozporowych metalowych.
W moim wykonaniu rozcinałem przez środek tulejkę szlifierką kontową ściskając do środka aby dopasować tulejkę z zewnątrz na otwór w alternatorze na M10. Po włożeniu tulejek rozwiercałem wiertarką tulejki wiertłem M8.
Tutaj fotka po wykonaniu tulejek na śrubę M8 :)


-Dwa krótkie przewody 2mm w celu wykonania przejściówki bez niszczenia instalacji od poldorovera
końcówka męska wycięta z alternatora od poldorovera (czyli zastosowałem jak widać dwie końcówki śróbowe M8 od ładowania i M6 od wzbudzenia)

Oto wykonana przejściówka luzem i na aucie z połączeniem pod oryginalną instalacje


POŁĄCZENIE PRZEWODÓW


OBRÓBKA ŁAPY OD ALTERNATORA I ZESZLIFOWANIE PRZEDNIEJ CZĘŚCI ŁAPY OD POLDOROVERA
Tak wyglądało wszystko przed obróbką (na czerwono kropkami zaznaczyłem jaki fragment łapy alternatora trzeba wyciąć)
Tutaj już łapa od altka po wycięciu i zeszlifowaniu przedniej części łapy w celu dopasowania do alternatora
WAŻNE ABY NIE ZESZLIFOWYWAĆ TYLNEJ CZĘŚCI ŁAPY ALTERNATORA I OD POLDOROVERA ! (ja głupi niestety to zrobił jak widać na foto)


OBRÓBKA NAPINACZA
W celu dopasowania napinacza do alternatora należy przewiercić otwór mocujący do bloku silnika z M8 na M10 gdzie śruba dystansowa dla alternatora poldoroverowskiego posłuży nam jako śruba mocująca do bloku silnika. Aby napinacz mógł manewrować przy napinaniu alternatora należy wyciąć szlifierką kontową  kawałek napinacza i go zaokrąglić przy bloku silnika przy samym napinaczu trzeba zastosować duszą śrubę na ODPOWIEDNIĄ TOLERANCJE miedzy znajdującą się instalacją elektryczną do altka i czujnika ciśnienia oleju.
Tutaj widać jak jest łapa przymocowana do bloku


FOTKI PO MONTAŻU ALTERNATORA


EFEKT PRACY ALTERNAORA 100A
Po odpaleniu i dłużej jeździe w celu doładowania akumulatora mogę obciążyć auto wszystkimi możliwymi pierdołami jakie mam w aucie lecz i tak jest dostatek prądu. :>
Polecam każdemu kierowcy poldorovera taki alternator  <spoko>

Jeśli ktoś widzi jakieś zastrzeżenia to pisać :)
Jak można to do artykułów w dziale technika proszę przenieść :)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 16, 2012, 22:24:18 pm wysłana przez krzychumy4 »

Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 17, 2011, 13:59:09 pm »

Offline kuuuba777

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.4 16V
No to może i ja dorzucę swoje parę groszy. W sobotę udało mi się założyć alternator Boscha 85A z Rovera 25. Jest przy nim o wiele mniej roboty a amperaż też ma wystarczający.
Oto ten altek:


Jak widać ma inne mocowanie- i dobrze, ponieważ nie trzeba nic kombinować z łapą od Poldrovera. Trzeba się zaopatrzyć w łapę i napinacz od rovera z silnikiem k-series w którym nie było klimy. W autach z klimą łapa była wyżej i kolidowało by to z kolektorem.
Śruby do łapy pasują te same- jedna jest dłuższa(ta najbardziej po prawej). Co do napinacza to żeby przeszła śruba która nie będzie strasznie cienka (nie pamiętam jaka to grubość) to trzeba lekko przeszlifować otwór w altku od dołu. Weirtarką to raz dwa ale można tak jak ja pilnikiem/iglakiem i też szybko poszło bo naprawdę nie dużo trzeba tam zebrać.
miejsce gdzie przechodzi śruba:

 Napinacz żeby przykręcić to najpierw trzeba wykręcić taką śmieszną 'redukcję', czy jak to nazwać, z bloku (pozostałość po starej łapie).
Zdjęcie łapy i napinacza:


Łapa pięknie pasuje w te same miejsce co łapa od Poldrovera.
Następna rzecz to elektryka. Wystarczy uciąć kostkę od instalacji i dwa grube dać pod śrubę (ja dałem pod lewą bo jest dłuższy gwint i elegancko da się to zrobić. Oraz cienki- zarobiłem na wsuwkę i idealnie wsuwa się w konektory gdzie oryginalnie szła wtyczka.

 Foto altka z tyłu:

Ostatnia rzecz to pasek. Tu nie ma nic do gadania. Po prostu bierzemy taki sam pasek jak przy Poldroverze. Różnica jest taka że jedna bierznia hula sobie bez paska;)


Porównanie dwóch alternatorów:

bosch po prawej
Ot wszystko co należy zrobić.
Tyle miejsca zostaje między alternatorem a ścianką:


Czas roboty to nie więcej niż 3h z demontażem i monażem plus dobranie śrub.
Klucze potrzebne to 13nasadowa, gięta,17 i 10 do napięcia paska (no chyba że ktoś inną śrubkę tam wstawi).
Koszt: alternator 90zł, łapa+napinacz-60zł
Altek dawał 14,35V bez odbiorników a z włączonym nawiewem na maxa, światła+halogeny, ogrzewanie szyby+lusterka, radio wynik był 13,60V

Aha jeszcze radzę najpierw włożyć alternator a potem dopiero przykręcić łapę bo jeśli zrobimy na odwrót to ciężko będzie go wsadzić.
Podziękowania za informacje potrzebne do montażu dla Bocian_s#313 i Van#1860 bez nich pewnie bym się tego nie podjął oraz pomoc przy elektryce dla Multec

edit (31-10-2011): dodałem trochę fotek
« Ostatnia zmiana: Październik 31, 2011, 15:23:37 pm wysłana przez kuuuba777 »

Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 20, 2011, 13:49:31 pm »

Offline krzychumy4

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 829

Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 04, 2012, 19:15:43 pm »

tomek_ost

  • Gość
kotlet :P
jakie jest oznaczenie  tego alternatora  z tego  opelka
niechcialbym  kupic złego

Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 04, 2012, 19:39:41 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Na tym foto dobrze widać:
http://imageshack.us/f/205/sdc14830f.jpg/
Szukaj po numerze Boscha tym 10 cyfrowym w formacie 0 000 000 000.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 04, 2012, 20:18:06 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
Jedyny problem to nazwa filmu na YT. Pisze się VECTRA .

Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 04, 2012, 20:43:34 pm »

tomek_ost

  • Gość
to co tam pisze
0124525030 ??:)

Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 04, 2012, 21:08:05 pm »

tomek_ost

  • Gość

Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 04, 2012, 21:31:12 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
to co tam pisze
0124525030 ??:)
Tak
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 04, 2012, 21:58:48 pm »

tomek_ost

  • Gość
tylko czy to przypasuje bo niby byly rozne altki o tym samym numerze  <mysli>

Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 04, 2012, 22:24:51 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
tylko czy to przypasuje bo niby byly rozne altki o tym samym numerze  <mysli>
Różne mogą być o tym samym prądzie ładowania, ale jeśli położysz koło siebie 159 alternatorów o tym samym numerze katalogowym, to muszą być identyczne.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+