Dzięki zdobytym informacją od kolegi
Multec i ze strony
http://www.obrgarages.pl/ciecie-i-krzesanie-iskier/ który wykonał i zamieścił
SebaOBR zamontowałem alternator Bosha 100A w swoim polonezie.
![:-) :-)](http://forum.fsoptk.pl/Smileys/emoty/usmiech2.gif)
Do montażu altka zaopatrzyłem się i wykonałem następujące kroki...
-Alternator BOSCH (dostępne są 70A , 100A, 120A, 140A) mój wybór padł na 100A
![](http://img94.imageshack.us/img94/7959/1862892811.th.jpg)
-Pasek wieloklinowy 4PK738 (polecam firmę GATES)
-Przewód 4 mm połączenie ładowania (końcówka śrubowa M8) bezpośrednio do plusa akumulatora (końcówka śrubowa M6)
-trzy tulejki (dwie na łape i jedną na napinacz) na śrubę M8 polecam tulejki z kołków rozporowych metalowych.
W moim wykonaniu rozcinałem przez środek tulejkę szlifierką kontową ściskając do środka aby dopasować tulejkę z zewnątrz na otwór w alternatorze na M10. Po włożeniu tulejek rozwiercałem wiertarką tulejki wiertłem M8.
Tutaj fotka po wykonaniu tulejek na śrubę M8
![:) :)](http://forum.fsoptk.pl/Smileys/emoty/usmiech.gif)
![](http://img840.imageshack.us/img840/5612/dsc02726w.th.jpg)
-Dwa krótkie przewody 2mm w celu wykonania przejściówki bez niszczenia instalacji od poldorovera
końcówka męska wycięta z alternatora od poldorovera (czyli zastosowałem jak widać dwie końcówki śróbowe M8 od ładowania i M6 od wzbudzenia)
![](http://img266.imageshack.us/img266/8326/dsc02752t.th.jpg)
Oto wykonana przejściówka luzem i na aucie z połączeniem pod oryginalną instalacje
![](http://img854.imageshack.us/img854/6239/dsc02753q.th.jpg)
POŁĄCZENIE PRZEWODÓW
![](http://img205.imageshack.us/img205/356/sdc14830f.jpg)
OBRÓBKA ŁAPY OD ALTERNATORA I ZESZLIFOWANIE PRZEDNIEJ CZĘŚCI ŁAPY OD POLDOROVERA
Tak wyglądało wszystko przed obróbką (na czerwono kropkami zaznaczyłem jaki fragment łapy alternatora trzeba wyciąć)
![](http://img200.imageshack.us/img200/9085/dsc02728j.th.jpg)
Tutaj już łapa od altka po wycięciu i zeszlifowaniu przedniej części łapy w celu dopasowania do alternatora
WAŻNE ABY NIE ZESZLIFOWYWAĆ TYLNEJ CZĘŚCI ŁAPY ALTERNATORA I OD POLDOROVERA ! (ja głupi niestety to zrobił jak widać na foto)
![](http://img15.imageshack.us/img15/8072/dsc02744y.th.jpg)
OBRÓBKA NAPINACZA
W celu dopasowania napinacza do alternatora należy przewiercić otwór mocujący do bloku silnika z M8 na M10 gdzie śruba dystansowa dla alternatora poldoroverowskiego posłuży nam jako śruba mocująca do bloku silnika. Aby napinacz mógł manewrować przy napinaniu alternatora należy wyciąć szlifierką kontową kawałek napinacza i go zaokrąglić przy bloku silnika przy samym napinaczu trzeba zastosować duszą śrubę na ODPOWIEDNIĄ TOLERANCJE miedzy znajdującą się instalacją elektryczną do altka i czujnika ciśnienia oleju.
Tutaj widać jak jest łapa przymocowana do bloku
![](http://img546.imageshack.us/img546/844/dsc02750bm.th.jpg)
FOTKI PO MONTAŻU ALTERNATORA
![](http://img710.imageshack.us/img710/7880/dsc02748g.th.jpg)
EFEKT PRACY ALTERNAORA 100A
Po odpaleniu i dłużej jeździe w celu doładowania akumulatora mogę obciążyć auto wszystkimi możliwymi pierdołami jakie mam w aucie lecz i tak jest dostatek prądu.
![:> :>](http://forum.fsoptk.pl/Smileys/emoty/ostr.gif)
Polecam każdemu kierowcy poldorovera taki alternator
![<spoko> <spoko>](http://forum.fsoptk.pl/Smileys/emoty/spoko.gif)
Jeśli ktoś widzi jakieś zastrzeżenia to pisać
Jak można to do artykułów w dziale technika proszę przenieść
![:) :)](http://forum.fsoptk.pl/Smileys/emoty/usmiech.gif)