Autor Wątek: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?  (Przeczytany 81628 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #100 dnia: Styczeń 08, 2012, 04:39:39 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a mi sie podoba filmik z pierwszym odpaleniem,
odpalamy zimny ,swiezo zalozony silnik i wrumm na obroty ,zeby w przyszlosci za dlugo nie pozyl ,bo bedzie nudno i brak okazji do wymiany  <rotfl2>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #101 dnia: Styczeń 08, 2012, 11:22:25 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
swiezo zalozony silnik i wrumm na obroty ,zeby w przyszlosci za dlugo nie pozyl ,bo bedzie nudno i brak okazji do wymiany  <rotfl2>
wydaje ci sie... wydechu nie ma. Pozatym nie katowali tylko lekka przegazówka i co ma sie popsuć niby?

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #102 dnia: Styczeń 08, 2012, 11:29:13 am »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
co ma sie popsuć niby?
a np. może się panewka obrócić.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #103 dnia: Styczeń 08, 2012, 12:03:45 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Gadanie takie... przecież nie katował go nie wiadomo jak.

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #104 dnia: Styczeń 09, 2012, 12:41:14 pm »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #105 dnia: Styczeń 09, 2012, 12:51:42 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Pytanie:
Na peirwszej przejażdżce obrotek działa
Na drugiej już nie ?

Kiedy można się spodziewać pełnego opisu z wykonanej pracy w formie artykulu ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #106 dnia: Styczeń 09, 2012, 13:24:07 pm »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Pytanie:
Na peirwszej przejażdżce obrotek działa
Na drugiej już nie ?

Kiedy można się spodziewać pełnego opisu z wykonanej pracy w formie artykulu ?
O to trzeba by zapytać właściciela auta. Bo poza filmikami z jazdy nic o tym aucie nie wiadomo.

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #107 dnia: Styczeń 09, 2012, 16:16:29 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
polonez vvc od 0 -100
http://www.youtube.com/watch?v=1lGDo92wzS4
Nawet ładny odgłos ma. Dobrze się  zbiera, taki roverek mi się podoba.
Dwójka mu nie weszła bo by szybciej się zebrał, ale skrzynia poloneza ma to do siebie że czasem bieg nie wejdzie.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #108 dnia: Styczeń 09, 2012, 16:25:04 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Odgłos, jak każdy Rover na gołej przepustnicy + otwarte szyby/brak wygłuszeń. :P Ale zbiera się całkiem zacnie.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 09, 2012, 16:27:22 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #109 dnia: Styczeń 09, 2012, 16:59:52 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)
ale skrzynia poloneza ma to do siebie że czasem bieg nie wejdzie.
Chyba raczej : "Pomimo wszystko wejdzie :) "

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #110 dnia: Styczeń 09, 2012, 17:23:06 pm »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Fajnie wszystko, silnik podłączony, cacy :) ale pytanie- dlaczego tam została zwykła skrzynia biegów ? Osobiście to nie pokuszę się drugi raz o swapa na gównianej skrzyni biegów ;p Żeby było 100% funu z jazdy- układ napędowy (przynajmniej silnik-sprzęgło-skrzynia biegów) MUSI być mocny :)
A tak odnośnie motorka- jak to jeździ? Idzie z dołu czy też taki kibel jak 1.4, że dopiero ciągnie właściwie w górnych partiach?
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #111 dnia: Styczeń 09, 2012, 17:24:40 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
VVC idzie w każdym zakresie.

1.8 nie jeździłeś ?
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #112 dnia: Styczeń 09, 2012, 17:48:26 pm »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
No właśnie nie jeździłem, a chciałbym- miałbym porównanie. 1.4 to jest dobre, ale do miasta i na zakupy a nie na KJS :)
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #113 dnia: Styczeń 09, 2012, 18:08:16 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
polonez vvc od 0 -100
http://www.youtube.com/watch?v=1lGDo92wzS4
Szczerze to spodziewałem się czegoś więcej ... na końcach idzie trochę słabo (dla mnie wina mostu) ...
widać tu że skrzynia i most z poldorovera ... bo most zdecydowanie za krótki dla tego silnika ...
« Ostatnia zmiana: Styczeń 09, 2012, 18:11:57 pm wysłana przez Szakal »
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #114 dnia: Styczeń 09, 2012, 18:34:27 pm »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Zna ktoś właściciela auta? Bo nadal nie wiadomo jak ogarnąć to 1.8 vvc.
Pasowało by aby właściciel na forum opisał jak uruchomił ten silnik w polonezie.

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #115 dnia: Styczeń 09, 2012, 18:59:36 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Wywalić immo i spiąć 6 potrzebnych przewodów z wiązką Poloneza. :D Reszta "prawie" jak w Poldoroverze.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #116 dnia: Styczeń 09, 2012, 19:20:14 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Wywalić immo i spiąć 6 potrzebnych przewodów z wiązką Poloneza. :D Reszta "prawie" jak w Poldoroverze.
Jak wrzucałem wiązkę z rovera to po zdjęciu immo trzeba było spiąć 5 kabli ;p
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #117 dnia: Styczeń 09, 2012, 21:15:49 pm »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Zna ktoś właściciela auta? Bo nadal nie wiadomo jak ogarnąć to 1.8 vvc.
Pasowało by aby właściciel na forum opisał jak uruchomił ten silnik w polonezie.


Schemat w łapkę i jedziesz z koksem ;) Co to za budowa swapa jak wszystko Ci na tacy podadzą :P
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #118 dnia: Styczeń 11, 2012, 16:48:09 pm »

Offline pezetfso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 1,8 vvc
A wiec Panowie

Polonez jest mój. Najpierw kilka wyjaśnień.
- sprzęgło się nie ślizga, włożony jest spiek sprzęgła. jedyny sposób na przeniesienie mocy, docisk został standardowy. po prostu traci przyczepność na kołach. Widać to na filmie na youtube.
- obrotomierz teraz nie działa bo jest kończenie elektryki przez Łukasza - elektryka który nakręcił film z pierwszego odpalenia.
- na pierwszym filmie nie był katowany (max było 2k obrotów)
- trwają prace wykończeniowe (w lutym bedzie lakierowany) wtedy bedzie wyglądał do ludzi.
- na obroty wchodzi od +- dwóch tysiecy ale tak naprawde jest kopnięcie od 5,5 po zmianie fazy, najlepiej czuć to na 2 gim biegu.

Co do roboty:
- zostaje ta sama belka, co w 1,4, te same poduszki, wszystko do mocowania silnika i skrzyni pasuje.
- trzeba w wał silnika od strony skrzyni wbić łożysko - pod wałek sprzęgłowy ( 35 zł + odrobinę pomyśleć żeby go nie zniszczyć)
- ze względu że 1,8 vvc występuje jako przedni napęd, trzeba od poldorovera włożyć miskę olejową (wszystko pasuje)
- nigdy nie kupujcie gołego silnika, zabawa z elektryką jest nieziemska i jest całkiem inna niż w 1,4, te kabelki 4,5,7 ile byście nie pisali dotyczą: jedynie wskaźnika ciśnienia oleju, ładowania, + spod stacyjki, wskaźnik temp wody, pompa paliwa.
- jak już kupujecie silnik to nie popełnijcie mojego błędu (brak immo przegapiłem to) musi być komplet elektryki. NIKT nie jest wam w Polsce w stanie zdjąć immo z kompa zwłaszcza ze ECU występuje w wersji MEM2jJ albo MEM3. 3 miesiące trwała walka bo gasł po 3 sekundach.
- Most jest słabszy niż skrzynia.
- Do rozwiązania zostaje kwestia chwytu powietrza, 1,4 poldorover ma odwrócony kolektor ssący, w vvc to odpada (więcej czujników). trzeba wprowadzić chwyt powietrza od wnętrza, akurat w miejscu nagrzewnicy.

rzeczywistość jest wynikiem braku alkoholu

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #119 dnia: Styczeń 11, 2012, 16:59:46 pm »

Offline pezetfso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 1,8 vvc
ywalić immo i spiąć 6 potrzebnych przewodów z wiązką Poloneza. :D Reszta "prawie" jak w Poldoroverze
Człowieku nie masz racji, bez immo nie odpalisz. po 3 sekundach gaśnie, odcina prąd na wtryskach.
rzeczywistość jest wynikiem braku alkoholu