Autor Wątek: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?  (Przeczytany 81569 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #200 dnia: Styczeń 15, 2012, 21:35:29 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Ja mam cały filtr powietrza dany za zderzakiem.Wchodzi tam bez problemu kompletny filtr z rovera i jest zapewniony dolot zimnego powietrza.Wymaga to jedynie wycięcia fragmentu noska,tzn. tej jednej części wzmocnienia,na którym opiera się atrapa wlotu powietrza,oraz kawałek blaszki w samym nosku.Jutro zrobię zdjęcie,jak to wygląda,albo nawet jeszcze dzisiaj  :-)

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #201 dnia: Styczeń 15, 2012, 21:37:32 pm »

Offline pezetfso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 1,8 vvc


No wybacz że ci nie ufam... ale to nie moja wina  tylko tego człowieka co zrobił VVC na kolektorze z 1.4

dziwna sprawa. w moim nie ma silkika krokowego tylko regulator podciśnienia. Na zdjęciu jest krokowy. Jeździ ten poldek??
... co do filtra i zimnego powietrza to już swoje zdanie mam i go nie zmienie... zimne powietrze z okolic zderzaka a nie znad nagrzanej maski
rzeczywistość jest wynikiem braku alkoholu

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #202 dnia: Styczeń 15, 2012, 21:37:59 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Panowie kolektor od vvc ma większą pojemność więc warto go zostawić. W ostateczności przespawać lub w inny sposób obrócić np za pomocą flanszy w połowie kolektora (tam gdzie się go skręca).

Druga sprawa że przepustnica jest mniejsza jak w polonezie ale za to ma na sobie kanał obejściowy. Da się zastąpić tą od poldka więc nie ma bólu.

Umieszczenie stożka pod deską brzmi nieco jak drut ale nie można zaprzeczyć że dobre miejsce na chwyt zimnego powietrza i dodatkowe nadciśnienie przy dużych prędkościach...

Jestem tez ciekaw ile wytrzyma seryjny układ przeniesienia napędu w tym aucie szczególnie w sporcie... PS. zmienisz pojemność na rzeczywistą czy dalej w klasie 1400ccm??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #203 dnia: Styczeń 15, 2012, 21:38:12 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
PO ZA TYM NIE CHCE FILTRA POD MASKĄ BĘDZIE CHWYTAŁ CIEPŁE POWIETRZE Z POD MASKI.
zastosował bym filtr orginał z 1.4 z  doprowadzonym zimnym powietrzem z okolic zderzaka...
Mógłbyś to zrobic mniej więcej tak:
http://img696.imageshack.us/img696/7272/82170857.jpg
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #204 dnia: Styczeń 15, 2012, 21:39:44 pm »

Offline pezetfso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 1,8 vvc
SEBA OBR?? bardzo ładne projekty.
rzeczywistość jest wynikiem braku alkoholu

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #205 dnia: Styczeń 15, 2012, 21:43:49 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
dziwna sprawa. w moim nie ma silkika krokowego tylko regulator podciśnienia. Na zdjęciu jest krokowy. Jeździ ten poldek??
Nie poldek ale fiat... nie jechałem tym, nie widziałem tego w akcji ale podobno dupe urywa.


Flansza za pomocą której dawało by rade obrócić kolektor w części środkowej to chyba najprostsze co można zrobić. :d Bocian zaje.isty pomysł to jest. EDIT: albo i nie bo wejdzie w zbiorniczek płynu?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 15, 2012, 21:46:57 pm wysłana przez CSR_GTI »

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #206 dnia: Styczeń 15, 2012, 21:46:28 pm »

Offline pezetfso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 1,8 vvc
Panowie kolektor od vvc ma większą pojemność więc warto go zostawić. W ostateczności przespawać lub w inny sposób obrócić np za pomocą flanszy w połowie kolektora (tam gdzie się go skręca).

Druga sprawa że przepustnica jest mniejsza jak w polonezie ale za to ma na sobie kanał obejściowy. Da się zastąpić tą od poldka więc nie ma bólu.

Umieszczenie stożka pod deską brzmi nieco jak drut ale nie można zaprzeczyć że dobre miejsce na chwyt zimnego powietrza i dodatkowe nadciśnienie przy dużych prędkościach...

Jestem tez ciekaw ile wytrzyma seryjny układ przeniesienia napędu w tym aucie szczególnie w sporcie... PS. zmienisz pojemność na rzeczywistą czy dalej w klasie 1400ccm??
Dziekuję kolego. Ulga.
Do startów rzeczywista bedzie.
rzeczywistość jest wynikiem braku alkoholu

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #207 dnia: Styczeń 15, 2012, 21:51:04 pm »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Pezetfso mógłbyś umieścić te zdjęcia w jakiejś normalnej galerii.

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #208 dnia: Styczeń 15, 2012, 21:51:57 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
dziwna sprawa. w moim nie ma silkika krokowego tylko regulator podciśnienia. Na zdjęciu jest krokowy. Jeździ ten poldek??
Nie poldek ale fiat... nie jechałem tym, nie widziałem tego w akcji ale podobno dupe urywa.

VVC było kiedyś i jeden gar miał cienką kompresję. Teraz "siedzi" Saab B234R.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #209 dnia: Styczeń 15, 2012, 21:54:36 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Teraz "siedzi" Saab B234R.
saab nie w pomarańczy chyba... jak brałem od nich drzwi to pomarańczka stała cała i o saabie już była mowa...

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #210 dnia: Styczeń 15, 2012, 22:35:33 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Obiecane fotki.Filtr się pięknie mieści.Musiałem obrócić to kolanko wlotu powietrza,bo mi na siłę wtłaczało powietrze do dolotu i auto gasło po dojechaniu do skrzyżowania,a nawet jak z naprzeciwka jechał tir,to go dusiło,bo na gazie to tak jest.Na benzynie tego problemu nie ma,więc można to kolanko dać bardziej w dół do wlotu powietrza w zderzaku.Dotłaczało pięknie powietrza w jeździe





Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #211 dnia: Styczeń 15, 2012, 23:20:38 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
aab nie w pomarańczy chyba... jak brałem od nich drzwi to pomarańczka stała cała i o saabie już była mowa...
Z tego co czytałem to ma jakas druga tymczasowa bude gdzie motor ogarnia zeby wszystko spasowac. Miał wersje 145Km z tego co pamietam wiec kolektor z poldrovera dawał raczej rade w tym setupie skoro seryjne 1.8 wykreca lepsze wyniki niz seria

Pany a tego kolektora od VVC nie idzie po prostu odciac konców i przespawac o 180 stopni ? Albo z tyłu dorobic jakas dupe z kawałka blachy alu a z przodu dospawac fragment kolektora od poldrovera ? Spawanie tego wyjdzie okolo 70-100zł a ile problemow mniej, no i nie bazujesz na kolektorze od 1.4 z małymi kanałami
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #212 dnia: Styczeń 15, 2012, 23:25:30 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs497.ash2/77050_10150303636495702_583980701_15762877_1091575_n.jpg

Szkoda, że kolektor zaczyna się zwężać na wysokości czwartego kanału, bo po odcięciu nie będzie pasował do drugiej strony. Ale i to da się obejść. Trzeba wyspawać redukcję.  :P
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #213 dnia: Styczeń 15, 2012, 23:27:52 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
W czym problem ? Odcinasz 1cm dalej za 4 kanałem albo zostawiasz tak jak jest i dajesz zaslepke z grubej blachy. Z przodu odcinasz albo rozwiercasz scianke i dajesz uciety kawalek kolektora od poldrovera, wszystko spasowac oblac spawem z zewnatrz i gotowe .Z tego co widze to da rade to ogarnac bez problemu pod warunkiem ze stop jest spawalny
« Ostatnia zmiana: Styczeń 15, 2012, 23:29:25 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #214 dnia: Luty 27, 2012, 20:14:23 pm »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona
Odkurzę ten temat, bo przeczytałem go całego i żadnych konkretów.
Co z elektroniki trzeba konkretnie zabrać od dawcy, aby uruchomić silnik VVC 160 KM w samochodzie typu polonez?
takie elementy, jak: koło zamachowe (200mm), wiązka przewodów silnika, sterownik silnika, sterownik IMMO, pętla immo+kluczyk i pilot są  elementami oczywistymi.
Co jeszcze potrzeba, żeby ten silnik pracował w polonezie?
Co z magistralą CAN? czy komputer będzie pracował normalnie ( nie w trybie awaryjnym) nie komunikując się z innymi modułami?
 pilot alarmu komunikuje się z sterownikiem immo czy jest potrzebny kolejny moduł (komfortu)?
czy ktoś by mógł to opisać dość szczegółowo ( tak aby taki laik z zakresu angielskiej myśli motoryzacji to pojął)?
czy ktoś dysponuje jakimś schematem elektrycznym sterownia silnika vvc i immo?

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #215 dnia: Luty 27, 2012, 22:07:17 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Napisz do tego gościa co to wsadzał już. Poszukaj na facebooku "Polonez vvc" wiem że to chula na kole zamachowym od poldorovera,

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #216 dnia: Luty 27, 2012, 22:11:31 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Hula VVC 145 a nie 160 ... a to są dwie inne bajki ...
Od kiedy to w VVC masz sprzęgło 200mm ??
Co jeszcze potrzeba, żeby ten silnik pracował w polonezie?
wszystko ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #217 dnia: Luty 27, 2012, 22:13:28 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ale VVC pezetafso to nie jest MEMS3, a MEMS 1.9, a to spora różnica.
Gdzieś kiedyś miałem schemat wiązki silnika do MEMSa3, ale nie pamiętam czy było w nim uwzględnione VVC. Ale skoro do Caterhamów czy Roverków Metro wsadzają takie silniki to myślę, że komputer pracuje normalnie bez CAN.

Żeby ładować sprzęgło większe niż 200mm trzeba myśleć nad dzwonem, bo większe nie wejdzie. Ale dobre 200mm z pomodzonym dociskiem powinno kleić, moment w 160tce wcale taki zabójczy nie jest.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #218 dnia: Luty 27, 2012, 22:27:39 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Ale dobre 200mm z pomodzonym dociskiem powinno kleić,
Chyba tylko na spieku ... bo normalne na 100% nie utrzyma ...
większe sprzęgło = inna skrzynia ... bo seryjna to nie daje rady nawet przy zwykłym 1.4 ...
a to generuje kolejne problemy w stylu rozrusznik, prędkościomierz ...
ponadto trzeba przemodzić cały dolot ...
wydech też do wymodzenia ...
W VVC to nie wsadzenie silnika jest problemem (bo ma gabaryty identyczne) i nie komp (bo przy takiej inwestycji po prostu usuwa się immo za 5 stówek)
tyko dorobienie dolotu, wydechu i przeniesienia napędu ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: K16 1.8 VVC - Jak to ogarnąć ?
« Odpowiedź #219 dnia: Luty 27, 2012, 22:34:30 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Wydech to akurat najmniejszy problem, bo z nim i w zwykłym 1.6 czy 1.8 jest kaszana. Kwestia materiału, narzędzi i odpowiednich umiejętności.
Dolot to kwestia odwrócenia kolektora (MAP/Ta wywalamy na podszybie np. i podłączamy przewodem). Motoweld.pl spokojnie sobie z tym poradzi.
Ja np. spróbowałbym ze sprzęgłem 200mm i zobaczył, jak to wygląda. Mega trwałe na pewno nie będzie, ale powinno jako tako skleić.
« Ostatnia zmiana: Luty 27, 2012, 22:36:07 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...