Autor Wątek: Zakup turbosprężarki, draw thru  (Przeczytany 22626 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 16, 2011, 13:12:10 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Pawel075
tak to sie ogranicza maksymalne ladowanie ,a upust jest potrzebny swoja droga ,zeby przy puszczeniu gazu cis. nie wzroslo za duzo

BARTEK,
co sie prujesz, pytasz o technike rodem sprzed IIwś i sie dziwisz,ze nikt tego nie chwali ?
co z tego ,ze amerykance sobie tak rzezbili - amerykance to glupi narod ,a benzyne maja "z deczka" tansza niz my to sobie moga rzezbic w goownie,
mamy XXI wiek ,elektronika jest tansza od ciuchow ,sprawne samochody osiagaja cene zlomu ,wiec ich czesci tez kosztuja grosze ,a ty chcesz sie bawic w relikty przeszlosci i liczysz ,ze ktos powie ,ze to dobry pomysl,
takie druty stosowano ,gdy nie bylo za bardzo wyboru,
ale dzisiaj wybor jest i sa rowniez mozliwosci
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 16, 2011, 13:14:07 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
a nie myśleliście może o tym, że zamiast upuszczać ciśnienie z turbiny, może ograniczać spaliny do niej dopływające?
chodzi o zawór upustowu spalin wastegate - to też musi być... ale jak turbina sie rozpędzi to upuszczając ciśnienie na stronie ciepłej i tak jej odrazu nie zatrzymasz i nadal będzie pompować po stronie zimnej.

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 16, 2011, 13:29:13 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
co sie prujesz, pytasz o technike rodem sprzed IIwś i sie dziwisz,ze nikt tego nie chwali ?

ja nie chce żeby ktoś chwalił lub nie, chcę poszerzyć wiedzę, ale widzę że tu sami profesorowie są  <rotfl2>
nikt nie zakładał, nie eksploatował, ale wszyscy są znawcami...
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 16, 2011, 13:35:16 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
z góry zakładasz że jest to drut.

Odniosłem się tylko do wypowiedzi KGB, powinienem był dać drut w klamerkę

elektronika jest tansza od ciuchow ,sprawne samochody osiagaja cene zlomu ,wiec ich czesci tez kosztuja grosze ,a ty chcesz sie bawic w relikty przeszlosci

No nie do końca bo nawet jeśli uda się zaadaptować komputer z jakiejś serii to trzeba będzie opłacić gościa który to wystroi, BARTEK pewnie po prostu wybrał wariant który samemu będzie potrafił wykonać.

najbezpieczniejsze jest chyba upuszczenie pod auto

A czy to w ogóle jest konieczne? Przecież blow off wywala w normalnym układzie falę nadciśnienia która powstaje po zamknięciu przepustnicy. Przepustnica jest na gaźniku więc jeżeli gaźnik będzie przed turbo to nawet po zamknięciu przepustnicy nie będzie czego upuszczać bo silnik spali sobie wszystko aż turbina nie będzie miała czego pompować.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 16, 2011, 22:58:11 pm »

Larry075

  • Gość
a może blow off z jakimś pochłaniaczem, czy separatorem par paliwa?

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 18, 2011, 18:08:59 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Tak jak mówiłem, blow off jest zbędny przy tym układzie. W normalnym turbo z gaźnikiem za turbiną lub wtryskiem blow off wypuszcza powietrze którego fala ciśnienia zawraca z zamkniętej przepustnicy by wysadzić turbosprężarkę. W momencie kiedy gaźnik jest przed turbiną problem nie występuje. Przepustnica przed turbiną odcina dopływ powietrza DO turbiny ,a silnik dopala resztki sprężonej mieszanki. Przepustnica nie może nawet być w tym układzie za turbiną bo był by to dodatkowy element na którym osiadałoby paliwo co by dobrze na pracę nie wpłynęło. Czyli możemy zapomnieć o upuszczaniu mieszanki i zaworze blow off, potrzebny jest tylko waste gate.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 19, 2011, 17:25:59 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tak ,moge potwierdzic ,ze blowoff nie jest potrzebny ,
zapomnialem o tym szczegole :p ,ale teraz sobie przypomnialem z nawiazka - sprezarka nie moze pracowac w podcisnieniu tzn. silnik nie powinien przeciagac powietrza (zasysac) przez lopatki sprezarki,bo wychodza wtedy rezonanse ,ktore w skrajnych przypadkach moga uszkodzic lopatki sprezarki,
w normalnym ukladzie taka sytuacja zachodzi rzadko ,w momencie ,gdy sprezarka jeszcze nie ma wlasciwych obrotow (turbodziora) ,ale jezeli zalozymy przepustnice przed sprezarke to przez wiekszosc czasu pracy bedzie silne dlawienie dolotu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 19, 2011, 18:18:08 pm »

snikers

  • Gość
Tak czytam ten temat i się zastanawiam, po co blow off za turbinną która jest  za przepustnica/gaznikiem.

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 25, 2011, 00:17:25 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Tak czytam ten temat i się zastanawiam, po co blow off za turbinną która jest  za przepustnica/gaznikiem.
Jak sie nie ma pojecia to sie tworzy fizyke od nowa...
Po pierwsze stosuje sie draw-thru w celu uzyskania odpowiedniej charakterystyki silnika -tak zamocowane turbo polepsza ciag silnika od dołu i poprawia znacznie przebieg momentu obrotowego(moc niewiele) w całym zakresie dzieki czemu silnik nie ciagnie od wysokich obrotów tylko jezdzi sie tak jak byłby wiekszy motor o wiekszej pojemnosci
Po drugie stosuje sie odpowiednia turbine z dodatkowymi uszczelniaczami osi(które posiadaja TYLKO turbosprezarki od benzyny) po to zeby przy zamknieciu przepustnicy nie wysysało oleju ze sprezarki która obniza liczbe oktanowa mieszanki w cylindrach.
Po trzecie aby ulzyc uszczelniacza i samej sprezarce przy zamknietej przepustnicy kiedy pracuje ona na duzym podcisnieniu stosuje sie albo dodatkowy zawor obejsciowy jak w kompresorze albo stosuje sie turbine z takim zaworem np
http://photos.motoiq.com/MotoIQ/Project-Cars/Frankenmiata/Frankenmiata-turbo-2/686772726_xa7wL-M.jpg
na zdjeciu TD04H-13C z volvo 2.3 cisnienie fabryczne 0.5 bara, mozliwosc maksymalne(niezalecane) okolo 1 bar i z zaworem obejsciowym który laczy obie czesci zimne turbo ze soba kiedy w kolektorze ssacym panuje podcisnienie(ten okragly element z gumka pod napisem TD04L)
Po czwarte nie stosuje sie zaworu bloow-off poniewaz bedzie upuszczał palna mieszanke wiec o pozar pod maska nie trudno oraz chlodnicy poniewaz bedzie sie w niej wykraplało paliwo
Po piate bloof-off nawet gdyby dało sie zastosowac jest niepotrzebny poniewaz regulacja cisnienia tutaj odbywa sie zaworem upustowym spalin, a nawet gdyby sie okazało ze jest jakims cudem nie wystarczajaca to jakos nikt z tutaj obecnych nie wpadł na pomysł ze turbina ma ZWEZKE W POSTACI GAZNIKA NA WEJSCIU w zwiazku z czym nie przekroczy nigdy swojego cisnienia fabrycznego chocby miała sie rozleciec z rozpaczy bo nie bedzie w stanie zaciagnac tyle co normalnie(chyba ze zablokujemy dodatkowo zawor upustowy za pomoca dodatkowej sprezyny ale to inna bajka)
Po szoste jezeli to takie niebezpieczne to podajcie linka, zdjecia cokolwiek co pokazuje samochod po samozaplonie, samospaleniu czy innym wypadku z Draw-thru, a tutaj mały film na zachete jak dziala system do dupy
http://www.youtube.com/watch?v=S6V_iBqmWDg

Po siodme ktos sie naczytał o gaznikach nadcisnieniowych lub słyszął od brata szwagra zony kumpla z osiedla, to chetnie poczytam o jakis łatwo dostepnych(i tanich) modelach które mozna ustawic bez problemu w kazdym warsztacie lub samemu (pomijam gaznik od renault 5, który jest zajebiscie ciezki do zdobycia, a czesci kosztuja krocie no i za cholere nie wykarmi to zmodyfikowanego 2.0 ) Jakies propozycje ? Bo w draw thru bez problemu mozna zastosowac np pojedynczego boczniaka dellorto 40 DHLA co by sie maska zamknełą bez problemu(byly tez wersje dostosowane do nadcisnienia ale powodzenia w szukaniu ;))
« Ostatnia zmiana: Październik 25, 2011, 00:45:59 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 25, 2011, 09:45:31 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
W kwestii gaźnika SOLEX 32DIS (z renault 5 turbo), to są one osiągalne, na capri.pl są ludzie którzy mają dostęp i nie kosztuje to fortuny, jednak problemy zaczynają się przy regeneracji - jak przy każdym gaźniku.
W kwestii poziomych i pionowych weberów, dellorto to tak jak napisał Elwood, są ale ceny zaporowe. Niedawno na Ebayu były dwie sztuki weberów dcoe 45 za ~4000 zł, nadciśnieniowych. Częściej trafiają się zestawy do przeróbki w/w gaźników pod turbo.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 25, 2011, 19:48:02 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
nikt z tutaj obecnych nie wpadł na pomysł ze turbina ma ZWEZKE W POSTACI GAZNIKA NA WEJSCIU

Poza trzema osobami
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 25, 2011, 23:13:15 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Poza trzema osobami
??? Szkoda tylko ze nikt nie pomyslał co to zwiazku z tym powoduje, a dwie strony kompletnie jalowej dyskusji sa na temat zakladania bloof offa do draw-thru...
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 26, 2011, 17:41:01 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
I tak jest zawsze, prosiłem aby odzywały się osoby które coś wiedzą, a nie bazują na opinii szwagra brata kuzynki męża...
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 26, 2011, 19:46:42 pm »

Offline gerfur

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj
    • BMW E46
Oprócz renault 5 jeszcze można pomyśleć o renault fuego tam też było draw-thru
Był Caro `95 abimex L-122
Był Caro `97 abimex L-146
Był Atu+ `98 boschowtrysk L-74E --> 1.4 GTI Rover ltd

Jest BMW E46`98 2.5 Pb/LPG Cosmoshwarz

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 27, 2011, 10:48:00 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
... z tym samym gaźnikiem ;)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 27, 2011, 22:15:48 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Szkoda tylko ze nikt nie pomyslał co to zwiazku z tym powoduje,

Poza trzema osobami... Gdybyś przeczytał drugą stronę to byś wiedział że napisałem dlaczego blow off jest niepotrzebny ,a KGB stwierdził jeszcze jeden problem z tym związany.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 28, 2011, 10:32:45 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
pomijając drut czy nie drut , czasy idą do przodu kiedyś może ktoś tak kombinował ale w czasach gdzie graty do Twojego silnika kosztują grosze (zakładam że Ty masz pinto) nawet bym się nie zastanawiał i przerabiał go na wtrysk... Kupisz ecumastera (kupiłem miesiąc temu używkę żywą z mapsensorem mpx4250 za 350 zl :) ), na allegro wyhaczysz sobie wtryski 240-260 , zestroisz to albo ktoś Ci zestroi i będziesz miał auto dobrze jeżdżące , nie kichające , nie prychające i do tego wzglednie ekonomiczne ...  bez zadnych historii z pożarem pod autem... . Jak już chcesz drawthru to absolutnie nie ma mowy o bov , jedyna opcja to upuszczać mieszankę za gaźnik albo jej wogóle nie upuszczac... Nie każde fabryczne auto z turbo ma DV (starocie) i jakoś to jeździło  . W każdym razie lepiej raz na dwa lata wymienić turbine niż raz na pol roku zmieniac auto po pożarze :) . Co do samej turbiny to pomyśl o t25 z saaba 900, tanie jak barszcz i do 250 KM dają rade .

EDIT

Przypomniało mi się że widziałem ecumastera do sprzedania http://turbobmw.pl/viewtopic.php?f=6&t=1626 zaloguj się i odezwij do tego czlowieka czy ma jeszcze DETa do sprzedania .

EDIT 2 - dopiero teraz doczytałem drugą stronę tematu
Po pierwsze stosuje sie draw-thru w celu uzyskania odpowiedniej charakterystyki silnika -tak zamocowane turbo polepsza ciag silnika od dołu i poprawia znacznie przebieg momentu obrotowego(moc niewiele) w całym zakresie dzieki czemu silnik nie ciagnie od wysokich obrotów tylko jezdzi sie tak jak byłby wiekszy motor o wiekszej pojemnosci


to jest bełkot i nie ma to żadnego znaczenia . Charakterystyka silnika z turbo zależy głównie od samej turbosprezarki i pojemności silnika. Sposób zasilania nie ma znaczenia bo silnik powinien mieć odpowiedni  AFR na każdych obrotach niezależnie czy to jest gaźnik wtrysk czy lpg 2 gen, jak nie ma tzn ze trzeba coś zmienić proste.  Strojenie DrawThru czyli zabawa z dyszami też nie obejdzie się raczej bez szerokopasmówki i pewnie pochłonie sporo więcej paliwa... . Wystrojenie świni w takiej konfiguracji nie bedzie napewno trudniejsze niz mizianie gaźnika . Ja bym proponował zasilić auto wtryskiem ,zapodać ecumastera postroić sobie go , oswoić się z nim  , dozbierać na szerokopasmówke i dopiero sie brac za turbo.
« Ostatnia zmiana: Październik 28, 2011, 15:23:00 pm wysłana przez turbonez »

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 29, 2011, 19:32:53 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
BARTEK#1925, nie pierdziel sie z tym systemem, tylko bierz przykład z Kwiatka i Krissa z SF i działaj ohca ze świstakiem na wtrysku ;)
a co do turbo... jak szaleć to na całego, hx35 :D
« Ostatnia zmiana: Październik 29, 2011, 19:35:39 pm wysłana przez Leonek1321 »
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 30, 2011, 19:32:13 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Powiem Ci tyle:
mam blok po prawdziwej kapitalce, przejechane 5000 km, nowe nadwymiarowe tłoki, szlify, panewki, nowa pompa oleju o większym ciśnieniu niż fabryka. Żeby wycisnąć tyle co chłopaki na SF dobrze byłoby posadzić to na tłokach i korbach od Cossiego, tak jak u Krissa.
Niestety nie stać mnie na zakup kompletu tłoków i korb od Cossiego, do tego tłoki nadwymiar - zakup dobrych nadwymiarowych używek graniczy z cudem. W zasadzie niemożliwe. Komplet nowych tłoków ze sworzniami i pierścieniami to koszt około 4000 zł, korby używki od Cossiego to 400-600 zł.
Na razie zastanawiam się nad sensem montażu wtrysku, który po ponad 20 latach użytkowania jest chyba jednak bardziej zawodny od starego gaźnika, który przy jeździe na lpg i tak robi tylko jako przepustnica, zapłon mam w bardzo dobrym stanie.
Ciągle biję się z myślami. Nadal nie rozgryzłem do końca wiązki forda - to głównie wina braku czasu, dopiero dzisiaj skończyłem adaptację części mieszkalnej na strychu mojego domu, trwało to kilka lat. Jak wiązkę rozgryzę to pomyślę nad montażem do auta EFI. Martwi mnie przepływka i jej niska odporność na strzały przy LPG, choć te mi się nie zdarzają, ale zawsze może to mieć miejsce....

Turbo na gaźniku to ciekawa opcja, na wtrysku żeby dobrze to chodziło powinno się to wystroić Ecumasterem...do tego nadciśnieniowy mapsensor...

Tak czy siak turbo w połączeniu z moim motorem to maks 0,5 bara i dobre sterowanie.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 30, 2011, 19:35:18 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Powiem Ci tyle:
mam blok po prawdziwej kapitalce, przejechane 5000 km, nowe nadwymiarowe tłoki, szlify, panewki, nowa pompa oleju o większym ciśnieniu niż fabryka. Żeby wycisnąć tyle co chłopaki na SF dobrze byłoby posadzić to na tłokach i korbach od Cossiego, tak jak u Krissa.
Niestety nie stać mnie na zakup kompletu tłoków i korb od Cossiego, do tego tłoki nadwymiar - zakup dobrych nadwymiarowych używek graniczy z cudem. W zasadzie niemożliwe. Komplet nowych tłoków ze sworzniami i pierścieniami to koszt około 4000 zł, korby używki od Cossiego to 400-600 zł.
Na razie zastanawiam się nad sensem montażu wtrysku, który po ponad 20 latach użytkowania jest chyba jednak bardziej zawodny od starego gaźnika, który przy jeździe na lpg i tak robi tylko jako przepustnica, zapłon mam w bardzo dobrym stanie.
Ciągle biję się z myślami. Nadal nie rozgryzłem do końca wiązki forda - to głównie wina braku czasu, dopiero dzisiaj skończyłem adaptację części mieszkalnej na strychu mojego domu, trwało to kilka lat. Jak wiązkę rozgryzę to pomyślę nad montażem do auta EFI. Martwi mnie przepływka i jej niska odporność na strzały przy LPG, choć te mi się nie zdarzają, ale zawsze może to mieć miejsce....

Turbo na gaźniku to ciekawa opcja, na wtrysku żeby dobrze to chodziło powinno się to wystroić Ecumasterem...do tego nadciśnieniowy mapsensor...

Tak czy siak turbo w połączeniu z moim motorem to maks 0,5 bara i dobre sterowanie.

Słuchaj , nie ma się co martwić starym wtryskiem , będzie to zawsze znacznie lepsze rozwiązanie niż gaźnik . Martwisz się o przepływkę ... , kupisz  ecumastera to ją wywalisz :) Tak jak napisałem za det2 z mapsensorem 2.5 barowym (do 1,5 bara doładowania )  zapłaciłem 350 zł więc to nie jest kosmiczny pieniądz . Wrzucisz sobie ecumastera , pobawisz się nim wywalisz przepływkę przejdziesz na mapa i przy uturbieniu znacznie łatwiej będzie Ci to ogarnąć . Co do gazu to też bym się zastanowił nad używaną sekwencją :) . Naprawde takie graty idzie wyhaczyć w ciekawych cenach , trzeba na to poświęcić czas niestety .

Co do gratów z coswortha to ja widze wyjście , czy przypadkiem 1.6 i 1.8 z rodziny pinto nie mają mniejszej średnicy cylindra ? Kup używki korby i tłoki  i rozwierć  u szlifierza mniejszy blok pod tłoki . Co masz do rozgryzania w wiązce forda ? Myśle że na seryjnych tłokach z takim t25 miałbyś masę frajdy , do tego ecumasterem mógłbyś boost na niskich obrotach ograniczyć zeby korby oszczedzic . Z elektroniki tak naprawde płyną same pozytywy .
« Ostatnia zmiana: Październik 30, 2011, 19:44:19 pm wysłana przez turbonez »