Autor Wątek: Zakup turbosprężarki, draw thru  (Przeczytany 22637 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Zakup turbosprężarki, draw thru
« dnia: Październik 14, 2011, 14:52:34 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Witam,

temat założyłem żeby zsumować doświadczenia osób mających pojęcie i mogące podzielić się swoimi doświadczeniami i uwagami dotyczącymi zakupu używanych turbosprężarek - na co zwrócić uwagę i o co pytać sprzedawcę - jak również doświadczenia związane z doborem turbin do silników benzynowych.
Nie ukrywam że chodzi mi po głowie draw thru i stąd chęć zdobycia maksymalnej ilości informacji.

Sam biorę pod uwagę turbinę od VW 1.8 T, są wydajne i jest ich dużo na rynku, więc i cena jest dobra.

Przy opcji drwa thru zastanawia mnie ciągle problem upuszczania nadmiaru ciśnienia, co zrobić aby było bezpiecznie?
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 14, 2011, 15:09:46 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
draw thru-czyli jeśli dobrze rozumiem,gaźnik przed turbiną ? :)
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 14, 2011, 15:17:59 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Dokładnie.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 14, 2011, 18:06:59 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
BARTEK#1925, a przecież miałeś go kundlić na EFI.

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 14, 2011, 21:07:29 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Przy opcji drwa thru zastanawia mnie ciągle problem upuszczania nadmiaru ciśnienia, co zrobić aby było bezpiecznie?
założyć Blow off'a w odpowiednim miejscu :)
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 14, 2011, 21:35:54 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
z tym że upuszczałby on wtedy mieszankę paliwa z powietrzem...a może upust zrobić z powrotem w dolot przed gaźnikiem?
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 14, 2011, 21:38:54 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
przecież musi upuszczać nadmiar powietrza a nie mieszanki...
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 14, 2011, 21:55:40 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
ale przecież w takim układzie do turbiny wpada mieszanka a zawór upustowy jest za turbiną więc jak ma wpuszczać tylko powietrze ?
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 14, 2011, 23:32:19 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
założyć Blow off'a w odpowiednim miejscu
Zeby upuszczac mieszanke LPG/beny z powietrzem pod maske w okolice goracego kolektora wydechowego ?? Nagrode Darwina mozna wtedy miec w kieszeni bez problemu.... W tym ukladzie turbo spreza mieszanke paliwa z powietrzem gdyz jest pomiedzy gaznikiem a silnikiem(gdyby ktos nie wiedział) i nie mozna stosowac chodnicy powietrza w tym ukladzie
« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2011, 23:34:57 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 15, 2011, 00:07:12 am »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
no więc dlatego na początku pisałem że gaźnik jest przed turbiną,czyli taki zawór musiałby wpuszczać nadmiar z powrotem w dolot przed gaźnikiem
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 15, 2011, 12:35:59 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
czyli taki zawór musiałby wpuszczać nadmiar z powrotem w dolot przed gaźnikiem
Po to zeby gaznik do istniejacej juz mieszanki paliwa z powietrzem dodał kolejna zbedna porcje paliwa i uczynił ja zbyt bogata zeby sie zapaliła w silniku ?
« Ostatnia zmiana: Październik 15, 2011, 12:38:32 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 15, 2011, 12:45:06 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wypuszczac moze tylko miedzy gaznik a turbine,
inna sprawa ,ze na dzien dzisiejszy nikt (z producentow) takich drutow nie robi ,a wiec nie wiadomo jak dlugo pochodzi sprezaraka obwmywana benzynka z kazdej strony,
przy zasilaniu gazem problem jest zdecydowanie mniejszy ,
no i przy zasilaniu IIgen wogole mozna z tego druta zrezygnowac i zalozyc mikser za sprezarka jak na ludzi przystalo,

jezeli koniecznie ktos chce sprezac mieszanke to lepiej isc w kompresor - ale tu tez permamentne mycie benzyna moze nie wyjsc na zdrowie urzadzeniu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 15, 2011, 12:59:36 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Draw thru to nie drut, stosowano to z powodzeniem w latach 70-tych i 80-tych głównie w Stanach i nic nie wybuchało.
Mieszanka paliwowa nie wybuchnie w gorącej turbinie, nie ma tam iskry !
Upuszczenie nadmiasru ciśnienia nie może się odbywać z powrotem do układu, najbezpieczniejsze jest chyba upuszczenie pod auto, ale nie w okolice wydechu, to z resztą oczywiste.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 15, 2011, 14:05:23 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a w japonczyku z 1985 turbina dmucha do gaznika - radze brac przyklad z japoncow ,oni sa troche do przodu wzgledem reszty :P
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 15, 2011, 18:56:52 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Oba rozwiązania są dobre, nie upieraj się przy swoim z góry zakładając że draw thru to kupa.

Pod poniższym linkiem jest ładne foto pinciaka z draw through:
http://www.film.queensu.ca/cj3b/Photos/Tech/Pinto/McHughPinto.JPG
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 15, 2011, 22:03:13 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
nikt (z producentow) takich drutow nie robi

Nawet FSO takiego druta nie robiło

a w japonczyku z 1985 turbina dmucha do gaznika - radze brac przyklad z japoncow

Daleko szukasz. Wystarczy brać przykład z OBR. W 1.5 Turbo gaźnik był za turbiną, był to uszczelniony FOS Łódź.
« Ostatnia zmiana: Październik 15, 2011, 22:16:15 pm wysłana przez Sparrow »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 16, 2011, 01:48:51 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytuj (zaznaczone)
Cytat: KGB w Wczoraj o 14:05:23

   
Cytuj (zaznaczone)
a w japonczyku z 1985 turbina dmucha do gaznika - radze brac przyklad z japoncow


Daleko szukasz. Wystarczy brać przykład z OBR. W 1.5 Turbo gaźnik był za turbiną, był to uszczelniony FOS Łódź.
sorka ,ale blizej mam do japonca ,przed chwila wrocilem z przejzadzki  ;p
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 16, 2011, 09:58:28 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Był chyba nawet PN co miał turbo na abimexie :D ...turbo było przed wtryskiem. Też jestem zdania że jak już montować turbo do gaźnika to tylko przed nim... dobrać odpowiedni gaźnik (ciężko może być) jeśli aktualnie zamontowany nie będzie chciał chodzić na tym - bo wiadomo że normalny gaźnik musi mieć podciśnienie do pracy a nie nadciśnienie.

Gaźnik przed turbo to jak dla niektórych druciarstwo... "gra nie warta świeczki" :P Jak już robić to porządnie i koszt założenia pełnego wtrysku chyba nie jest taki drogi?

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 16, 2011, 11:12:57 am »

Larry075

  • Gość
a nie myśleliście może o tym, że zamiast upuszczać ciśnienie z turbiny, może ograniczać spaliny do niej dopływające?

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 16, 2011, 11:56:32 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Nawet FSO takiego druta nie robiło

post widzę na temat jak cholera, widzę że w ogóle mało wiesz na ten temat, ale oczywiście z góry zakładasz że jest to drut.
Standard widzę na forum, gówno wiem ale swoje pierdy i tak napiszę...
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja