Autor Wątek: Falująca maska przy wyższych prędkościach  (Przeczytany 14201 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Falująca maska przy wyższych prędkościach
« dnia: Listopad 22, 2011, 15:02:54 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Siemka.

Macie jakieś sposoby na falującą maskę przy prędkościach wyższych niż dozwolona autostradowa w naszym kraju ? Ostatnio przy około 170-175km/h tak bardzo zaczęła mi falować, że myślałem, że mi kutasa wyrwie i jaja ogoli... Może ktoś kombinował z jakimś innym zamkiem ? Może jakieś przerobienie maski tak, żeby były 2 zamki na rogach ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Falująca maska przy wyższych prędkościach
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 22, 2011, 15:24:28 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
Właśnie to nieciekawie wygląda już przy 100km/h, normalnie jak by klapa była niedomknięta. A może jakieś uszczelki dookoła klapy, żeby powietrze nie wpadało do środka.

Odp: Falująca maska przy wyższych prędkościach
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 22, 2011, 18:20:59 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3412
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Niestety to częste zjawisko - ten typ niestety tak ma.
Jedynie możesz się ratować regulacją odbojów przy błotnikach tak by maska była "na sztywno" po zamknięciu zamka (zero wyczuwalnego ruchu na zamkniętym zamku).
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Falująca maska przy wyższych prędkościach
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 22, 2011, 18:22:57 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Albo dać takie zapinki jak w rajdówkach :D
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Falująca maska przy wyższych prędkościach
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 22, 2011, 19:06:41 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Załóżcie maskę z Bad Loockiem przy 130km/h jest jakieś 1,5cm na błotnikami...
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Falująca maska przy wyższych prędkościach
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 22, 2011, 20:47:08 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Najszybciej Polonezem jechałem 160 i nic nie zauważyłem.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Falująca maska przy wyższych prędkościach
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 22, 2011, 20:49:49 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Najszybciej Polonezem jechałem 160
A teoretycznie tyle jechales czy praktycznie ? Bo ja na moście 3.9 na 4 biegu doszedłem do 6000tys obr i mial ochote isc dalej, ale odpuściłem...

Albo dać takie zapinki jak w rajdówkach :D
Kiedyś mi się to podobało, ale nie chce auta szpecić i maski dziurawić.

Jedynie możesz się ratować regulacją odbojów przy błotnikach tak by maska była "na sztywno" po zamknięciu zamka
I to jest jakaś myśl, bo zmieniłem maske i zapomniałem o tych odbojach.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Falująca maska przy wyższych prędkościach
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 22, 2011, 20:50:47 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Wyregulować maskę, żeby nie było szpary pomiędzy lampami, atrapą i krawędzią.

Odp: Falująca maska przy wyższych prędkościach
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 22, 2011, 20:54:05 pm »

piciek

  • Gość
ja jechałem 190 i też nie zauważyłem :D , po prostu patrzeć przed siebie, a nie na maskę, a tak na serio, to odboje mam ustawione na sztywno zawsze, więc moze dlatego nie widziałem nic złowrogiego... warto też dobrze zamek wyregulować, zarówno przedniej, jak i tylnej klapy, żeby nic nie piszczało podczas jazdy.

Odp: Falująca maska przy wyższych prędkościach
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 22, 2011, 23:19:49 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Rafał w tylnej klapie masz tyle dziurek to co Ci dwie w przedniej będą przeszkadzać. Co do falowania maski to przejedź się ze mną to zobaczysz co to jest podrywanie maski, przy większych prędkościach i mijance z tirem zamykam oczy :-). Może pomógłby spoiler taki jak miały Analogi.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Odp: Falująca maska przy wyższych prędkościach
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 22, 2011, 23:35:43 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Pęknięte spawy pomiędzy stelażem a poszyciem maski coś takiego powodują- ja mam maske na sztywno i powyżej licznikowych 140km/h nic się z nią nie dzieje.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Falująca maska przy wyższych prędkościach
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 23, 2011, 01:07:04 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
ja również zauważyłem podrywanie maski po wyżej jakiejś prędkości, mijaniu ciężarówki. wielokrotnie sprawdzałem czy jest zamknięta. wydaje mi się że ta belka w której siedzi zamek jest wiotka. może wstawić między nią a dolnym pasem jakieś elementy łączące.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Falująca maska przy wyższych prędkościach
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 25, 2011, 20:09:45 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4120
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Belka pod maską na pewno nie jest wiotka. Powodem falowania jest to, że maska nie przylega szczelnie do nadwozia tylko powietrze pod nią wpływa i przy większych prędkościach ma skłonność do jej podrywania. Jakby zamiast robić dłuższą maskę panowie z FSO pokusili się o takie rozwiązanie jak w wielu zachodnich autach czyli krótka maska + nosek o odpowiednim kształcie, to by problem nie istniał. Dodatkowo zniknął by problem konieczności wymiany całej maski z powodu zardzewienia przednich narożników, oraz rdzewienia jej przedniej zagiętej części. Parę razy myślałem czy by nie dać jakiegoś uszczelnienia miedzy maskę, a reflektory i atrapę.
« Ostatnia zmiana: Listopad 25, 2011, 20:17:18 pm wysłana przez Grzech#1938 »
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Falująca maska przy wyższych prędkościach
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 26, 2011, 18:50:16 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Gąbka grubości 1cm np?

Odp: Falująca maska przy wyższych prędkościach
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 26, 2011, 19:33:33 pm »

piciek

  • Gość
dziś chciałem sprawdzić, czy ta maska rzeczywiście faluje... u mnie jest sztywno, może dlatego, że mam założoną teraz atrapę zimową. Za to przy 160km/h kierunkowskaz przedni powiedział "pie***ę wysiadam" no i wysiadł... :/

Odp: Falująca maska przy wyższych prędkościach
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 27, 2011, 15:33:09 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Belka pod maską na pewno nie jest wiotka. Powodem falowania jest to, że maska nie przylega szczelnie do nadwozia tylko powietrze pod nią wpływa i przy większych prędkościach ma skłonność do jej podrywania. Jakby zamiast robić dłuższą maskę panowie z FSO pokusili się o takie rozwiązanie jak w wielu zachodnich autach czyli krótka maska + nosek o odpowiednim kształcie, to by problem nie istniał. Dodatkowo zniknął by problem konieczności wymiany całej maski z powodu zardzewienia przednich narożników, oraz rdzewienia jej przedniej zagiętej części. Parę razy myślałem czy by nie dać jakiegoś uszczelnienia miedzy maskę, a reflektory i atrapę.

Panowie z FSO mieli takie rozwiązanie i stosowali w Coupe i "przejściówce".

Odp: Falująca maska przy wyższych prędkościach
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 27, 2011, 16:02:29 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
mam przejściówkę i szczerze powiem że jest to jak dla mnie świetne rozwiązanie ;) nie ma takiej tendencji do rdzewienia ten nosek, a dodatkowo maska nie faluje ;) więc same plusy jak dla mnie ;)
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Falująca maska przy wyższych prędkościach
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 27, 2011, 17:22:37 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4120
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Do utek - no i powinni byli je kontynuować, a nie wprowadzać to co mamy. Sporo zachodnich aut z tamtego okresu ma nosek i krótką maskę i jakoś nikomu to w niczym nie przeszkadzało. Trzy pierwsze przykłady: Ford Sierra, VW Passat i Peugeot 405
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Falująca maska przy wyższych prędkościach
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 27, 2011, 21:23:44 pm »

Offline JanekZuk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 155
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez truck+ 1.9 GLD
Mi w trucku przy 120km/h się maska otworzyła ale była spawana i szpachlowana
a nowa ani drgnie

Odp: Falująca maska przy wyższych prędkościach
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 02, 2011, 00:34:59 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Jakby zamiast robić dłuższą maskę panowie z FSO pokusili się o takie rozwiązanie jak w wielu zachodnich autach czyli krótka maska + nosek o odpowiednim kształcie, to by problem nie istniał.

Zapewniam cię że problem nie istnieje w moim Plusie który przejechał 154tyś. km, nie ma idealnie przylegającej maski ,a ostatnio nawet sobie skakał. Zagięta w dół maska ma własny spoiler ,a rozwiązanie długiej maski jest typowe właśnie dla okresu kiedy to auto powstawało. Noski to znak ostatnich lat kiedy całe przody robi się z plastiku ze względu na crash testy z pieszymi przeprowadzane przez NCAP. Zwróć uwagę że jeszcze BMW E46 miało maskę długą.

a belka w której siedzi zamek jest wiotka

Jak chcesz to nakręcę ci film w którym skaczę po tej belce i nic się jej nie dzieje (a ważę 80 kilo)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 02, 2011, 00:37:07 am wysłana przez Sparrow »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E