Autor Wątek: Maćko Atu + 1.4GTi 23E  (Przeczytany 108358 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #280 dnia: Maj 11, 2019, 00:42:22 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
czujnik zuzycia masz w dwoch klockach,czy tylko jednym ?
W jednym (na stronę).
chodzilo mi o cala oś, bo mam komplet klockow z jednym czujnikiem (w jednym klocku na 4szt), ale do innych zaciskow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #281 dnia: Luty 02, 2020, 23:21:25 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Dawno mnie tu nie było :P

LPGTi od ostatniego wpisu zrobił około 5000km, z czego 4600 w okresie maj - sierpień. Wreszcie kupiłem sobie dupowóz, a Poloneza wysłałem na zasłużoną emeryturę z przeznaczeniem jako auto do zabawy ;)


Od sierpnia wożę się takim wynalazkiem. Laguna 3 w wersji GT. Silnik 2.0 dCi 178Km.

Ale wracając do tematu... Pod koniec czerwca Polonez brał udział w imprezie Classic & Youngtimer Show 2019 organizowanej przez Radomskie Klasyki. Nasze stoisko Polonezów wygrało w kategorii najlepszego stoiska imprezy ;)





Jeśli chodzi o mody to jedyną zmianą od poprzedniego wpisu jest ostateczna wersja kolektora - został wygładzony i pomalowany strukturalnie a napisy zostały wypolerowane.



Obecnie auto stoi brudne i zakurzone w ciepłym garażu a badanie techniczne skończyło się na początku roku. Najbliższe plany to dokończenie wygłuszania wnętrza - ściana grodziowa i podłoga.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #282 dnia: Maj 21, 2020, 11:36:14 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Updejt ;)

Dorwałem ostatnio fabrycznie nowe szkła do reflektorów, prawa lampa mi parowała w deszczu więc przy okazji uszczelnienia postanowiłem założyć nowe szkła. Jest spora różnica w oświetleniu drogi, żałuję że nie zrobiłem porównania ale w nocy reflektory oświetlają drogę lepiej niż bi-xenony w mojej lagunie <lol2>



W ostatni weekend wykurzyłem pajęczyny z wydechu na trasie do Wawy. Z dziewczyną zrobiliśmy sobie wypad nad Zegrze, a w drodze powrotnej skoczyłem pod fabrykę zrobić zdjęcia bo nie wiadomo jak długo to jeszcze postoi. Logo z banera nad bramą główną już zniknęło :]

Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #283 dnia: Maj 21, 2020, 13:11:40 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2231
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Dobry pomysł z tym wyjazdem pod FSO  <ok>, muszę się zmotywować i tez pojechać. Polonez prezentuje się jak zawsze - znakomicie  <cwaniak2>

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #284 dnia: Maj 22, 2020, 07:53:43 am »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Updejt ;)

Dorwałem ostatnio fabrycznie nowe szkła do reflektorów, prawa lampa mi parowała w deszczu więc przy okazji uszczelnienia postanowiłem założyć nowe szkła. Jest spora różnica w oświetleniu drogi, żałuję że nie zrobiłem porównania ale w nocy reflektory oświetlają drogę lepiej niż bi-xenony w mojej lagunie <lol2>



W ostatni weekend wykurzyłem pajęczyny z wydechu na trasie do Wawy. Z dziewczyną zrobiliśmy sobie wypad nad Zegrze, a w drodze powrotnej skoczyłem pod fabrykę zrobić zdjęcia bo nie wiadomo jak długo to jeszcze postoi. Logo z banera nad bramą główną już zniknęło :]


Logo zabezpieczyła ekipa z muzeum w fso. Ale czy wróci na bramę to tego nie wiem. W każdym razie odnowili tą czerwoną blachę przy bramie, Więc jakaś szansa jest że się pojawi logo

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #285 dnia: Maj 22, 2020, 11:19:52 am »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
Logo zabezpieczyła ekipa z muzeum w fso. Ale czy wróci na bramę to tego nie wiem. W każdym razie odnowili tą czerwoną blachę przy bramie, Więc jakaś szansa jest że się pojawi logo
Pisali już wtedy, że nie ma takiej szansy właśnie dlatego zostało zabezpieczone.

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #286 dnia: Sierpień 18, 2020, 16:06:15 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Mały updejt techniczny. Troszkę zmian pod maską ;)

Nowy eksperymentalny kolektor wydechowy 4-2-1 i wydech przeniesiony na prawą stronę, całość 55mm. Kolektor do zejścia w 1 owinięty bandażem.




Poprawki kolektora ssącego, zgranie kanałów między połówkami kolektora i z głowicą, zastosowanie przekładek teflonowych. Przeniesienie czujnika temperatury powietrza z dolnej połówki kolektora na górną.




Wtryskiwacze po regeneracji, czyszczenie w myjce ultradźwiękowej i wymiana filterków.



Rozrusznik po kompleksowej regeneracji, nowy automat, nowy wirnik, nowy bendix, szczotki, tulejki. Kręci 1.8 jak szalony, nawet na ciepłym silniku.



W końcu dorwałem - tylna kanapa w czerwone krzaki, jeszcze tylko materiały na nadkola <lol>



Oprócz tego dzisiaj sprawdziłem z ciekawości ciśnienie oleju. Na wolnych obrotach 1.5 bara, przy 3000rpm 4.2 bara, oczywiście pomiar na ciepłym silniku ;)
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #287 dnia: Sierpień 18, 2020, 21:52:53 pm »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
I jak wrażenia z wydechu? Ja robiłem podobny do zwykłego 1.8, z jeszcze dłuższą dwururą i efekt był dosyć miażdżący. Niegłupi pomysł z przeniesieniem czujnika  <ok>
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #288 dnia: Sierpień 19, 2020, 11:18:21 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Wrażenia bardzo dobre, fajnie jedzie. Wczoraj na jazdach testowych zrobiłem nowy rekord prędkości, wskazówka obrotomierza dotknęła czerwonego pola na 5tym biegu <lol> Dźwięk też bardzo przyjemny. Jedyna wada to wysokość wydechu, musiałem pasować przód tak żeby zgrał się z rurą wchodzącą do środkowego tłumika która jest dość nisko i przez to wydech na środku trochę wisi. Korci mnie zrobić całość od kolektora do tylnego zderzaka z kwasówki, ale to temat na zimę, trzeba trochę funduszy odłożyć na to ;)
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #289 dnia: Sierpień 19, 2020, 21:09:38 pm »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
wskazówka obrotomierza dotknęła czerwonego pola na 5tym biegu

To oznacza, że godnie jedzie :D Jaki most?
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #290 dnia: Sierpień 19, 2020, 21:46:44 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Jaki most?
Za krótki :d 4.3, mam w planach i w sumie szukam "plusowego" mostu 3.9 w idealnym stanie ;)
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #291 dnia: Sierpień 19, 2020, 22:07:19 pm »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
Towar tyleż rzadki, co wysokiego ryzyka <mysli> Z późnych mostów trudno o taki ze środy, wiem coś o tym :P
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #292 dnia: Sierpień 19, 2020, 22:10:12 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1306
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
A nie lepiej 4.1?

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #293 dnia: Sierpień 19, 2020, 22:18:27 pm »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
4.1 nie jest głupi, mogę polecić. Tylko nie występuje w wersji pod skośne amory, a jak wiadomo z wymianą samej przekładni jest lekki balet.
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #294 dnia: Sierpień 19, 2020, 22:29:17 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
U siebie mam 4.1, na deszczu spod świateł zwykły 1.8 mielił w miejscu jeszcze na 3cim biegu :p Poza tym w trasę takie przełożenie to jakiś dramat, 90 km/h i 3500 obr./min. Do WC najlepiej przełożenie z diesla.

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #295 dnia: Sierpień 19, 2020, 22:34:16 pm »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
No się akurat nie zgodzę, to jest silnik który się namiętnie kręci, ale nie ma nie wiadomo ile momentu obrotowego i wymaga stosunkowo krótkich przełożeń, żeby przyspieszać. Na dieslu może jakoś pojedzie, ale będzie bardzo smutno. Jedynka 70, dwójka 120, trójka na autostradę, piątka na loty międzygwiezdne...
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #296 dnia: Sierpień 19, 2020, 22:41:22 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
A nie lepiej 4.1?
Trzeba by dospawać mocowania pod skośne amortyzatory albo przełożyć wnętrzności do plusowego mostu a to bardzo ryzykowne.

Poza tym ideą zmiany jest wyciszenie auta przy prędkościach autostradowych i poprawienie czasów 0-100. Na 4.3 na pierwszym biegu nie mam trakcji, a żeby osiągnąć 100 muszę wbić trzeci bieg. Na 3.9 przy odcięciu na dwójce już jest ponad 100 ;)

Obecnie rekord 0-100 to 7.7s jeśli perfekcyjnie ruszę i zmienię 2 biegi, ale wynik mało powtarzalny i częściej jednak są to okolice między 8 a 8.6s bo za długo mieli w miejscu albo któryś z biegów zgrzytnie :/
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #297 dnia: Sierpień 20, 2020, 15:36:29 pm »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
To dobrze się zbiera. Przy czym to wydłużanie przełożeń bywa zdradliwe. Akurat 3.9 pod ten silnik jeszcze jak najbardziej spoko, ale dalej raczej nie ma co.

Btw: Gomulsky, na którym biegu Ty masz te 90 km/h i 3500 obr?  <co>
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #298 dnia: Sierpień 20, 2020, 16:39:43 pm »

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 739
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
Gomulsky, masz coś nie tak ze wskazaniami. Zdecydowanie za wysokie obroty jak na tę prędkość. 3500 obrotów to może jest przy 100 km/h, ale na moście 4.3.

Maciek, coraz szybsze się robi te twoje VVC  <spoko> Dotykając czerwonego pola miałeś około 215 km/h - ładnie, można jeszcze więcej pewnie  :d

A powiedz jak to znosi ten most, nie rozwył się szczególnie w porównaniu do tego jak było 1.4 ?

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #299 dnia: Sierpień 20, 2020, 16:53:06 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V

Maciek, coraz szybsze się robi te twoje VVC  <spoko> Dotykając czerwonego pola miałeś około 215 km/h - ładnie, można jeszcze więcej pewnie  :d

A powiedz jak to znosi ten most, nie rozwył się szczególnie w porównaniu do tego jak było 1.4 ?

Aerodynamika na niewiele więcej pozwala. U Maćka 4,3 nieco pomaga, bo ma wyższe obroty przy tych prędkościach. Moje VVC już od 200 na 3,9 nie chciało zbytnio przyspieszać, ale zegar już był po za skalą.

U mnie po 30k kilometrów nie było żadnej różnicy w pracy tylnego mostu. A właściwie każdego dnia zbliżałem się do czerwonego pola.

Na 4,3 w temacie sprintu do setki dużo pomogłoby przeniesienie odcięcia na 7500. Na dwójce nie zaszkodzi, na czwórce na zwykłym tłoku już bym się zastanawiał. Będę testował w 1.6 niedługo. :P

Co do kolektora to nadal nie wydaje się on aż tak długi, ale na pewno poprawił rozkład momentu względem krótkiego. Najwięcej restrykcji w tym silniku jest w sterowaniu... :P

Na 4,3 setka na piątce przy seryjnym laczu jest w okolicach 3100/3200obr.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...