Autor Wątek: Maćko Atu + 1.4GTi 23E  (Przeczytany 107346 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #160 dnia: Grudzień 13, 2014, 16:29:01 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
No no, właśnie się tak zastanawialiśmy, jakie ładne Orciari wyjeżdża :D Pozdrowienia. A ogólnie to kilka ciekawych pojazdów rodzimej produkcji spotkaliśmy na trasie Radom-Warka-Góra Kalwaria-Konstancin :d

Nowe szesnastozaworowe serce zakupione, więcej... wkrótce :P
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #161 dnia: Luty 01, 2015, 14:20:59 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Mały refresh.

ATU jak co roku przeszło przegląd na 5. Wleciała nowa linka ręcznego, samoregulatory zostały rozkręcone, wymyte i złożone, działają tak jak zostało to wymyślone :) Ręczny wg. pomiarów na stacji diagnostycznej mocniejszy od roboczego o jakieś 15% :d

A teraz to co ostatnio spędza mi sen z powiek :) Padła decyzja o zakończeniu ery stukającego tłoka pod maską. Zakupiłem od Zoltana "nowy" słupek 1.4 na starym bloku (prawilna szesnacha 94) z wyplutą uszczelką, ale jak się potem okazało problemem raczej była "miętka" głowica - odgnioty od strony wydechu niż sama uszczelka. Przebieg silnika 80kkm. Po zdjęciu miski jest czysty jak łza, tak więc zakładam na niego głowicę z mojego, oczywiście najpierw zostanie trochę dłubnięta, a na sam koniec wpadną wałki LGC 106970 i kolektor rurowy który wczoraj wyrzeźbiłem :d





Powoli kompletują się części, w sumie można już wyciągać stary słupek, zdjąć głowicę i zawieźć gdzie trzeba.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #162 dnia: Luty 01, 2015, 16:50:18 pm »

Offline J1612

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
Skoro rzeźbisz to pomyśl nad kolektorem 4-2-1 zamiast tego.
Park masznowy:
PN 1,4 -DF 1,6 R620ti R45 Bmw540i silnik w proszku

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #163 dnia: Luty 01, 2015, 17:53:26 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Zastanawiałem się nad tym, ale zdecydowałem że na razie ma być to po prostu plug&play zamiast tego ciężkiego żeliwa.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #164 dnia: Luty 01, 2015, 20:32:05 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Znajdź sobie aluminiowa miske, skręcisz na silikon i zapomnisz o tym, że może coś przeciekać. Odnośnie kolektora 4-2-1 również polecam. Odnośnie wałków, poświęc trochę czasu i pieniędzy i poszukaj w UK coś ostrzejszego :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #165 dnia: Luty 03, 2015, 20:22:28 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Alu miska jest już w drodze :) Wczoraj poprawiłem rurowca - spawy i średnice wewnętrzną, a dziś go założyłem wraz z uszczelkami żeby zobaczyć ile ta moja robota była warta :d

Pierwsze wrażenia:
- bardzo szybko się nagrzewa
- i równie szybko stygnie :)
- lepiej wkręca się na obroty
- dupohamownia wykrywa wzrost ciągu między 2-3,5k rpm :d
- delikatnie zmienił się dźwięk, ale nadal brzęczy jak trzeba

Kawałek nudnego filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=uLeZXwH903A

Jedyne co widać, a raczej słychać to klepanie tłoka :]
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #166 dnia: Marzec 04, 2015, 10:54:12 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2277
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
zdejmij rurowca i wspawaj na fartuchu z blachy wzmocnienie. bez tego po roku będziesz tam miał rudą i dziurę.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #167 dnia: Marzec 05, 2015, 21:26:42 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Bez przesady, dzięki rurowcowi pod maską panuje dużo mniejsza temperatura, nie wydaje mi się żeby grzał fartuch mocniej niż seryjne żeliwo.


Nowy silnik od soboty w aucie :) Zrobione jak na razie 100km, bardzo przyjemnie pracuje.

Małe podsumowanie:
- Nowy blok z mokrymi tulejami (94) o przebiegu 80kkm
- Głowica po regeneracji - splanowana, wymyta, wyczyszczona, wymienione uszczelniacze zaworowe, dotarte zawory i gniazda zaworowe po obróbce
- Nowa uszczelka pod głowicę starego typu Erling
- Nowe uszczelki kolektorów
- Nowe uszczelniacze wałków i wału korbowego
- Nowy pasek rozrządu
- Wałki rozrządu od 1.8 (LGC 106970)
- Popychacze zaworów, rozebrane i wymyte w benzynie ekstrakcyjnej
- Kolektor rurowy 4-1
- Aluminiowa miska oleju

I kilka innych mniejszych i mniej istotnych modów. Silnik zalany pełnym syntetykiem ELF Evolution 900 NF 5W40.





Pierwsze odpalenie w towarzystwie symfonii "miętkch" popychaczy K16 :d https://www.youtube.com/watch?v=0P5iGRZAVLU
A tutaj praca na ciepło :) https://www.youtube.com/watch?v=JOW5AC3cDPY



Jakby kogoś interesowała przyczyna stukających tłoków w K16 to:
https://www.youtube.com/watch?v=1hSFBKowtbE




Najbliższe plany to uporanie się z czujnikiem ciśnienia oleju - nie wiedzieć czemu nie chce działać, zwierając na krótko kabel do masy kontrolka się pali, ale sygnał z czujnika nie chce jej obudzić :( Pewnie silnik w tak dobrym stanie że wyłączony ma już odpowiednie ciśnienie smarowania :d A tak na serio to obstawiam jakiś brak masy na czujniku.

Podziękowania dla:
Multeca - za pomoc przy składaniu silnika do kupy i konieczność słuchania mojego marudzenia na FB :d
Zoltana - za dobry deal z silnikiem :)
Mojego taty - z jego pomocą udało się w 40 minut wsadzić silnik pod maskę (19:30 silnik na podłodze, 20:10 skręcony ze skrzynią) :)
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #168 dnia: Marzec 05, 2015, 22:25:34 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
rurowiec mocniej grzeje fartuch - wystarczy porownac GLI do GSI, by zauwazyc roznice
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #169 dnia: Marzec 05, 2015, 22:53:09 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3011
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Jak masz plusa to na uj Ci ta rurka równolegle do nagrzewnicy?  <co>
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #170 dnia: Marzec 06, 2015, 09:37:35 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E

Jak masz plusa to na uj Ci ta rurka równolegle do nagrzewnicy?  <co>
To fabryczne rozwiązanie, skoro tak zostawili po minusie to niech sobie będzie. Na ogrzewanie nie narzekam, a mam dodatkowo wpięty parownik równolegle z nagrzewnicą :)
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #171 dnia: Maj 05, 2015, 22:50:44 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Mały po zlotowy update :)

ATU zrobił łącznie 390km spalając 35L LPG i 5km na torze FSO spalając jakieś 4L PB :d Nowy silnik dobrze się ułożył, w drodze powrotnej korzystając z bardzo małego ruchu na drodze zamknął szafę na S7 :) (Wg. gps 185)

Kilka fotek zlotowych wraz z autami Bartka, Seby i nawet GSi miedzianego się kawałkiem na ostatnim załapało :d


Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #172 dnia: Maj 09, 2015, 01:18:53 am »

Offline FSOk

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 18
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Orciari i parę innych.
Genialne auto. :) Ładne dwie ostatnie fotki.  <rotfl2>

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #173 dnia: Wrzesień 06, 2015, 00:03:09 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Kolejny update :P

W sumie nic ciekawego się nie dzieje, auto kręci kilometry na trasie Radom-Łódź, spalanie lpg utrzymuje się na tym samym, zadowalającym poziomie (9l/100km).

Ostatnio odmalowane ramki szyb:


Oraz nowa zabawka - zamontowany sterownik el. szyb SSM2 Proxima z funkcją domykania i otwierania szyb z pilota :)
https://youtu.be/j-A5toD8Zig
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #174 dnia: Wrzesień 06, 2015, 00:21:20 am »

Online Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1664
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Fajna sprawa, też planuję u siebie wrzucić ale jak już dokończę całą instalację zamkowo-oświetleniową :p Masę po zamknięcu skąd bierzesz? Masz alarm?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #175 dnia: Wrzesień 06, 2015, 11:58:04 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Tak, mam alarm, który posiada wyjście stałej masy po uzbrojeniu na osprzęt/czujniki dodatkowe i tam też podłączyłem sygnał do sterownika szyb :) W alarmie mam też bezpośrednie wyjście na moduł domykania szyb, ale jak się okazało sygnał jest chwilowy (30") i szyby po takim czasie się otwierały.

Aktualnie zaprogramowana jest możliwość otworzenia szyby do pozycji sprzed uzbrojenia w ciągu godziny.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #176 dnia: Wrzesień 06, 2015, 14:16:59 pm »

Offline Thomson#1976

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 581
Jeśli nie ma się alarmu to można wykorzystać jakiś przekaźnik bistabilny lub po prostu podpiąć się pod siłownik zamka :)

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #177 dnia: Wrzesień 10, 2015, 19:05:43 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
W moim przypadku by to nie przeszło, bo centralny rygluje drzwi kilkanaście sekund po ruszeniu :) A dziś wymieniłem kopułkę i palec rozdzielacza zapłonu na nówki Lucasa, stare pamiętają jeszcze fabrykę :P
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #178 dnia: Wrzesień 10, 2015, 21:59:13 pm »

Offline Thomson#1976

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 581
przeszłoby chociażby jeśli dałbyś drugi przekaźnik który rozłączałby ten pierwszy po zapłonie  <lol>

PS: zabezpieczałeś czymś styki kopułki wewnątrz przed utlenieniem? Ja wymieniałem jakieś pół roku temu też na oryginał Lucasa razem z palcem, i wszystkie styki przesmarowałem wazeliną (techniczną ;) ). Nie zaglądałem tam jeszcze od tamtej pory bo nie było po co więc nie wiem jak sie to sprawuje ;)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 10, 2015, 22:02:54 pm wysłana przez Thomson »

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #179 dnia: Wrzesień 19, 2015, 13:15:29 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Nic nie zabezpieczałem, jak wyjąłem z pudełka tak zamontowałem ;)

Kolejna nowość - wczoraj odebrałem kierownicę która została obszyta skórą :]


Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM