Autor Wątek: Maćko Atu + 1.4GTi 23E  (Przeczytany 30582 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #200 dnia: Październik 10, 2017, 22:59:24 pm »
To jest podłokietnik dedykowany do PNa czy jakiś uniwersalny?
Jeżdżę FSO:
Cytat: Varisella
BO MNIE KU*WA STAĆ.

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3347
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #201 dnia: Październik 11, 2017, 00:05:11 am »
Dedykowany. Skorpion.

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 582
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #202 dnia: Październik 16, 2017, 19:55:20 pm »
Skorpionek, parę lat temu jeszcze były dostępne nowe sztuki, teraz od dłuższego czasu nie widać. Jak dla mnie obowiązkowa rzecz w Polonezie, dużo przyjemniej się jeździ, szczególnie w trasie. W dodatku posiada pojemny schowek, a w Plusie to dobra rzecz, no i ładnie wygląda bo jest jakby skórzany  ;) Kamei wypada gorzej.

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1564
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.4 LPGTi 23E
Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #203 dnia: Grudzień 08, 2017, 13:33:45 pm »
W tym tygodniu wpadły nowe opony zimowe Frigo 2 w rozmiarze 185/60 R14 na felgach z Trucka.



Zrobiłem też wtyczkę do złącza diagnostycznego z kleju na gorąco <lol> Zakupiłem na allegro kabel RS232 PL2303HX do współpracy z mems diagiem, ale niestety nie chciał działać mimo że tel go wykrywał i na konsoli dane wychodziły i wracały. Postanowiłem więc wykorzystać interfejs do diagnostyki LPG od ProjektTech :)



No i jak się okazało... działa :d Błędy były spowodowane odpinaniem czujników dla testu, oczywiście skasowane i nic jak na razie nie wróciło. Z pomocą tej apki udało mi się w końcu wyregulować dobrze przepustnicę :)



A kanapy do IG jak nie było tak dalej nie ma :(
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.4 16V 23E

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 633
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #204 dnia: Grudzień 08, 2017, 13:36:02 pm »
łyso ze stalówkami bez dekielków.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4276
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #205 dnia: Grudzień 08, 2017, 13:42:18 pm »
Zawsze można założyć turbiny od 13tek.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię przednie błotniki 44E i rogal do Rovera

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10651
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #206 dnia: Grudzień 08, 2017, 14:39:07 pm »
kupujesz nowe opony i wybierasz nie prawidlowy rozmiar ,ktory jest wlasciwie w tej samej cenia jak prawidlowy,
podziwiam ;]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1564
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.4 LPGTi 23E
Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #207 dnia: Grudzień 08, 2017, 14:48:35 pm »
Ah, czekałem na twoją odpowiedź i wiedziałem, że zaraz będziesz marudził o rozmiarze opon <lol>

Dla mnie jest on prawidłowy, bo jest najbliższy do rozmiaru jaki do tej pory używałem czyli 195/50 R15 na których mój licznik pokazuje 1:1 z GPS w zakresie 0-180kmh :]
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.4 16V 23E

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 268
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 Orciari & Atu 1.8
Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #208 dnia: Grudzień 08, 2017, 15:36:04 pm »
Bardzo fajna apka. Korzystam z niej już od 2 lat. Dzięki niej udało się mnóstwo bolączek rovera ogarnac. Miałem duzy problem z przepustnicą, silniczek gubił kroki. Dzięki niej udało się ustalić że MEMS zakłada inną pozycję krokowca niż faktycznie jest. Okazało się ostatecznie że krokowiec ma chyba zimne luty i w specyficznych sytuacjach nie wykonuje kroku momo że dostaje takie polecenie. Odkrycłem również ciekawą zależność, że wysokie obroty rzędu 2000rpm na biegu jałowym często są przyczyną utawiania przez MEMSa przydzenia zapłonu na 20st zamiast normalnych 8-10. A ja ciągle kręciłem śrubką na przepustnicy :)

BTW - podkręć sobie w ostatniej zakładce kąt wyprzedenia zapłonu przy maksymalnie otwartej przepustnicy (jak masz lpg to stukowe nie grozi). Doda to kilka KM wiecej - taki pseudo tuning :) Więcej informacji na blogu twórcy apki.

Offline CHMURA

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • XD
Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #209 dnia: Grudzień 08, 2017, 15:40:58 pm »
Paweł, możesz podrzucić nazwę tej aplikacji oraz skąd ją zassać?

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3347
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #210 dnia: Grudzień 08, 2017, 17:01:43 pm »
MEMS Diag, do pobrania w sklepie play na androidzie.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10651
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #211 dnia: Grudzień 09, 2017, 01:27:21 am »
Ah, czekałem na twoją odpowiedź i wiedziałem, że zaraz będziesz marudził o rozmiarze opon <lol>

Dla mnie jest on prawidłowy, bo jest najbliższy do rozmiaru jaki do tej pory używałem czyli 195/50 R15 na których mój licznik pokazuje 1:1 z GPS w zakresie 0-180kmh :]
skoro czekales, to nie moglem tak po prostu olac tematu ;)

nie ma czegos takiego jak prawidlowy dla mnie lub dla ciebie, bo to auto jednak na jakichś kolach z fabryki wyjechalo,
a ze masz albo uszkodzony licznik, albo most 3.9 w rowerku i na malych kolkach wskazania licznika sa prawidlowe to zwykly przypadek,
dochodza jeszcze aspekty wizualne, poki te opony sa nowe, to kola jeszcze jako tako wygladaja (zwlaszcza,ze toja buda siedzi nizej niz seria z tego co na zdjeciach widac) ,ale jak zniknie 5mm bieżnika to zrobia sie male,
ale to twoj cyrk, i tak lepiej niz jakies naciagi mialyby byc
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1068
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN Caro 1.4 '96, Yamaha XJ600N, Fiat Bravo 1.2 80
Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #212 dnia: Grudzień 09, 2017, 03:22:07 am »
Jaka wysokość opony będzie więc prawidłowa dla 14 cali? Szerokość 185.

Skoro autor ma 185/60 R14 i wskazania 1:1 z GPS to tak jakby jeździł na serii z mostem 3.9, czyli opona za wysoka, obwód koła za duży finalnie przełożenie dłuższe.

185/55 R14? Wiem że można to łatwo policzyć ale zdaje się, że masz już teorię na to?

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10651
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #213 dnia: Grudzień 09, 2017, 11:42:50 am »
prawidlowa to 185/65/14,

a twoje rozwazania, sa nieprawidlowe, bo poszedles w odwrotna strone
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1564
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.4 LPGTi 23E
Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #214 dnia: Grudzień 09, 2017, 13:21:05 pm »
Most mam 4.3, miałem swego czasu inny licznik i wskazania były takie same. Co ciekawe w ostatnim czasie zmieniałem skrzynię, no patrz też się nic nie zmieniło :d Wychodzi na to że mojego poloneza składali wybitni specjaliści... albo praktykanty z grójca i akurat im wyszło <lol>

Pomijam aspekty wizualne, przyjdzie nowy sezon to znowu wpadnie alu (może jakieś inne <cwaniak2>), wg. mnie na stalówkach wygląda słabo.

Cytuj (zaznaczone)
Odkrycłem również ciekawą zależność, że wysokie obroty rzędu 2000rpm na biegu jałowym często są przyczyną utawiania przez MEMSa przydzenia zapłonu na 20st zamiast normalnych 8-10. A ja ciągle kręciłem śrubką na przepustnicy :)
Też zauważyłem że czasami od pały potrafi ustawić wyprzedzenie na 20 stopni.

Cytuj (zaznaczone)
BTW - podkręć sobie w ostatniej zakładce kąt wyprzedenia zapłonu przy maksymalnie otwartej przepustnicy (jak masz lpg to stukowe nie grozi). Doda to kilka KM wiecej - taki pseudo tuning :) Więcej informacji na blogu twórcy apki.
Testowałeś to na 1.4/mems 1.6? Bo z tego co wyczytałem to jak na razie autor testował to tylko na 1.8 (mems 1.9) i efekt jakiś tam był, ale czy to przejdzie na starszym sterowniku to nigdzie nie wynalazłem.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.4 16V 23E

Offline GrzesiekS

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4GLI 1997
Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #215 dnia: Grudzień 11, 2017, 20:49:28 pm »
Podoba mi się ten konfig na 14 calach. Wygląda extra.
Wg. mnie to fabrycznie powinno wyjeżdżać na 14tkach, prowadzenie dużo lepsze ;)