Autor Wątek: Polonez Atu Plus GSi '98 23E by Despero  (Przeczytany 35081 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Polonez Atu Plus GSi '98 23E by Despero
« dnia: Grudzień 05, 2011, 20:09:58 pm »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
Witam!

Moja przygoda z FSO zaczęła się ponad dwa lata temu, a dokładnie 26 sierpnia 2009 roku, kiedy to kupiłem go w miejscowości Dobra Nadzieja (pozytywnie  :D ) na kilka miesięcy przed 18-tymi urodzinami.

Kiedy go kupiłem, był w stanie bardzo dobrym, miał 128 tys. km oryginalnego moim zdaniem przebiegu i był całkowicie goły, bez elektryki, groków, alusów, nawet instalacji gazowej nie miał, ku mojej radości, bo wolałem samemu założyć taką, jaką chciałem.

Przez te ponad dwa lata dokonałem w nim wiele modyfikacji, dodałem sporo wyposażenia, a to czego jeszcze nie ma w samochodzie, leży u mnie w domu i czeka aż mi się zachce założyć.

Na pokładzie:

WNĘTRZE/CAR AUDIO

- kierownica Nardi Personal Black Williams 36 cm
- elektryczne szyby przód (podnośniki jeszcze w domu)
- fotele i kanapa Inter Groclin Standard w żółte pasy z zagłówkami w kanapie
- czarne skajowe boczki z minusa połączone z parapetami od Plusa polakierowanymi na czarno (do poprawki)
- podłokietniki drzwi z minusa
- klamki i korbki wewnętrzne chromowane
- oryginalny centralny zamek Mera Błonie
- radio z CD JVC KD71-r 4x40W
- głośniki basowe w przerobionej półce tylnej ALPHARD CW-802CX 8" 200W RMS (jako element planowanego audio)

NADWOZIE

- czarne lampy przednie
- kierunkowskazy przednie oklejone pomarańczową folią od kolegi G7 MISIO - tymczasowo
- blenda tylna bez napisu POLONEZ
- delikatny spojler tylny na klapę (czeka na montaż)

ZAWIESZENIE/KOŁA

- oryginalne 13" alufelgi O.Z., tzw. "szprychówki" ze złotymi dekielkami FSO
- sprężyny z Trucka Diesla 14,7 mm śr. drutu ścięte o 1 zwój (+2 cm wyżej od serii)
- resory trzypiórowe z karetki
- stabilizator tylny z karetki (na razie czeka na montaż, grunt że zdobyty)
- przednie amortyzatory Monroe GasMatic (czekają na montaż)
- końcówki i sworznie Delphi (czekają na montaż)

SILNIK

- 1.6 OHV GSi 84KM
- od marca 2011r. instalacja LPG sekwencja STAG 400, wtryski OMVL Reg Fast, parownik Tomasetto Alasca AT-09, butla walcowa za kanapą 55l
- olej Mobil 2000 10W40 półsyntetyczny (planowany syntetyk, dotychczas był minerał, choć kto wie co poprzedni wł. lał wcześniej)


Co mnie cieszy, przejechałem nim od zakupu 23 tys. km i jedyna rzecz która w zeszłą zimę dała mi w kość to rozrusznik zatarty na komutatorze, ale wymieniłem na sprawdzony, kupiony za 10 zł na szrocie i działa jak nowy. Obecnie ma na liczniku 151 tys. km, od 12 tys. km jeździ na LPG i pali w granicach 11l w mieście, 9,2l na trasie i 10l mieszany. Bardzo fajnie jeździ na LPG, jak na porządną OHV-kę na porządnej sekwencji przystało. Swap-a na K16 Rovera nie planuję. Wbrew powszechnej opinii dobre OHV nie jest złe, szczególnie GSi i szczególnie, gdy się o niego dba. V-max tego konkretnego modelu to 165 km/h, sprawdzone z GPS, bo na liczniku było 173 km/h.

Pozdrawiam!

Despero
« Ostatnia zmiana: Grudzień 25, 2014, 19:48:08 pm wysłana przez Despero »
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Odp: Polonez Atu Plus GSi '98 23E by Despero
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 05, 2011, 20:29:07 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Ładny. Sam teraz szukam ATU plusa.

Odp: Polonez Atu Plus GSi '98 23E by Despero
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 05, 2011, 20:35:45 pm »

Offline qziok

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 602
    • Coupé Plus
Ładny. oby tak dalej, niema to jak OHV

Odp: Polonez Atu Plus GSi '98 23E by Despero
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 06, 2011, 08:56:11 am »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
Tak trzymaj, dobrze że zostawiasz OHV, bo jak wszyscy zaczną swapow
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Odp: Polonez Atu Plus GSi '98 23E by Despero
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 06, 2011, 09:03:04 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Boczki w pytę:D Duża rzeźba żeby je tak zrobić?? Bo chyba ściągnę patent

Odp: Polonez Atu Plus GSi '98 23E by Despero
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 06, 2011, 10:53:30 am »

Offline michal235c

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 628
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1.6GLI 1997r.--> (Polonez Atu "Orciari" 1.6 GLI 16V) Polonez Atu Plus 1.4 GTI 16V 1997r.
Ładny polonezik, tak trzymaj :-), a co zrobiłes z Raid'em?

Tak trzymaj, dobrze że zostawiasz OHV, bo jak wszyscy zaczną swapow
To na Czerniewicach rarytasem bedzie oryginalny silnik OHV <lol2>, jak wszyscy na K16 przejdą.
Jest Atu  ?.? GLI ?V :d, jest i Atu Plus K16 :d, było Caro ale się rozpadło :P
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polon

Odp: Polonez Atu Plus GSi '98 23E by Despero
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 06, 2011, 11:38:35 am »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
Ładny polonezik, tak trzymaj , a co zrobiłes z Raid'em?
Raid leży w domu i czeka na decyzję co z nim zrobić, myślałem żeby teściowi do Atu Plusa wsadzić, bo mu się podobała, ale jeszcze pomyślę, nie wsadzę jej już z powrotem do siebie bo mam wygodniejszą. ;)
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Odp: Polonez Atu Plus GSi '98 23E by Despero
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 06, 2011, 12:19:15 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Boczki w pytę:D Duża rzeźba żeby je tak zrobić??
Żaden problem. Weź boczek z minusa, weź taki z Plusa i wyciągnij wnioski :d Trzeba conieco pociąć i będzie pasował ;) tutaj akurat kolega zostawił tylok parapety Plusowe, ja natomiast kieszeń i podłokietnik też zostawiam Plusowy u siebie. Chociaż jak teraz patrzę i widzę te minusowe podłokietniki muszę przemyśleć sytuację... Odpadła by mi rzeźba z podłokietnikami od Kombi.

Despero, kierownicę masz ładną, gdyby nie ten troszkę kiepski środek :P No i do tego kolorku jednak lepiej by chyba pasował biały kierunkowskaz z czarnym środkiem :P

Przednie amortyzatory Monroe GasMatic to są zwykłe gazówki czy coś lepszego typu Delphi DuoControl ?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2011, 12:26:23 pm wysłana przez Rafał#1951 »
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Polonez Atu Plus GSi '98 23E by Despero
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 06, 2011, 15:07:44 pm »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
Despero, kierownicę masz ładną, gdyby nie ten troszkę kiepski środek  No i do tego kolorku jednak lepiej by chyba pasował biały kierunkowskaz z czarnym środkiem 

Przednie amortyzatory Monroe GasMatic to są zwykłe gazówki czy coś lepszego typu Delphi DuoControl ?
Środek póki co jest w trakcie przemian, nie ma co się oszukiwać, Groki są do porządnego prania lub obszycia jak się wyprać nie da, góra deski do wymiany, bo spękana, parapety do poprawki lakieru itd itp. ;) A kierownica jest bardzo wygodna, choć srebrny środek mam plan zmienić na czarny mat poprzez folię termoplastyczną.

Kierunek z czarnym środkiem i polerką będzie na pewno, póki co nabyłem w idealnym stanie takie jak widać od kolegi za atrakcyjną cenę, bo stare były spękane.

Co do amorów, szczerze powiem że nie wiem, ważne że gazówki, kupiłem nowe po 62 zł/szt. Jeśli Ci to coś rozjaśni, ich nr katalogowy to chyba 23316.
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Odp: Polonez Atu Plus GSi '98 23E by Despero
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 06, 2011, 15:27:27 pm »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
a zapomniałem napisać,

szatańska tablica rejestracyjna i fajny motyw z naklejką na blendzie zamiast ori P O L O N E Z. :d
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Odp: Polonez Atu Plus GSi '98 23E by Despero
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 06, 2011, 16:28:42 pm »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
a zapomniałem napisać,

szatańska tablica rejestracyjna i fajny motyw z naklejką na blendzie zamiast ori P O L O N E Z. :d
A widzisz, najchętniej by mi pasowało FSO PTK, ale taką już kupiłem blendę od kogoś z Allegro, kiedy moją połamał dyszel od przyczepki. :D
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Odp: Polonez Atu Plus GSi '98 23E by Despero
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 06, 2011, 17:50:06 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1908
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Nooooo. Wreszcie auto pokazałeś jak należy. Gratki - fajna fura.

Odp: Polonez Atu Plus GSi '98 23E by Despero
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 07, 2011, 08:56:14 am »

Dawid_fso_bn

  • Gość
No elegancki jest i fajnie prezentują się boczki z minusa wkomponowane w plusowskie. Sam o tym kiedyś myślałem ale póki stan tapicerki ładny to szkoda kombinować;)

Odp: Polonez Atu Plus GSi '98 23E by Despero
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 07, 2011, 10:36:48 am »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
Bardzo ładnie sie prezentuje. Boczki podobaja mi sie. Piotr_T tak ma (dzieki mnie ) i jak robil bym wnetrze to tak bym zrobil.
Git  <spoko> <spoko>
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Polonez Atu Plus GSi '98 23E by Despero
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 07, 2011, 17:19:26 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
fajne boczki , dobrane kolorystycznie. Będziesz zakładał jakaś elektryke?? ps
zapraszam do skomentowania mojego:)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 07, 2011, 17:27:03 pm wysłana przez mruk1313 »
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Polonez Atu Plus GSi '98 23E by Despero
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 07, 2011, 17:25:51 pm »

yakuzo

  • Gość
10zł za rozrusznik :| u mnie wołają 100zł rozbój w biały dzień :/

Odp: Polonez Atu Plus GSi '98 23E by Despero
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 07, 2011, 18:02:23 pm »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
fajne boczki , dobrane kolorystycznie. Będziesz zakładał jakaś elektryke??
Tak, jak widać na zdjęciach przełączniki el. szyb już mam na pokładzie, podnośniki w domu, przesmarowane czekają na montaż. ;) El. luster nie planuję na razie, choć nowy przełącznik już mam. Centralny zamek też założony.

10zł za rozrusznik  u mnie wołają 100zł rozbój w biały dzień
A to już mój teściu taki zdolny. ;)
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Odp: Polonez Atu Plus GSi '98 23E by Despero
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 07, 2011, 18:15:07 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
u mnie na szrocie za rozrusznik wołają 30-40zl zalezy ktory koles jest :P
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: Polonez Atu Plus GSi '98 23E by Despero
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 25, 2011, 22:51:55 pm »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
Na pokładzie mojego Atu Plusa znalazło swoje miejsce nowe radyjko Pioneer DEH-2820MP. Zupełnie inna klasa dźwięku niż poprzednie JVC KD-S70 R, przede wszystkim większa moc ciągła - 4x27W zamiast 4x16W w poprzednim (odpowiednio 4x50W i 4x40W), no i czyta płyty CD MP3. Niedługo pojawią się fotki, jak wygląda zamontowane w konsoli Poloneza. Delikatne zielone podświetlenie idealnie komponuje się z resztą fabrycznego, zielonego oświetlenia. ;)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 25, 2014, 19:49:24 pm wysłana przez Despero »
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Odp: Polonez Atu Plus GSi '98 23E by Despero
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 25, 2011, 23:06:41 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
hehe, tez takowy właśnie zamontowałem w swoim GTi-zakupiłem od kolegi Poldi98 -daje rade :)
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW