To jest Polonez Tuning Klub, a nie Klub Seryjnego Poloneza. A większość tutaj ma wielki problem, że ktoś coś robi przy samochodach.
najlepiej się fapować na EL w VINie, gdzie szczytem tuningu jest odwrócenie puszki od dolotu, wywalenie kata i wstawienie tuby do bagażnika, zeby jednak jakaś muzykę można było w środku usłyszeć [preferowane majteczki w kropeczki, które przykują uwagę blachar podczas efektownego przejazdu na pełnej pi*** przy otwartym oknie, gdzie biały dym z opon miesza się z niebiekim dymem z wydechu z "super wypas igła stanu szsnachy"]
Faktem jest, że warto doposażyć w gadżety oferowane przez fabrykę, jednak gdy one się końćzą lub są niewystarczajace czasem należy wyjsć naprzeciw i trochę udoskonalić nasze archaiczne bolidy. Fakt poloneza łatwo zwieśniaczyć, bo większosć rzeczy do niego po prostu nie pasuje, ale nie dajmy się zwariować, samochód jak każdy inny.
definicja słowa tuning
Tuning mechaniczny.
Są to modyfikacje silnika, układu napędowego, paliwowego i podwozia pojazdu, dzięki którym osiąga się polepszenie parametrów technicznych i właściwości jezdnych. Modyfikacje układu napędowego i paliwowego mają na celu otrzymanie większej mocy, większego momentu obrotowego, a dzięki temu osiągnięcie większych przyspieszeń i większej prędkości maksymalnej
Tuning optyczny
Ma na celu zmianę wyglądu pojazdu, podkreślenie jego wyższych parametrów, a także zaznaczenie indywidualności właściciela i podniesienie komfortu jazdy. Niektóre elementy tuningu mechanicznego są jednocześnie elementami tuningu optycznego (np. alufelgi) albo wręcz nie mają żadnego zauważalnego wpływu na osiągi, stając się jedynie optycznym tuningiem (np. sportowy tłumik wstawiony w miejsce fabrycznego, gdy jego montaż nie wiąże się z tuningiem silnika). Generalnie jednak tuning optyczny jest przeciwieństwem mechanicznego, gdyż albo nie prowadzi do polepszenia osiągów pojazdu, albo wręcz osiągi pogarsza. Przykładem może być montaż różnych „dekoracji” zwiększających opór powietrza lub zastosowanie zbyt dużych felg, a tym samym szerokich opon, do samochodu o słabych osiągach - szerokie opony zwiększają opory ruchu, co przekłada się na dynamikę jazdy, a właściwie jej brak.
a w temacie zrobiłem dziś poldkiem 7 kilometrów