Autor Wątek: Wyjący alternator.  (Przeczytany 7630 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Wyjący alternator.
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 07, 2012, 20:42:03 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1915
  • Płeć: Mężczyzna
    • Opel Signum 2.2 DTI / Skoda Fabia 1.2 TSI
    • http://www.intermediaservice.pl
Nie za duże to ładowanie?

Odp: Wyjący alternator.
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 08, 2012, 01:14:54 am »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 553
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Łożyska są nowe, nigdzie nie obciera. Zaczyna wyć po przejechaniu jakiś 2-3km. Wyje parę min. i przestaje. Później już go nie słychać. Dopiero kiedy go zgaszę, ostygnie i znowu odpalę, zaczyna wyć.

Odp: Wyjący alternator.
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 08, 2012, 23:42:42 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 553
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
up

Odp: Wyjący alternator.
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 09, 2012, 01:40:23 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Spokojnie. Niektórzy się tu zastanawiają co to może być... <mysli> ;) Wygląda to tak jakby wył wyłącznie przy pewnej określonej temperaturze. Jak ją przekroczy to przestaje, a jak jest zimniejszy to jeszcze nie wyje.
Skoro w 1.4 pompa wody napędzana jest z paska rozrządu, to czy dobrze kombinuję, że klinowy obsługuje tylko alternator? Jeśli tak, to ja bym poluzował jego mocowanie i jak zacznie wyć odkręcił altek pozwalając żeby się zatrzymał, albo chociaż zwolnił - okaże się wtedy czy to na pewno on wyje.
Można też wyłączyć silnik w takim momencie i spróbować pokręcić alternatorem ręcznie (po zdjęciu/poluzowaniu paska) nasłuc h ując co dokładnie zgrzyta. Takie mi się nasunęły pomysły.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 09, 2012, 01:56:52 am wysłana przez Grzech#1938 »
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Wyjący alternator.
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 09, 2012, 10:00:17 am »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 553
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Tak, pasek obsługuje tylko alternator. Za radą kolegi, który wcześniej pisał odłączyłem kable z altka jak zaczął wyć. Po odłączeniu problem ustąpił. Winowajcą może być akumulator? Z racji tego, że dzieje sie tak odkąd padł. Denerwuje mnie już to wycie, każdy sie patrzy jakby zaraz miał sie poldek rozpasc...:) Dzieki za wszystkie podpowiedzi jak to tej pory.

Odp: Wyjący alternator.
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 09, 2012, 13:33:06 pm »

Offline markus

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez caro plus 1998 - 1,6 GSI mpi
Skoro jak piszesz ,  wycie alternatora ustapilo w momencie jak rozlaczyles kable od zaciskow alternatora , to w ten sposob jednoznacznie wskazales na sprawce tego odglosu .Alternator dalej jest sprzegniety mechanicznie za pomoca paska klinowego z reszta kół silnika auta i to sprzegniecie nie jest przyczyna,  bo wszystko jest ok. bo nie wyją łozyska alternatora
 Sadze , ze zasada pracy alternatora tj, zjawisko indukcji elektromagnetycznej , oddzialywanie na siebie wzajemnie , dwoch pol elektromagnetycznych powoduje powstanie ,  przy pewnej  czestotliwosci rezonansowej wynikajacej z okreslonej predkosci obrotowej wirnika ,  mikro drgan blach stojana lub wirnika na ktorych nawiniete sa uzwojenia tych elektomagnetycznych czesci alternatora .
Nie raz słyszałeś  buczenie transformatora sieciowego . Żle zalane i nie sklejone   specjalnym lakierem transformatorym   blachy transformatora na skutek rezonansu magnetycznego  po prostu bardzo glosno pracuja, bucza nie do zniesienia . W alternatorze jest to samo tylko dochodzi jeszcze obrotowy ruch wirnika i przez to powstaje specyficzny odglos wycia , ale tylko jak piszesz do okreslonych predkosci obrotowej ,  a tym samym do okreslonej czestotliwosci rezonansowej i temperatury pracy alternatora, ktory sie nagrzewa w miare jazdy .Nagrzany material rozszerza sie i luzy pakietu blach moga sie w ten sposob kasowac a wycie ustaje.
Prawdopodobnie  siła odsrodkowa wirnika ma tez wplyw na zanikanie tego odglosu .
Reasumujac sprobuj z dobrego alternatora zamienic wirnik lub stojan zeby wyeliminowac jeden z wyjacych elementow u siebie.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 09, 2012, 13:35:41 pm wysłana przez markus »

Odp: Wyjący alternator.
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 10, 2012, 01:16:43 am »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 553
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Bardzo dziekuje wszystkim za odpowiedzi:). Przy pracującym silniku, jak tylko niby altek  zaczął wyć, zdjąłem pasek alternatora. Wycie nie ustało. Teraz wydaje mi sie, że to może być pompa wody lub rolka napinająca pasek rozrządu. Możliwe?

Odp: Wyjący alternator.
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 10, 2012, 15:29:27 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3834
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Zdejmij obudowę rozrządu i posłuchaj.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Wyjący alternator.
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 10, 2012, 17:34:31 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 553
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Tak zrobiłem i z tych okolic wydobywa się dźwięk. Chciałem tylko zapytać czy to jest możliwe. Będę się z tym bawił. Jak coś to zdam relacje. Na razie dziękuję wszystkim za pomoc.

Odp: Wyjący alternator.
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 10, 2012, 23:09:21 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
rolka napinająca pasek rozrządu
A jaki ma przebieg ta rolka i pasek w sumie też. MOże czas najwyższy na zmianę. Jak to ona popiskuje to łożysko już się zaciera więc jesteś na najlepszej drodze do zerwania paska. Zresztą z pompą wody też jest nie lepiej pod tym względem...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Wyjący alternator.
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 12, 2012, 01:33:40 am »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 553
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Kpl. rozrząd wymieniony. Rolka ciężko chodziła, ale to nie jest to, wycie nadal występuje. Alternator to nie jest, podobnie jak rolka czy pompa wody(nowe). Teraz wydaje mi się, że wycie dobiega z filtra oleju... Pompa oleju czy jakiś wadliwy filtr? Olej razem z filtrem zmieniałem jakieś 10 000 temu... aha, gdy występuje wycie, "drga" filtr oleju (dotykałem ręką).
« Ostatnia zmiana: Styczeń 12, 2012, 01:36:40 am wysłana przez Michał_22 »

Odp: Wyjący alternator.
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 12, 2012, 08:46:49 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
dy występuje wycie, "drga" filtr oleju (dotykałem ręką).
<wow> Pierwsze słyszę. jak filtr ma z 10kkm to nie zaszkodzi go zmienić. Warto też sprawdzić czy jakichś opiłków nie ma w nim...

Pompa oleju schowana jest pod kołem pasowym więc ciężko ją tam będzie obadać...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Wyjący alternator.
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 12, 2012, 09:44:00 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Może zaworek zwrotny wariuje i stąd to dziwne buczenie?

Możne tak być?: Jak sie nagrzeje to gdzieś sie przyciera - olej nie przechodzi - robi sie wieksze ciśnienei w układzie - zaworek musi upuścic nadmiar ciśnienia... ?

Sprawdzić trzeba by ciśnienie oleju.

Odp: Wyjący alternator.
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 12, 2012, 10:33:19 am »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 553
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Możecie mi napisać gdzie się znajduje ten zaworek zwrotny? Pompa oleju tak od siebie może się uszkodzić? Da rade wymienić filtr bez spuszczania oleju?

Odp: Wyjący alternator.
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 12, 2012, 10:56:00 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
10 000km to nie tylko filtr ale i olej

Zaworek zwrotny przy pompie jest. Ale poczekaj niech sie jeszcze ktos wypowie bo moge nie mieć racjiz tym...
http://img17.allegroimg.pl/photos/oryginal/19/97/39/61/1997396117 na obrazka na samej górze - śrubka na imbus - jak patrzysz na silnik to według tego jest po lewej stronie

Odp: Wyjący alternator.
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 12, 2012, 18:49:10 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 553
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Może jest ktoś z Podkarpacia do kogo mógłbym przyjechac? Może to prędzej ogarnie niż ja. Szkoda mi wlewać nowego oleju(syntetyk) i zakładać filtra, bo jesli okaże sie, ze trzeba robić pompe to znowu zlewac olej itp... Można wymienić filtr bez spuszczania oleju? Przez tą spręzynkę w filtrze moze tak się dziac?