Autor Wątek: Rover - 1.4 16V tuning  (Przeczytany 27804 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 06, 2004, 07:23:01 am »

boczek#1851

  • Gość
A propos zwiększenia mocy silnika - zauważyłem u siebie (w poldku 1,4 LPG) pewną prawidłowość - wzrost mocy silnika w przypadku, gdy w butli pozostaje niewielka ilość gazu ok 5l (zbiornik 42l). Czy ktoś jest w stanie z was wyjaśnić to zjawisko? Efekt jest ciekawy, widać to szczególnie podczas przyspieszania - dynamicznie wkręca się na obroty etc.

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 06, 2004, 08:05:24 am »

Wafel

  • Gość
Cytat: "Vai#1065"
Te, Macko. Dlaczego uważasz, że to jest wysilony silnik.
Zobacz ile mają: nowe Volvo, volkswagen z 2.0 nie mówie o lancerze Evo.

VW 2.0?? - 115 KM  :lol:  :lol:  :lol:
A Evo jest na turbo :D

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 06, 2004, 09:13:46 am »

GeOrGe#411

  • Gość
hihihihihi pgussmann, poprostu samochód jest lżejszy ;)
Silnik jest naprawde wysilony jak ma 75 -100 KM z litra pojemności bez doładowania. Rover ma ten wskaŹnik na granicy (na 74 KM z litra). Np. BMW M3 Csi ma 112 KM z litra a Honda s2000 120KM z litra. Wiec myśle że jest jeszcze pole do popisu dla roverowców, ale raczej profesjonalnego popisu ;)

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 06, 2004, 11:49:37 am »

Gifter

  • Gość
Cytat: "pgussmann"
A propos zwiększenia mocy silnika - zauważyłem u siebie (w poldku 1,4 LPG) pewną prawidłowość - wzrost mocy silnika w przypadku, gdy w butli pozostaje niewielka ilość gazu ok 5l (zbiornik 42l). Czy ktoś jest w stanie z was wyjaśnić to zjawisko? Efekt jest ciekawy, widać to szczególnie podczas przyspieszania - dynamicznie wkręca się na obroty etc.


Powiem tak :) to zjawisko widze i u siebie w 1.4 i u znajomego oraz u kuzyna i nie jestem w stanie powiedziec o co tak naprawde z tym chodzi :)

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 06, 2004, 13:12:58 pm »

Darek

  • Gość
Ja mam 1.4 tylko na benzynę i zauważam u siebie zjawisko odwrotne. Jak napełnię bak na stacji benzynowej, to samochód dostaje nowego wigoru, a przecież jest cięższy o  40 kg.
Chyba wyższy poziom paliwa w baku nie powinien większać ciśnienia we wtryskiwaczach. Można by powiedzieć, że na dnie baku uzbierało się więcej wody niż benzyny, ale taki objaw istnieje od nowości samochodu.

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 06, 2004, 14:39:47 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
prace nad silnikami serii K rovera zostaly rozpoczete w 1984r.
a dopiero teraz sa silniki innych firm ktore im dorownuja :-)
zapraszam do zapoznania sie z artkiem jaki umiescilem na roverkach
http://www.roverki.pl/article.php?sid=350
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 06, 2004, 15:28:41 pm »

Woj-o#772

  • Gość
no s2000 to ma 240 koni tylko co z tego, jak na 400 metró robi ją jak chce lotus elise który ma w porywach 150 km !!!!!
Honda zaczyna odrabiac straty 3-4 długości auta przy starcie dopiero pod sam koniec (suża prędkośc moc sie liczy)
Honda ma moc pewnie od 8550 rpm do 8635 rpm. tak samo moment a poniżej tego kicha. Ja wolę słabszy silnik który ma to równiej rozłożone (w elizie jest K16 1.8 VVC).
A rover to raczej ciągle jest wysilony.
Popatrzcie na 1.4 16V u opla ma toto 100 KM równo, do chłodzienie potrzebuje dodatkowej pompy wody elektrycznej i sypie sie jak stary tynk (znajomy ma astre z 99 roku i 3 razy robił głowice już). Każdy mechanik mu na razie potwierdza że ten silnik do kicha okropna.

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 06, 2004, 19:42:03 pm »

Bodzioo

  • Gość
Widać, że opel niezbyt dopracował swoją 1.4, która o ile się nie mylę jest dość starą konstrukcją tylko ze zmienioną głowicą

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 06, 2004, 20:19:01 pm »

Macko

  • Gość
Vai-podałes zle przykłady -delikatnie  mówiąc  :lol:


co do serii K to swje zaawansowanie techniczne zawdzięcza wspólpracy Honda-Rover,bo napewno panowie z Hondy mieli duży udział  w charakterystyce tych silników :)

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 06, 2004, 22:36:44 pm »

GeOrGe#411

  • Gość
Nie porównujcie nic do opla! Jedyne silniki które coś są warte w oplu to 2,5 i 3,0 i to tylko dlatego że opel nie wsadzał do nich swoich łap. (silniki te wywodzą się z BMW)
To co z tego że honde lotus robi jak chce, nie chodziło mi oto że jest tak mocna i wspaniała. Uważacie że jest bezproblemowo jest podnieść moc do takiej wartości nawet przy takich obrotach (poza tym jaki seryjny silnik wytrzyma takie obroty). Poza tym czy silniki Rovera nie wywodzą się z Hondy?? (moge sie mylić)
Jak checie bawić się w moment to dużo więcej z tego silnika nie zrobicie bez turbosprężarki a jak nie odpowiada Wam turbo to jest inne wyjście jakiś konkretny silniczek od 3.0 w góre. JeŹdziłem kumpla S4 z silnikiem od S8 to jest moment a nie jakieś skromne 1.4, na szóstym biegu rozpędza się od 40km/h do 270km/h i cały czas wgniata w fotel. Ma założony gaz i kilometr mu tyle samo wychodzi co drugiemu mojemu kuplowi w octawii 1.9TDi (90KM)
Sorki za wylewność ale jestem jakiś zdenerwowany dzisiaj, bez urazy i wcale nie uważam że 1.4 rovera jest słabą konstrukcją :)

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 06, 2004, 22:54:52 pm »

Bobi#1197

  • Gość
Silniki Rovera nie wywodza sie od Hondy jest to odręba konstrukcja ten temat był juŹ poruszany nie raz.

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 07, 2004, 00:55:26 am »

Macko

  • Gość
Bobi czytałem kiedys cały artykół na ten własnie temat.Autor poruszał dokladnie ten problem i porównywał silnik civica 1.4 16v z Rovera 1.4.Pisał co zmieniono,czym sie róznia,ale zaznaczał,ze to bliżniacze konstrukcje "spłodzone"podczas zwiazku Honda-Rover.Pozatym tak samo z 1.6 tym co jest np.Rowerze 416,ktory to jest wierna kopia CivicaConcerto.Oczywiscie silniki te roznia sie.Mimo,ze ta 16 zaworowa jednostka z kadlubem i glowica aluminiowa wywodzi sie z Hondy to w samej hondzie silnik jest "skromniejszy" bo z jednym walkiem rozrządu w głowicy.

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 07, 2004, 01:08:33 am »

Bobi#1197

  • Gość
No tak ale produkcjia jest Rovera i tylko Rovera  moze skopiowali go troszke ale nie zawiele bo Hondowski ma mniej kucy

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 07, 2004, 01:22:31 am »

Macko

  • Gość
Produkcja produkcją,mogą robić i w NASA,ale mi chodziło o projekt silnika.wiadomo,ze rover robi go sam  :wink: .A roznice w mocy i charakterystyce tych dwoch silników są spowodowane m.in roznicami w budowie o ktorych wspominalem troche wczesniej.

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 07, 2004, 09:17:15 am »

Wafel

  • Gość
Rover dostał technologie od Hondy - między innymi Vtec (tylko honda i rover tego używają - mowa o nowszych silniczkach  - bo z tego co wiem vtec jest dopiero w 1,8 i to nie tym który był w poldku)

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 07, 2004, 09:53:58 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
wrrrrrrr ktory raz ja to bede pisal
silniki serii K rovera to samodzielna konstrukcja rovera  a wlasciwie firmy PowerTrain Ltd. !!!!!!!! www.powertrainltd.com i z honda nie maja nic wspolnego
silniki hondy montowane w roverach byly nawet odwrotnie montowane po maska skrzynia po drugiej stronie a i 16V hondy tez byl zdaje sie montowany w kanciakach zdaje sie mial oznaczenie 216 GTI
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 07, 2004, 10:00:21 am »

Wafel

  • Gość
to skąd u nich VTEC?? skoro nie ma to związków z Hondą?? (i nie mówiłem o serii  K bo ja sie na serjach nie znam.)

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 07, 2004, 14:01:18 pm »

Woj-o#772

  • Gość
Jezu AndrewS#100 - chyba musimy jakiś wielki napis zrobić że Rovera K nie jest kopia, pochodną itp hondy !!!. Konstrukcja tych silników zaczela zię pod koniec lat 80 na długo przed związkiem z hondą.
A rover nie ma VTECA bo to przy tym co ma Rover jest badziewie (zaledwie dwa różne SKOKI zaworów - przłączanie przy 5000 tyś (stąd moc VTECów)); rover ma zmienne fazy rozrządów i tylko Rover to ma bo wynalazek (zresztą z lat 70) jest opatentowany - w roverze wałki rozrządów mogą zmieniać swoją prędkość obrotową podczas cyklu pracy silnika !!!.

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 07, 2004, 17:54:31 pm »

Macko

  • Gość
Pomijając wszystko Voj-o to radze najpierw przeczytac co to jest Vtec,potem przejechac sie Honda z silnikiem z Vtekiem a potem nie porównywać tej technologii to serii K Rovera bo mój silniczek marnie w tym porównaniu wypadnie :| ps.zauważcie tez,ze nie wszystkie silniki Hondy maja Vteca(mało ich jest)niestety.

POZDRO i noł ofens :D

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 08, 2004, 00:06:51 am »

GeOrGe#411

  • Gość
To zapoczątkowałem kłutnie, jak wiewiór w Ice Age epokę lodowcową;)