Autor Wątek: Rover - 1.4 16V tuning  (Przeczytany 27749 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #60 dnia: Luty 27, 2004, 17:22:33 pm »

Gifter

  • Gość
hehe silniki F1 z tego co pamietam bo jestem fanem F1 to wytrzymuja okolo 3 wyscigów reszta podzespołów nie wiem

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #61 dnia: Marzec 02, 2004, 18:44:08 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
A co myslicie na temat rozwiercenia skurczybyka na 1.6? Oczywiscie chodzi mi o 1.4 rovera
to ja, byly Marcin#839

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #62 dnia: Marzec 02, 2004, 22:19:36 pm »

Gifter

  • Gość
heeh wyleciałby z pod maski :( ten silnik to i tak juz dopieszczona jednostka przez Rovera(po tuningu) tak wiec za bardzo nie ma go co wysilac ale jak ktos ma kase i chęci :)

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #63 dnia: Marzec 03, 2004, 18:27:24 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Checi to ja mam ale kasy nie mam :) :lol:
to ja, byly Marcin#839

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #64 dnia: Marzec 03, 2004, 18:59:11 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Ja sie oczywiscie nie znam  :), ale czy na pewno rozwiercanie doprowadza do wysilenia silnika?  :roll:
to ja, byly Marcin#839

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #65 dnia: Marzec 03, 2004, 21:19:12 pm »

Gifter

  • Gość
hmmm no chyba tak,bo inny wałek chyba bedzie trzeba??? tłoki??itp. nie jestem znawca w tym temacie tylko zgaduje ale tak mi sie wydaje

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #66 dnia: Marzec 03, 2004, 21:59:03 pm »

Anonymous

  • Gość
W 1.4 Rovera chyba nie koniecznie jest co rozwiercać. No bo jak rozwiercić pływające tuleje. Moze po prostu wystarczy wyjąć je z 1.6, dodac tłoki, wsypać to wszystko do bloku 1.4 i już :) Pytanie tylko co z głowicą? Czy ta od 1.4 po wymianie zaworów na większe (jeśli się da) przypasuje?

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #67 dnia: Marzec 03, 2004, 22:35:02 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
przeciez 1.4 1.6 i 1.8 serii K maja takie same wymiary zewnetrzne !!, wiec jakos sie da, 1.6 w porownaniu do 1.4 ma wiekszy skok co oczywiscie pociaga za soba zmiane walu, no i sterownie wtryskiem pewnie ciut inne, i chyba lepiej juz poszukac gotowego silnika 1.6
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #68 dnia: Marzec 04, 2004, 07:54:51 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
jakiś rok temu w iganiach k/siedlec był do zdobycia za około 3000zł z papierami. Z przekładką owszem można się bawićale to już naprawdę niezła jazda. W sumie to najlepiej ze starego 1,4 zostawić blok z numerem silnika i nie mamy problemu z przerejesrowywaniem  :mrgreen:. A gdyby tak dorwać 1,8 K16 to by było auto.

Oczywiście zostająjeszcze kwestie kolektora ssącego czy ten od 1,4 będzie nie za "wąski" i kilka innych drobiazgów.
PS. Andrzeju jesrteś pewien że 1,4 i 1,6 różnią się skokiem tłoka. Mi się zdaje że to 1,6 i 1,8 się tym różnią. 1,4 a 1,6 to chyba tylko inna średnica tłoka. No ale mogę się mylić.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #69 dnia: Marzec 04, 2004, 11:38:15 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
ano pewien na sto procent nie jestem bo na stronach roverki.pl w danych silnikow w jednym miejscu jest ze ma wieksza srednice tlok, w drugim skok tloka jest inny, wiec moze dwa rozdzaje byly
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #70 dnia: Marzec 04, 2004, 19:17:32 pm »

Anonymous

  • Gość
A gdyby tak wrzucić do niego silnik z Hondy S2000 ? dwa litry pojemność..powinien sie zmieścić, napęd też na tył więc bez problemu a moc 240 KM :D Tylko że taki silnik pewnie bardzo ciężko dostać... No ale może jakiś mniejszy np. 1,6 VTEC... Albo z rovera tak jak już pisaliście...taki 1,8... Ile ten 1,8 ma KM ???

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #71 dnia: Marzec 04, 2004, 19:46:56 pm »

Bodzioo

  • Gość
Wrzucać to sobie można dla zabawy ale ze względów ekonomicznych to nieopłacalne. Taniej by wyszło grzebnąć jakąś jednostkę fiata (1.6, 1.8, 2.0). Ja narazie bawie sie powoli w 2.0 a następne będzie 1.6 - fajna szlifierka wyjdzie :)

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #72 dnia: Marzec 04, 2004, 21:42:13 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
byly dwie wresjie 1.8 bez VVC oba takie same wymiary jak 1.4
pierwszy 116 KM przy 5500 rpm ; 160 Nm przy 2750 rpm
drugi      135 KM przy 6750 rpm; 165 przy 5000 rpm
oba bez zmiennych faz rozrzadu jest jeszcze jeden 1.8 z VVC ten ma 160 KM
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #73 dnia: Marzec 24, 2007, 22:54:18 pm »

lookaash

  • Gość
Ja mam pytanie co do wydechu, czy TEN KOLEKTOR to nie jest czasami 4-2-1 ? Co to za konkretny model Rovera i czy zmieściło by się pod maską 125p  :| ?

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #74 dnia: Marzec 25, 2007, 08:52:17 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
zasadnio w roverach z silnikiem K16 wtryskiem MPI są kolektory rurowe. W starszych wersjach są kolektory 4-2-1 w nowszych jest 4-1. Wejść do poloneza/fiata nie wejdzie od tak sobie z prostej przyczyny. W roverach układ wydechowy idzie pod silnikiem w tym samym miejscu w którym u nas wypada belka zawieszenia. Bez cięcia/spawania nie wejdzie.  Niemniej jednak po dobrym pomyśleniu powinno to wszystko wejść.

Sam kolektor wejdzie na pewno w miejsce żeliwnego bo są podobnych wymiarów. inne są tylko nieco kąty i przez co trzeba kombinować jak spasować to z resztą układu wydechowego. Niemniej jednak warto pokombinować bo to co jest w polonezie to porażka.

Jako ciekawostkę dodam tylko że kolektor żeliwny w polonezie pochodzi z wersji silnikowej SPI roverów. Dlaczego ten a nie inne pojęcia nie mam....
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #75 dnia: Lipiec 23, 2007, 11:36:30 am »

m4garage

  • Gość
Panowie, posiada ktoś wykres mapy zapłonu w k16 1,4 w formie jpg, gif lub innego cyfrowego obrazka ? chodi o odpalenie tego na poziomych weberach :) i potrzebuje dobrać klasyczny aparat zapłonowy

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #76 dnia: Lipiec 23, 2007, 11:50:08 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "m4garage"
chodi o odpalenie tego na poziomych weberach

Wrescie ktos kto przerabia ten silnik na najlepszy system zasilania jaki wynaleziono  :mrgreen:  Jakie DCOE posiadasz ??  i od czego one sa ?

[ Dodano: 2007-07-23, 11:50 ]
Cytat: "Bocian_s#313"
Jako ciekawostkę dodam tylko że kolektor żeliwny w polonezie pochodzi z wersji silnikowej SPI roverów. Dlaczego ten a nie inne pojęcia nie mam....
Pewnie dlatego ze pasuje sam z siebie a rurowce musieliby przerabiac albo produkowac sami
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #77 dnia: Lipiec 23, 2007, 11:54:32 am »

m4garage

  • Gość
alfa romeo 75 2,0 dohc

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #78 dnia: Lipiec 23, 2007, 12:00:11 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "m4garage"
alfa romeo 75 2,0 dohc

Zapomnij o tych gaznikach do 1,4 -maja zapewne zwezki 32/34mm  i dysze paliwowe paliwowe 175 lub wieksze. Ja mam dellorto od alfy 1,8 i mój silnik 1,8 dostaje juz zbyt duzo paliwa(sugerowane dysze paliwowe 135). Niczego mniejszego niz 1800 nie ma sensu pod te gazniory podpinac gdyz beda zalewac silnik. Te gazniki sprawdza sie w 2,0 dohc fiata lub 2,0 ohc forda czy czyms takim ale nie 1,4 rovera  :|
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #79 dnia: Lipiec 23, 2007, 12:05:02 pm »

m4garage

  • Gość
pod wawelem w krakowie jest gosc ktory naprawe potrafi to wystroic :)

dysponuje ktoś takim skanem mapy ? jestem przeciwnikiem elektroniki dlatego o minijoltach i megasquirtach chce zapomniec ;]