Macko - seria K nie ma zmienny faz to dopiero zagościło w mocnych wersjach 1.8 właśnie w elizie, więc nie ma co proównywać zwykłego K czyli wszystko stałe do Vtecka.
Nie wiem o co biega ale z tego co ja wiem to Vtek to są dwa różne skoki zaworów (czyli wielkośc ich otwarcia) przełączane przy pewnych obrotach (np zeby móc osiągnac max moc dając "ostre" krzywki w górnym zakresie obrotów i nie stracić kultury pracy i w ogóle niskich obrotów). Tyle
Są też rozwiązania zmiennych faz, które po prostu przefazowują wałki raorządu o zadany kąt nie zmieniając długości czasu otwarcia zaworów (po porstu okienko otwarcia zaworu przesuwa się wcześniej lub póŹniej)
U rovera VVC można przyspieszyć otwarcie zaworu jednocześnie przedłużając czas tego otwarcia. Jest to chyba jedna z najbardziej zaawansowanych technik VVC. P.S w roverze można by też zasotaoswać oprócz tego co ma patent hondy - i wtedy to by się działo