Autor Wątek: Polonez Caro C20NE-T by LUKI  (Przeczytany 66122 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Polonez Caro C20SE-T by LUKI
« Odpowiedź #160 dnia: Wrzesień 30, 2013, 15:02:10 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Dół rozebrany.
Obróciło i sklepało panewke na pierwszym tłoku odziwo. Jezeli chodzi o olej to chyba to on był głównym sprawcą. Czarny jak smoła i śmierdzi niesamowicie. Tak więc chyba go zagotowało i dlatego przyłapało panewke,reszta panewek jest lekko przytarta. Pozatym chyba bardziej widać że panewka obracała sie w korbowodzie chwile bo jest od zewnętrznej też trochę przyszlifowana ;) Wał najgorzej nie wygląda,potraktuje go delikatnie papierem wodnym i złoże na nowych KS.
Przy okazji zaleje go lepszym olejem i domontuje chłodnice oleju ;)


Odp: Polonez Caro C20SE-T by LUKI
« Odpowiedź #161 dnia: Październik 25, 2013, 12:46:54 pm »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
Pytanie z dupy: Jaki masz reduktor w tym wynalazku?

Odp: Polonez Caro C20SE-T by LUKI
« Odpowiedź #162 dnia: Październik 25, 2013, 14:09:21 pm »

MarcusXL

  • Gość
Widzę, że faktycznie wał w dobrym stanie :) Przynamniej będzie trochę mniej pracy ;)

Odp: Polonez Caro C20SE-T by LUKI
« Odpowiedź #163 dnia: Październik 25, 2013, 19:50:46 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Pytanie z dupy: Jaki masz reduktor w tym wynalazku?

Reduktor to zwykły LOVATO RGE92 :P Skompensowany z obu stron ;)

Na dniach bede składał dół,mam już wał z silnika 1.8 + nowe wszystkie panewki. Wał z 1.8 ma troszkę mniejszy skok,przez co delikatnie zmniejszy mi sie pojemność,ale za to nie bede musiał robić kanapki pod głowicą ;) Głowica i tłoki wyglądają bardzo ładnie,widać że nie było problemów z ubogą mieszanką bo tłoki nie ruszone,takie czyste że można z nich wszystkie napisy czytać a świece ładne brązowiutkie ;)

Foto z wyciągania silnika :P

« Ostatnia zmiana: Październik 25, 2013, 20:21:16 pm wysłana przez LUKI »

Odp: Polonez Caro C20SE-T by LUKI
« Odpowiedź #164 dnia: Październik 25, 2013, 23:48:46 pm »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
Reduktor to zwykły LOVATO RGE92 :P Skompensowany z obu stron ;)
Bardzo mnie to cieszy bo walają mi się takie po garażu i podejrzewam że zrobię z nich użytek... :D

Odp: Polonez Caro C20SE-T by LUKI
« Odpowiedź #165 dnia: Listopad 02, 2013, 18:36:01 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Lecimy dalej ;)

W końcu zabrałem się za silnik. Wydarłem blok na pole,wymyłem  i pomalowałem żeby jakoś wyglądał :P

Poza tym mam już  panewki główne i korbowe KS oraz wał korbowy nominalny  w bdb stanie tyle że z silnika 1.8 (o 6,5mm mniejszy skok tłoka) Pewnie troszke zmniejszy mi się pojemność ale za to silnik mi się odpręży i nie będę musiał robić kanapki pod głowicą  ;) Udało mi się dorwać też w końcu przekaźnik pompy paliwa z audi 80 2.0 na mechanicznym wtrysku. Zlicza on impulsy z cewki zapłonowej  i po przekroczeniu danej wartości  czyli bodajże przy 6tys/obr. odcina pompke ;) (u mnie będzie odcinał iskre ;) dzięki czemu  nie przekręce znowu  silnika :D




Na dniach przyjedzie jeszcze do mnie jeden nowy korbowód  i dół będę miał gotowy do składania. Głowice dam do sprawdzenia i wyrównania,silnik tym razem będzie zalany Valvo 10W60 i do tego wpadnie chłodnica oleju z Gallopera + wiatrak ;) Jak wszystko będzie chodzić jak powinno to będę chciał dmuchać blisko 1 bara ;) 

Pozdr ;)

Odp: Polonez Caro C20SE-T by LUKI
« Odpowiedź #166 dnia: Listopad 02, 2013, 19:45:09 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Pewnie troszke zmniejszy mi się pojemność ale za to silnik mi się odpręży i nie będę musiał robić kanapki pod głowicą
policzyc ci ile ? juz tak na oko wyglada na to,ze na benzynie ekstrakcyjnej pojedzie  <lol>


(u mnie będzie odcinał iskre ;) dzięki czemu  nie przekręce znowu  silnika :D
ale turbine wyslesz w kosmos - moze nawet wyladuje na księżycu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Caro C20SE-T by LUKI
« Odpowiedź #167 dnia: Listopad 03, 2013, 00:20:24 am »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
KGB jak by sie dało to byłbym wdzieczny za obliczenie ;) 3.25 mm to jeszcze nie jest taki szał, na kanapce miałbym 2.8mm odprężoną.  Seryjny stopień sprężania jest 10:1 ;)

Odp: Polonez Caro C20SE-T by LUKI
« Odpowiedź #168 dnia: Listopad 03, 2013, 12:12:11 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
dobrze ale stopień sprężania to objętość cylindra + objętość głowicy (z uszczelką) do objętości głowicy, robiąc strokera - gdzie masz mniejsze wykorbienie wału - drastycznie zmniejszasz objętość cylindra przy takiej samej objętośći głowicy - objętość cylindra można łatwo wyliczyć - znająć seryjny skok tłoka oraz średnicę cylindra i wzór na objętość prostopadłościanu. Poźniej znając seryjny stopień sprężania - można obliczyć w przybliżeniu seryjną objętość głowicy wraz z seryjną uszczelką.Teraz to samo podstawiasz dla wału o mniejszym skoku. Pozostaje jeszcze czy tłok w GMP dojdzie do samej góry bloku - jeśli nie to różnicę musisz dodać do objętości głowicy i może wyjść stopień sprężania np 6 zamiast planowanych 8... Takie rzeczy nie robi się na pałę tylko liczy - wiem bo sporo czasu poświęciłem na liczenie tego u siebie i w takiej sytuacji nie pozostanie nic innego jak np splanowania bloku ok 1 mm żeby stopień sprężania pozostał przyzwoity (o ile konstrukcja bloku na to pozwoli ...)

"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Polonez Caro C20SE-T by LUKI
« Odpowiedź #169 dnia: Listopad 03, 2013, 12:25:56 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
KGB jak by sie dało to byłbym wdzieczny za obliczenie ;) 3.25 mm to jeszcze nie jest taki szał, na kanapce miałbym 2.8mm odprężoną.  Seryjny stopień sprężania jest 10:1 ;)
podaj jeszcze seryjny skok tloka i jego srednice (dla 2.0) ,bo nie chce mi sie szukac ,
oczywicie korbowody zostawiasz z 2.0 ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Caro C20SE-T by LUKI
« Odpowiedź #170 dnia: Listopad 03, 2013, 13:21:17 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Seryjny skok tłoka to 86mm i średnica cylindra także 86mm. Mój nowy wał na skok tłoka 79,5mm,mamy 6,5mm różnicy. 6,5 dzieląc na 2 mamy 3,25mm,czyli tyle bedą niżej tłoki w GMP niż na wale z 2.0 ;)  Moj silnik w serii ma stopień sprężania 10.0:1 ;) Korby zostają z 2.0

Odp: Polonez Caro C20SE-T by LUKI
« Odpowiedź #171 dnia: Listopad 03, 2013, 15:51:12 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Seryjny skok tłoka to 86mm i średnica cylindra także 86mm. Mój nowy wał na skok tłoka 79,5mm,mamy 6,5mm różnicy. 6,5 dzieląc na 2 mamy 3,25mm,czyli tyle bedą niżej tłoki w GMP niż na wale z 2.0 ;)  Moj silnik w serii ma stopień sprężania 10.0:1 ;) Korby zostają z 2.0

ten sam skok co w OHVce :d ,
uzyskasz objetosc skokowa 1846ccm i stopien sprezania 7.2 :1
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Caro C20SE-T by LUKI
« Odpowiedź #172 dnia: Listopad 03, 2013, 15:52:47 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
No to lekka lyyypa :/

Odp: Polonez Caro C20SE-T by LUKI
« Odpowiedź #173 dnia: Listopad 03, 2013, 16:21:12 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
dmuchniesz sobie 2 bary i bedzie git :d
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Caro C20SE-T by LUKI
« Odpowiedź #174 dnia: Listopad 03, 2013, 16:24:16 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Taaa,pewnie  :d

Odp: Polonez Caro C20SE-T by LUKI
« Odpowiedź #175 dnia: Listopad 03, 2013, 16:35:57 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
oj tam a bez doładowania zasilać go nitrometanem :P a poważnie to nie da się tam położyć głowicy z mniejszymi komorami spalania ? o ile pamiętam opel miał kilka silników różniących się właśnie objętością komory - chyba SEH miał ciut mniejsze

« Ostatnia zmiana: Listopad 03, 2013, 16:38:22 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Polonez Caro C20SE-T by LUKI
« Odpowiedź #176 dnia: Listopad 03, 2013, 17:05:40 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
musze jeszcze zmierzyć sobie drugą głowice bo mam luźną i wiem ze dosyc mocno była ścięta,chyba grubo ponad 1mm ;)

Odp: Polonez Caro C20SE-T by LUKI
« Odpowiedź #177 dnia: Grudzień 23, 2013, 13:24:37 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
LUKI jaka masz średnicę rur i rozstaw otworów tego kolektora z forda?
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: Polonez Caro C20SE-T by LUKI
« Odpowiedź #178 dnia: Grudzień 23, 2013, 19:04:37 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Jutro popatrze ;)

Odp: Polonez Caro C20SE-T by LUKI
« Odpowiedź #179 dnia: Grudzień 23, 2013, 21:23:23 pm »

konradtl

  • Gość
Rób rób.  Mam nadzieję, że na wiosnę widzimy się w Biłgoraju :d