Co mogę powiedzieć lux bryka chodź w przyszłości bym tu widział jakieś większe alufelgi bo jednak poldek to na 13 okropny tapczam noi idąc za ciosem kierunki na błotnikach białe to i Dawidzie bym pokusił się na poszukiwania Red Whitów do Minusa. Szczerze podziwiam cie ciągle za to że go odratowałeś mimo psioczenia innych . Z biegiem lat jak moje atu zacznie się sypać to nie wiem czy się odważę 2 raz na reanimacje budy czy nie będzie lepiej mi 2 karoserie kupić chyba nie miał bym nerwów znów przechodzić tego wszystkiego 2 raz. Co do kosmetyków które kupiłeś na lakier drogi biznes ? U mnie lakier trochę zaczyna tracić blasku i myślałem żeby czymś go oblecieć może znowu zrobi się taki żywy jak był .
O większych felgach nie ma mowy
Gdybym jeszcze jeździł tym autem na co dzień, to może rozważyłbym jakieś 14' ale to już auto typowo hobbystyczne. Cały samochód jest bardzo w klimacie ,,Najntisowym" i do tego klimatu koła 13' bardzo mi pasują
Powiem Ci, że remonty blacharskie to najgorsze co może być i drugi raz tak zaawansowanego remontu już też bym nie robił. Myślałem o tych tylnych lampach, ale miałem je w ręku i jakość wykonania, delikatnie mówiąc nie powala... FSO też nie było konsekwentne dają na ogół białe kierunku tylko na przód, więc u mnie są pomarańcze tylko z tyłu
ADBL AiO około 80zł + kw
Wosk Chemical Guys około 100zł razem z wysyłką.
Z tym, że ADBL AiO jest raczej do usunięcia małych rysek powstałych w skutek mycia, niż grubego polerowania
Butter Wet Wax natomiast polecam tylko gdy auto jest mało jeżdżone, po dwóch, góra trzech deszczach / myciach nie będzie już po nim śladu, chociaż dopóki jest, efekt jest super
Bardzo ładnie wyszedł ale jakoś brakuje mi Riali lub OZ. Szkoda że nie masz tej szerokiej lotki ( ja miałem i niestety załatwiłem klapę-śruby mi się odcisnęły).
Poza tym nic dodać nic ująć. Niech Cię nie korci kupno tego pasa heko na czarnym tle.
Może doczekamy czasów gdzie ktoś zrobi przezroczysty taki jak w oryginale.
Cieszy mnie, że się podoba
Myślałem kiedyś nad OZ, ale... przywykłem już do widoku go na tych felgach, poza tym, są na nim od nowości, podoba mi się ten wzór i... mało kto go ma, w sensie mało kto z miłośników. Na zlotach właśnie na ogół są OZ lub Riale, ale Tiptopy są rzadko spotykane wśród miłośników.
Tą lotkę montowaną pod zawiasy, mogłem z 3 razy kupić już, ale... nie chcę jej. Ta pod uszczelkę bardziej mi się podoba, bo tworzy całość z bocznymi owiewkami. Pas natomiast zakryłby mi pas na szybie
Auto super, widziałem i oglądałem na żywo Chciałbym mieć czas na takie detailingowanie swoich aut.
Dziękuję
Powiem szczerze, że czasu bardzo mi brakuje, do takiego posiedzenia sobie przy aucie zbierałem się... kilka miesięcy.
No cóż, co do felg, to nie ukrywam, że jest to niestety najbrzydszy wzór stosowany w polonezie i nie wziąłbym takich nawet, gdyby mi dopłacili. Może i większość się śmieje, jak się wspomina o rialach, że to "pakiet tuningowy fso ptk" czy jakoś tak, czyli riale groki standardy i orciari, ale riale są najładniejszym wzorem felg stosowanych na polonezach.
Ale skoro właścicielowi się podobają, to nie możemy mu narzucać swojej woli. Ozety też się ludziom podobają, a ja bym ich za darmo nie wziął, bo nie znoszę felg tego typu, nie wspominając o problemie z ewentualny doczyszczeniem ich. Cenię raczej prostotę, czyli w miarę normalny, tradycyjny kształt, jak w rialach, czy tip topach pięcioramiennych, tych ładniejszych. Te trójramienne, jakie ma np. Macfly na atówce, też są ładne. Z felgami, to to samo, co z fotelami, każdy ma swoje ulubione i nigdy się to nie zmieni.
Hehe, to już kwestia gustu
Mnie się te tiptopy podobają, lubię też i OZ i Riale. Te ,,majtkowe" trójramienne też są fajne
Tutaj kół już nie planuję zmieniać
Macfly, co do kosmetyków ten Chemical Guys kosztuje około 100 zł za butelkę. AiO od ADBL mam, nie jest złe, tester, który wystarczy Ci na długo to wydatek około 15 -20 zł, aczkolwiek wosk daje lepszy efekt. Ten Butter, którego używa Dawid to bardzo dobry produkt, można powiedzieć nawet premium, daje fajny efekt, szczególnie na ciemnych lakierach. Tylko jest to wosk naturalny, a co za tym idzie ma taką wadę, że dość szybko się zmywa i traci urok. Ja polecam woski syntetyczne.
Dawid i jakie odczucia po zastosowaniu 5W50 w porównaniu do Lotosa 5W40 ?
No niestety, trwały ten wosk nie jest... Jeśli zależy Ci na trwałości, polecam produkty Collinite
Fajny efekt i trwałość na kilka miesięcy, zależnie od użytkowania auta
Wiesz, teoretycznie oleje 5W40 z 5W50 ciężko porównać, tzn porównać można, ale to będzie zawsze krzywdzące porównanie dla 5W40. 5W50 jako olej o wyższej lepkości, zawsze będzie miał większość parametrów lepszych niż 5W40. Lotos 5W40 jest niezłym olejem, o bardzo dobrym stosunku ceny do jakości. Natomiast Amsoil to wyższa półka, stworzona w oparciu o bazy PAO, klasa sama w sobie
Nie chce mi się wklejać teraz karty charakterystyki, ale to naprawdę bardzo dobry olej
Różnica cenowa to co prawda przepaść. 5litrów Lotosa to koszt około 70zł, natomiast Amsoil ceni się około 53zł za litr, a w sumie niecały litr bo jest w tych małych amerykańskich opakowaniach ( to akurat głupi patent ). Ale nie ukrywam, że interesuje się środkami smarnymi do aut i sprawia mi przyjemność stosowanie tych z najwyższej półki
Po zmianie z 5W40 na 5W50 silnik zaczął pracować ciszej ( choć i na 5W40 pracował ładnie ) i nie jest to tylko moje zdanie, a kilku innych osób które słyszały auto ,,przed" i ,,po". Po zmianie na 5W50 ciśnienie oleju zwiększyło się o grubość kreski, ale to co pokazuje wskaźnik w Polonezie, należy traktować z przymrużeniem oka, bardziej jako gadżet, chociaż gruchę mam nową, a teoretycznie na 5W50 może mieć lepsze ciśnienie, więc może i tak jest
Ogólnie, od dłuższego czasu chodził mi po głowie pomysł zastosowania oleju 5W50 w Roverze i póki co jestem bardzo zadowolony z efektu, ale to trzeba jeszcze pojeździć
Ogólnie, cieszę się, że zacząłem eksperymentować z różnymi olejami. Co prawda ten samochód od początku chodził na 5W40, ale z innymi autami żałuję, że tak późno zacząłem lać ,,lepsze" oleje. Najbardziej spektakularny efekt to zmiana 15W40 --> 5W50 w Żukowskim S-21
Silnik zaczął w Żuku zaczął pięknie, aksamitnie pracować od samego startu. Ponadto 5W50 tworzy mocniejszy film olejowy, co przekłada się na dużo lepszą ochronę panewek, więc jeśli jeszcze kiedyś wpadnie w moje ręce jakieś FSO-wskie OHV na dłużej, to na pewno zagości tam 5W50.
Panie, za dużo towaru żeś naj$#ał przy tym woskowaniu. To ma być tylko cienka warstewka rozprowadzona równomiernie aplikatorem , szkoda produktu marnować. Taka moja mała podpowiedź
Jako cleaner pod wosk polecam zakup Prima Amigo, AIO z ADBL jest przeciętny
Tak poza tym moje zdanie o aucie znasz, dbaj i ciesz się z posiadania i jazdy
Dobrze wiedzieć, w temacie kosmetyków, zwłaszcza tych do lakiery muszę się dużo jeszcze nauczyć
To co na zdjęciu, to już było polerowanie ADBL, wosku już dawałem cieniutko