Autor Wątek: Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady  (Przeczytany 167430 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #220 dnia: Maj 10, 2010, 01:39:07 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
silnik pali paliwo albo zawory, trzeciej możliwości nie ma. ja wyregulowałem metodą prób i poprawek że palił na trasie poniżej 8 litrów, efekt jest taki że po 15 kkm głowica zaczęła pękać. pęka dalej bo już kasy nie będę w nią wkładał.  teraz spalanie ustawiłem na 10l/100 km. po za tym nie wyobrażam sobie jak można siedzieć w trzęsącym się samochodzie- 500 obr/min na biegu jałowym. jak to wygląda- stoi poldek pod światłami i skacze jak małpa, przechodnie patrzą- no tak, polonez!.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #221 dnia: Maj 10, 2010, 10:39:08 am »

punisher

  • Gość
wrb: Mi też polonez skakał jak małpa przy 700-800 obr/min na biegu jałowym na skrzyżowaniu. Okazało się że miałem wyregulowane zawory na 0.20 i 0.25 i dlatego tak się działo na LPG. Wyregulowałem na 0.15 i 0.20 i auta praktycznie nie słychać na biegu jałowym i nic się nie trzęsie przy 500 obr/min. Nie przypuszczałem że taka drobna regulacja podniesie tak dużo komfort pracy motoru. Jak silnik się mocno zagrzeje to obroty chodzą do 800/min w zależności od temp bloku i przejechanego dystansu. Więc napewno masz zawory do regulacji. A przechodnie nigdy nie reagują na polonezy, jeszcze nie zauważyłeś? :)

Przykręcenie gazu na minimum wiąże się ze spadkiem mocy i momentem obrotowym a jeżdżenie 50km/h pod wzniesienia na V biegu rozerwie panewki. Jeśli V bieg i 50/60km/h na zegarze to wyłącznie prosta lub lekko w doł i piórkowy gazik. Problem w tym że w polskich miastach jeździ się za szybko (ciągle spotykają czerwone w przecznicach!) i zbyt wolno się przyspiesza (wzrost spalania i tamowanie ruchu) - dlatego stąd biorą się m.in. korki i za duże realne spalanie. A na szerokich i łagodnych łukach kierowcy hamują a w terenie zabudowanym, ciasnym, niebezpiecznym, ograniczonym znakami pycą ile fabryka dała. Notabene polecam pooglądać sobie tiry podczas przejazdów przez miasta - większość ich kierowców stosuje się do zasad kontrolowania pędu i ergonomii przejazdów.

Wiele osób niepotrzebnie kręci ze swoim spalaniem i zaniża, dlatego jeśli ktoś umie odpowiednio jeździć i wyregulował dobrze silnik i chce się wybić w tej materii to proszę pokazać statystyki www. motostat.pl lub www.autocentrum.pl/dziennik-kosztow/ albo jakiekolwiek inne. Fajne są te statystyki muszę sobie założyć.

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #222 dnia: Maj 10, 2010, 11:02:38 am »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
Cytat: "punisher"


Wiele osób niepotrzebnie kręci ze swoim spalaniem i zaniża, dlatego jeśli ktoś umie odpowiednio jeździć i wyregulował dobrze silnik i chce się wybić w tej materii to proszę pokazać statystyki www. motostat.pl lub www.autocentrum.pl/dziennik-kosztow/ albo jakiekolwiek inne. Fajne są te statystyki muszę sobie założyć.


Te strony to można sobie w buty wsadzić , kiedys się w to bawiłem i wrzucalem dane aby sprawdzić ile mi sprinter 2,7CDi pali , i w/g tych danych z tamtąd wychodziło spalanie mu nawet 9l/100km , co niestety prawdą nie było bo poniżej 12l/100km zeby zesral się to on nie zejdzie.  A juz ewidentny przykład był jak wyjechałem paliwo do zera az zgasł  ,wlałem mu z karnistra 2 litry , podjechałem kilometr dalej na stacje benzynową  i celowo mu wlałem 10l do zbiornika , więc miał koło 12l , do karnistra wlałem 6l na zapas  i w droge. Przejechałem dystans dokładnie 98 kilometrów i zgasł z braku paliwa. To potwierdziło kolejny raz ze w trasie pali około 12l/100km przy jezdzie do 110km/h bo szybciej raczej on nie jezdzi , a i wolniej to tez bardzo rzadko. Wrzucając dane na tą jedną z tych  stron,  ich kalkulator wyliczył ze spalił wtedy 10l/100km  :lol: . Nie wiem co za kalkulator oni mają , chyba jakiś chinski, dlatego spalanie najdokładniej to ja sam sobie obliczam zawsze i wiem ile mi auto pali  :lol: .
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #223 dnia: Maj 10, 2010, 11:28:05 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
A ja się powtórzę i porę kolegę Włodka :wink: auto pali paliwo, jak mu przykręcicie to będzie jarał zawory i gniazda.
Mi 2.0 forda w Polonezie łyka w mieście 12,5 - 15 l lpg, wszystko uzaleznione od warunków.
Mój niechlubny rekord ostatniej zimy to 20 l lpg/100 km, przy temperaturach na poziomie -15 st - 22 st. C.

Rekord w trasie to 8,5 l lpg/100 km.
Normalnie 10 l lpg/100 km.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #224 dnia: Maj 10, 2010, 12:18:45 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Cytat: "BARTEK#1925"
Mój niechlubny rekord ostatniej zimy to 20 l lpg/100 km, przy temperaturach na poziomie -15 st - 22 st. C.


A mój ostatnio to 17l LPG/100,ale to dlatego,że podwieszał mi się silniczek krokowy.Po usunięciu usterki wszystko wróciło do normy. :D
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #225 dnia: Maj 10, 2010, 16:57:45 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
punisher, sam założyłeś temat o tym, że silnik się telepie pracując z prędkością 500 obr/min. i sam doszedłeś do wniosku:
Cytat: "punisher"
wychodzi na to że wina zbyt niskich obrotów.

piszesz o precyzyjnej regulacji luzów zaworowych. dźwignie zaworowe po 20 k km są już tak wyklepane że wszelka regulacja przy użyciu szczelinomierza jest wręcz niemożliwa. ustawia się na słuch i wyczucie w palcach i osiągnięcie dokładności 0,1 mm to wyczyn. do tego dochodzi jeszcze doskonała konstrukcja przedniej panewki wałka i mamy komplet uniemożliwiający jakąkolwiek dokładność. o zmiennej jakości gazu nie wspominam bo to temat na odrębną książkę. po 40 tys km od remontu stwierdziłem, że silnik ohv zrobiony jest ze złych materiałów i liczenie na jakieś oszałamiające oszczędności jest pozbawione sensu. silnik ohv pali albo paliwo albo siebie. jeśli pali do 10 litrów na trasie przy szybkości do 130 to jest moim zdaniem ok.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #226 dnia: Maj 10, 2010, 17:36:31 pm »

Offline DaMaGe

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1263
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 1.6 GLI `2000
wczoraj specjalnie probowalem jechac oszczednie-ekonomicznie...trasa bedzin-czechowice dziedzice...caly czas trasa...zatankowalem przed wyjazdem..zerowanie licznika...po powrocie od razu na stacje...wyszlo 121 km a weszlo do butli 10.26 l LPG ... czyli spalanie ok. 8.5 l LPG na trasie..staralem sie nie przekraczac 110km/h...calutki czas 80/90/100....w miescie jezdzac normalnie spala mi ok. 11/12 litrow z czego tez jestem zadowolony zakladajac ze mam pod maska wysluzonego boscha;]

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #227 dnia: Maj 10, 2010, 17:49:30 pm »

punisher

  • Gość
Pewno -  silnk telepał bo miał za niskie obroty 500 obr/min i do takiego wniosku doszedłem, wiec potem podkręciłem obroty do 1000/min i temat się skończył. Ale mi to nie dało spokoju więc za ileś tam czasu wyregulowałem zawory. I niedawno znów obniżyłem obroty do 500-600 obr/min i szok bo nic się nie dzieje i wozem nie trzęsie (o zdziwko), stąd wniosek - zawory były zle ustawione i były za luźne.

Rady użytkowników z forum były idealne - ustawić na ciasno 0.15mm i 0.20 mm. Mam bardzo dobrą kompresję na cylindrach więc mój sinlik nie jest zniszczony. Być może że przy zajechanych autach i zmasakrowanych silnkach w ogóle nie da się ani wyregulować poprawnie ani jechać ekonomicznie. Różnica w jeździ na poprzednio źle wyregulowanych zaworach a obecnie jest ogromna i jak pisałem wyżej nigdy bym nie przypuszczał że taka czynność tak dużo da zwłaszcza gdy są to różnice ułamka milimetra !!!!!! (tak, tak zbierałem szczękę z podłogi). Używałem zwykłego szczelinomierza, nie potrafię regulować na słuch czy macanie. Z jakością gazu zgdadzam się, każdy operator na stacji ma inną jakość LPG, raz do bani, raz dobrze + jeszcze temp. otoczenia i butli (wchodzi mniej lub wiecej gazu)

Z samego założenia silnik OHV jest paliwożerny bo stary w konstrukcji ale jak wyżej kolega zauwazyłył noga użytkownika jest dużym problemem często nie do przeskoczenia w stylu jazdy.  Jednak jeśli kogos zainteresowały techniki jazdy to polecam na youtube wpisać hasło: ecodrive powinno znaleść się kilka filmików w PL, a jak się spodoba to już bardziej zaawansowane techniki na profesjonalnym forum - ponad 100 rad (mądrych a czasem śmiesznych jak to u Amerykanów) np. na http://ecomodder.com/forum/EM-hypermiling-driving-tips-ecodriving.php oraz modowanie aut z opisem efektów: http://ecomodder.com/forum/fuel-economy-mpg-modifications.php . Dobrych materiałów i testów po polsku niestety jeszcze nie ma, będą za kilka lat.

No i wiadomo że część osób z forum odpala wozy na PB a potem przełącza na LPG dlatego mają inne spalanie bo najwięcej zawsze spala w pierwszych 5 minutach,  część wozi współpasażerów, koła zapasowe, 5 zestawów kluczy, cześć ludzi nie odjeżdża spomiędzy aut wiec na zimnych silnikach nie manipulują wozem w różne strony do przodu i tyłu, część nie używa lub ma automatyczne ssanie. Mój ojciec i po bułki jedzie autem do sklepu za rogiem, inni odpalą wóz 3 razy w tygodniu.

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #228 dnia: Maj 11, 2010, 09:49:14 am »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Cytat: "punisher"
Z samego założenia silnik OHV jest paliwożerny bo stary w konstrukcji ale jak wyżej kolega zauwazyłył noga użytkownika jest dużym problemem często nie do przeskoczenia w stylu jazdy.


Problem ten ,w jakiś sposób,można rozwiązać po przez zainstalowanie wakuometru !!!!!!!!!.Na pewno to urządzenie przytemperuje, niepotrzebne naciskanie na pedał przyspieszenia,a tym samym spowoduje zaoszczędzenie paliwa.Osobiście nie mam takiego urządzenia,ale jak miałem kiedyś GLE 1.5 ,to do tego się przymierzałem.Jednak zrezygnowałm z tego,i zainstalowałem sobie,turbolizator pod gażnik.Efekty użycia turbolizatora nie były oszałamiające ,znaczących oszczędności nie uzyskałem.Ale ten patent mi się spodobał,i jeżdziłem z nim do końca.Teraz w swoim GSI mam zainstalowaną kontrolkę AFR,która kontroluje mi pracę sondy lambda,i na podstawie jej wskazań mam na bieżąco, podczas jazdy kotrolę na jakiej mieszance paliwowej jeżdżę.W ten sposób mogę szybko wychwycić problemy ze spalaniem.
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #229 dnia: Maj 11, 2010, 11:19:13 am »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Tak.Odczytu dokonuje się ze wskazań ,zainstalowanej diody,na desce rozdzielczej,która miga trzema różnymi kolorami ,podczas jazdy samochodem.Czerwonym,żółtym,zielonym.                        

Przykładowo; jeżeli świeci kontrolka cały czas na czerwono ,to jeżdżę na bogatej mieszance.

jeśli na żółto to jest to idealne ustawienie lambda=1{ale to zjawisko występuje dość krótko przede wszystkim na instalacji LPG}

jeśli kontrolka świeci ci się na zielono,to jeżdżę na ubogiej mieszance.

Kontrolka ta ,dedykowana jest przede wszystkim użytkownikom ,którzy posiadają instalację LPG II generacji.

 Idealny skład mieszanki jest wtedy : kiedy kontrolka oscyluje kolorami na przemian co parę sekund-czerwony;na krótko żółty;zielony.Jeżeli w którymś ,momencie eksploatacji samochodu,zauważę zmianę oscylacji,lub ciągłe świecenie jednym kolorem,to wiem że jest coś nie tak ,ze składem mieszanki.

Taką kontrolkę kupiłem kilka lat temu na allegro,w dziale LPG,i naprawdę jestem z niej zadowolony.Myślę że ten facet co ją sprzedawł jest jeszcze na allegro.Koszt zakupu takiej kontrolki to chyba rzędu 50 zł z przesyłką.Dołączona jest do tego szczegółowa instrukcja montażu ,i krótki opis działąnia.
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #230 dnia: Maj 11, 2010, 13:10:49 pm »

punisher

  • Gość
Kontolka AFR (działa na analizę wydechu) czy wakuometr (działa na analizę podciśnienia) mogą mieć problemy przy ocenie naszej jazdy ECOdrive ponieważ:
1. Przy powolnym rozpędzaniu się wozu od zera i potem jazdy stałej z odpowiednią prędkością auto spali dwa razy więcej niż szybkie rozpędzanie się (80% nacisku pedału gazu) pomiędzy kolejnymi biegami a potem jazda ze stałą prędkością i delikatny gazik. Dlatego jadąc oszczędnie nie rusza się powoli powoli i nie rozpędza się ślamazarnie wbrew temu co sugerują urządzenia
2. Ci którzy mają przykręconą instalację na minimum i tak mają zaburzoną proporcję mieszanki
3. Wakuometr uczy raczej używania podczas jazdy "lekkej nogi" a nie stylu jazdy.
Jednakże oba patenty są dobre dla topornych i ciemnych którzy pycą ile fabryka dała przy każdych warunkach i bardzo dobre dla stałej diagnostyki online silnika. Fajnie mardas że o nich napisałeś.

Natomiast jestem ciekaw na jakies zasadzie działają nowoczesne orientacyjne liczniki spalania online w komputerze pokładowym. Pewno na zasadzie analizy wielkości/ilości przepływu paliwa przez fragment rurki. Czy tak?

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #231 dnia: Maj 11, 2010, 13:47:23 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "punisher"
Kontolka AFR (działa na analizę wydechu) czy wakuometr (działa na analizę podciśnienia) mogą mieć problemy przy ocenie naszej jazdy ECOdrive ponieważ:
1. Przy powolnym rozpędzaniu się wozu od zera i potem jazdy stałej z odpowiednią prędkością auto spali dwa razy więcej niż szybkie rozpędzanie się (80% nacisku pedału gazu) pomiędzy kolejnymi biegami a potem jazda ze stałą prędkością i delikatny gazik. Dlatego jadąc oszczędnie nie rusza się powoli powoli i nie rozpędza się ślamazarnie wbrew temu co sugerują urządzenia

Moje 25 - letnie doświadczenie sugeruje co innego.  :mrgreen: Zawsze łagodnie przyśpieszam (z wyjątkiem wyprzedzania itp) i moje samochody są zawsze super mało palące. :)
Cytat: "punisher"

3. Wakuometr uczy raczej używania podczas jazdy "lekkej nogi" a nie stylu jazdy.
Jednakże oba patenty są dobre dla topornych i ciemnych którzy pycą ile fabryka dała przy każdych warunkach i bardzo dobre dla stałej diagnostyki online silnika. Fajnie mardas że o nich napisałeś.

Nie jestem ani toporny anie ciemny - wypraszam sobie.  :D Wakuometr pozwala m.in. określić kiedy można minimalnie zdjąć nogę z gazu i jechać ekonomiczniej z tą samą prędkością, oraz "podpowiada" dobór przełożenia właściwego do prędkości i obciążenia.
Cytat: "punisher"

Natomiast jestem ciekaw na jakies zasadzie działają nowoczesne orientacyjne liczniki spalania online w komputerze pokładowym. Pewno na zasadzie analizy wielkości/ilości przepływu paliwa przez fragment rurki. Czy tak?

Nowoczesne jak nowoczesne - taki bajer to można było mieć za dopłatą już ze 20 lat temu.  :D Niemniej owszem - podają one chwilowy pobór paliwa przez silnik i przeliczają go na litry/100km. Chwilowe żużycie paliwa na takim wskaźniku potrafi skoczyć i do 25-40 litrów. Na szczęście na ogół potrafią one też policzyć średnie, maksymalne, minimalne, oraz na określonym odcinku drogi
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #232 dnia: Maj 11, 2010, 15:19:09 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Nie to miałem na myśli Grzech 1938.i całkowicie zgadzam się z twoją sentencją.Ale mogłeś tak myśleć.

[ Dodano: 11 Maj 2010 15:45 ]
Cytuj (zaznaczone)
Ja nie wiem - każde moje auto paliło tyle co w folderze reklamowym, a nawet czasem mniej... Trafiałem na jakieś wyjątkowe egzemplarze? :mrgreen:
_________________


A ja nie.Bo chyba lubię dynamikę,lubo nie umiem jeżdzić ekonomicznie :mrgreen:
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #233 dnia: Maj 11, 2010, 17:12:24 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
1. Przy powolnym rozpędzaniu się wozu od zera i potem jazdy stałej z odpowiednią prędkością auto spali dwa razy więcej niż szybkie rozpędzanie się (80% nacisku pedału gazu) pomiędzy kolejnymi biegami a potem jazda ze stałą prędkością i delikatny gazik

NIE zgodze sie z tym. robilem test u siebie , tasama trasa , tesame godziny - ruch tez ten sam. i niejest tak jak mowisz. własnie rozpędzając sie ślamazarnie wciskając moze 2mm pedał gazu auto spalilo duzo mniej niz przy mocniejszych i szybszych przyspieszeniach. (tak jak napisaleś 70- 80%)  moim zdaniem - co moge podeprzec moimi testami im mniej uchylona przepstnica tym mniejsze spalanie.  - testowane na MBCLK Kompresor.
pozatym mam w polonezie wakuometr i daje on jako takie wskazania, mam tez wskaznikcisnenia doładowania. po ktorym tez mozna ocenic ile auto pali. tzn kiedy wiecej a kiedy mniej..;)  niema spalin= niema cisneinia = niema spalania=niema spalin.;)
a wracając do tematu ile pala polonezy.. moj w trasie wzioł .. 28lpg/100km  :mrgreen: ale niebylo mowy o ekonomi..;)
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #234 dnia: Maj 11, 2010, 19:13:16 pm »

Offline Dj. Illusion

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 535
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polski Fiat 125p 1980 zwany Boguś
Jeśli chodzi o spalanie w moim aucie to oczywiście było 8,7L/100 km LPG. Teraz przejechałem 398 km na 36 L LPG. 36/398=9,04 ale mam opony 205/60/13 czyli na pewno są większe opory toczenia. Styl jazdy: odpalam auto i chodzi sobie na noPB aż rozgrzeje się do 50 stopni, potem ruszam i załącza się LPG. Kręce do 2500 obr./min. czasami do 3000 i zmiana biegu. W mieście na 5 biegu jadę 60-70 km/h. Jak wyjadę na ekspresówkę to jadę 90-110 km/h. Niestety jak to jest w Kacowicach trochę w korkach też stoję.

Pewnie mi nie uwierzycie, ale za pierwszym razem przejechałem 497 km na 36 L LPG, ale kręciłem wtedy do około 2100 obr./min. i zmiana biegu, w mieście niecałe 60 km/h na ekspresówce max 80 km/h bo mi sie wtedy silnik gotował.
Polonez wymaga miłości! Mści się jeśli jej nie dostaje!
Był FSO 1500 85 r swap na 1.6 GLI
Był FSO Polonez Atu 96 1.4 GLI
Był Pushapek 1.4 GTI 16V

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #235 dnia: Maj 11, 2010, 20:21:37 pm »

Offline danieldeni20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1083
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu(-) ABIMEX [*] / E46 Touring
nie żałuje mojemu(głownie po mieście jeżdżę) - 11,5l LPG
Cytat: KGB
JA mam w OHVce 5W40 i nie mam wskaznika to sie nie martwie :mrgreen:

Moje auta :

BMW E46 2002 2.0D: http://www.autocentrum.pl/awc/danieldeni20/bmw-seria-3-2002/

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #236 dnia: Maj 11, 2010, 22:45:15 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
ja rowniez OHVKI nie zalowalem. 18 w mieszanym przy lekkiej nodze :|

Cytat: "Dj. Illusion"
odpalam auto i chodzi sobie na noPB aż rozgrzeje się do 50 stopni,
no to troche musisz czekac po odpaleniu az ruszysz

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #237 dnia: Maj 12, 2010, 00:40:58 am »

Offline Dj. Illusion

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 535
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polski Fiat 125p 1980 zwany Boguś
Grzech#1938
"odpalam auto i chodzi sobie na noPB aż rozgrzeje się do 50 stopni, potem ruszam i załącza się LPG"
No właśnie na postoju, w lato starczy niecałe 5 minut aby roverek sie zagrzał do 50 stopni
Polonez wymaga miłości! Mści się jeśli jej nie dostaje!
Był FSO 1500 85 r swap na 1.6 GLI
Był FSO Polonez Atu 96 1.4 GLI
Był Pushapek 1.4 GTI 16V

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #238 dnia: Maj 12, 2010, 00:45:37 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
A po co na postoju, skoro silnik lepiej się nagrzewa w czasie jazdy?

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #239 dnia: Maj 12, 2010, 00:54:12 am »

punisher

  • Gość
Nigdy nie czekam aż nagrzeje się silnik, zapalam od razu jedynka i wyjazd zgodnie z zasadami które uczą w szkołach bezpiecznej jazdy i zasadach ecodrive.

Kiedyś rozmawiałem z projektantem maszyn i silników stwierdził że silniki benzynowe są gotowe do jazdy po upływie 2 sekund od zapalenia, diesle 5 sekund a turbina diesla 30 sekund. Benzynowiec rozgrzewa się najszybciej i najlepiej podczas jazdy, problem w tym, że na LPG ma zimną wodę w instalacji dlatego zziębnięta membrana parownika nie wyrabia i dlatego gaśnie. Komuś wtedy wydaje się że silnik nie gotowy, nie zagrzany ulegnie zatarciu. Wiadomo że jak zagrzany to ładnie trzyma obroty i cicho pracuje. Dla mnie marnotrawienie paliwa jak pracuje na postoju a nie wykonuje pożytecznej czynności.