Dokładnie Rafał, piszemy o tym samym. Mój nie ma siły się wkręcać na obroty "wysokie".
Nie wiem czy to panewki, na słuch nie określę, ale coś klepie pod obciążeniem.
Myślę, że niższy bieg i wyższe obroty będą lepsze, lepsza dynamika, większa moc, mniejsze obciążenie silnika, mniej wzbogacona mieszanka - przynajmniej tak mi intuicja podpowiada.
U mnie też, 4 bieg, 50km/h to nie jest dobre zestawienie, wibruje, buczy a nie jedzie. Cały czas przez miasto 3ci bieg u mnie.
KGB, możesz powiedzieć zależność obrotów od podciśnienia w kolektorze? Rośnie czy maleje wraz z obrotami, czy przebieg funkcji podciśnienia jest zmienny?
Muszę sobie taki wakuometr sprawić chyba, czyli im mniejsze podciśnienie tym bardziej ekonomiczna jazda i mniej obciążony silnik? Dobrze rozumuję?
Zaś przy wysokim obciążeniu silnika, podciśnienie rośnie?