Autor Wątek: Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady  (Przeczytany 194013 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #300 dnia: Wrzesień 25, 2010, 17:00:52 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Cytat: "mlody_1d"
Sprawdz membrany parownika. Mi jaak zaczął palić ponad 20l lpg w cyklu mieszanym to się okazało ze mam spękaną membranę i parownik był do wymiany Poprzedni właściciel nie dbał o tą kwestię i jeździł na najtańszym gazie - bo koszty. Założyłem drugi parownik z nowymi membranami i jest ok.


Chyba się mylisz. Parownik zawsze się zużywa, a najbardziej na jego niekorzyść działa odpalanie zimnego silnika na LPG.

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #301 dnia: Wrzesień 25, 2010, 19:33:42 pm »

Offline Piotr_T

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 954
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 C6
Cytat: "utek"
Parownik zawsze się zużywa, a najbardziej na jego niekorzyść działa odpalanie zimnego silnika na LPG.


Masz rację. Z tym ze u mnie odpala zawsze na benzynie potem przęłącza się na gaz przy 2000 rpm. u mnie parownik był totalnie zawalony oleinami z gazu i nie czyszczony chyba ze 2 lata albo i więcej. Po założeniu drugiego tankowałem tylko orlen albo shell i po roku w parowniku uzbierało się ok 1,5 cm olein z gazu więc jest róznica.

A co do gazu jaki tankował mój dziadek to wiem co to za stacja i tam był naprawdę kiepski gaz.
Caro Plus 1.6 GLI --> 1.4 GTI 74U - był
Caro Plus 1.4 GTI 23E - był ;(
Audi A6 C6 - tatusiowóz

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #302 dnia: Październik 04, 2010, 23:12:09 pm »

punisher

  • Gość
Leję byle jaki najtanszy gaz, parownik mam zużyty , membrany twarde. W tamtym roku zlałem z niego szlam, lało się chyba przez 10 minut syf. Za jakiś czas napewno rozkręcę i wyczysczę membrany. Mimo wszystko spalanie utrzymuję w normie bo są też inne ważne zasady czy rzeczy. Membrana pęka od starości, materiału i temperatury (różnic).  Od 1.5 roku zapalam auta wyłącznie na gazie - nie zauważyłem aby parownik siadł/siadał. Ale OK pewno się niszczy dużo szybciej.

Kluczem do sukcesu jes również regulacja obrotów silnika i dopływu gazu. Nie wiem jak robi się to fachowo, reguluję sobie sam na słuch i czucie. Wg. mnie auto na biegu jałowym powinno mieć 700-800 obr./min jak zimny, jak ciepły to wzrośnie samo do 1000 obr/min ale to trochę za dużo jak ktoś chce robić wynik :).  Rozgrzewanie silnika, wody i parownika przez jazdę na benzynie to dobry sposób i baaardzo popularny ale nie stosuję mimo że woże kilka/kilknanaście litrów PB, pewno by ściągneło  spalanie w dół.

Wraz z temperaturą płynu chłodzącego rośnie temp. parownika czyli polepsza się jego sprawność. Dlatego jeśli jeździsz na krótkich trasach ale tylko 5-10 km  napełnij wodą chłonicę aby zbiornik przelewowy był na minimnum. To samo zrób z olejem silnikowym. Pilnuj oba parametry i sprawdzaj co 2 tygonie i od razu natychmiast dolewaj jeśli ubędzie. Jeśli jeździsz dłuższe trasy więcej niż kilka kilometrów ta reguła nie obowiązuje.

Spalanie auta masakrycznie rośnie przez pierwsze 3-5 minut jazdy.  Motor najlepiej czuje się w temp. 90 stopni. jeśli coś nas parzy w silniku i jest to metalowe to jest to dobre dla kondycji wozu ;).

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #303 dnia: Październik 06, 2010, 10:57:11 am »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Tak czytam o tym lpg i czytam i dalej nie wiem... Wiecie może dlaczego mój fiaton (1.5 na gaźniku) pali na trasie 9 litrów a w mieście 18? Instalację nową zakładałem parę miesięcy temu- przejechane na niej z 4 tysiące km. Znajomy mechanior co zakładał instalacje- podregulował go trochę czyli- sprawdził jak mocno jest skręcona śruba na wężu do miksera- powiedział że na 1/4 jest ustawiona i to za mało bo się robi jakieś tam podciśnienie przy wciskaniu gazu i wtedy go zamula i dużo gazu idzie. Odkręcił ją mocniej, na parowniku śrubą przykręcił wolne obroty i faktycznie- auto żwawo reaguje na dotknięcie pedału gazu. Tylko spalanie wzrosło do ponad 20 litrów w mieście. Możliwe że jest to spowodowane bardzo krótkimi odcinkami jeżdżonymi w mieście ( po 2-5km, ledwo co się zagrzeje motor to kończy się jazda) ale czy aż takie znaczenie to by miało na spalanie? Rozumiem że jak w trasie pali te 9,20 litra to w mieście niech zeżre te 12-15. Ale nie dwa razy tyle co na trasie w dodatku jazdą emeryta... Parownik mam lovato.
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #304 dnia: Październik 06, 2010, 11:47:14 am »

punisher

  • Gość
Tybek: Do regulacji instalacji gazowej masz tylko 2 śruby: na wężu od ilości gazu wchodzącego (odpowiada także za kopa) i na parowniku od obrotów jak auto stoi.  Moje niepopularne rady:
- Zaznacz sobie kreskami jak masz teraz wyregulowane i sam na nowo sobie wyreguluj.
Zauważyłem w gaźnikowcach, że jeśli auto będziemie mułem będzie małe spalanie. To jest zbyt ciężkie auto aby szybko ruszało i jeździło i było w miarę ekonomiczne.
- Zmień styl jazdy na ecodrive
-  ociepl silnik - wszystkie wloty powietrza z przodu do silnika pomiędzy światłami oraz tam gdzie masz halogeny pod zderzakiem szczelnie pozaklejaj - plastik, linoleum, gumy, płachty, cokolwiek najlepiej oczywiście niepalne
- Odlej wodę w chłodnicy i olej do pozimu minimum
- Napompuj koła wszystkie na stacji benzynowej do ciśnienia 2.7 bara z przodu, 2.6 bara z tyłu (sprawdzaj ciśnienie jak masz zimne opony, nie po jeździe!)
- Odłącz wyginającą się rurę która doprowadza ciepłe powietrze od kolektora wydechowego do filtra powietrza oraz ją zaślep - doprowdź do tego aby auto brało  wyłącznie zimne powietrze rurką umieszczoną od przodu. Więcej zimnego powietrza - auto ma większego kopa. Ciepłe powietrze - przymula motor.
- Zmieniaj biegi: dwójka 2200 obr/min , trójka 2000 obr./min. czwórka 1800 obr/min. piątka 1700 obr/min.
- Parkuj tak aby potem natychmiast wyjechać  przodem, nie ma kręcenia na zimnym silniku, cofania, wykręcania.
- Rozpędzaj się dość szybko i sprawnie, potem tylko eciutki gazik
- Spradź czy gaźnik nie bierze lewego powietrza o tym było gdzieś na forum ale nie wiem gdzie.


Jeśli wypełnisz wszystkie punkty spalanie spadnie o kilka litrów/100 km.

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #305 dnia: Październik 06, 2010, 15:10:47 pm »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "punisher"
Tybek: Do regulacji instalacji gazowej masz tylko 2 śruby: na wężu od ilości gazu wchodzącego (odpowiada także za kopa) i na parowniku od obrotów jak auto stoi.  Moje niepopularne rady:
- Zaznacz sobie kreskami jak masz teraz wyregulowane i sam na nowo sobie wyreguluj.
Zauważyłem w gaźnikowcach, że jeśli auto będziemie mułem będzie małe spalanie. To jest zbyt ciężkie auto aby szybko ruszało i jeździło i było w miarę ekonomiczne.
- Zmień styl jazdy na ecodrive
-  ociepl silnik - wszystkie wloty powietrza z przodu do silnika pomiędzy światłami oraz tam gdzie masz halogeny pod zderzakiem szczelnie pozaklejaj - plastik, linoleum, gumy, płachty, cokolwiek najlepiej oczywiście niepalne
- Odlej wodę w chłodnicy i olej do pozimu minimum
- Napompuj koła wszystkie na stacji benzynowej do ciśnienia 2.7 bara z przodu, 2.6 bara z tyłu (sprawdzaj ciśnienie jak masz zimne opony, nie po jeździe!)
- Odłącz wyginającą się rurę która doprowadza ciepłe powietrze od kolektora wydechowego do filtra powietrza oraz ją zaślep - doprowdź do tego aby auto brało  wyłącznie zimne powietrze rurką umieszczoną od przodu. Więcej zimnego powietrza - auto ma większego kopa. Ciepłe powietrze - przymula motor.
- Zmieniaj biegi: dwójka 2200 obr/min , trójka 2000 obr./min. czwórka 1800 obr/min. piątka 1700 obr/min.
- Parkuj tak aby potem natychmiast wyjechać  przodem, nie ma kręcenia na zimnym silniku, cofania, wykręcania.
- Rozpędzaj się dość szybko i sprawnie, potem tylko eciutki gazik
- Spradź czy gaźnik nie bierze lewego powietrza o tym było gdzieś na forum ale nie wiem gdzie.


Jeśli wypełnisz wszystkie punkty spalanie spadnie o kilka litrów/100 km.


Ad 1. Czytałem też o bogatej i ubogiej mieszance- którą śrubą się to reguluje? Czy wystarczy zwiększyć przepływ gazu na wężu i już mamy bogatą?

Ad. 2 Jeżdżę bardzo ekonomicznie... zakres 2-3 tys. przyspieszam łagodnie, nawet baaaardzo.
Ad. 3 mam nieocieplony- normalny. seryjny.
Ad. 4 płyn chłodniczy w normie, olej pod max- często dolewam bo mi trochę wciąga, zresztą wolę mieć max niż min.
Ad. 5 Koła mam po 2.2 nadymane (albo jakoś tak, według książki w każdym razie)
Ad. 6 Rury papierowej na kolektor nie mam, więc powietrze łapie takie jakie jest w komorze silnika- zresztą to nie ma znaczenia bo na trasie łapie takie samo powietrze, a na trasie pali mało
Ad. 7 Biegi zmieniam pomiędzy 2-3 tysiące- co by panewki nie mówiły ałaaa
Ad. 8 Z parkowaniem to akurat jest gówniano- w robocie mam taki parking że na 3 razy trza kręcić, tak samo wyjazd z podwórka
Ad. 9 Rozpędzam się łagodnie bez pałowania
Ad. 10 Gaźnik jest na 100% OK.

Tak to wygląda mniej więcej. Nie powinno być chyba takiej różnicy pomiędzy miasto/trasa, tym bardziej że jeżdżę nim bardzo spokojnie... Co zatem może być nie tak?
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #306 dnia: Październik 07, 2010, 06:54:02 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Cytat: "punisher"
Tybek: Do regulacji instalacji gazowej masz tylko 2 śruby: na wężu od ilości gazu wchodzącego (odpowiada także za kopa) i na parowniku od obrotów jak auto stoi.  Moje niepopularne rady:
- Zaznacz sobie kreskami jak masz teraz wyregulowane i sam na nowo sobie wyreguluj.
Zauważyłem w gaźnikowcach, że jeśli auto będziemie mułem będzie małe spalanie. To jest zbyt ciężkie auto aby szybko ruszało i jeździło i było w miarę ekonomiczne.
- Zmień styl jazdy na ecodrive
-  ociepl silnik - wszystkie wloty powietrza z przodu do silnika pomiędzy światłami oraz tam gdzie masz halogeny pod zderzakiem szczelnie pozaklejaj - plastik, linoleum, gumy, płachty, cokolwiek najlepiej oczywiście niepalne
- Odlej wodę w chłodnicy i olej do pozimu minimum
- Napompuj koła wszystkie na stacji benzynowej do ciśnienia 2.7 bara z przodu, 2.6 bara z tyłu (sprawdzaj ciśnienie jak masz zimne opony, nie po jeździe!)
- Odłącz wyginającą się rurę która doprowadza ciepłe powietrze od kolektora wydechowego do filtra powietrza oraz ją zaślep - doprowdź do tego aby auto brało  wyłącznie zimne powietrze rurką umieszczoną od przodu. Więcej zimnego powietrza - auto ma większego kopa. Ciepłe powietrze - przymula motor.
- Zmieniaj biegi: dwójka 2200 obr/min , trójka 2000 obr./min. czwórka 1800 obr/min. piątka 1700 obr/min.
- Parkuj tak aby potem natychmiast wyjechać  przodem, nie ma kręcenia na zimnym silniku, cofania, wykręcania.
- Rozpędzaj się dość szybko i sprawnie, potem tylko eciutki gazik
- Spradź czy gaźnik nie bierze lewego powietrza o tym było gdzieś na forum ale nie wiem gdzie.


Jeśli wypełnisz wszystkie punkty spalanie spadnie o kilka litrów/100 km.


Do tego warto dopisać jeszcze jedno:
Przed jazdą zrób dobrą kupę, bo to zawsze parę kilo mniej do wożenia.

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #307 dnia: Październik 07, 2010, 18:01:40 pm »

Offline ARTUROO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • audi 80 b4 2,3 , seat alhambra 1,8 20vt , honda cbr 600f
Cytat: "punisher"
piątka 1700 obr/min.
nie za niskie są te obroty na ohv? żeby przyśpieszyć trzeba troche deptać w podłoge

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #308 dnia: Październik 07, 2010, 19:50:14 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Wrzucanie IV biegu przy prędkości 1800 rpm, czy V przy 1700 rpm w przypadku silnika fiata/klasycznego Poloneza - to wręcz idealny sposób na wyprasowanie panewek głównych i korbowodowych wału silnika.
By nie załatwić panewek silnika, wyższe biegi trzeba wrzucać przy prędkości obrotowej silnika co najmniej 2500 - w przypadku silnika klasycznego i diesla, oraz jakichś 3000 rpm - w przypadku Rovera.
Inaczej raz-dwa wyprasujesz panewki, zwłaszcza w klasycznym silniku fiatowskim.

Jeśli chcesz, by samochód palił mało - to doprowadź silnik i osprzęt silnika do jak najlepszego stanu i staraj się jeździć spokojnie i bez kozaczenia - a wtedy będzie palił mało.

Ja Poldoroverem oraz Nexią 1.5 SOHC osiągam regularne zużycia LPG na poziomie 7.5 l/100 km na trasie i 8.5, maximum 9.0 l/100 w mieście. Oba silniki mają 14 i 12 lat, rover 168 kkm przebiegu, Nexia 226 kkm przebiegu, oba jeżdżą na pełnym syntetyku, nie spalają oleju ZUPEŁNIE - zero dolewek między wymianami, stan oleju utrzymuje się w obu na kresce "max". Wymieniałem go co jakieś 20 - 25 kkm w Poldoroverze i wymieniam, bo teraz nią jeżdżę, jakieś 15 kkm w Nexii. Poldorover na gazie zrobił 100 kkm i zawory wydechowe wymagały dotarcia, co uczyniłem mu niedawno, a w Nexii na gazie silnik ma jakieś 150 kkm a NIC w nim nie było ruszane, bo nie ma takiej potrzeby. Benzyny Nexia pod moją nogą w zeszył roku, na 26 tankowaniach, po zalaniu nią sumarycznie 337,15 litrami Pb95 i przejechaniu nią 5427 km (trasy mieszane) spaliła średnio 6,21 l PB/100 km. Cały osprzęt silnika 100 oryginał nie dotykany. Silnik eksploatowany pod obciążeniem w zakresie obrotów 2000 - 3500. Opony pompuję w obu na 2.2 przód/tył.

Ekonomia jazdy nie zależy od pracy silnika na ekstremalnie niskich obrotach pod obciążeniem, a na umiejętnej jeżdżeniu samochodem.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #309 dnia: Październik 08, 2010, 11:04:54 am »

franca

  • Gość
Wydaje mi sie ze to normalka. Mi abimex pali w trasie 9.5L jadas 110 a jedzac po Poznaniu odcinki po 5km zima to dojdzie do 16-17L tez. Przy tej pogodzie teraz 14L. I zalezy tez co kto rozumie przez "miasto". Bo jak ktos mieszka np. w Krościenku i mowi ze w miescie mu pali 12 a cale miasto ma 2km i najwiekszy korek mial 3 auta to wiesz.

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #310 dnia: Październik 08, 2010, 11:31:02 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Moja polonia z roverem 1,8 i mikserem palił 13l gazu po mieście.

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #311 dnia: Październik 08, 2010, 18:49:34 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
punisher, co Ty chlopie piszesz... dlugo chyba tym Polonezem nie pojezdzisz ...

najlepiej jezdzic na "zielonym polu" i wszystko bedzie ok. A nie jakies zmiany biegów przy 1600obr. sam sie o tym przekonałem powiem szczerze, i dziwiłem sie czemu ojcu palil 10 a mi 15... przez te za niskie obrooty bo sie deptało zeby przyspieszył a nie chciał...

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #312 dnia: Październik 08, 2010, 19:08:24 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 788
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Cytat: "xmaniekx"
Cytat: "punisher"
Tybek: Do regulacji instalacji gazowej masz tylko 2 śruby: na wężu od ilości gazu wchodzącego (odpowiada także za kopa) i na parowniku od obrotów jak auto stoi.  Moje niepopularne rady:
- Zaznacz sobie kreskami jak masz teraz wyregulowane i sam na nowo sobie wyreguluj.
Zauważyłem w gaźnikowcach, że jeśli auto będziemie mułem będzie małe spalanie. To jest zbyt ciężkie auto aby szybko ruszało i jeździło i było w miarę ekonomiczne.
- Zmień styl jazdy na ecodrive
-  ociepl silnik - wszystkie wloty powietrza z przodu do silnika pomiędzy światłami oraz tam gdzie masz halogeny pod zderzakiem szczelnie pozaklejaj - plastik, linoleum, gumy, płachty, cokolwiek najlepiej oczywiście niepalne
- Odlej wodę w chłodnicy i olej do pozimu minimum
- Napompuj koła wszystkie na stacji benzynowej do ciśnienia 2.7 bara z przodu, 2.6 bara z tyłu (sprawdzaj ciśnienie jak masz zimne opony, nie po jeździe!)
- Odłącz wyginającą się rurę która doprowadza ciepłe powietrze od kolektora wydechowego do filtra powietrza oraz ją zaślep - doprowdź do tego aby auto brało  wyłącznie zimne powietrze rurką umieszczoną od przodu. Więcej zimnego powietrza - auto ma większego kopa. Ciepłe powietrze - przymula motor.
- Zmieniaj biegi: dwójka 2200 obr/min , trójka 2000 obr./min. czwórka 1800 obr/min. piątka 1700 obr/min.
- Parkuj tak aby potem natychmiast wyjechać  przodem, nie ma kręcenia na zimnym silniku, cofania, wykręcania.
- Rozpędzaj się dość szybko i sprawnie, potem tylko eciutki gazik
- Spradź czy gaźnik nie bierze lewego powietrza o tym było gdzieś na forum ale nie wiem gdzie.


Jeśli wypełnisz wszystkie punkty spalanie spadnie o kilka litrów/100 km.


Do tego warto dopisać jeszcze jedno:
Przed jazdą zrób dobrą kupę, bo to zawsze parę kilo mniej do wożenia.


Bez urazy punisher.Ale to jest bez sensu.Ktoś kto jeżdzi np. tyle lat co ja :D To nawet nie patrzy na zegary tablicy rozdzielczej.Poprostu jeżdzi się normalnie,bo wszystko czuć pod nogą,uszach, i wszystko to ma daleko w d....pie.A spalanie  :?: Jak spalanie .Adekwatne do temperamentu i upodobań kierowcy :mrgreen:
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #313 dnia: Październik 10, 2010, 10:51:10 am »

punisher

  • Gość
Cześć. Zmieniam biegi na niskich obrotach ale wiadomo jak rozpędzę auto, bo inaczej nie pojeżdżę. Kiedyś moj OHV palił mi 12.5-15.5l/100km. Silniki OHV są i mulaste i bardzo paliwożerne ze względu na przestarzałą konstrukcę. Dbam o elementy zapłonu auta, silnik jest czysty i wyregulowany, czeka mnie renowacja parownika. Moje niektóre opisane tu czynności spowodowały że auto zaczeło spalać połowę mniej. 5-7 litrów mniej na 100km gazu to bardzo dużo. Dwóch niezależnych mechaników stwierdziło ze silnik jest w napawdę dobrym stanie, nie dzwoni, nie puka, sprężanie po 12 barów na każdym cylidrze, choć co jakiś czas dolewam troszkę oleju. Auto ma już sporo lat i jest doskonałym autem ćwiczebnym na który mogę się nauczyć zasad mechaniki i sam wykonywać remonty.

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #314 dnia: Październik 10, 2010, 11:09:46 am »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "punisher"
auto zaczeło spalać połowę mniej. 5-7 litrów mniej na 100km
o Chryste. 5l na sto km LPG. Tosz to cót :shock:

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #315 dnia: Październik 10, 2010, 11:21:49 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Cytat: "punisher"
auto zaczeło spalać połowę mniej. 5-7 litrów mniej na 100km

A potem się obudziłeś...  :roll:

A jeśli to prawda, to bardzo krzywdzisz silnik taką jazdą jak opisałeś...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #316 dnia: Październik 10, 2010, 11:55:40 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

- ociepl silnik - wszystkie wloty powietrza z przodu do silnika pomiędzy światłami oraz tam gdzie masz halogeny pod zderzakiem szczelnie pozaklejaj - plastik, linoleum, gumy, płachty, cokolwiek najlepiej oczywiście niepalne

Od dbania za prawidłową temperaturę jest termostat.
Silnik zostawiony goły na środku alaski ze sprawnym układem chłodzenia będzie miał 90 stopni i ani jednego stopnia w jedną czy drugą.

Cytuj (zaznaczone)

- Odlej wodę w chłodnicy i olej do pozimu minimum

Nie wiem co to ma na celu.... bo chyba nie redukcję masy ?
Skoro jesteś taki dokładny to nie otwieraj okien, nie woź w aucie radia, wywal z bagaznika wszytko co sie da.

Cytuj (zaznaczone)

Napompuj koła wszystkie na stacji benzynowej do ciśnienia 2.7 bara z przodu, 2.6 bara z tyłu (sprawdzaj ciśnienie jak masz zimne opony, nie po jeździe!)

Dzięki czemu wszystkie elementy zawieszenia łączni z łożyskami szlag najjaśniejszy trafi po 6 miesiącach jazdy.


Cytuj (zaznaczone)

Zmieniaj biegi: dwójka 2200 obr/min , trójka 2000 obr./min. czwórka 1800 obr/min. piątka 1700 obr/min.

Zrób tak w Roverku.....



W OHV też należy zmieniać biegi tak aby po zmianie biegu na wyższy obroty NIE SPADŁY poniżej 2000 rpm... czyli mówiąc prościej należy oscylować obrotami w zakresie zielonego pola.

Cytuj (zaznaczone)

- Parkuj tak aby potem natychmiast wyjechać przodem, nie ma kręcenia na zimnym silniku, cofania, wykręcania.
- Rozpędzaj się dość szybko i sprawnie, potem tylko eciutki gazik

Z tym akurat się zgadzam.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #317 dnia: Październik 10, 2010, 13:28:39 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
Ja tam w swoim c+ na boschu zmieniam biegi zawsze przy 3.5 tys rpm i pali mi ok 10l lpg. Z tym, ze ja raczej w korkach niesotoje, a i czasem lubie pocisnąc go do 5 tys rpm. Poprzedni własciciel mojego samochodu mówił mi ze jemu pali 13l lpg i mniej niechce, a po miescie to on raczej niejezdził. Jak ja zaczołem nim jezdzic to mi palił 11-12l w cyklu mieszanym, wiec zalezy od stylu jazdy. Po wymianie parownika i strojeniu zaczoł palic 10l :wink:
Powered by Lpg.

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #318 dnia: Październik 20, 2010, 18:56:39 pm »

Offline Spoksik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 218
Ja mam zbiornik chyba 45 litrow, i po prawie 150 km patrze na wskaznik od gazu a tam juz do polowy dochodzi.... Parownik elpigaz.... Wkrecic srubke od gazu czy wykrecic?
Mam bardzo podobny parownik do tego:
http://yarekshalom.wrzuta.pl/obraz/3fNmiXoPriR/reduktor_parownik_elpigaz_emmegaz
Brum, brum
Abimexem toczyc sie:)

Ile palą polonezy, porównanie spalania lpg, porady
« Odpowiedź #319 dnia: Październik 20, 2010, 18:59:59 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Spoksik, no Chryste, byla juz mowa o tych wskaznikach. O kant dupy potłuc. Pokazują w caly swiat. Nie sugeruj sie nimi. Najlepszym sposobem jest licznik dzienny.