Autor Wątek: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro  (Przeczytany 118860 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 19, 2013, 17:55:52 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
tak w związku z silnikami w polonezie to zacząłem się zastanawiać co by się działo gdybyśmy w polonezie mieli do wyboru gamę silników jak w VW z lat 90 :P
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 19, 2013, 19:04:13 pm »

Offline qziok

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 601
    • Coupé Plus
o naprawdę gratuluję projektu, sam poszedłem w rozwój silnika ohv i jestem zadowolony choć pewnie za te same pieniądze  włożyłbym( ]:-> i zajeździł) ze dwa rovery, a obecnie na Gsi jeździ mi się bardzo przyjemnie,
ja też planuję turbo,  przy czym u mnie musi to chodzić na benzynie i na gazie, a dodatkowo przeszkadza mi sprężarka od klimy, muszę upchać wszystko jak w jakimś japońcu, a że jest to moje auto do codziennego dojeżdżania na studia, wszystko jakoś tak wolno postępuje
ale nie turbo jest najważniejsze bo w całości Poldek też spoko  <ok>

a że się zapytam smarowanie turbiny z podstawki filtra oleju czy z czujnika na bloku?

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 19, 2013, 19:54:11 pm »

Offline michal235c

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 628
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1.6GLI 1997r.--> (Polonez Atu "Orciari" 1.6 GLI 16V) Polonez Atu Plus 1.4 GTI 16V 1997r.
Fajny projekt <spoko>, czekam na dalszy ciąg.

Zgadzam się z słowami kolegi MarCaro . OHV to wcale nie takie złe silniki jeszcze trochę to ze świecą będziemy szukać OHV na forum bo wszędzie wleci Rover lub inna jednostka
Oj tam wszyscy <lol2>, ja tam zostaje przy OHV w Atu.
Jest Atu  ?.? GLI ?V :d, jest i Atu Plus K16 :d, było Caro ale się rozpadło :P
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polon

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 19, 2013, 20:22:50 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Fajny projekt <spoko>, czekam na dalszy ciąg.

Zgadzam się z słowami kolegi MarCaro . OHV to wcale nie takie złe silniki jeszcze trochę to ze świecą będziemy szukać OHV na forum bo wszędzie wleci Rover lub inna jednostka
Oj tam wszyscy <lol2>, ja tam zostaje przy OHV w Atu.

eeeeeee nie po to mam w podpisie OHV- team heko, aby zrezygnować z niego:P
szacun za wysiłek, za to że się chciało grzebać i cudować:D:)aby mieć coś innego jak wszyscy ( nietypowego).

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 19, 2013, 22:24:30 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
ohv ma ten plus ze zajebiście ciężko w nim obrócić panewkę( u mnie klepały przez 30 tysięcy i nie dały sie dobić) ale cóż, pewnych rzeczy sie nie przeskoczy wiec baza na dłubanie nie szałowa ;) jednak gdybym spotkał tą ohv-ke na światłach pewnie miałbym podobne zdziwko jak ostatnio z mazdą 323....
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 20, 2013, 01:18:05 am »

Offline MarCaro#1977

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 604
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro '95 Abimex OHV T
a że się zapytam smarowanie turbiny z podstawki filtra oleju czy z czujnika na bloku?

z podstawki :P  Spływ do miski. Dzięki czemu wszystko jest blisko siebie, węze nie są pozaginane czy coś, najmniejsze szanse na uszkodzenie i nagły brak smarowania.

@Leonek
Oczywiście nie spodziewajmy się cudów. Na pewno nie chce kandydować nim na samochód roku, czy coś. To raczej ciekawsza alternatywa na swapa na np. 1.4 16V w podobnej cenie ;)
Wspomnianych panewek na gwałt też dobić nie będę chciał, nie będę też udowadniał ze to najszybszy wóz w mieście miejmy nadzieję że pojeździ długo i szczęśliwie :)
Chociaż parametr żywotności to jeden z większych znaków zapytania, ciekaw jestem czy emerycka ekspoatacja posłuży w tym przypadku : )

Mnie zainspirował samochód CAmaRO, spotkałem go na warszawskich ulicach jak robił wrrrr psssss ,wrrrr psss i mnie to niezmiernie zainteresowało : ) Potem jeszcze w miedzyczasie miałem przyjemnośc obejrzeć to auto na zywo pod maską i zobaczyć jak jeździ trochę bardziej dynamicznie i tym bardziej pomysl przypadl do ggustu : )

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 20, 2013, 10:13:25 am »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
OHV da się lubić, wiem coś o tym upalana do 220 tys. kręcona nie raz pod 6 tys. dyma nie puściła. Rok czasu od zakupu Dohc jeszcze na jej jeździłem, kawał dobrego silnika umiejętnie jeżdżona wytrwa wiele, dobrze znosi chwilowe obciążenia, do kotłowania opon w miejscu na odcieńciu są inne silniki  ;) Osobiście nie szedł bym w turbo przy tej jednostce, wystarczy dobrze przygotowana głowica, ostrzejszy wałek, zmodyfikowany układ dolotowy i wydechowy, zmniejszone przełożenie mostu i można naprawdę mieć niezłą frajdę z posiadania Ohv'ki. Jednak po włożeniu DOHC 2000 zaczynasz rozumieć słowo Polonez, chyba żaden inny silnik tak nie współgra z tym autem, same odpalenie, przy gazowanie, charakterystyka, mówi o jego klasie i smaku, ale koszta też nie są małe.       

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 20, 2013, 15:15:15 pm »

Offline MarCaro#1977

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 604
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro '95 Abimex OHV T
Aktulany widok spod maski : )




ed:
sorry to ostatnie nie chce współpracować


OHV da się lubić, wiem coś o tym upalana do 220 tys. kręcona nie raz pod 6 tys. dyma nie puściła. Rok czasu od zakupu Dohc jeszcze na jej jeździłem, kawał dobrego silnika umiejętnie jeżdżona wytrwa wiele, dobrze znosi chwilowe obciążenia, do kotłowania opon w miejscu na odcieńciu są inne silniki  ;) Osobiście nie szedł bym w turbo przy tej jednostce, wystarczy dobrze przygotowana głowica, ostrzejszy wałek, zmodyfikowany układ dolotowy i wydechowy, zmniejszone przełożenie mostu i można naprawdę mieć niezłą frajdę z posiadania Ohv'ki. Jednak po włożeniu DOHC 2000 zaczynasz rozumieć słowo Polonez, chyba żaden inny silnik tak nie współgra z tym autem, same odpalenie, przy gazowanie, charakterystyka, mówi o jego klasie i smaku, ale koszta też nie są małe.       

Wiadomo, można się bawić w różnych kierunkach. Mi było łatwiej założyć turbo, zresztą bardziej odpowiada moim preferencjom : ) krótszego mostu bym nie chciał, wiertarką też nie chciałem go uczynić. Bardziej bym chciał na 4. biegu móc sprawnie wyprzedzić przy 80km/h : )
« Ostatnia zmiana: Styczeń 20, 2013, 16:34:52 pm wysłana przez MarCaro »

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 20, 2013, 20:13:55 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Jednak po włożeniu DOHC 2000 zaczynasz rozumieć słowo Polonez, chyba żaden inny silnik tak nie współgra z tym autem, same odpalenie, przy gazowanie, charakterystyka, mówi o jego klasie i smaku
Polać mu wódki bo dobrze mówi. Gdyby nie fakt że w wieku 13 lat przejechałem się polonezem 2000 dohc i potem zobaczyłem artykuł o polonezie v6 w GT i wtedy mnie zaraziła choroba mieć szybkie FSO to już dawno bym się Polonezów pozbył. Choć ohv zawsze dobrze wspominam w szczególności swoje GSI. A ohv w turbo pogratulować.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 20, 2013, 22:09:36 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
a jak rozwiązałeś sprawe serwa hamulcowego?
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 20, 2013, 23:43:20 pm »

Offline maciek89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
Dobre pytanie, w subarkach turbo podobno jest to rozwiązane w ten sposób że normalnie jest podłączone, tylko dodatkowo jest zaworek zwrotny i podczas doładowania silnika nie ma wspomagania układu hamulcowego. Ciekawi mnie też kwestia jak to jest wystrojone żeby jeździło na benzynie. Parownik jest specjalny pod turbo z kompensacją ciśnienia + normalny mikser ?

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 21, 2013, 08:37:51 am »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
a jak rozwiązałeś sprawe serwa hamulcowego?
A co tam rozwiązywać? Podłączasz do kolektora dolotowego i działa.

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 21, 2013, 19:27:08 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Dokładnie przecież nie jest to diesel
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 21, 2013, 21:10:15 pm »

Offline menzuramenzura

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 22
    • 125p
Przy takim dmuchaniu 0,3Bar korzystniej będzie jak jednak usuniesz IC i skrócisz sobie drogę z turbo do silnika. BOV też nie potrzebny ale domyślam się że pssst musi być:)
pozdro

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 23, 2013, 17:23:38 pm »

Offline MarCaro#1977

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 604
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro '95 Abimex OHV T
Przy takim dmuchaniu 0,3Bar korzystniej będzie jak jednak usuniesz IC i skrócisz sobie drogę z turbo do silnika. BOV też nie potrzebny ale domyślam się że pssst musi być:)
pozdro

Pewnie że psst musi być, a co do doładowania to będzie większe  :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 23, 2013, 17:26:56 pm wysłana przez MarCaro »

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 24, 2013, 09:27:05 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Ciekawi mnie też kwestia jak to jest wystrojone żeby jeździło na benzynie.
Żeby latało na Pb trzeba by wrzucić Ecumastera i to stroić ... tylko, że to już wyższe koszty i brak ekonomicznego sensu przy takim projekcie ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 24, 2013, 09:35:23 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Już samo zrobienie przeglądu , zatankowanie i ubezpieczenie poloneza, jest ekonomicznie pozbawione sensu...

ja uważam że to świetny projekt i niech jeździ jak najdłużej.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 24, 2013, 11:36:44 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Fajnie widzieć że moje fruty gdzieś jeszcze działają :) Gratuluje wyjazdu. Co do wytrzymałości samego OHV to ja bym nie był takim sceptykiem IMO może przyjąć stosunkowo dużo na klate natomiast musi być to zrobione z głową .

Pozdrawiam

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 26, 2013, 00:51:56 am »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Wszystko fajnie,duży plus odemnie za grzebanie OHV. Ale prosze Cie,zrób coś z kopułą nad przepustnicą bo masakrycznie to wygląda :P  Tyle pracy włożone,a zrobienie nowej puszki to nie jest wielki problem :P

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 26, 2013, 01:22:00 am »

Offline MarCaro#1977

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 604
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro '95 Abimex OHV T
Pucha zaadaptowana z opla, pasuje na wtrysk, demontaż trwa 15 sekund : ) Mi się wizualnie podoba, po prostu pucha na wtrysk i tyle. Także tego na pewno nie będę zmieniał..
No dla mnie zrobić taką puszkę to był problem dlatego posłuchałem dobrej rady i zainteresowałem się oplowską ; )

@Turbonez
Mógłbyś rozszyfrować słowo "fruty'' ? :P google mi nie pomaga